Spring naar bijdragen

Garmin Start Opencaching


Le Comte

Aanbevolen berichten

Mijn reactie was op jouw vraag gebaseerd. Nu geef je ook zelf antwoord.

Ik ben het met je eens dat de toekomst het zal leren maar stel deze vragen dan niet aan opencaching.nl (waar ik overigens niets mee van doen heb). Het intitiatief ligt bij Garmin.

 

Ik stel toch geen vraag aan opencaching.nl voor mij zijn die geen partij in het Garmin verhaal.. En ja de vragen heb ik ook aan garmin gesteld en wacht op een antwoord inmiddles

 

Trouwens vragen op dit forum staat toch vrij ;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

OpenCaching is geen merknaam, maar een filosofie, net zoals Open Source in de softwarewereld. Er bestaan verschillende websites met OpenCaching als domeinnaam, net zoals er vele websites zijn met GeoCaching in de naam. Zo is Groundspeak eigenaar van het domein GeoCaching.com en is GeoCaching.nl het eigendom van SGN. Garmin is eigenaar van het domein OpenCaching.com, maar kan geen enkele aanspraak maken op de naam OpenCaching, net zo min als dat Groundspeak rechten kan doen gelden op de naam GeoCaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlindertje,

 

Geocaching is inmiddels een geregistreerd merk in de Benelux en in Duitsland en het geld ook voor Europa, het verhaal over filosofie gaat echt niet op. Garmin is niet in de business als een non-profit organisatie. Ik verwacht dat men er alles aan zal doen, wanneer dingen succesvol zijn, om de merknaam te beschermen. Groundspeak heeft wel degelijk de naam geocaching vastgelegd voor het gebruik bij kleding en andere merchandising spullen.

 

Het gaat hier echt niet alleen over domeinnamen maar over het verkrijgen van een marktaandeel en de aandacht van de gebruiker. Alles wat dat verstoord zal , als het legitiem kan, worden aangepakt.

 

Money makes the world goes round....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stel toch geen vraag aan opencaching.nl voor mij zijn die geen partij in het Garmin verhaal.. En ja de vragen heb ik ook aan garmin gesteld en wacht op een antwoord inmiddles

Zonder er een wellis-nietes spelletje van te maken. Je begint desbetreffende bericht met "kees" en spreekt ook over "jullie". Daar maak ik uit op dat je bericht aan opencaching.nl was gericht. Je berichten ervoor maakten een kritische indruk richting opencaching.nl op mij. En dat vind ik, in dit kader, niet nodig. Opencaching.nl kan er niets aan doen dat garmin opencaching.com is gestart. Daar is de kous voor mij mee af.

 

Back to topic: Garmin opencaching.com. Voor mij geldt dat ik voorlopig zeer tevreden ben met geocaching.com en .nl. Daar heb ik genoeg aan. Ik heb (nog?) geen behoefte aan meer sites zoals Opencaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder er een wellis-nietes spelletje van te maken. Je begint desbetreffende bericht met "kees" en spreekt ook over "jullie". Daar maak ik uit op dat je bericht aan opencaching.nl was gericht. Je berichten ervoor maakten een kritische indruk richting opencaching.nl op mij. En dat vind ik, in dit kader, niet nodig. Opencaching.nl kan er niets aan doen dat garmin opencaching.com is gestart. Daar is de kous voor mij mee af.

 

Dan zie je dat verkeerd denk ik zo maar. iid het was een reactie richting Kees maar daarna meer algemeen. Kritisch richting opencaching.nl ja dat denk ik wel, gezien het hier een open forum is mag je je eigen mening hebben. Net als alle andere initiatieven, als Terra, meta en andere vormen van caching zijn deze niet verder gekomen. IS er een plaats voor opencaching.nl ik denk het wel maar ik denk niet dat ze bestand zijn tegen het commerciële geweld van Garmin. Maar nogmaals mijn mening en geen veroordeling van het initiatief.

 

Wat mij betreft is deze discussie met wad-seekers ook klaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de verschillen tussen de verschillende soorten cachesites:

 

site vergelijking

 

Ik heb begrepen dat binnenkort Terracaching er uit gaat en daar de garmin site voor in de plaats komt

 

edit

 

in het Nederlands

 

Opencaching.nl is dus te vergelijken met opencaching.de

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt inderdaad aan wat Garmin er voor over heeft (als ze al zouden willen kopen, want dat is natuurlijk pure speculatie).
Als Garmin met een koffertje met een paar miljoen dollar bij Groundspeak aankomt, gaat Jeremy Irish resoluut door de knieen ;)

Een van de oprichters van Groundspeak heeft mij ooit verteld dat ze door de jaren heen meerdere aanschafvoorstellen hebben afgeworpen (maar hij heeft niet gezegd van wie).

 

Ik vraag mij trouwens af wat de werkelijke markt/verkoopwaarde van Groundspeak zou zijn, want - zoals Garmin dat héél snel gaat ontdekken als ze boven de 20.000-50.000 caches komen - het model van Groundspeak is bijna uniek. Je hebt een hoop vrijwilligers die voor niks veel arbeidsuren doen, omdat /1/ ze het spel leuk vinden en /2/ de tent waarvoor ze werken echt "menselijk" is. (Aardiger mensen dan Jeremy, Bryan, Elias, Jenn, Sandy, en ga zo maar door, heb ik zelden tot nooit ontmoet.) Er zijn er niet veel die voor de NASDAQ-aandeelhouders van Garmin willen werken.

bewerkt door sTeamTraen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje jammer deze lijst. Waarom, er zijn alleen de sites in opgenomen waar je ook kan plaatsen.

Veel van de functionaliteit waar geocaching.nl en de buren mee werken worden wel in het vergelijk genoemd maar worden niet in je overzicht genoemd.

Ik persoonlijk vind dan ook dat je een vertekend beeld geeft voor de geocacher.

 

Wees dus of duidelijk in wat voor een lijst het is, een lijst met sites waar je caches kunt plaatsen maar dat er nog legio sites zijn waar je wel caches kunt zoeken loggen etc, of maak de lijst compleet met de sites die zaken aanbieden aan de geocachers en zet een rood vinkje bij het kunnen publiceren van caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens even op de site van Opencaching gekeken. Makkelijk kunnen inloggen met mijn garmin-account. Ik wat dingetjes uitgeprobeerd zoals het plaatsen en archiveren van een cache. Werkt niet echt soepel. Weinig meerwaarde kunnen vinden. Ik hou het voorlopig bij Geocaching.com en .nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je aangeeft is het de functionaliteit die de site geeft die de cache hosting site geeft. De luxe zoals we in Nederland hebben is niet in andere landen.

 

Functionaliteiten zoals hier en als de buren zijn dan ook ontstaan door het niet faciliteren van Groundspeak als de hostende partij. Dus als je de functionaliteit toevoegt van gc.nl en de buren (moet je naar 3 verschillende sites) dan nog blijven er nog steeds significante verschillen voor Nederland en voor het buitenland nog grotere verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak verdient geld met advertenties, geocoins, gadgets en het premium membership.

En waarschijnlijk al met een dikke bijdrage van Garmin, want zonder Groudspeak en het geocachen zouden er een stuk minder GPS-en verkocht worden.

Immers...met één soort GPS ontvanger van welk merk dan ook kan je geocachen, zonder cache niet! Dus Groundspeak heeft Garmin of Maghellan niet nodig, andersom wel. Kijk maar naar de wisselwerking tussen paperless cachen, Garmin Chirp, Wherigo en nieuwe GPS modellen. Een overname lijkt me niet echt voor de hand liggen. Ik vind het dan ook een erg zinloze actie om je caches bij Opencaching onder te brengen of over te zetten. Daarmee snij je jezelf op den duur in de vingers.

Groundspeak is voor mij de eerste en enige club die het geocachen heeft bedacht en het beste ondersteunt. Pas als er extra kosten bij gaan komen kunnen alternatieven zin hebben.

Splintergroeperingen zijn net als.......splinters......ze irriteren en veroorzaken ontstekingen. Maar verdwijnen (meestal)vanzelf weer :ph34r:

En zoals ik al eerder aangaf...........samenwerken of zelfs met elkaar werken heeft veel meer waarde dan weer een "eigen" clubje op te richten! En de tijd is er nog lang niet rijp voor. Veel geocachers zijn namelijk geen blijvers........

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...