Spring naar bijdragen

Cache Meerdere Keren Bezoeken?


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Voor mij gaat geocachen toch o.a. om het zoeken en vinden.

 

Een 2e keer weet je als het goed is toch al waar hij ligt. Dan valt er niet zoveel meer te zoeken.

 

 

PS, Ooit had ik zelfs een multi die ik voor het eerst liep met een note gelogd. Mijn vrouw had hem namelijk al eerder samen met haar zus onder onze teamnaam gelogd als found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Blijft de teller echt oplopen als je een cache meerdere keren logt als found? Of is het systeem zo 'slim' dat de teller niet doorloopt bij het voor de tweede, derde of vierde keer loggen?

 

*geen zin om het uit te proberen*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft de teller echt oplopen als je een cache meerdere keren logt als found? Of is het systeem zo 'slim' dat de teller niet doorloopt bij het voor de tweede, derde of vierde keer loggen?

 

*geen zin om het uit te proberen*

 

Staat al in de vorige replies ; blijft doortellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus als je nog zin hebt om morgen de 10.000ste te kunnen loggen is het een kwestie van 10.000keer je naam op een blaadje printen, in een cache gooien en dan loggen geblazen :lol1:

Nou, als ik het goed begrijp kun je de 10.000 keer je naam op een blaadje printen en in de cache gooien, gerust overslaan en hoef je alleen nog maar 10.000 keer te loggen. Scheelt weer werk :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet natuurlijk wel bewijs hebben dat je er 10.000 keerbent geweest. Geen naam in het boekje is geen log. Dus wel ff printen (maar het mag heel klein, zodat het op een blaadje past)

 

ehm, je moet dan wel 10000 blaadjes in de cache doen, Veel knipwerk dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet natuurlijk wel bewijs hebben dat je er 10.000 keerbent geweest. Geen naam in het boekje is geen log. Dus wel ff printen (maar het mag heel klein, zodat het op een blaadje past)

Ok, in theorie wel.

Maar zijn er veel cache-eigenaren die de volle logrolletjes vergelijken met de logs op GC.com? Of eigenlijk andersom: die kijken of elke op GC.com gelogde Found wel op het logrolletje staat? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

100 cachers, 100 meningen

Zal ik mijn mening dan ook eens geven? :rolleyes:

Ik zou als cachelegger bij de zoveelste log van een cacher eens vragen wat hiervan de reden is.

Als dat is omdat 'ie (onderbouwd) de cache of route er naartoe zo mooi vindt, zou ik me gevleid voelen. Overigens verwacht ik die verklaring dan wel in de logs.

Als 'ie het zou doen puur en alleen om puntjes te scoren zou ik mijn mening daarover geven. Not done wat mij betreft.

 

Ik vind het idee van XXX logs op YYY unieke caches wel een hele goeie. Het is mij nog niet opgevallen dat dit ergens zo vermeld staat, maar het laat in sommige gevallen misschien wel iets zien wat iemand met zijn/haar hobby wil bereiken. Waarbij ik niet zeg dat ik er op tegen zou zijn. Als er cacheholders zijn die er geen probleem mee hebben om een cache van lichte zeden te beheren, prima toch? Ieder z'n meug, je zou hierover in je cachebeschrijving zelfs nog een opmerking over mogen maken. Ik zie dat ook niet direkt als 'je eigen regels maken', maar meer het uitspreken van voorkeuren voor hoe er wel/niet met je cache mag worden omgegaan. Met TB's en coins geef je toch ook je voorkeuren aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zin "XYZ finds on PQR unique Geocaches" is m.i. eigenlijk bedoeld voor "reizende" caches of vroeger ook voor de locationless caches, die laatste bestaan niet meer, dus daar zal ik geen woorden aan vuil maken, maar dat was de grootste "found" generator die je je in kon denken.

 

Reizende caches worden niet meer nieuw toegelaten, maar er bestaan er nog een paar, in NL "Virtual" van Team Kleijn en tot voor kort Kiekeboe. Deze duiken met enige regelmaat ergens anders op en kunnen dan weer gelogd worden: het was uiteindelijk een nieuwe zoektocht naar een nog niet bekend coordinaat. Ik heb Virtual nu twee keer gelogd en daar ook de vermelding "eikenboom has 1035 Finds on 1034 unique Geocaches" aan overgehouden.

 

Het meerdere keren als "found" loggen van een cache op een ongewijzigde lokatie vind ik in dezelfde categorie horen als het uit je luie stoel over de hele wereld virtuals loggen: als je het wilt, moet je het doen, want het mag blijkbaar, maar de enige die je er echt mee belazert ben jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat kader mag je dus ook niet een herplaatste cache loggen, bijvoorbeeld GCKBGA en GC2DE84. Allebei op exact dezelfde plek.

Is toch minder moeite dan GCQZF0. Er zijn caches waar het gaat om het bereiken van de plek, niet om het zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet natuurlijk wel bewijs hebben dat je er 10.000 keerbent geweest. Geen naam in het boekje is geen log. Dus wel ff printen (maar het mag heel klein, zodat het op een blaadje past)

 

-stapje naar voren: "hé, een cache!"

-stapje naar achter

-stapje naar voren: "hé, een cache!"

-stapje naar achter

 

Duurt ff, maar dan heb je ook wat :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...