klinkertjes Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Wij zouden heel graag kort en bondig willen horen (lezen!) of het absolute zin heeft om Premium Member te worden en wat daar de voordelen van zijn. Moet je dan b.v. een smartphone hebben en online kunnen zijn, wij hebben geen internetmogelijkheden op de telefoon. Wat kan je allemaal met Premium Memberschap? Alvast bedankt voor jullie bijdrage! óf de klinkertjes
Cernunnos Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Beste Klinkertjes, er is op dit forum al veel informatie te vinden over het premium memberschap bij geocaching.com. Als je rechtsboven in in het scherm, naast google site zoeken "premium member" intypt en dan zoekt kom je verschillende topics tegen. Veel succes!!
flet Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) Het Premium membership heeft niets met smartphone's oid te maken. PM geeft je meer service en mogelijkheden op de site van Geocaching.com. Zoals het aanmaken van Pocket Queries die je dan weer in GSAK kunt bewerken. Ook krijg je de toegang tot meer caches. Er zijn nog meer voordelen maar nogmaals, het heeft in de eerste instantie niets met mobiel internet en smartphone te maken. Het is niet duur en je krijgt meer mogelijkheden. Wij zijn al PM vanaf 2004 toen we net met Geocachen begonnen. We hebben er nooit spijt van gehad en van ongeveer € 25,00 per jaar gaan wij niet dood. 4 juni 2011 bewerkt door flet
kdv Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) De voordelen zijn zoals al is opgemerkt elders op dit forum gemakkelijk terug te vinden, vast ook wel kort en bondig. En natuurlijk op geocaching.com zelf. Mensen worden over het algemeen Premium Member vanwege de extra functionaliteit en/of als blijk van waardering/ondersteuning van geocaching.com (schijnbaar lopen daar al verschillende miljonairs rond, dus of dat laatste nu zo nodig is, is de vraag - er zijn goede doelen in overvloed voorhanden). Ik denk dat het nut van het Premium memberschap valt of staat met de intensiteit van je geocachingactiviteiten: als je een paar keer per jaar gaat geocachen, is het vast niet de moeite waard. Als je er het merendeel van je vrije tijd in gaat stoppen, dan waarschijnlijk wel. 4 juni 2011 bewerkt door kdv
montebaldo Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Leuk dat je Geocaching hebt ontdekt. Je zult er vast veel plezier aan beleven. antwoord op je vraag: kort en bondig: DOEN als je ziet wat het allemaal extra biedt voor die paar tientje per jaar. als je er in verdiept zoals de eerdere reacties ook al aangeven merk je het zo wel of niet bezitten is smartphone is maar bijzaak voor deze vraag. gr Montebaldo
dutchcoppi Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Gewoon doen ! Wij hebben ook geen smartphone of telefoon met internet. Dit heeft niks te maken met Premium. Als je maar een paar keer een cache gaat opzoeken is het niet interessant, maar voor een normale cacher is het bijna een must. Vooral de pocket queries die je dan kan aanmaken is zeer makkelijk via GSAK.
Marcel en Micha Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Doen!! Waarom: - Ik vind het mooi meegenomen dat ik op deze manier een kleine bijdrage kan doen aan een hobby waar ik uren plezier mee heb. - Het is handig om pocket queries te maken, je kan dan 1000 caches rondom een bepaald punt in één keer in je GPS zetten, dan heb je meteen alles wat je nodig hebt als je een dagje gaat cachen. - Er zullen vast nog wat redenen zijn te bedenken, maar dit zijn kort en bondig mijn redenen van een Premmium membership
handleiding Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 Je kan ook eerst 3 maanden kijken of het wat is dat kost $10 dus dat is 7 euries voor 3 maanden uitproberen, blijkt dat het niks is heb je niet teveel uitgegeven en is handig als je b.v. alleen in de vakantieperiode veel cached 3 maanden per jaar alle functionaliteit Het is wel makkelijk als je een Oregon of vergelijkbare gps hebt, dan gaan de hele cachebeschrijvingen in de GPS Succes
friekje Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 (bewerkt) Als je niet mee doet met het Premium Member gebeuren word je eigenlijk gewoon gediscrimineerd. Oja,en als je gewoon Member bent sloop je alle caches van een ander,iig word je er van verdacht. (daarom komen er steeds meer PM caches) Als je er heil in ziet moet je het gewoon proberen. Gr Friekje 5 juni 2011 bewerkt door friekje
lingbeek Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 Een hoop leden schrijven dat het niets met elkaar te maken heeft smartphone of niet. Ik denk juist dat het heel erg veel met elkaar te maken heeft. Met een smartphone kun je vrij gemakkelijk alle cache in de buurt op je telefoon in de applicatie krijgen. Daar heb je geen premium membership voor nodig. Als je met een gewone GPS gaat cachen dan zijn pocket queries heel erg handig omdat je zo in één keer een heleboel caches op je GPS kunt zetten. Als je werkt met GSAK dan is het ook erg handig. TOen ik begon met cachen wist ik niet wat GSAK was. En dat hoeft als beginnend cacher ook niet. Als je met een telefoon cached en GSAK nog niet gebruikt dan is je premium membership nog niet heel erg zinvol. Als je uitgebreider bezig gaat en een stapel opgeloste puzzels hebt en een losse GPS... Ja dan kun je eigenlijk niet zonder premium membership...
Tanuki Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 Als je uitgebreider bezig gaat en een stapel opgeloste puzzels hebt en een losse GPS... Ja dan kun je eigenlijk niet zonder premium membership... En dat verband ontgaat mij, vertel. Verder zeg ik: Niet doen. Zelf een jaar lang PM gehad en er verder weinig mee gedaan buiten enkele PQ's. In die tijd heb ik ook GSAK geregistreerd en gebruikt. Dat alles heb ik inmiddels overboord gezet, je kunt prima cachen zonder al die extra's. Je zult idd enkele caches niet kunnen doen omdat die PM-only zijn, er liggen er echter nog genoeg andere caches zodat je ook daar wel zonder kunt.
Team Gelaen Geplaatst 5 juni 2011 Geplaatst 5 juni 2011 Je kunt inderdaad prima geocachen zonder premium member te zijn. Ik zie dat ook als puur luxe, zoiets als een airco in een auto, zonder gaat prima, maar met is soms heel prettig. Ik vind het bijvoorbeeld heel prettig om off-line (bv op een camping of gewoon thuis) op mijn gemak caches uit te zoeken. Dat gaat toch net wat handiger met GSAK dan met de website van Geocaching.com. Bijvoorbeeld rustig een userflag zetten en dan op een moment alle geselecteerde caches printen en naar de GPS sturen (evt. als je gps dat kan). Zoals ik al eerder heb gezegd (in andere draadje), ik zal een langere multi nooit paperless doen. Daarnaast kun je als premium member triggers instellen, zodat je mail krijgt als er een nieuwe cache binnen x km van een opgegeven locatie bij komt. Heb ik wel aan staan, maar gebruik ik niet vaak. Ik wil niet ten koste van alles(veel) de eerste zijn, alhoewel een leeg logboekje op zijn tijd wel leuk is. En echt heel veel cache ik niet denk ik, 430 in 7 jaar.....maar toch veel plezier van premium member en GSAK ( en nu ook GDAK) Jan
solletjes Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 En los van alle voordelen... Wat is nu 25 euro per jaar om een club te sponsoren die onze prachtige hobby mogelijk maakt? Wordt eens lid van een (sport)vereniging o.i.d. Nee, die 25 euro is een schijntje. En natuurlijk profiteren we ook mee van de PM voordelen
Team Professor X Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Wat ik vaak hoor: Premium member zijn hoeft niet, want caches uitzoeken met GSAK lukt ook wel. Is GSAK gratis dan? Nee, want: Registration is $25 USD Dus of $30 voor Groundspeak of $25 voor GSAK. Bovendien waarom zou je een hobby niet sponsoren? Wil je "gratis" geocachen, prima dat kan. Wil je de voordelen van het premium membership (queries maken en beheren) dan doe je dat.
Team Gelaen Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Het is in mijn ogen niet of. Licsense fee voor GSAK en jaarlijks $30 voor Groundspeak.
Aanbevolen berichten