Spring naar bijdragen

Caches Opnieuw Loggen Na Team Wijziging


Track_leader

Aanbevolen berichten

OK, nu kan ik ook eens met de billen bloot :dribble: Misschien bedoeld Track leader ook wel ons!

Ooit in 2003 zijn drie vrienden gezamelijk begonnen met geocachen in Belgie. Nee, niet eens in Nederland :rolleyes:

Maar die drie vrienden, noem ze A,B en X wonen helaas niet dicht bij elkaar en gaan buiten enkele vakanties en GME om bijna nooit samen cachen.

Sinds 2003 loggen wij onder hetzelfde account. Maar dat ging vriend X al enige tijd een beetje storen.

Want wat gebeurde er nu? De cache die al door A was bezocht daar gingen B en X niet meer heen en vice versa.

Dat is raar natuurlijk, want je wil immers toch persoonlijk genieten van het geocachen en leuke plekken ontdekken?

We weten dat er meer teams zijn waar leden individueel cachen en toch onder één naam loggen. Wij wilden daar vanaf en per 1-1-2011 hebben we de knoop doorgehakt. Vriend A is nu Awogan, vriend B is nu Baard en vriend X.....tja, die was toch wel het meest fanatiek in het veld en vooral ook op dit forum waar hij al zijn kostbare tijd verklooit aan oneindige discussies en nutteloze meningsverschillen. Vriend X heeft het account Team Professor X gehouden, en waarom dan nog team? Immers de drie vrienden zijn apart gegaan nu. Nou, omdat X destijds de naam heeft bedacht, toch vaak met zijn drie dames X op stap gaat en ook zijn gadgets nog niet op heeft. Toch zonde om zo'n handelsmerk overboord te gooien?

En ja, toen zijn Awogan en Baard hun bezochte caches allemaal netjes opnieuw gaan loggen en hebben ze ook uit het account van X verwijderd. De gezamelijke bezochte caches zijn echter ook door hen gelogd, ook de gearchiveerde exemplaren, tenzij ze gelockt zijn. Dat is wel jammer, want helemaal klopt de boekhouding nu niet, maar ja, dat is een fractie.

 

Kortom, wij zien het probleem van het loggen van gearchiveerde caches niet als je die maar wel daadwerkelijk hebt bezocht. Overigens logt X ook wel eens een gearchiveerde cache als hij die na enkele jaren alsnog weet op te duikelen in het bos omdat de CO te lui is om zijn rommel zelf op te halen. Daarna kan zo'n cache dan gelockt worden.

 

Maar zoals altijd en ook al gezegd...op dit forum mag je gelukkig verschillende gedachten hebben en kan erover gesproken worden. Ideaalbeeld van een forum is dat anderen er iets aan hebben en er wat van leren. Maar dat is vast weer een nieuwe draadje waard :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij bekijken regelmatig de teams die onze caches bezocht hebben door de naam in het boekje te vergelijken met de naam op de site. Staat de naam niet in het logboek dan gaan wij ervan uit dat dat team de cache niet bezocht heeft. Er gaat dan een verzoek om de log te verwijderen. Wij kunnen niet controleren of iemand eerder deel heeft uitgemaakt van een ander team.

En "ieder zijn ding"? Daar doen wij niet aan mee. Je speelt het spel zo goed mogelijk of je speelt het niet.

Ongelooflijk hoe belangrijk die puntjes schijnen te zijn.

Als ik onder een andere (team)naam verder zou gaan begin ik gewoon bij 1 found. Who cares?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter (17) heeft sinds kort een eigen account. Ze heeft dat omdat ze het toch leuk vind om zelf te loggen. We hebben samen onze founds nagelopen en opgeschreven waar ze bij was. Vaak staat dat zelfs in de logs of bijgevoegde foto's. Die caches (dus niet al onze) wil ze zelf alsnog loggen. Ik vind dat geen probleem en voor zover ik nu merk de co's ook niet.

 

 

Ik heb hetzelfde gedaan. In 2001 hebben wij Zuurtje en Anne allebei een account aangemaakt bij Geocaching.com. In de eerste jaren daarna

heeft Zuurtje onder zijn account de caches gelogd die we gedaan hadden. Hij vond echter ook veel caches zonder mijn aanwezigheid.

Daarom ben ik op een gegeven moment onder mijn account alle caches gaan loggen die ik bezocht had. Daarbij waren dus ook veel gearchiveerde

caches. Ik heb ze wel gelogd maar ik heb ze ook gevonden en mijn naam ook in het logboekje gezet.

Daarnaast waren er al een heleboel caches verdwenen en niet meer te loggen. Jammer.

Vanaf die tijd log ik onder mijn eigen naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast waren er al een heleboel caches verdwenen en niet meer te loggen. Jammer.

Waarom is dat jammer? Je bent er toch geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast waren er al een heleboel caches verdwenen en niet meer te loggen. Jammer.

Waarom is dat jammer? Je bent er toch geweest?

 

 

Dat is jammer omdat sommige gearchiveerde caches niet meer te loggen zijn :-)

 

Daarnaast waren er al een heleboel caches verdwenen en niet meer te loggen. Jammer.

Waarom is dat jammer? Je bent er toch geweest?

 

 

Dat is jammer omdat sommige gearchiveerde caches niet meer te loggen zijn :-)

 

 

Zoals bijvoorbeeld GC3D03

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...