Spring naar bijdragen

Garmin De Concurrent Van Groundspeak?


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Het rommelt al een tijdje achter de schermen, maar het begint erop te lijken dat Garmin na de introduktie van de Chirp een volgende stap heeft genomen om een concurrent van Groundspeak op te zetten. Het URL opencaching.com is inmiddels in handen van Garmin.

 

 

GEOCACHING BAYERN

opencaching.com - Garmin now has its own platform?

FROM OMABANDE, ON NOVEMBER 9TH, 2010

That the release of chirp caused a stir at Groundspeak we know. But will come up with its own cache, the Garmin platform will have guessed no one.

 

As of today, it echoes through the forums, Twitter and other Web 2.0 media:

 

http://www.opencaching.com is here!!

 

I have it thanks to daytime sleep in night shift work noticed the first time and lo and behold, the site is down right now But according to Whois, the domain registered since September 2009 from Garmin.:

 

Domain Name: OPENCACHING.COM

Registrar: MARK MONITOR INC.

Whois Server: whois.markmonitor.com

Referral URL: http://www.markmonitor.com

Name Server: NS.GARMIN.COM

Name Server: NS2.GARMIN.COM

Status: clientDeleteProhibited

Status: clientTransferProhibited

Status: clientUpdateProhibited

Updated Date: 13-sep-2010

Creation Date: 14-sep-2003

Expiration Date: 14-sep-2012

 

 

Wat is hier aan de hand?

 

http://itsnotaboutthenumbers.wordpress.com/2010/11/09/garmin-vs-geocaching-com/

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Garmin zit wat mij betreft onder kwaliteitsniveau (Whereigo) met de laatste initatieven, en GS moderniseert niet erg en acteert conservatief. Best of both worlds zou beter zijn. Wij komen niet achter de discussies (als die er al zijn), maar beide partijen zijn op zoek naar pecunia's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij komen niet achter de discussies (als die er al zijn), maar beide partijen zijn op zoek naar pecunia's.

 

Het komt mij meer voor als een drukmiddel van Garmin richting Groundspeak, zodat Groundspeak de nieuwste snufjes van Garmin in het spelletje acecpteert. Zo niet, dan zou Garmin wel eens zelf aan het spelletje kunnen gaan deelnemen. Commercie is van enorm belang. Jeremy Irish was in eerste instantie tegen de Chirp om al vrij snel overstag te gaan. Het doel: het schuiven van weer meer doosjes met een Garmin erin ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch een en al commercie, of die nu van Groundspeak komt of van Garmin. Uiteindelijk willen beide maar een ding, geld in hun laatje.

 

Natuurlijk is dat commercie.

Ik vind het op zich helemaal niet gek dat beide bedrijven willen verdienen aan het Geocachen, GPS en hun nieuwe vondsten.

Uiteraard heb ik zo ook mijn bedenkingen bij (wat ik zie als) negatieve (neven) ontwikkelingen, maar verdienen aan wat je bedenkt en ontwikkelt is niet per defenitie negatief.

Misschien ziet Garmin de ontwikkeling van deze Chirp wel als zo innovatief, dat ze menen daar nu een soort cachingsite voor te gaan openen.

Of dat een echte concurent wordt van Groundspeak of slechts een tijdelijke zet is en wat daarvan zal aanslaan, ik heb geen idee.

We zien dat vanzelf, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het doorgaat een eigen cachesite en of dat een succes zal worden zal veel afhangen van welke nieuwe dingen ze nog meer voor de cachers in petto hebben. Als het alleen bij de chirp blijft zal het ze niet veel opleveren. Maar gezien de nieuwe artikelen die Garmin de laatste jaren op de markt heeft gezet, zullen ze daar echt wel over nagedacht hebben en nog doen. Ze hebben in ieder geval geen haast om de site te openen, want ze hebben de url schijnbaar als sinds midden 2009. Misschien wachten ze nog op wat nieuwe dingen die binnenkort op de markt komen.

Maar we zullen wel zien wat het wordt, ik heb de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Misschien ziet Garmin de ontwikkeling van deze Chirp wel als zo innovatief, dat ze menen daar nu een soort cachingsite voor te gaan openen.

 

 

Het gaat helemaal niet om die Chirp van een paar tientjes :no:

 

Het gaat erom dat we lekker gek worden gemaakt met Chirpies en een hoop caches die alleen op die manier gevonden kunnen worden. En dat kan nou eenmaal niet met die overjarige oudbollige 60 en eTrex serie. Daarvoor zullen we diep in de buidel moeten tasten om aan de Oregon te gaan. Daar wordt aan verdiend, die Chirp is helemaal niet interessant voor Garmin, al geven ze ze gratis weg. Met dat hele gedoe rond de registratie van Opencaching.com heeft Garmin de Chirp er bij Jerremy Irish door geduwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garmin doet niets anders dan wat andere fabrikanten ook doen, ze brengen regelmatig nieuwe dingen op de markt die ook nog eens goed te gebruiken zijn bij deze hobby.

Alle fabrikanten doe dat, dus waarom zouden zij anders zijn, als ze de verkoop van hun producten kunnen vergroten door ook nog eens een cachesite te starten zullen ze dat vermoedelijk ook wel doen. Ondanks dat vele Nederlandse cachers misschien wel een Garmin GPS hebben, zullen ze echt niet op de Nederlandse markt zitten te wachten, ze denken vele malen groter.

Wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld met de introductie van de chirp tussen Garmin en Groundspeak zullen we wel noot weten of te weten komen, maar dat ik ook niet van belang. De chirp in in ieder geval geaccepteerd en daar ging het Garmin om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal mij benieuwen hoeveel chirpcaches er gaan verschijnen.

Kijk maar naar Wherigo wat jammerlijk een bijna stille dood is gestorven.

Teveel werk om te maken en alleen met een PDA of nieuwe GPS te vinden.

Chirp wordt nog gekker, daar mag de cachemaker voor betalen.

En wie hangt er nu 20 euro zomaar ergens in het bos?

Enne....komt vast wel een nerd die Chirp op een ander apparaat aan de praat krijgt dan een Garmin :rolleyes:

Net als de Wherigo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...