Het Pookey Team Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 Hej mede-cachers, wij zijn bezig met een nieuwe cache. Toestemming en alle andere zaken zijn geregeld. Maar wij willen gebruik maken van zogenaamde tags met coördinaten en gegevens voor de puzzel. Zoals A = 100. Volgens ons doen de meeste cachmakers zoiets met een metale lettertang. Maar zo'n ding kost al gauw boven de 100 euro. Heeft iemand tips voor een goedkopere alternatief of heeft iemand misschien zo'n ding die het kan maken voor ons? Groeten, Dennis & Sabine Het Noord-Zuid Team, Almere
thex Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 Slagletters heb je al voor 20 euri, maar eerlijk egzegd vind ik in metaal geslagen letters snel onleesbaar. Je kunt beter laten graferen.
t-bones Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 Wij hebben een cache waarbij we gebruik hebben gemaakt van 'resopol' plaatjes, dat is het spul waar naamplaatjes-bij-de-deur van gemaakt zijn. Dat bevalt prima en blijft helemaal goed. Een nadeel is dat ze soms stuk gaan (vrijwel altijd opzet, met een mes wrikken of zo) en dat het vrij dure plaatjes zijn. Als je het met slagletters doet zijn aluminium plaatjes meestal lang leesbaar. Als je er over veegt veeg je de letters vol en zijn ze goed leesbaar. Koper of ijzer wil ook wel, maar dat krijgt na verloop van tijd zelf een donkere kleur en dan helpt vegen niet goed meer. Als je laat graveren, doe dan wel een duidelijk leesbare letter -net als op het gemiddelde naamplaatje. Te 'fijn' graveersel is al snel onleesbaar. En zo heeft elke soort zijn eigen voor- en nadelen...
GerardM86 Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 Of evt overstappen op geprinte labels bijv? Die kom ik ook nog wel eens tegen bij caches. Zijn te printen met Label Writers, zoiets als dit
Cernunnos Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 strook aluminium die je in partjes knipt, dremel er bij, en daarna de letters vullen met verf. Daarna laagje blanke lak er overheen en het houd een mooie tijd! En alles in de bouwmarkt te vinden.
ikke Geplaatst 26 november 2010 Geplaatst 26 november 2010 Een graveer apparaat werkt ook wel goed. Soms zie je die bij de lidl of zo. (15 euro of ) En dan niet zo'n dremel achtig apparaat met een slijpstiftje, maar zo'n trilnaald. (om bv gereedschap te graveren) Werkt prima Of inderdaad slagletters, die zijn ook niet zo duur bij action/aldi/lidl achtige zaken.
fastfolkert Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 slagcijfers werken prima hoor; neem niet te kleine (6-8mm) en gebruik aluminium plaatjes van ca. 2mm dik. Leg dat op een vlakke houten ondergrond en sla in 1 keer raak. Bij het plaatsen accuboormachientje mee en goede RVS-schroeven en je bent in business. YMMV, FF
Het Pookey Team Geplaatst 7 december 2010 Auteur Geplaatst 7 december 2010 Bedankt voor de tips. We gaan ermee aan de slag.
Cpl_Uhl Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Ik gebruik slagletters op alu strip. Slagletters zijn 8mm (lekker groot dus). De letters vullen met schoensmeer. Na een jaar zijn ze nog steeds perfect te lezen. Alternatief wat we ook doen is een tekst printen en lamineren. Een stuk plastic overhouden om het plaatje te bevestigen (geen gaatjes prikken door het papier, dan komt er weer vocht tussen). Beide bevalt ons prima, afhankelijk van het WP een methode kiezen en hoeft niet duur te zijn. Just my 2 €-cent.
Team Professor X Geplaatst 8 december 2010 Geplaatst 8 december 2010 Beide bevalt ons prima, afhankelijk van het WP een methode kiezen en hoeft niet duur te zijn. Just my 2 €-cent. Precies....dat zijn de beste zelfgemaakte waypoints. Papier met plakband of geschreven WP's met stift zijn niet erg duurzaam.
terp1234 Geplaatst 9 december 2010 Geplaatst 9 december 2010 Of evt overstappen op geprinte labels bijv? Die kom ik ook nog wel eens tegen bij caches. Zijn te printen met Label Writers, zoiets als dit Dit apparaat ligt deze week toevallig weer bij de Lidl. Ik heb hem meegenomen voor diverse redenen, een nieuwe cache ermee maken was er eentje van. Handig ding verder.
Klein-Duimpje Geplaatst 9 december 2010 Geplaatst 9 december 2010 Ik kwam laatst bij een multi kralen met nummers tegen. De legger had in deze steeds het volgende coordinaat met een klein kralensnoer weergegeven, en deze bijv bevestigd rond de poot van een bankje, tussen de schors van een boom etc. Dat is ook een goede en eenvoudige wijze van nummers uitzetten.
Aanbevolen berichten