Spring naar bijdragen

128 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vindt je van caches bij een vuilnisbak?

• Ze moeten verboden worden. Dit is niet leuk en smerig. Cachen moet je leuke plekjes laten zien!
      74
    • Ik hou er wel van om in een vuilnisbak met vuil te graaien.
      7
    • Onder een vuilnisbak vind ik niet erg maar erin is net iets te ver.
      35
    • Een cache is gewoon een cache en als hij onder de vuilnisbak ligt dan is het ook gewoon een puntje.
      4
    • Cache in Trash Out! Maar hier kun je beter de trash laten liggen!
      3
    • Ik vind er iets anders van en licht dat hieronder toe..
      5

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Onlangs trof ik bij een carpoolcache (Tja, het puntje moest van de kaart ze zijn ook niet mijn favoriet) in een plaatsje waarvan de naam begint met We en eindigt op zep een cache aan onder de kliko. Ik vind persoonlijk dat caches niet thuis horen daar waar wij ons afval dumpen. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Cachelocaties moeten in mijn ogen een reden hebben om cachelocatie te zijn.

Dat kan zijn omdat ze zich in bijvoorbeeld schitterende natuur bevinden.

Of omdat er een heel mooi historisch verhaal aan zit.

Of omdat iemand een andere goede reden heeft om je een plek te laten zien.

Of omdat zoeken op die plek een enorme uitdaging is.

Of omdat je gewoon een plekje wilt waar je een puzzelcache kunt loggen.

Maar in mijn ogen is een container op een prullenbak net een stapje te ver. Ik heb ze nu al een aantal keren aangetroffen in mijn cachecarriere en elke keer dat ik het weer zie baal ik gewoon. Ik zou bijna de neiging hebben om op Request Archive te drukken. Al heb ik dat tot nu toe nog maar één keer gedaan wegens de cachelocatie. Daar was een cache verborgen onder een brug waar het wemelde van de heroïnenaalden en die cache had ook nog eens een child friendly icoon.. Daar was het risico voor de medecachers te groot. (Die cache is trouwens door de legger dezelfde week nog verplaatst. Tijdens het leggen was de situatie anders.)

Laat eens horen wat jullie vinden van het fenomeen KLIKOCACHE!

Geplaatst

Tja, kenmerk van carpoolcaches. We hebben nog nooit een leuke carpoolcache gezien. Of je voelt je vreselijk bespied, of je komt mensen tegen die met dingen bezig zijn waar je liever niet mee geconfronteerd wordt, of het is graaien in smerigheid. Wij negeren ze tegenwoordig.

Geplaatst

Ik vind het wat te ver gaan om te zeggen dat ik nooit een cache bij/op/in een kliko/prullenbak wil zien.

Ik heb in de buurt van Leiden ooit een keer een micro gevonden in de paal van een prullenbak (cache is gearchiveerd, dus spoileren is het niet meer) die wel leuk was.

Het was op een vliegtuigspotplaats en duidelijk een van de zeer schaarse plaatsen om een cache neer te leggen. Ik had er totaal geen moeite mee dat deze toevallig in de prullenbak zat.

Bij een kliko kan ik me niet voorstellen dat ik de cache leuk ga vinden. Zeker omdat ik bij een kliko toch het gevoel heb dat ik in een woonwijk moet zijn. Maar volgens mij heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt.

Oh en CC heb ik zoveel slechte verhalen over gehoord dat ik ze vermijd. Mogelijk dat er toch eentje doorgeglipt is, maar die heeft dan weinig indruk op me gemaakt.

Geplaatst

Ja, dat is inderdaad wel erg goor'' t Zou niet in m'n hoofd opkomen om erin te gaan kijken :rolleyes:

Dat alle carpool vies of naar zijn om te doen ben ik het niet mee eens.

Van de week deden we GC1ZVPC Carpool in leusden, die was best creatief verstopt, dus je kunt ze niet allemaal over een kam scheren. Ook "gewonen" oppikkers' liggen wel eens zo dat je denk moet dat nou.

Geplaatst

Tja, Zo kwam ik in Hattem nog bij een carpoolcache die in mijn ogen een andere naam moet hebben... Die was gewoon goed verstopt in een historisch bouwwerk..

Ik vind het niet zo dat carpool per definitie slecht is. Al zijn ze ook niet mijn favoriet hoor. Maar een klikocache gaat in mijn ogen verder dan een carpoolcache. Dat geldt overigens ook voor klikocaches die geen carpoolcache zijn. En in de paal heb ik minder problemen mee als dat goed is uitgevoerd.. Maar onder de kliko...

Geplaatst

Hmmmm. Wat te denken van de oude cache in Leiden, Urban 1 ?

Die ligt al heel lang in een afvoerputje in een twijfelachtig hoekje.

Af en toe opmerkingen over vieze beestjes (slakken, pissebedden, wormen, spinnen) die van deze cache een Brrrr-ervaring maken.

Een paar jaar geleden was die cache nog ietwat lastig te doen omdat een dakloze er zijn zomer-verblijf had ingericht.

Geplaatst

Ik vind een cache aan een vuilnisbak ook niet de meest originele leuke cachelocatie die er te vinden is. Ik denk alleen ook wel dat dit niets met carpoolcaches te maken heeft. Ik heb een paar carpoolcaches gedaan die best leuk verstopt waren en ik heb ook niet carpoolcaches gedaan die waar mogelijk nog saaier of viezer verstopt waren dan onder een vuilnisbak.

Dus ik ben het met je eens dat een cache aan een vuilnisbak geen goede cache is, ik denk alleen dat je in alle soorten caches goede en slechte caches zult vinden en daar doe je niets aan, want dat weet je pas als je ze gevonden hebt. Door de mindere caches waardeer je de betere caches des te meer ;)

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Het gaat volgens mij niet om die vuilnisbak.

Dit is veel groter. Het gaat erom dat het spelletje flink aan het veranderen is en een puntje een puntje is. Dan maakt het dus niet meer uit waar hij ligt, als hij er maar ligt.

Dat stukje van, je verstopt iets op een mooie plek, wordt steeds minder in acht genomen.

bewerkt door *BaJo*
Geplaatst

Tja dit is een eeuwig durende discussie die in vele vormen langs is geweest en ook nog gevoerd zal worden.

En juist dat is het leuke van geocachen. Je hebt verschillende type cachers en er is geen cache die goed is voor alle type cachers.

Dus de discussie is nu onder of op een kliko en morgen is de discussie weer wel of niet in een voortuin, enz.

Volgens mij is er maar een oplossing en dat is zelf regulering. Als een cache niet leuk is wordt deze niet vaak gedaan en dan verdwijnt het wel weer. Alleen de puntjes jagers komen langs:)

Geplaatst

Dat van dat "Iets verstoppen op een mooie plek" is niet iets van Groundspeak. Ik hoef niet zonodig op een mooie plek. Een plek die zich leent voor een mooie cache-constructie hoeft voor mij niet een mooie plek te zijn. Mag ook op een afgelegen industrieterrein. De plek moet echter wel schoon zijn. Een Kliko lijkt me daar in 98% van de gevallen niet aan te kunnen voldoen. De leukste carpoolcache die ik heb gedaan is:Carpool Windgat

Geplaatst

We hebben nog nooit een leuke carpoolcache gezien.

Moet je toch eens een middagje uittrekken voor Hoogeveen's Tweede Carpool Cache van Malyenki :thumbup:

Geplaatst

Moet je toch eens een middagje uittrekken voor Hoogeveen's Tweede Carpool Cache van Malyenki :thumbup:

Uitzondering op de regel???

Of is het zo de er massa's prachtige carpoolcaches zijn?

Ik ben ze liever kwijt als rijk

Als ik op een willekeurige plek, zonder van te voren te kijken of er wat bijzonders te doen is, 10 traditionals doe op een dag, sta ik meerdere keren op een plek waarvan ik denk: Waarom ligt hier in vredes naam een cache...

En dat is jammer en verziekt voor mijn gevoel het hele spelletje.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...