Spring naar bijdragen

Andere Hulpmiddelen


De Oudjes

Aanbevolen berichten

Geachte medecachers

Stel, je loopt een cache met verschillende opdrachten. Die worden opgelost behalve 1. En die ene heeft een belangrijk aandeel in de formule voor de eindcoördinaat. Het lezen van de logjes bevestigt dat die ene een lastige is. Veel verder teruggaan in de logjes levert een dijk van een spoiler op. Een naam wordt ingevoerd in Google Earth en deze duikt van grote hoogte op de plek van de cache. Zelfs de jongens van StreetView zijn langs geweest en hebben de cacheplek keurig in beeld gebracht, geheel gelijk aan de foto die de CO zelf heeft geplaatst(is dus niet die spoilerfoto ) Hoe bezwaard moet je dan zijn om er niet naar toe te rijden en te loggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb wel eens een stadsmulti volledig met Street View opgelost (het was pokkeweer, maar ook al was dat het niet), en vervolgens alleen naar het eindcoördinaat geweest.

Geen probleem. Een krabbel in het logboek is een found.

 

Hierdoor zelfs nog op een idee gekomen voor een cache: Street View

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Streetview is er 1 die ik inderdaad ook veel gebruik. Als je een log in het boekje kan zetten is het voor mij een found. Onlangs liep ik vast met een multi in de buurt van Hoogeveen. Met een beetje gokken 1 of 2 wp overgeslagen en zo naar de cache gelopen. Gisteravond in de buurt van Emmen liep ik na 5 minuten met een multi bezig te zijn al tegen de cache aan. Tja en als je dan het logje er boven leest dat het vorige team 3,5 uur bezig is geweest..... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij gaat het normaal altijd om de wandeling. Ik vind multi's ook veel leuker dan oppikkers. De CO zet een route bewust op een bepaalde manier uit om plekken te laten zien. Volgens mij gaat het daar ook om. Elkaar plekken laten zien, waar je anders niet komt. Voor mij is dat in ieder geval zo. Zoals gisteren begon het te onweren en vond ik het niet zo erg dat ik er per ongeluk tegen aanliep. Kans is vrij groot dat ik binnenkort alsnog de route ga lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk gaat het ons ook om de wandeling. Bij deze cache lag de stash nogal off route. Het gaat ook om de voldoening die het geeft als je inspanningen resulteren in een found. We hebben ooit een cache gedaan die a. eerst geript bleek, b. teveel dreuzels,c. rot weer, d. weer zoek, en uiteindelijk gevonden. Als we daar nu langs rijden roept mijn partner "we weten je nu te vinden ,kreng". Hoe ver ben je dan al heen met je verslaving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk toch om op zo'n manier een cache te vinden? Je bent inventief geweest en hebt daarmee de cache weten te vinden. Dat het cachen om de wandeling gaat is een voorkeur van de cacher zelf. Het gaat om het vinden van de verstopplek, normaliter met behulp van het GPS-systeem. Daarom heet het spelletje "Geocaching" en geen "Geowalking". Ik heb zelf ook wel eens een cache gevonden zonder de route gelopen te hebben. Als je af en toe een cache kan loggen op deze manier is het in een aantal gevallen ook wel voer voor leuke anekdotes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...