Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ruim een half jaar geleden heb ik een multi van 10 km geadopteerd, maar ik heb niet de documenten/gegevens etc gekregen om 'm te herstellen. Nu wil ik deze oude route vervangen door 2-3 kortere. De tussenpunten (allemaal fysiek) zullen voor een groot deel overlappen.

Mijn oorspronkelijke plan was om de oude route in 2-3 stappen steeds een stuk in te korten en dan de nieuwe routes 1 voor 1 ter review aan te bieden maar ik ben ook wel een beetje bang dat 'mijn plekjes' dan door anderen worden overgenomen.

Wie heeft er een goed idee?

Hanneke

Geplaatst

Ik geloof dat ik de vraag niet helemaal begrijp, of anders in ieder geval de uitleg niet kan rijmen met de titel van het draadje.

Kun je misschien iets meer uitleg geven over wat je precies bedoelt?

Geplaatst

De huidige cache pas archiveren als de andere online komen. Even coördineren met de reviewer via een reviewer note. De nieuwe drie routes tegelijk online laten komen. Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe cache.

Groeten, Marc

Geplaatst

Volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat het oudste GC-nummer bepalend is. Ook al is hij nog niet ter review aangeboden.

Je kunt dan dus beginnen met de 3 nieuwe caches aan te maken (inclusief alle tussenpunten).

Daarna de lange archiveren en de nieuwe 1 voor 1 ter review aanbieden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus helemaal zeker ben ik niet.

Geplaatst

Als je bedoelt dat je 1 tussenpunt voor meerdere caches wilt gebruiken dan zal je toch bij de reviewer deze vraag neer moeten leggen. Normaal gesproken dien je de afstand van 161 meter in acht te nemen maar omdat het hier om 2 (of 3) van je eigen caches gaat kan je misschien wel een uitzondering op die regel krijgen.

Succes WBKWADRAAT

Geplaatst

Wat ik persoonlijk jammer vind om te lezen is dat je een route van 10 kilometer op gaat doeken om er drie korte routes van te maken. Tegenwoordig cachen we niet meer zo fanatiek alsdat we eerder deden en we willen nu enkel nog voor de wat langere gaan. Wat dan opvalt is dat die wat langere routes hoegenaamd uitgestorven zijn. En dat is zo ontzettend jammer omdat het nu eenmaal niet de moeite loont om wat verder te rijden voor een cache van 3 à 4 kilometer of überhaupt je wandelschoenen te strikken [:D]. Vandaar het verzoek dus om je beslissing wat dat betreft nog eens te overwegen. Scheelt je in ieder geval dan problemen met overlappen van tussenpunten oid.

Spirit

• Top! 1
Geplaatst

Wat ik persoonlijk jammer vind om te lezen is dat je een route van 10 kilometer op gaat doeken om er drie korte routes van te maken.

knip

Beetje off-topic, maar dat vind ik nu ook.

Jan

Geplaatst

.............En zo is er weer een topic gekaapt om even aan te geven hoe een cache in elkaar dient te zitten. En dat vind ik persoonlijk jammer.

Misschien is Hanneke wel moeder van twee jonge kinderen en wil ze er wel voor zorgen dat haar caches ook voor die doelgroep bereikbaar zijn/blijven. Als je dan toch langer wil lopen loop je de drie kortere multi's achter elkaar.

Geplaatst (bewerkt)

.............En zo is er weer een topic gekaapt om even aan te geven hoe een cache in elkaar dient te zitten. En dat vind ik persoonlijk jammer.

Misschien is Hanneke wel moeder van twee jonge kinderen en wil ze er wel voor zorgen dat haar caches ook voor die doelgroep bereikbaar zijn/blijven. Als je dan toch langer wil lopen loop je de drie kortere multi's achter elkaar.

Ehm, zucht, sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin.

We geven onze mening, meer niet. Als dat al als kapen van een topic wordt beschouwd...........

Wat heeft het voor nut om een topic te starten als iemand die een andere mening heeft niet mag reageren? Ik lees nergens we er tegen zijn, alleen dat wij (WIJ) het soms leuker vinden om langer te lopen dan 3 a 4 km.

Jan (die normaal nooit reageert op dit soort berichten)

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst

....... Jan (die normaal nooit reageert op dit soort berichten)

Dan heb ik hier net mijn mening gegeven en voelt iemand zich aangesproken die zich niet aangesproken hoeft te voelen. Excuses daarvoor. Hopelijk begrijp je wel waar mijn reactie vandaan komt.

Happy caching!

Geplaatst

Pentagram's woorden waren

Vandaar het verzoek dus om je beslissing wat dat betreft nog eens te overwegen

Een verzoek om een beslissing te heroverwegen is toch echt iets heel anders dan aangeven hoe een cache in elkaar dient te zitten. Pentagram's woorden zijn voor mij heel duidelijk een antwoord op de vraag van de starter die de uiteindelijke keuze voor 100% aan die CO overlaat en komen op mij slechts over als suggestie.

Hartstikke on-topic en niks van topic-kaap-gedrag terug te vinden naar mijn idee.

Om op de vraag van de starter dan verder te gaan:

Als je de cachers in je omgeving een beetje kent, zou je je cache kunnen archiveren met berichtgeving naar hen toe (als je dat wil, maar dan kan ik niet helemaal volgen waarom je hem dan nog geadopteerd hebt; dan zou je net zo goed de cache in het archief kunnen laten verdwijnen zonder adoptie en er zelf iets nieuws voor in plaats te leggen) om in de archiveringsnote voor de zekerheid nog eens toe te voegen dat je bezig bent met een nieuwe route in dat gebied.

Dat geeft je geen garantie dat niemand anders daar een cache gaat leggen, maar een beetje respect voor jouw ideeën/plannen mag toch wel verwacht worden.

Aan de andere kant: ik snap wat je bedoelt met "mijn gebied", maar een gebied als het jouwe claimen bestaat eigenlijk niet.

Loopt de cache door een natuurgebied waar met de gebiedsbeheerder een duidelijke afspraak (met de vorige cache-owner wellicht) is gemaakt, dan loont het zich vast om de gebiedsbeheerder te contacteren en via hem/haar een nieuwe afspraak te maken over een (of meerdere) toekomstige caches en zul je ook niet hoeven vrezen dat iemand anders plots jouw plannen "dwarsboomt" door daar ook een cache neer te leggen.

Greetz en in ieder geval sukses ermee, Bloodwoosj.

(overigens, als ik in de buurt zou wonen, zou ik die geadopteerde cache beslist een keer komen lopen als ik de listing zo lees).

Geplaatst

maar dan kan ik niet helemaal volgen waarom je hem dan nog geadopteerd hebt; dan zou je net zo goed de cache in het archief kunnen laten verdwijnen zonder adoptie en er zelf iets nieuws voor in plaats te leggen)

Een cachelega en ik hebben in dezelfde periode ook een aantal caches geadopteerd van dezelfde cachelegger. Hij heeft echter niets meer laten horen na verzoeken om gegevens m.b.t. de caches door te mailen. Als er nu dus iemand aanklopt met de vraag hoe het zit met bijv. de toestemming dan kan ik daar geen antwoord op geven. Een vervelende gedachte. Daardoor heb ik ook gelopen met de gedachte om de door mij geadopteerde cache te archiveren. Dat terwijl zowel de cache die Hanneke heeft geadopteerd en diegene die ik heb wel de moeite waard zijn om te behouden.

Geplaatst

Dan lijkt mij toch het erg verstandig op zoek te gaan naar de gebiedsbeheerder en/of eigenaar van het terrein. Zowel in het belang van de bestaande cache, alsook voor eventueel toekomstig te plaatsen caches. Of stel ik nu iets raars voor?

Geplaatst

Nee. Lijkt me ook een logische stap. Hanneke heeft de vorige CO een 'ultimatum' gesteld (dat lijkt harder dan dat het bedoeld is) en dat loopt nu af. De vervolgstap is voor Hanneke een aantal nieuwe caches op die locatie. Ik ben me nog aan het beraden.

Geplaatst

.....Loopt de cache door een natuurgebied waar met de gebiedsbeheerder een duidelijke afspraak (met de vorige cache-owner wellicht) is gemaakt, dan loont het zich vast om de gebiedsbeheerder te contacteren en via hem/haar een nieuwe afspraak te maken over een (of meerdere) toekomstige caches en zul je ook niet hoeven vrezen dat iemand anders plots jouw plannen "dwarsboomt" door daar ook een cache neer te leggen......

Waarbij het overigens officieel zo is dat een nieuwe CO zich opnieuw bij de beheerder van een gebied dient aan te melden, en de toestemming dient te verlengen.

Al was het alleen maar om zijn/haar contactgegevens door te geven aan de beheerder, zodat de CO bereikbaar is voor overleg of problemen.

Meerdere gebiedsbeheerders hebben eerder aangegeven dat belangrijk te vinden, evenals wijzigingen aan de cache waardoor bijvoorbeeld bezoekersaantallen toenemen of routes verplaatst worden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...