Spring naar bijdragen

Te Verlegen Of Te Netjes Opgevoed??


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Ah, de voortuin caches zijn weer aan de beurt. Over twee maanden de carpool caches, en weer een poosje later de micro's. En zo gaat dat nu al jaren door (in ieder geval zo lang wij cachen) :lol:

 

Wij hebben ook een voortuin cache, en ja dat was onze eerste, en ja, dat was om ingewikkelde toestemmingsperikelen te vermijden. Als je de eerste keer een cache maakt, dan moet je een hoop leren, en da's niet allemaal gemakkelijk. En dan is het verstandig om eenvoudig te beginnen. Ken je al een boswachter, dan is toestemming vragen een eitje en kun je meteen een mooie tradi of multi maken. Heb je geen idee hoe dat gaat met toestemming, maar je hebt een idee voor een leuke puzzel, dan is een voortuincache een optie (zo ging dat bij ons). (Plaats je een micro-tradi in je voortuin, dan maak je het te eenvoudig, en stel ik voor dat je nog even verder nadenkt over een leuke cache.)

 

Doordat we eerst die voortuin-stap gezet hebben, konden we daarna de volgende stap zetten, en zo hebben we inmiddels een aantal caches die goed worden gewaardeerd. Hadden we die eerste voortuin cache niet gemaakt, dan waren die caches er wellicht nooit gekomen.

 

Heeft onze voortuin cache zelf dan geen waarde? Jawel, want veel mensen vinden de puzzel leuk, hij heeft zelfs Geo d'Ors, en we hebben heel leuke contacten overgehouden aan de kennismakingen aan de deur. Nee we vliegen niet bij elke bezoeker naar buiten, maar sommigen bellen zelf aan, of geven door het raam te kennen graag kennis te maken. Nou, gezellig toch!

 

Aan de topic starter: Zorg dat je ervaring opdoet met cachen, voordat je een voortuin overweegt. Je moet namelijk beste een drempel overwinnen, en het helpt als je wat zekerder bent over de locatie e het gebruik van je GPS. En zoals altijd... vind je een cache niks voor jou, dan laat je hem lekker liggen. Het is een hobby, het is voor de lol, en het gaat echt helemaal nergens over... Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

... na verloop van tijd heb ik de schroom opzij gezet. Ik kom hier tenslotte nooit meer en ik ben graag bereid de hele tuin overhoop te spitten, mocht ik de cache één twee drie niet kunnen vinden. De cacheeigenaar vraagt er om.

 

Zat je in de goede tuin ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FritzoNL begin ook niet met het zoeken naar een nano, die vind je ook niet gelijk, dat probeerde ik terwijl ik geen eens wist hoe zo'n cache eruit zag.

 

Nano's hebbn het grote voordeel dat ze magnetisch zijn en bijna altijd op die manier verstopt zijn. Daarom heb ik tot nu toe nano's altijd gevonden terwijl ik ook nog niet echt ervaren ben. Daarentegen heb ik eergisteren nog heel lang naar een grote ammobox lopen zoeken en uiteindelijk een DNF gelogd.

Waarschijnlijk klopten daar de coördinaten niet helemaal. De gps was door bomendek wat aan het zwaaien en de hint bracht me niet veel verder...

Soms weet je gewoon niet wanneer een cache makkelijk of moeilijk is. Soms zie je het binnen 10 tellen en soms kun je na een half uur helaas nog steeds geen hoera roepen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha.... (die goede tuin...) Dat hoop ik dan maar..... Ik zal het niet écht gaan proberen..... haha.

 

En de voorgaande schrijver (solletjes) heeft natuurlijk ook gelijk. Niets is zo discutabel als voortuincaches en dus komt het onderwerp zeer regelmatig voorbij. Het aantal tegenstanders is groot (zoveel is wel duidelijk) en de voortuincacheleggers hebben uiteraard ook het volste recht om hun geestesprodukt te verdedigen. Dat maakt zo'n draadje als dit ook wel weer amusant.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws! Het idee voor een attrbiute voor voortuincaches is 'under review'. Jeremy heeft de titel van mijn ideee zelfs aangepast op een manier waaruit blijkt dat hij heeft begrepen waar het echt om gaat.

Hoe meer er gestemd wordt, hoe groter natuurlijk de kans dat het attribute er ook echt komt.

Ik denkt dat het toch wel een typisch Nederlands 'probleem' is (rijtjeshuizencultuur hè), dus de stemmers zullen vooral uit Nederland moeten komen.

Dit is het idee:

http://feedback.geocaching.com/forums/75775-geocaching-com/suggestions/1410423-front-yard-private-residence-attribute

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...