Spring naar bijdragen

Garmin De Concurrent Van Groundspeak?


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Zal mij benieuwen hoeveel chirpcaches er gaan verschijnen.

Kijk maar naar Wherigo wat jammerlijk een bijna stille dood is gestorven.

Teveel werk om te maken en alleen met een PDA of nieuwe GPS te vinden.

Chirp wordt nog gekker, daar mag de cachemaker voor betalen.

En wie hangt er nu 20 euro zomaar ergens in het bos?

Enne....komt vast wel een nerd die Chirp op een ander apparaat aan de praat krijgt dan een Garmin :rolleyes:

Net als de Wherigo's.

Deze quote is eigenlijk wel grappig en Pof X niet persoonlijk bedoeld maar je had juist de mooiste opmerkingen hier.

 

Als men nu nog niet door heeft dat groundspeak leeft van coins, TB's en wat al niet meer in de merchandising wereld dan snap je er echt niets van. Garmin daar tegen is geen haar beter en wil natuurlijk dat we de nieuwe spulletjes gaan gebruiken. Even een stukje verleden eens was eer een GPS60 die langzaam evalueerde naar een 60CSX en toen was er een Colorado. Garmin probeerde het een en ander uit en het bleek dat de user interface niet topppie was en kwam in no time met de Oregon serie... Nu is er de 62 serie met alle nieuwe dingen en zijn de eerste Oregon devices in 1 keer niet meer leverbaar. Mijn onderbuik gevoel zegt dat de nieuwe technology in de 62 kandidaat is voor een nieuw apparaat dat de Oregon gaat opvolgen... De kentucky, die chirpt, burpt en wat al niet meer.

 

Natuurlijk doet Garmin ff moeilijk tegen Groundspeak en ik denk als men bij Garmin wil dat Groundspeak zo gekocht is en onderdeel wordt van Garmin

 

Maar terug naar de discussie :) veel geocachers in Nederland hoor ik praten over de schande dat Garmin de Chirps op de markt brengt voor die prijs en dat niet iedereen die caches kan doen :) Maar wat schetst mijn verbazing, op een willekeurig event in de randstad zie ik allerlei geocachers die uitgerust met een Orgeon x50 of x00. Garmin Nuvi of Tom Tom helemaal uit het hoge noorden of diepe zuiden naar de randstad gereden om een event bij te wonen.

 

Ondertussen klagen over de 5-7 euro die voor een event betaald moet worden en noem maar op.

 

Ik weet het, niet iedereen heeft het breed en kan het nieuwste van het nieuwste betalen maar alk ik om mij heen kijk gaat het niet over de hele breedte slecht met de BV Nederland.

Moraal, ja de ontwikkeling gaat verder en ja dat heeft zijn prijs. Sommige technologie haalt het wel de andere niet. Whereigo heel mooi en indrukwekkend, maar maken van zo'n cache is een nachtmerrie Wat is er nu dan mooier dan 3 chirps te kopen in je cache te verwerken en een super route uit te zetten.......

 

De koning is dood lang leve de koning !

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat helemaal niet om die Chirp van een paar tientjes :no:

 

Het gaat erom dat we lekker gek worden gemaakt met Chirpies en een hoop caches die alleen op die manier gevonden kunnen worden. En dat kan nou eenmaal niet met die overjarige oudbollige 60 en eTrex serie. Daarvoor zullen we diep in de buidel moeten tasten om aan de Oregon te gaan. Daar wordt aan verdiend, die Chirp is helemaal niet interessant voor Garmin, al geven ze ze gratis weg. Met dat hele gedoe rond de registratie van Opencaching.com heeft Garmin de Chirp er bij Jerremy Irish door geduwd.

 

Het ligt voor de hand dat dit soort nieuwe ontwikkelingen samengaan met een verkooptechniek om nieuwe GPS-en en andere gadgets te verkopen.

Dat is toch ook niet nieuw?

Het is net wat Team Professor X schrijft, voorlopig moet de chirp eerst nog maar eens aanslaan.

Of Garmin met deze stap Jeremy Irisch gedwongen heeft om de chirp te accepteren weet ik niet.

Het kan net zo goed gewoon bij een nieuwe verkoopstrategie van Garmin horen, dus concureren zonder de agenda om iets "door te duwen".

Misschien hangen ze via de nieuwe site straks duizend chirpies in bomen over de wereld en verkopen ze daarmee hun nieuwste GPS beter.

Zoiets als de DeLorme challange, destijds ook bedoeld om dat bedrijf op de kaart te zetten.

So what?

 

Voorlopig kan iedereen nog gewoon geocachen en ik zie geen reden om te speculeren over mogelijke discussie's achter de schermen die wij toch niet kennen en zullen kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Natuurlijk doet Garmin ff moeilijk tegen Groundspeak en ik denk als men bij Garmin wil dat Groundspeak zo gekocht is en onderdeel wordt van Garmin.

 

 

Dat was mijn gedachte ook al TL. Het grote Garmin met 9500 werknemers hoeft maar een klein hapje te doen en ze hebben Groundspeak in bezit en kunnen de hele website en het spelletje volproppen met promotiemateriaal van Garmin. Ook overname´s zijn van alledag. Ik zie het er nog wel eens van komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoeveel Wherigo´s er zijn. Iemand een idee?

 

Daar kan goed op geselecteerd worden met de "Hide and Seek"-pagina van gc.com, dat levert een totaal van 30 Wherigo's op voor Nederland. Tamelijk weinig als je nagaat dat dergelijke caches al sinds voorjaar 2008 ontwikkeld kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoeveel Wherigo´s er zijn. Iemand een idee?

 

Daar kan goed op geselecteerd worden met de "Hide and Seek"-pagina van gc.com, dat levert een totaal van 30 Wherigo's op voor Nederland. Tamelijk weinig als je nagaat dat dergelijke caches al sinds voorjaar 2008 ontwikkeld kunnen worden.

 

Het is ook een hell of a job om zo'n ding te bouwen. Als men het wat gemakkelijker gemaakt had was de landing ook beter geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne....komt vast wel een nerd die Chirp op een ander apparaat aan de praat krijgt dan een Garmin

Dit kan nu toch al...

 

Een recente Garmin bezitten om Chirp te kunnen ontvangen is geen must, er zijn ook alternatieven om het ANT signaal te ontvangen:

bv. de USB ANT+ stick van Garmin voor maar €50 of de USB stick van ANT

 

Extra software:

>> ANTware II

>> Garmin ANT agent

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahaah, de missing link: de top communicatielaag in een pakketje. FF uitzoeken of deze alleen hartslaggegevens ophaalt of ook chirpt (denk het niet).

 

Edit: inderdaad: is voor de forerunner bedoeld om hartslaggevens op te halen, en niet de chirp. Voor de duidelijkheid ikn een lagenplan:

 

hardware laag - ant usb + zender

driver - ant usb driver

basis communicatie - ant ware II

specifieke Chirp protocol (bv hints) - Nog niet beschikbaar

 

De laatste laag (net als is in ISO/OSI reference model) vraagt nog specificatie.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Neem van mij aan dat hier veel meer achter zit!

 

Neem als voorbeeld Marktplaats:

Voorheen kon men hier voor niets een brommer te koop aanbieden

en nu betaal je daar geloof ik 5 Euro voor. (na overname E-bay)

 

En als Garmin (een van de Marktleiders??) in navigatie apperatuur

gaat concureren met Groundspeak, dan kan zou je kunnen denken dat

er iets broeit op de achtergrond.

 

Oke men zal wel zeggen Keske je ziet spoken, maar als Garmin met

het Geocachen vele GPSers gaat verkopen dan zou ik als ik julie was

aandelen van Garmin gaan kopen ,want dan is het geen stiekeme hobby meer.

Zij zullen er veel aan doen om iedere burger een GPSer te laten kopen

en er met z'n allen op uit te gaan in de natuur.

 

Was gegroet Keske27

 

P.S Roept U maar :lol1::lol1::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed dat er weer een 7 jaren cyclus met zonnewinden aankomt. Dat blaast wel een satellietje links en rechts omver, en kunnen we weer gaan wennen aan het straatbeeld zonder Tom Tom en Garmin :eek: .

 

Ik pleit voor een moduleerbare GPS ontvanger, waar je een firmware whereigo reader in kunt proppen, of een chirp dinges, en wat er allemaal op ons afkomt. WIJ Geocachers moeten ons prepareren op een wereldbeeld met veel Dom Dom gebruikers, en dito huisvrouwen welke met ene Garmin naar de winkel gaan. En dit betekent: ons hobby ruim uitbouwen naar nog geheimzinniger dan we nu al doen, zodat onze geheimzinnigheid niet door de huisvrouwen en de Garmin managers gevat kan worden :ph34r:

 

Dus nog sneakier verstoppen, nog moeilijker puzzels, barieres inbouwen, eventueel: geocaches met echet valkuilen om echt goed van matig te onderscheiden :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan goed op geselecteerd worden met de "Hide and Seek"-pagina van gc.com, dat levert een totaal van 30 Wherigo's op voor Nederland. Tamelijk weinig als je nagaat dat dergelijke caches al sinds voorjaar 2008 ontwikkeld kunnen worden.

 

Linkje van Wherigo, 39 stuks in Nederland, maar wellicht wat gearchiveerde exemplaren. Dus 30 zou erg goed kunnen. Toch vind ik ze erg leuk om te doen, en de meeste spanning bestaat uit het feit of je spelertje niet vastloopt :lol1:

Belgie 16 stuks

Duitsland 164 stuks waarvan twee tests.

Dus ook om ons heen erg dun gezaaid.

 

Enne Thex, ik houd je bevindingen goed in de gaten. Zo'n USB stickie op je PDA met de juiste software en de Chirp kan ook gevangen worden!!!!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik kom ook net uit mijn :blush: "hol". :blush:

Ben weinig op het forum, dus weet niet hoe ik een vraag moet stellen.

Maar zo moet het ook kunnen,...toch?

 

Ik hoorde wat over "chirp-cachen"????

Ben daarom naar het forum gegaan.

Kan iemand mij kort en bondig uitleggen wat dat is, mag ook per mail naar Geoknarf.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...