De Reisgenoten Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Sinds vorige week heb ik vrijwel continu problemen met de bereikbaarheid van www.geocaching.com. Als ik een cache geselecteerd heb op de kaart van NL (op geocaching.nl, die wel gewoon snel is) dan duurt het een eeuwigheid voor ik 'm te zien krijg, maar meestal krijg ik een melding "kan de server niet vinden". Zijn er meer mensen met dit probleem (sinds vorige week), of ligt dit wellicht toch aan mijn firewall en virusscanner-instellingen of zo?
Heirbaut Hunters Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Ik heb geen problemen. Daar schiet je ook lekker wat mee op, zeker als iedereen gaat roepen dat ze geen problemen hebben Heb je vorige week wat gewijzigd in je eigen configuratie; iets geinstalleerd wellicht?
Jan en Jany Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Hier ook geen problemen (ADSLvan Zonnet)
De Kolonisten Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Wij hebben thuis twee computers die bij verschillende providers zijn ingelogd. Inloggen via Zonnet levert geen problemen op. Inloggen via Tiscali daarentegen wel. Via Tiscali kunnen wij sinds een week regelmatig niet doorschakelen naar de verschillende caches via de kaart van Nederland. De Kolonisten
Twinlife Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Sinds vorige week heb ik vrijwel continu problemen met de bereikbaarheid van www.geocaching.com.Als ik een cache geselecteerd heb op de kaart van NL (op geocaching.nl, die wel gewoon snel is) dan duurt het een eeuwigheid voor ik 'm te zien krijg, maar meestal krijg ik een melding "kan de server niet vinden". Zijn er meer mensen met dit probleem (sinds vorige week), of ligt dit wellicht toch aan mijn firewall en virusscanner-instellingen of zo? Toen ik nog geen ADSL had kwam het probleem ook nog wel eens voor,en ook als ik mijn virusscanner en/of firewall uitzette gebeeurde het ook heb alles geprobeert maar niks lukte tot dat ik ADSL kreeg en was het probleem verdwenen. @de kolonisten Mijn provider is ook tiscali en helemaal geen problemen mee met doorschakelen tussen verschilende caches via de kaart van nederland. gr twinlife
De Reisgenoten Geplaatst 20 februari 2004 Auteur Geplaatst 20 februari 2004 Ook wij hebben ADSL via Tiscali, dus wie weet zit daar toch het probleem... Als het zo blijft moeten we de helpdesk maar eens gaan bellen volgende week
Peetee Geplaatst 20 februari 2004 Geplaatst 20 februari 2004 Verleden week zijn de servers van de .com verhuisd. Misschien dat met deze actie ook de ip-adressen aangepast zijn. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Bv. dat de dns-server bij Tiscali nog niet is aangepast? Maar ook als je bv een internet-versneller gebruikt die het ip-adres in de hosts-file heeft gezet om de .com-site op die wijze sneller te kunnen benaderen, dan kan het zijn dat je nu door die vermelding in je hosts-file naar het verkeerde ip-adres wordt doorgesluisd. De hosts-file staat bij NT/XP/2000 in de c:\windows\i386 directory. In de andere windows-os'en vind je het bestand in de c:\windows directory. Even openen met notepad (kladblok) en de www.geocaching.com verwijzing verwijderen (als die er al instaat natuurlijk!).
De Reisgenoten Geplaatst 21 februari 2004 Auteur Geplaatst 21 februari 2004 Bedankt allemaal voor de reacties en tips. Ik denk dat Peetee gelijk had met de dns-servers bij Tiscali die nog niet aangepast waren, want gisteravond ging het spontaan ineens wel weer heel snel, en ook vandaag geen problemen. Ik was dus net te snel met mijn vraag... (nb: de host-file staat op mijn WinXP Prof systeem overigens in "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\" )
Geopatra Geplaatst 22 februari 2004 Geplaatst 22 februari 2004 Ik zit op de kabel @ home. De laatste tijd is het beroerd, mn. als je inlogt en bijv. cahes wilt inzien en/of aanpassen. Ik wordt grijs van het wachten. En al helemaal niet vrolijk, want het bovenbeschrevene doe ik nogal veel ! Groet, geopatra.
DearHunter Geplaatst 23 februari 2004 Geplaatst 23 februari 2004 Vandaag hier ook traag. Veel SQl errros, lijkt me een ander probleem. DNS kan best een probleem zijn. Als het goed is wordt het wel gesynchroniseerd, alleen soms kost dat wat tijd.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 23 februari 2004 Geplaatst 23 februari 2004 Volgens berichten uit de USA is de co-lokatie veranderd en moesten her en der nameservers worden omgesteld. Wat betreft de klachten over lage snelheid: men doet wat men kan in de USA maar men wordt bij tijd en wijle bestookt door massale aanvragen van 'botjes' en aanverwante geautomatiseerde typisten. Er wordt geprobeerd met ip-blocks deze uit te sluiten maar soms lijkt het wel voor ons - kwa effect - op een DOS aanval met al die aanvragen.
Klompengatters Geplaatst 24 februari 2004 Geplaatst 24 februari 2004 Wij zitten op de kabel van @ home. We hebben vorige week 1x een storing gehad op geocaching.com maar daar is het bij gebleven. Het werkt nu weer prima en heeft de normale snelheid.
Jurgen & Co Geplaatst 7 maart 2004 Geplaatst 7 maart 2004 Op dit moment is geocaching.com weer zo traag als dikke stront in een trechter. Jurgen & Co
Kruimeldief Geplaatst 7 maart 2004 Geplaatst 7 maart 2004 Op dit moment is geocaching.com weer zo traag als dikke stront in een trechter. Jurgen & Co Misschien omdat de Amerikanen allemaal hun weekendcaches loggen? Ze hebben nu eenmaal minder vrije tijd dan wij en moeten meer in het weekend doen. Rond deze tijd zit ook half geocachend nederland op dezelfde site te loggen. gewoon wachten tot een uur of 4 a 5 vannacht en de pagina's lopen weer met een snelheid van ruim 400 Kbs je PC binnen. GRTZ Kruimeldief Zo stil als een massagraf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden