Spring naar bijdragen

Caches Opnieuw Loggen Na Team Wijziging


Track_leader

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

in de afgelopen dagen kreeg ik een aantal log meldingen voor caches die al meer dan 2 jaar zijn gearchiveerd. Iemand die aangaf eerst in een team te loggen en nu een eigen nickname heeft en alle caches ook gaat loggen omdat hij daar is geweest in het verleden.

 

Persoonlijk vindt ik het nogal not done om een cache die 2 jaar geleden is gearchiveerd te nu te loggen. Maar ieder zijn ding natuurlijk, ik ga de logs ook niet verwijderen want ieder zijn ding.

Het punt is dat ik het steeds vaker zie gebeuren en bij een aantal caches van mij begint het een trend te worden.

 

Zien meer mede cachers dit gebeuren en wat vinden jullie er van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zit ook met dit 'probleem' alleen ik zit aan de andere kant.

Ik wil ook een aantal caches loggen, dan voor mijn dochter die nu 7 is en nu haar eigen accout wil/heeft. Zij heeft ook een aantal caches gelopen en ik heb haar naam altijd in de log erbij vermeldt.

Kan dit? Wat is jullie mening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik zie het ook gebeuren. Maar zoals je zelf zegt .. ieder zijn ding. Ik lig er niet wakker van. Persoonlijk zou ik de cache zelf nogmaals bezoeken, je weet al waar hij ligt dus dat is wel zo makkelijk :-)

 

Maar als je het strikt 'volgens de regels' bekijkt is het geen geldige log aangezien er geen krabbel in het logboek staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter van bijna zeven heeft sinds begin dit seizoen ook haar eigen account.

Voor haar hebben we als regel dat ze alleen de caches logt die ze sinds dit jaar samen met ons loopt.

Komen we toevallig langs een cache die we al samen hebben gelopen, en is het niet te veel moeite,

dan logt zij de cache (zonder opnieuw de hele cache te lopen) en kan ze de cache ook op internet loggen.

 

Ik vind het eerlijk gezegd ook te veel moeite om alle reeds gedane caches ook voor haar te gaan loggen.

We hebben dit jaar een start voor haar gemaakt en vanaf nu kan ze (met hulp van ons) alles gaan bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik zie het ook gebeuren. Maar zoals je zelf zegt .. ieder zijn ding. Ik lig er niet wakker van. Persoonlijk zou ik de cache zelf nogmaals bezoeken, je weet al waar hij ligt dus dat is wel zo makkelijk :-)

 

Maar als je het strikt 'volgens de regels' bekijkt is het geen geldige log aangezien er geen krabbel in het logboek staat.

 

Maar de meeste waar dat voor geldt zijn gearchiveerd :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er als cache eigenaar niet zo'n probleem mee, hoewel ik wel de grens trek bij reeds gearchiveerde caches. Die worden niet meer gelogd, ook niet achteraf.

 

Laatst kreeg ik overigens wel een log van iemand die eerder in een team zat, en nu "solo" cached: hij had de cache nogmaals bezocht en zijn (nieuwe) naam in het logboek geschreven. Zo kan het ook.

 

Ja, ik zie het ook gebeuren. Maar zoals je zelf zegt .. ieder zijn ding. Ik lig er niet wakker van. Persoonlijk zou ik de cache zelf nogmaals bezoeken, je weet al waar hij ligt dus dat is wel zo makkelijk :-)

 

Maar als je het strikt 'volgens de regels' bekijkt is het geen geldige log aangezien er geen krabbel in het logboek staat.

 

Maar de meeste waar dat voor geldt zijn gearchiveerd :(

 

Wat is het nut van een gearchiveerde cache loggen? Dan gaat het dus werkelijk alleen om het puntje? :thumbdown:

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de meeste waar dat voor geldt zijn gearchiveerd :(

Dat is dan pech voor degene die nu een 'eigen team' is geworden en persoonlijk vind ik dat je die niet moet loggen. Onze kleine heeft ook een eigen nick maar zolang hij niet kan schrijven logt hij niet (staat nu bijna 3 jaar op 0 founds). Wij schrijven zijn naam niet in het logboekje en als hij later groot is en zelf wil gaan cachen mag hij dat op zijn eigen nick gaan doen. Indien hij de caches wil gaan doen die wij al hebben gevonden rijden we gewoon nog een keer. Bijkomend voordeel, wij weten welke caches de moeite waard zijn. Is het erg om voor een tweede keer ergens te komen? Nee natuurlijk niet .. het gaat toch om het plekje? Of gaat het ergens anders om? En als hij verder wil op onze teamnaam .. prima! We zijn toch een team?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij team A behoort, log je voor team A. Als je plots tot team B behoort, log je voor team B. Als team B nog nooit bij cache X is geweest, kan er dus niet gelogd worden door team B. Ook niet als 1 vd leden daar ooit eens (in een ander team) geweest is. Team B bestond toen nog niet. Kan dus ook niet op die datum loggen. Punt.

En het is al helemaal zot om een gearchiveerde cache, 2 jaar terug te loggen.

 

Ongeacht of het nu 'moeten ze zelf weten' is of niet, dit is stom puntjes jagen. Verwijderen die log.

 

Onze kinderen hebben beide hun eigen team. Toen ze nog tot ons team behoorden heb ik zelf caches gedaan in Munchen. Moet ik nu een log laten maken door hen op de datum dat ik daar helemaal alleen was? Onzin. Ook als ze er bij waren. Ze behoorden tot ons team.

 

Nee, sorry, maar dit soort logs zou ik dumpen. Ze staan toch ook niet in het logboek? Dus, idd, geen valid found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ze staan toch ook niet in het logboek? Dus, idd, geen valid found.

Dus wie ooit zijn team naam wijzigt, moet dan al zijn founds verwijderen, want zijn nieuwe naam staat nergens in een logboek? Ik moet opeens aan Frank Boeijen denken... die schreef nog eens een mooi liedje over zwart-wit :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dus wie ooit zijn team naam wijzigt, moet dan al zijn founds verwijderen, want zijn nieuwe naam staat nergens in een logboek? Ik moet opeens aan Frank Boeijen denken... die schreef nog eens een mooi liedje over zwart-wit :)

Dat gaat net te ver, wijzigen van de teamnaam is een ander ding hier. Je bent er geweest en je hebt de cache gelogd, wanneer je nickname wijzigt dan verdwijnen je logs niet van internet.. en hoef je niet opnieuw de caches te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus wie ooit zijn team naam wijzigt, moet dan al zijn founds verwijderen, want zijn nieuwe naam staat nergens in een logboek? Ik moet opeens aan Frank Boeijen denken... die schreef nog eens een mooi liedje over zwart-wit :)

Dat gaat net te ver, wijzigen van de teamnaam is een ander ding hier. Je bent er geweest en je hebt de cache gelogd, wanneer je nickname wijzigt dan verdwijnen je logs niet van internet.. en hoef je niet opnieuw de caches te loggen.

:lol1: Natuurlijk hoef je dan niet opnieuw te loggen... er zat een licht ironische ondertoon in mijn post ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij markeerde het moment waarop ik onder een eigen account ging cachen alleen het punt waarop ik in mijn geocaching geschiedenis op een andere plek mijn logs vond.

De herinneringen van voor die tijd staan beschreven in logs onder een ander (slechts zeer gedeeltelijk gezamenlijk) account en daar horen die herinneringen ook thuis.

Ze gaan niet verloren, ik kan ze (elders) gewoon nalezen.

Ik beschouw loggen op internet dan ook vooral als een herinnering van wat, al dan niet gezamenlijk is beleefd, en behorend bij de geschiedenis van ons bij die cache op dat moment.

Ik voel geen behoefte om mijn gelopen caches er alsnog uit te halen en te loggen, laat staan al gearchiveerde caches.

Het voelt niet hetzelfde en is wat mij betreft ook niet hetzelfde.

 

 

Zeker voor kinderen kan ik mij dan ook niet voorstellen waarom er iets moet worden "ingehaald".

Er is een moment waarop wordt besloten dat een zoon of dochter alleen gaat loggen.

Dan hoeft de geschiedenis toch niet worden herschreven?

Die andere caches deed je gewoon als lid van het gezin.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter (17) heeft sinds kort een eigen account. Ze heeft dat omdat ze het toch leuk vind om zelf te loggen. We hebben samen onze founds nagelopen en opgeschreven waar ze bij was. Vaak staat dat zelfs in de logs of bijgevoegde foto's. Die caches (dus niet al onze) wil ze zelf alsnog loggen. Ik vind dat geen probleem en voor zover ik nu merk de co's ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter van bijna zeven heeft sinds begin dit seizoen ook haar eigen account.

Voor haar hebben we als regel dat ze alleen de caches logt die ze sinds dit jaar samen met ons loopt.

Komen we toevallig langs een cache die we al samen hebben gelopen, en is het niet te veel moeite,

dan logt zij de cache (zonder opnieuw de hele cache te lopen) en kan ze de cache ook op internet loggen.

 

Ik vind het eerlijk gezegd ook te veel moeite om alle reeds gedane caches ook voor haar te gaan loggen.

We hebben dit jaar een start voor haar gemaakt en vanaf nu kan ze (met hulp van ons) alles gaan bijhouden.

 

 

Ook bij onze zoon van 6 hebben wij deze regel gebruikt.

Wij vinden het zelfs nog wel eens leuk om een cache opnieuw te moeten doen voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...