BY Angels Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Misschien had je een andere benadering kunnen kiezen. In de logs kun je lezen dat de cache al eerder is aangepast, blijkbaar nog niet goed genoeg, dus is er nog meer aanpassing nodig. Dat had je in een pm naar de CO kunnen sturen en dan had je met je log kunnen volstaan met het herhalen wat de mensen voor je al gezegd hadden. Is je doel nu een kritische log plaatsen of is je doel het helpen van de CO met het verbeteren van de cache. Bij het lezen van de logs die voor je al zijn geplaatst met de zin over brandnetels en poep was ik niet aan deze cache begonnen.
GeoVio Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Wordt de log ook niet verwijderd omdat het veel weggeeft van waar en hoe de cache te vinden is. Nou ja het blijft gissen en er zijn al vele opties gegeven.
ikbenjanuz Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Het verwijderen van deze log lijkt me redelijk onterecht. Geen leuke tekst maar dat is m.i. geen reden om de log te verwijderen. Overigens heb ik zelf ook een aantal logs verwijderd, terwijl er geen lelijke taal gebruikt was en er was ook gelogd. In een aantal gevallen werd de clou verklapt van de cache, soms zelfs met foto's en de logger weigerde de tekst aan te passen op mijn verzoek.. Ik vind dat dus echt niet kunnen maar kreeg toen ook een aantal mensen over me heen die me wezen op de regels. Had ik dus mooi ff geen boodschap aan. In die zin vind ik de regels gewoon niet kloppen. Maar goed, daar denkt iedereen weer anders over en dat is hier niet het geval. Kijk ook eens even hier: GC2FY7H. Hoezo regels......
Team Professor X Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Misschien had je een andere benadering kunnen kiezen. In de logs kun je lezen dat de cache al eerder is aangepast, blijkbaar nog niet goed genoeg, dus is er nog meer aanpassing nodig. Dat had je in een pm naar de CO kunnen sturen en dan had je met je log kunnen volstaan met het herhalen wat de mensen voor je al gezegd hadden. Is je doel nu een kritische log plaatsen of is je doel het helpen van de CO met het verbeteren van de cache. Bij het lezen van de logs die voor je al zijn geplaatst met de zin over brandnetels en poep was ik niet aan deze cache begonnen. Hier kan ik me wel wat in vinden. Los van het feit dat de cache niet mooi is uitgewerkt, snap ik wel dat de log nogal l*llig overkomt. Ik zou mijn negatieve bevindingen naar de CO mailen en dan een log maken waarin je aangeeft dat je de cache helemaal niets vindt en enkele aanbevelingen aan de CO hebt gestuurd. Niemand wil negatieve dingen horen over zijn cache en al helemaal niet lezen. Maar de CO laat zich ook wel kennen in deze, ik vraag me af of hij/zij wel dit forum leest. Ik ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal; waarom deze cache?
barny Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Het is toch van den gekke dat een cacheeigenaar bepaalt wat ik in mijn log schrijft. Aan dat circus wens ik al geheel niet mee te werken, de revieuwers bepalen uiteindelijk of mijn toonzetting van de log aan de groundspeak voorwaarden voldoen, zeker niet de cache eigenaren. Barny
vanbaarsel Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Het is toch van den gekke dat een cacheeigenaar bepaalt wat ik in mijn log schrijft. Ehm ... ben jij nou gek, of snap ik het even niet meer? Jij was toch diegene die alle logjes met minder dan 50 woorden verwijderde? 1
parreg Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Een beetje kritiek kan toch geen kwaad? Het is mijn log, mijn ervaring, mijn beleving maar vooral mijn tijd en energie die ik erin heb gestoken om uiteindelijk van een koude kermis terug te komen. Dus zolang een log geen spoilers, racistische, discriminerende, beledigende opmerkingen bevat of wanneer er in strijd met de wet of onethisch wordt gehandeld en je houdt je aan de nettiquette .. lekker laten staan ..
handleiding Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Bij de cache GC2T4M1 heb ik een kritische found geschreven. Die is zomaar zonder overleg door de eigenaar verwijderd. Mag dat zomaar, en wat kan ik nu gaan doen? Weer een multi die ik niet hoef te doen tijdens mijn verblijf in Grolloo Drenthe deze zomer Twentse mug bedankt
solletjes Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Wij loggen anders. Vinden we de cache leuk, dan komt er een lang enthousiast verhaal. Vinden we er helemaal niks aan, dan is het kort (bijvoorbeeld "snel gevonden, snel weer verder..."). Is de puzzel leuk maar het veldwerk niet, dan schrijven we enthousiast over de puzzel en "het veldwerk was snel bekeken", of zoiets. We maken het dus niet negatief. Dat is natuurlijk een keuze, maar we gaan liever uit van het positief stimuleren van goede dingen dan van het aanwijzen en uitvergroten van slechte dingen. Oh, en hoe dan ook, steevast bedanken we de CO als laatste opmerking in de log. Maar ook zo'n bedankje kan kort of lang zijn.
Skjal Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Het is toch van den gekke dat een cacheeigenaar bepaalt wat ik in mijn log schrijft. Aan dat circus wens ik al geheel niet mee te werken, de revieuwers bepalen uiteindelijk of mijn toonzetting van de log aan de groundspeak voorwaarden voldoen, zeker niet de cache eigenaren. Barny 100 %
barny Geplaatst 28 april 2011 Geplaatst 28 april 2011 Het is toch van den gekke dat een cacheeigenaar bepaalt wat ik in mijn log schrijft. Ehm ... ben jij nou gek, of snap ik het even niet meer? Jij was toch diegene die alle logjes met minder dan 50 woorden verwijderde? Wel makkelijk scoren zo een open doel, maar ik censureer niet op de inhoud, de inhoud laat ik over aan de fantasie van de schrijver, en ik zie dat sommige er aardig mee worstelen maar brengen het altijd tot een goed einde, een pluim voor al die loggers Willem
Twentse Mug Geplaatst 28 april 2011 Auteur Geplaatst 28 april 2011 Ik wil iedereen danken voor de reacties. Ik heb een nieuwe log neergezet met waarschuwing en die lijkt te blijven staan. Eén vraag wil ik wel beantwoorden. Waarom zo'n log? Voor mij heeft een log meerdere doelen. Op de eerste plaats administratie. Ik heb 'm gevonden. Daarna komt de beleving als een soort dagboekaantekening. Wat was er bijzonder aan de cache, hoe was het weer. Wat zag ik onderweg? Dat soort dingen. En dan een beoordeling. Bij de meeste multi's plaats ik enthousiaste logs. Als ze goed in elkaar zitten: leuk thema, goede uitvoering, en mooi verstopte eindcache dan deel ik complimenten uit. Als ik nooit kritiek lever dan vind ik dat degenen die er zoveel werk in steken en mij mooie avonturen laten beleven tekort doe. Verder probeer ik opbouwend te zijn. Ik probeer geen tekst te brengen van "dit vind ik niks", maar puntsgewijs aangeven waarom en brengen als verbeterpunten. Bovendien doe ik dat als "ik vind dat..." of "wat mij betreft..." want kritiek op caches is vaak subjectief. De volgende die mijn log leest kan dan een oordeel vormen of men de cache gaat doen of niet. Volgens mij zijn er meer die multi's uitkiezen door te lezen wat voorgangers ervan vonden en op basis van toegekende punten of geo d'ors. Tenslotte vind ik hetzelf ook vanzelfsprekend dat bewust kwetsende, discriminerende, opruiende teksten niet kunnen. Ook dat teksten met spoilers weggehaald of veranderd worden vind ik vanzelfsprekend. Nogmaals dank voor alle goede tips.
trapje Geplaatst 29 april 2011 Geplaatst 29 april 2011 zijn er eigenlijk richtlijnen voor kritische logjes? ik heb afgelopen week een cache gevonden waar de omgeving gewoon smerig was met uitwerpselen niet echt leuk zoeken. Mag je dit in de log zetten (heb ik wel gedaan) of is een berichtje naar de CO beter?
Twentse Mug Geplaatst 29 april 2011 Auteur Geplaatst 29 april 2011 Het hangt er van af hoe je het brengt, vind ik. Heeft de CO bewust de cache op zo'n plek neergelegd of is het door anderen ontstaan.
Cpl_Uhl Geplaatst 29 april 2011 Geplaatst 29 april 2011 Ik log wel eens met een scherp in de zin van: Zonder slechte caches geen goede.... Bedankt voor het aanbrengen van het contrast in onze cache dag. Als je eigen cache dit soort logjes heeft, 0 geo dórs, geen favorite points en een 1,5 ster op GC-vote.... dan lijkt het mij dat je als CO wel eens iets mag gaan bedenken. Als je dan niets doet weten de cachers dat het hier nog enkel om het puntje gaat (en dat is een andere discussie). P.s. Als CO ontvang ik graag kritische logjes. Niet dat ik altijd iets met de negatieve doe (25 mensen vinden iets erg leuk en nummer 26 niet). Toch hoor ik het liever wel, dan kan ik er in ieder geval over nadenken.
Aanbevolen berichten