Spring naar bijdragen

Multie Maken


Hoekraam

multie  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. heb jij een multie gemaakt?

    • ja een
      5
    • nee geen
      6
    • ja meer dan een
      8
    • nee ik wil er ook geen
      4


Aanbevolen berichten

hallo geocachers

 

ik heb een vraag

ik wil een multie maken

ik heb een paar vragen:

1. hoe zit het met de waypoints?

2, moet er een bepaalde afstand zitten tussen de waypoint's?

3. moet er een bepaalde afstand zitten tussen de waypoint en de cache zelf

4. kunnen de tradisenals of puzzels in de weg zitten voor waypoint's

 

ik hoop dat er leuke tips komen of dingen waar ik op moet letten

 

alvast bedankt

 

robbin (hoekraam)

bewerkt door hoekraam1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Allereerst is het een multi (zonder e), misschien wel handig om te weten voor het maken van de cache. ;)

 

1) Die kan je gewoon maken. Als je je cache bij geocaching.com aanmeld kan je waypoints aan de cache toevoegen. Hierin heb je verschillende soorten:

Final Location de locatie van de cache. Deze moet je in geval van een multi op zichtbaar voor administrator en eigenaar zetten, zodat hij niet zichtbaar is.

Parking Area de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Altijd handig voor mensen met de auto.

Question to Answer dit is een waypoint waarbij je een vraag moet beantwoorden. Bijv. welk getal staat er op dit bankje?

Reference Point dit is de plaats waar de cache begint.

Stages of a Multicache dit is een waypoint waarbij iets echt aanwezig is. Dus bijv. een filmkokertje.

 

2) Tussen punten waar iets fysieks aanwezig is (final location, stages of a multicache) is er de afstand regel van 161 meter vanaf elke andere fysieke plaats van welke cache dan ook.

 

3) Zelfde als vraag 2. Een kleine tip is om de eindcache in de buurt van de parkeerplaats te doen, zodat mensen niet lang terug hoeven te lopen.

 

4) Zie ook vraag 2.

 

Verder een tip:

Doe veel multi caches, zodat je weet hoe ze in elkaar steken. Dan zul je ook zien hoe het werkt en wat normaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff, je hoeft echt geen cache te maken hoor, je mag ook gewoon cache's vinden,

en aan de vragen te merken heb je zelf nog niet veel cache's gevonden anders had je kunnen weten dat alles kan en alleen jou eigen fantasie de enigste grens is.

en laat ik daar nu juist het bangst voor zijn.

 

tip, dit forum doorspitten is en leuk en vol antwoorden

 

Barny

 

eddit ik zie dat er een p[oll gemaakt is, waarom eigenlijk? compleet nutteloos wat voor een conclusies zouden hier uit kunnen komen?

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tipje: voor elke soort cache, in wat voor soort lengte en moeilijkheid dan ook, zijn er wel liefhebbers. Maar als je graag wilt dat veel cachers hem doen, maak hem dan niet te lang en niet te moeilijk, zodat ook gezinnetjes met kinderen het leuk vinden om hem te lopen.

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

 

bedankt thex en Waldio

voor de leuke informatie

en ik zal een multie nooit meer met een e schrijven multi

 

nou heel erg bedankt

tips van multi owners zou ik nog wel willen maar ik heb voorlopig genoeg info

 

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bedankt dat je mijn bedankte, ow nee ik ben kritisch en dat wil je natuurlijk niet horen, maar alles lijkt nog erger dan ik al in eerste instantie bang voor was

 

Ik heb namelijk even jou statistieken doorgesnuffelt en word daar niet warm van meestal 2 onzinnige logregels dat duit op niet veel fantasie en bij heel veel cache’s, vooral de mutlies heb je hulp nodig gehad van de cache eigenaar, en dan wil jij dan nu zonodig een muty cache neerleggen, bewaar me, en bewaar de cachers en bewaar de omgeving die door veel zoekwerk beschadigd gaat worden

 

Zorg toch ajb dat je eerst het spelletje een beetje onder controle heb voordat je uberhoud er aan denkt om een iets neer te leggen wan datgene wat je nu aal al heb neergelacht is buiten fantasie loos ook niet gevrijwaard door problemen, waarvan jij bij enkele ook nog eens de schuld bij andere legt.

 

Een beetje jammer

 

Barny

 

hoekraam stats

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je om hulp vraagt bij het maken van een multi.

 

Op dit forum kun je al heel veel informatie vinden over de regels voor het plaatsen van een cache en je kunt ook de links vinden waar je nog meer informatie op geocaching.com kunt vinden.

 

Je vraagt nu hulp op het forum, maar wat misschien beter werkt is vragen op dit forum of er een ervaren cache maker bij jou in de buurt je wil helpen bij het maken.

 

 

ps, Barny misschien had je de log nog niet gezien maar kijk maar een in de Log op 2 februari

 

Stop er iets verassends in je route wat je hier niet gaat publiceren en wat wij gaan ontdekken, en de meest ultieme tip: let erg op kruimeldief bij het aanbieden van je cache :lol1:

Ik hoop dat Kruimel je post leest :lol1:. Pas vooral op als je naast hem zit te eten, hij kan meer op dan alleen kruimels... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps, Barny misschien had je de log nog niet gezien maar kijk maar een in de Log op 2 februari

 

 

die had ik zeker wel gezien, er staat toch

waarschijnlijk niet goed terug geplaatst, of dreuzels
neej de cache deugt gewoon niet, kijk eens naar de hint, dat is ook niet juist, op zo een plek een nane zonder hint is smeeken om problemen en je heb zekerheid dat die cache opvald door zoekende cachers

 

Barny

 

dd7daaea-fe7d-4e37-8b4f-c795571f1faf.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met Barny eens dat hetgeen Hoekraam tot op heden heeft laten zien weinig vertrouwen geeft voor de toekomst en zijn toekomstige multi. Het is hard om te zeggen, maar ik heb er wel aanwijzingen voor:

1. De vragen die gesteld worden in dit draadje wijzen er op dat er weinig eigen initiatief is. De antwoorden zijn immers eenvoudig te vinden.

2. De logjes getuigen van weinig fantasie.

3. De cachepagina waarnaar in een eerder berichtje gelinkt wordt ziet er onverzorgd uit en staat vol van fouten tegen de Nederlandse taal.

 

Kan ik dan een andere conclusie trekken dat er een ongeïnspireerde, fantasieloze en onverzorgde multi gaat komen? Daar zit niemand op te wachten.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3. De cachepagina waarnaar in een eerder berichtje gelinkt wordt ziet er onverzorgd uit en staat vol van fouten tegen de Nederlandse taal.

 

Ach, als je de bovenstaande berichten leest, hoeft dit punt geen probleem te zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hoek,

Je bent nog zo jong en hebt nog jaren te gaan, dus waarom niet eerst je rustig meer verdiepen in deze hobby en veel ervaring opdoen voordat je zelf caches gaat plaatsen? Dan heb je ruim de tijd om je er in te verdiepen en echt iets moois te maken. Een mooie cache leg je niet zomaar even, ik denk dat er over sommige caches eerst maanden of zelfs jaren is nagedacht en voorbereid voordat de CO hem heeft neergelegd.

Als ik naar mezelf kijk, ik wil echt eerst veel meer ervaring opdoen voordat ik een cache ga plaatsen en dan nog weet ik niet of ik er aan begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wel met Barny eens dat hetgeen Hoekraam tot op heden heeft laten zien weinig vertrouwen geeft voor de toekomst en zijn toekomstige multi. Het is hard om te zeggen, maar ik heb er wel aanwijzingen voor:

1. De vragen die gesteld worden in dit draadje wijzen er op dat er weinig eigen initiatief is. De antwoorden zijn immers eenvoudig te vinden.

2. De logjes getuigen van weinig fantasie.

3. De cachepagina waarnaar in een eerder berichtje gelinkt wordt ziet er onverzorgd uit en staat vol van fouten tegen de Nederlandse taal.

 

Kan ik dan een andere conclusie trekken dat er een ongeïnspireerde, fantasieloze en onverzorgde multi gaat komen? Daar zit niemand op te wachten.

 

Begon ene PN niet ooit ook zo ;-) "Hallo ik ben PN en ik wil een nachtcache maken. Wie kan mij helpen?"

 

Een dislect of allochtoon met een slecht Nederlands taalgevoel kan een fantastische multi in elkaar frutselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...