Spring naar bijdragen

Advies aanschaf GPS


Gast iris

Aanbevolen berichten

Schieten we zelf toch een raketje de lucht in. Mag het daarboven wel niet zo waaien als vandaag want dan duurt het wat langer! :yes:

Hmm, je loopt achter ;)

 

Is dat verleden jaar al niet gebeurd? Galileo is geen geintje maar een serieuze miljardenzaak dat niet voor niets de lucht ingeschoten gaat worden.

 

De industrie zal het zeker pikken, wie betaalt er namelijk mee aan Galileo?

 

Natuurlijk is het misschien wel mogelijk dat er een andere chippie ingebouwd kan worden. Maar ja, wie weet hoe mooi die nieuw Galileo-ontvangers zijn. Dan wil je vast ook niet met een omgebouwde doos rondlopen :beerchug:

 

ik zit eventuele kopers ook echt niet van een koop af te houden. Als ik begin te kwijlen dan ben ik ook de bok.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :crybaby: Uitspraak van Maxima tijdens Zweedse bergwandeling: "Auw!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu moeten we niet gaan denken dat als Europa een eigen systeem inricht het amerikaanse niet meer zal werken in Europa.

 

Beide systemen zullen wereldwijd werken, gewoon doordat de satellieten principieel rond de hele wereld bewegen. Alleen door ze steeds in- en uit te schakelen kun je bereiken dat er nog maar een beperkte dekking is. Maar dat levert geen enkele besparing op. Je kunt niet zeggen dat elk werelddeel maar voor zijn eigen navigatie moet zorgen. En aangezien men zijn eigen voer-, vaar- en vliegtuigen graag in de hele wereld wil begeleiden zal dat plaatselijk uitschakelen van de satellieten vast niet gebeuren.

Misschien dat WAAS/EGNOS alleen voor het eigen systeem gaat werken, dat is wel een lokaal systeem. Maar het wederzijds aanleveren van de correcties lijkt ook een goede zaak als Amerika en Europa elk hun eigen navigatiesysteem hebben. Het niet-universeel bruikbaar maken bevordert de afzet van de eigen apparatuur in het eigen gebied, maar blokkeert de export naar de ander. Terwijl wereldhandel toch wel als een goede zaak wordt gezien.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schieten we zelf toch een raketje de lucht in. Mag het daarboven wel niet zo waaien als vandaag want dan duurt het wat langer! :beerchug:

Hmm, je loopt achter :yes:

 

Is dat verleden jaar al niet gebeurd? Galileo is geen geintje maar een serieuze miljardenzaak dat niet voor niets de lucht ingeschoten gaat worden.

Met dat in de ruimte schieten en veel wind doel ik niet op vorig jaar maar op gisteren toen ze die sonde de ruimte in wilden schieten om er mee op een komeet te schieten / landen. Ging niet door i.v.m. te veel wind!

Gaat vandaag weer niet door! Mankement nu?!?!

 

Dus gezien de snelheid van de Europeanen zal het allemaal nog wel ff duren en zijn we ondertussen wel weer toe aan een nieuwere, mooiere en uitgebreidere GPS dan de 60CS of de 76CS of welke dan ook......

 

Verder ben ik het heel erg eens met wat Lex schrijft.

 

En verder schrijven we toch maar om het forum te vullen en de tijd te doden dat we niet kunnen geocachen, moeten werken of anderszins niets te doen hebben! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus gezien de snelheid van de Europeanen zal het allemaal nog wel ff duren

Zo is dat. De planning is nu dat Galileo in de loop van 2008 operationeel wordt. Dat is vanaf nu dus nog 4 jaar. En als in het nu toch al strakke schema wat vertraging optreedt kan daar zo 1-2 jaar bijkomen.

 

Wie dan leeft, wie dan zorgt. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iris,

De Amerikaanse sattelieten zijn niet meer de jongste en Europa doet zo nu en dan pogingen om een eigen satteliet de lucht in te schieten. [...]

Kruimeldief

Ja, er draait zo heel wat oud spul om de aarde heen. Ook GPS satellieten worden steeds ouder. Maar ze blijven het buiten verwachting goed doen waardoor het vervangings (en dus verbeterings)programma achter loopt.

Naar het schijnt hebben ze bij Lockheed nog 7 satellieten in de motteballen staan; de US Army heeft ze nog steeds niet nodig.

En binnenkort gaan ze weer even een poetsploeg voor de voorjaarsschoonmaak op een GPS satelliet loslaten; effe stofzuigen e.d. zoals blijkt uit deze NANU:

NOTICE ADVISORY TO NAVSTAR USERS (NANU) 2004026

GPS SATELLITE SVN27 (PRN27) WILL BE UNUSABLE ON JDAY 064

(04 MAR 2004) BEGINNING 0500 ZULU UNTIL JDAY 064 (04 MAR 2004)

ENDING 1700 ZULU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moeten we niet gaan denken dat als Europa een eigen systeem inricht het amerikaanse niet meer zal werken in Europa.

 

Ik vond net een heel leuk filmpje over Galileo en Egnos op de ESA-site, waarin heel duidelijk wordt aangegeven dat beide systemen compatibel zullen gaan zijn.

Dat zou dus betekenen dat we onze gps'en ook bij het beschikbaar komen van Galileo gewoon kunnen blijven inzetten? En dat ze dan hooguit wat nauwkeuriger worden ? :beerchug:

 

Windows Media Player Smalband Windows Media Player Breedband Quicktime Smalband Quicktime Breedband

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik zat ff in het bos

Is er iets

  :ph34r:

 

Iris

met nog net geen 60cs

Nee hoor, helemaal niets.

gewoon in het bos blijven zitten en wachten op een kabouter.

De GPS komt vanzelf wel.

 

ik zie met plezier dat je in ieder geval ook voor de S gaat in jouw aanschaf :D

 

GRTZ

 

Kruimeldief :sleep1: Wat stond de afkorting WTC ook al weer voor?

Which Tower Captain?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, helemaal niets.

gewoon in het bos blijven zitten en wachten op een kabouter.

De GPS komt vanzelf wel.

He lees ik hier wat nieuws, brengen die puntmutsen ook al GPS jes rond in het bos?

welk bos is dat dan ga ik bij iris zitten en zeker als het om een 60cs gaat. :sleep1:

 

 

gr twinlfe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook voor Notter is niet echt naast de deur woon zelf ff buiten Den-Haag

maar wat je ver haalt is lekker (indit geval Leuk)

Denk dat m'n eerste caching in Meyendel zal zijn

 

Iris

X60cs :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...