Spring naar bijdragen

Garmin Start Opencaching


Le Comte

Aanbevolen berichten

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat Groundspeak waard is. Is Garmin in staat om Groundspeak te kopen?

 

De vraag begint met: is Groundspeak te koop?

Als ze niet een public company zijn dan kun je bieden wat je wil; als de eigenaar 't bod niet accepteert kun je het niet kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Garmin zou makkelijk in staat moeten wezen groundspeak over te nemen.

 

Garmin heeft volgen wikipedia een netto winst van ongeveer 750 miljoen dollar per jaar.

 

 

groundspeak is in prive handen met slechts 40 werknemers.

het enige bezit wat ze hebben is een website met een boel trouwe bezoekers en een url.

http://webpageworth.com/geocaching.com

 

maar waarschijnlijk wilt groundspeak helemaal niet opgeslokt worden door garmin anders was dat al lang gebeurt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat Groundspeak waard is. Is Garmin in staat om Groundspeak te kopen?

 

De vraag begint met: is Groundspeak te koop?

Als ze niet een public company zijn dan kun je bieden wat je wil; als de eigenaar 't bod niet accepteert kun je het niet kopen.

Dat klopt natuurlijk, maar ik vraag me af hoe hoog een dergelijk bod zou moeten zijn.

 

(..)

maar waarschijnlijk wilt groundspeak helemaal niet opgeslokt worden door garmin anders was dat al lang gebeurt :P

Groundspeak is commercieel, en de eigenaars zijn vast niet vies van veel geld. Ik neem aan dat als het bod hoog genoeg is, en de eigenaars kunnen een zak geld krijgen...

Het ligt inderdaad aan wat Garmin er voor over heeft (als ze al zouden willen kopen, want dat is natuurlijk pure speculatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

iedereen is druk caches aan het plaatsen die niet te loggen zijn :eek:

 

 

 

jammer dat ik voornamelijk cross listings zie verschijnen.... die ook op gc.com staan Tevens kan iemand mij uitleggen waarom ik op opencaching.nl of .de zou moeten zijn nu deze site er is.. IS er een verschil???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de site bekeken, maar ik zie er geen nut van in om opencaching te gaan gebruiken.

Slecht uitgewerkte site, niet volledig en niet nuttig. Ik hou het maar bij de oude vertrouwde geocaching.com en/of .nl. Deze heeft veel meer gegevens waar ik wat mee kan doen.

bewerkt door twodutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat ik voornamelijk cross listings zie verschijnen.... die ook op gc.com staan Tevens kan iemand mij uitleggen waarom ik op opencaching.nl of .de zou moeten zijn nu deze site er is.. IS er een verschil???

verschil is dat er op opencaching.nl cachen open is . dus de gebruikers zijn vrij om cache soorten te ontwikkelen. Buiten de tradi, mutli en puzzel kun je straks bij opencaching,nl ook toevoegen:

 


  •  
  • virtueel cache
  • moving cache
  • webcam cache
  • podcast (mp3) cache
  • guestbook cache
  • usb (drop dead) cache
  • Chirp cache (ook als traditioneel mogelijk)

 

Verder zijn de zoek opties en statistieken uitgebreider. Verder is er gelijk een duidelijk overzicht van de laatste logjes en aankomende events.

 

Niet geheel onbelangrijk er zijn in het recente verleden discussies geweest over het zichtbaar zijn van cachebeschrijvingen van cache eigenaren op voor hen "onbekende" sites. Bij het aanmelden van een cache kan de eigenaar zelf aangeven of dit mag of niet.

 

Dat op de link opencaching.nl nu nog word verwezen naar opencaching.com is uit 2005. Toen was de site opencaching.com van een ander. Wij hebben intussen ook de DNS laten aanpassen en dit zal dus de komende dagen verdwijnen. Wel zal de site nog gesloten blijven tot wij denken dat het gereed is. Wij willen een werkbare site online zetten. Je maakt maar 1x een eerste indruk.

 

 

groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat op de link opencaching.nl nu nog word verwezen naar opencaching.com is uit 2005. Toen was de site opencaching.com van een ander. Wij hebben intussen ook de DNS laten aanpassen en dit zal dus de komende dagen verdwijnen. Wel zal de site nog gesloten blijven tot wij denken dat het gereed is. Wij willen een werkbare site online zetten. Je maakt maar 1x een eerste indruk.

 

 

groetjes Kees

 

Duidelijk Kees, helder verhaal, maar de vraagt blijft dan. zijn jullie dan onderdeel van dit opencaching.com verhhaal of gaan jullie je eigen koers varen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al eerder aangegeven dat wij geen contact hebben met opencaching.com en ieder zijn eigen koers varen. Wel hebben wij contacten met de andere opencaching sites en zitten wij in het develop team forum voor deze sites. Toch zijn wij geheel vrij als opencaching.nl om te doen wat wij goed achten.

 

Onze insteek is Open. Dit houd in dat de gebruikers veel invloed hebben. Dat ideeën worden geprobeerd uit te voeren (technisch). Alle nieuwe cache soorten worden toegelaten onder het mom van "wie zijn wij om te oordelen wat kwaliteit is?". Wel wensen wij dat dit vooraf gemeld word bij het team, zodat wij er een icoon voor kunnen maken en kunnen toevoegen aan de site zodat de site duidelijk blijft en het zoeken makkelijk blijft voor de gebruikers.

 

Door de goede zoek mogelijkheden is het namelijk voor iedere gebruiker mogelijk om zijn "kwaliteitscaches" te kunnen en blijven vinden in de Database

 

Groetjes Kees

 

PS zie net dat de dns aanpassing is doorgevoerd. Dus die verwarring is verdwenen

bewerkt door zaanhoeve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Onze insteek is Open. Dit houd in dat de gebruikers veel invloed hebben. Dat ideeën worden geprobeerd uit te voeren (technisch). Alle nieuwe cache soorten worden toegelaten onder het mom van "wie zijn wij om te oordelen wat kwaliteit is?". Wel wensen wij dat dit vooraf gemeld word bij het team, zodat wij er een icoon voor kunnen maken en kunnen toevoegen aan de site zodat de site duidelijk blijft en het zoeken makkelijk blijft voor de gebruikers.

 

 

 

Kees,

duidelijk, maar ik denk dat het wel wat verwarring geeft, je geeft aan dat jullie een andere koers varen maar onder dezelfde paraplu (qua naam dan) tevens geeft je aan dat mensen allerlei cache soorten kunnen gaan maken. en je zegt wie zijn wij om te oordelen wat kwaliteit is. Dit heeft denk ik niet te maken met kwaliteit maar meer met wild groei en het effect van opencaching. ik kan mij niet voorstellen dat je een oneindig aantal cache types gaat hebben en daar door dingen aantrekkelijk laat blijven. Maar de tijd zal het leren denk ik.

 

Blijft wel nog steeds staan dat het redelijk onduidelijk is wat nu wat is , want als ik het nu goed begrijp heb je

  • Opencaching caches op jullie manier
  • opencachning caches onder de vlag van garmin

Is er überhaupt een afstemming met garmin of eig contact, het lijkt me dat garmin daar niet blij mee gaat zijn . Heeft garmin niet alle rechten van opencaching overgenomen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft garmin niet alle rechten van opencaching overgenomen dan?

 

Dat lijkt me niet. Ze hebben een .com site geopend. Maar bestaande andere sites zijn nu eenmaal niet hetzelfde. geocaching.nl is ook niet van .com. Garmin zal zelf eerst stappen richting de andere opencaching sites moeten zetten.

 

Met de term opencaching heeft garmin zelf onduidelijkheid gecreerd. Dat ligt niet aan de al bestaande sites.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn view op bovenstaande post van de wad-seekers geocaching.nl is niet hetzelfde als .com De vergelijking gaat ook niet op omdat in het geval van geocaching.com deze site er eerst was omdat men daar gestart is met het spelletje, en in veel landen daarna een "afgeleide" is onstaan ter ondersteuning van cachewrs in die landen. Het grote verschil is ook dat je geen caches bij .nl aanmeld en registreerd dat doe je bij .com

 

met opencaching is het een ander verhaal, er was opencaching in allerlei soorten en maten. Garmin koopt het opencaching.com domain en daarbij start men een nieuwe vorm van opencaching. regionale sites en landen sites horen hier niet bij.

 

Sticht Garmin verwarring... Ja en Nee Maar ik denk dat Garmin uiteindelijk door de naam en het geld achter dit initiatief de winnaar gaat worden van het opencaching verhaal. Simpel weg door het feit dat men producten gaat leveren die met opencaching te maken hebben, diensten aanbieden en wat al niet meer. sites als .de .nl en wat al niet meer doen hun eigen ding en zoals wij al hebben kunnen lezen is daar geen structuur in de zin caches (je kan bedenken wat je wilt) Hoe je het ook draait of keert ook geocaching heeft structuur nodig en bovenal geld om als hobby/sport te kunnen voortgaan.

 

Het ligt dus niet aan de bestaande sites, ik denk dat die een gat opvullen wat lijkt te ontstaan maar dat is maar tijdelijk. Het is een kwestie van tijd , lees wanneer opencaching.com een succes is, dat Garmin advocaten gaan onderzoeken hoe ze de rest van de opencaching.xx domeinen kunnen terug halen. Gaat dat lukken.. het is een kwestie van tijd en geduld, gaan de eigenaren van de huidige opencaching.xx sites daar geld voor krijgen?? Dat hangt af van het welbekende merkenrecht en hoe zaken geregeld zijn......

 

</div>

bewerkt door Track_leader
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er überhaupt een afstemming met garmin of eig contact, het lijkt me dat garmin daar niet blij mee gaat zijn . Heeft garmin niet alle rechten van opencaching overgenomen dan?

Mijn reactie was op jouw vraag gebaseerd. Nu geef je ook zelf antwoord.

Ik ben het met je eens dat de toekomst het zal leren maar stel deze vragen dan niet aan opencaching.nl (waar ik overigens niets mee van doen heb). Het intitiatief ligt bij Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...