Spring naar bijdragen

Cache Meerdere Keren Bezoeken?


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Vlak bij huis liggen heb ik een paar caches gevonden waarin o.a. TB's zaten. De eerste keer dat ik die heb gevonden heb ik als beginner niks meegenomen. Nou gaan we deze zomer naar Frankrijk op vakantie. Mag ik nu vlak voor we vertrekken nog eens eventjes langs die caches gaan (ik weet ze nu toch al te liggen :lol: )om dan wel bijv. een TB mee te nemen naar Frankrijk?

Of is het echt alleen maar de bedoeling om een cache 1 keer te bezoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je mag de cache wel meerdere keren bezoeken, maar 1 x een found loggen, om tb's of coins te wisselen schrijf je gewoon een write note.

Zou wel lekker zijn als je onbeperkt founds mag loggen, ben je zo kilocacher, heb je er zo 1000.

 

 

onzin, wie heeft dat gezecht en waar staat het?

 

veel respectvoller tegen de cache eigenaar is om bij elk bezoek een leuk verhaaltje te vertellen waarom de cache bezocht is en wat je werkelijk van de cache vond, zodat alle logs die er staan een ware geschiedenis vormen van alle cache bezoeken.

en of je er nu 1 keer of mischien wel tientallen keren geweest ben maakt in prinsiepe helemaal niets uit, het gaat om de ervaring die men tijdens het cachen heeft, en dat kan elk seizoen anders zijn.

en daarom is het ook veel respectvoller tegen elke cache eigenaar om al die vervuilende "oeps vergeten, dusnu nog even een coin/tb droppen" note's meteen na het plaatsen ook weer te verwijderen.

helaas word de cacher steeds luier en worden die vervuielnde note's op de pagina steeds minder gewist,

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het er een beetje aan liggen

 

In principe mag je elke keer dat je langsgaat en het logboekje invult loggen (logged = found). Maar dat doe ik eigenlijk niet.

Wat il wel doe is als ik soms een cache opnieuw doe (om bijv. kennisen van dit fenomeen kennis te laten nemen en het een mooie route is) dat ik hem dan wel opnieuw log en found doe.

 

Zo heb ik dus op dit moment 4 dubbele logs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny slaat de spijker op de kop. Het gaat bij geocaching om het ervaren van een omgeving en een locatie en het delen van die ervaringen in logjes. Je ervaart een tocht in elk seizoen anders.

 

Je mag een cache zo vaak bezoeken als je wilt en ook elke keer loggen als found. Als dat niet was toegestaan zou deze mogelijkheid simpelweg niet bestaan. In de loop der jaren zijn steeds meer mensen het spel als een wedstrijd gaan zien met het aantal founds als een score. Dat mag natuurlijk, maar het is niet de bedoeling van het spel. Als je graag kilocacher wilt zijn staat het je volkomen vrij om één cache (bij voorkeur je eigen cache) 1000 keren te loggen als found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, de essentie begrijp ik, je mag dus best meerdere keren dezelfde cache bezoeken om bijv. travelbugs te wisselen. Dank voor de antwoorden.

 

Overigens is het zeker niet mijn bedoeling om ze dan ook meerdere keren als "found" te loggen. Dat vind ik toch echt jezelf (en anderen..) voor de gek houden dus daar ging het me niet om, maar puur om de vraag of het wel of not done was om ze meerdere keren te bezoeken.

En dat is me nu dus helder, bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De statistieken op GC houden netjes bij hoeveel founds je gelogd hebt bij hoeveel verschillende caches.

Je mag dus gewoon verschillende keren een found loggen als je meerdere malen die cache bezocht hebt.

 

En wat het voor de gek houden betreft: Ik weet nog wel wat T5 traditionals waar het bezoek de tweede keer net zoveel werk inhoud als de eerste keer. Zorg wel voor een voldoende lang klimtouw :)

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De statistieken op GC houden netjes bij hoeveel founds je gelogd hebt bij hoeveel verschillende caches.

Je mag dus gewoon verschillende keren een found loggen als je meerdere malen die cache bezocht hebt.

 

En wat het voor de gek houden betreft: Ik weet nog wel wat T5 traditionals waar het bezoek de tweede keer net zoveel werk inhoud als de eerste keer. Zorg wel voor een voldoende lang klimtouw :)

Daarom ben ik ook van mening dat als je hem een tweede maal volledig doet (gaat dus eigenlijk enkel op bij multi's) gewoon mag loggen.

Ik heb ook een T5/D5 gedaan deze zomer en als ik die opnieuw ga doen (met een cachemaatje van me) dan log ik hem toch echt opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny slaat de spijker op de kop. Het gaat bij geocaching om het ervaren van een omgeving en een locatie en het delen van die ervaringen in logjes. Je ervaart een tocht in elk seizoen anders.

 

Je mag een cache zo vaak bezoeken als je wilt en ook elke keer loggen als found. Als dat niet was toegestaan zou deze mogelijkheid simpelweg niet bestaan. In de loop der jaren zijn steeds meer mensen het spel als een wedstrijd gaan zien met het aantal founds als een score. Dat mag natuurlijk, maar het is niet de bedoeling van het spel. Als je graag kilocacher wilt zijn staat het je volkomen vrij om één cache (bij voorkeur je eigen cache) 1000 keren te loggen als found.

 

Dit lijkt me helemaal niet de essentie van het spel. Hoe geweldig zal je ervaring zijn als je een tb komt plaatsen of eruit halen terwijl je de cache al eerder gevonden hebt? Hoe geweldig zal de log zijn? Je moet je bezoek natuurlijk wel in het boekje schrijven. Een cache die je eenmaal gedaan en gelogd hebt wordt door Geocaching.com ook van je kaart gehaald als je dat wilt. Dat is niet voor niets.

Als wij iemand zien die onze cache voor een tweede keer als found logt vragen wij per mail om de tweede log anders te kwalificeren. Bijvoorbeeld; write note.

Als dat team dat niet doet verwijderen wij de log. Daar kun je van alles van vinden maar wij leggen geen caches weg om puntjesjagers te bevredigen. Daarvoor hebben wij destijds Rondje Bernheze geplaatst.

Onze multi's zijn geen caches van lichte zeden, als je begrijpt wat ik bedoel. :angry:

bewerkt door flet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dit lijkt me helemaal niet de essentie van het spel. Hoe geweldig zal je ervaring zijn als je een tb komt plaatsen of eruit halen terwijl je de cache al eerder gevonden hebt? Hoe geweldig zal de log zijn? Je moet je bezoek natuurlijk wel in het boekje schrijven. Een cache die je eenmaal gedaan en gelogd hebt wordt door Geocaching.com ook van je kaart gehaald als je dat wilt. Dat is niet voor niets.

Als wij iemand zien die onze cache voor een tweede keer als found logt vragen wij per mail om de tweede log anders te kwalificeren. Bijvoorbeeld; write note.

Als dat team dat niet doet verwijderen wij de log. Daar kun je van alles van vinden maar wij leggen geen caches weg om puntjesjagers te bevredigen. Daarvoor hebben wij destijds Rondje Bernheze geplaatst.

Onze multi's zijn geen caches van lichte zeden, als je begrijpt wat ik bedoel. :angry:

 

Als gc.com het niet wilde hadden ze de mogelijkheid verwijderd. Is heel makkelijk voor ze te doen. Dus maak jij je eigen regels. En ik geloof nooit dat dit de bedoeling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...