Team Professor X Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Wat is de reden dat je een checker aanbiedt? De spanning bij dit soort puzzels wordt alleen maar groter als je niet 100% zeker bent van je coordinaat. Precies......eerst iets oplossen, kijken waar het ligt en dan voor jezelf inschatten dat je goed zit. En vind je hem niet, log dan een "not found" net als bij "gewone" caches. Het enige voordeel van een checker is dat je niet bedolven wordt onder bedelmailtjes! Overigens schromen de meeste cachers zich sowieso niet om te mailen als ze een mystery niet begrijpen. Kortom....geen checker en geen hints via de mail. Dan heb je echt een spannende puzzelcache. Pas op het nulpunt weet je of het klopt!
jowi Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Je moet je sowieso afvragen of een cache die in 1,5 jaar 21 keer wordt gevonden, (waarschijnlijk omdat het een tamelijk bewerkelijke puzzel is) nou wel datgene is waar de gemiddelde Geocacher blij van wordt. Ach, een van mijn puzzels is al anderhalf jaar niet gevonden. Scheelt in onderhoud. Totdat ik hem verplaatste had ik wat meer founds, maar nu is het coordinaat blijkbaar uit het "ruilcircuit" verdwenen Maar deze heeft geen checker: er is maar een eenduidige oplossing. Bij een andere puzzel, waar je wel de mist in kan gaan, heb ik wel een checker.
brouwertjes Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ach, een van mijn puzzels is al anderhalf jaar niet gevonden. Scheelt in onderhoud. Als dat een reden is, is het misschien verstandiger om geen cache neer te leggen; scheelt nog meer onderhoud.
Twin Peaks Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Dat geeft dus mijns inziens precies aan hoeveeel animo er voor dit soort puzzels is. Nogmaals, niets negatief bedoeld, want voor de doelgroep zijn het natuurlijk zeer uitdagende en leuke puzzels. Maar als cachelegger moet je je realiseren dat die doelgroep erg klein is. ...en in navolging van BFM en prof X zeg ik dan: geen checker erop. Gewoon puzzelen en hopen dat je goed zit. Scheelt gezeur met cachers die met slimme progjes de coordchecker bombarderen. Zo herinner ik me een puzzel van enkele jaren terug (in Belgie), waarvan de cachelegger ons hier op het forum uitdaagde om hem op te lossen, omdat de Belgen er blijkbaar niet uitkwamen. Na een avondje puzzelen en een brainstorm met een IT collega op het werk had ik twee coordinaten waarvan ik dacht dat ze goed moesten zijn en die gelukkig maar een klein stukje uit elkaar lagen. Toen waren er nog geen Coordcheckers. Nadat ik toch wel met enige spanning in het lijf na het werk (in Vlissingen) via een omweg van zo'n 80 km naar de bewuste cachelokaties reed en gelukkig bij de eerste zoekpoging al goed zat, kreeg ik na het loggen van de cache (als tweede, want er was toch nog een slimme Belg gevonden)een compliment van de legger. Ik was weliswaar tweede, maar wel de eerste die zonder hulp en zonder telefonische check met de legger, de cache had gevonden. Maakt de uitdaging een stuk groter, spannender. leuker etc. Mijn voldoening was daardoor ook een stuk groter.
thex Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ik zie wel wat in een checker welke random een fout positief antwoord geeft.
Biertje Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Of een checker die elk antwoord goed rekent...
D_Jakke Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ik heb liever een checker die na 3 verkeerde pogingen het juiste antwoord geeft
cache-amount Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Nou nou wat een ophef. Het is toch niet verboden het op je eigen manier op te lossen? Ik weet ook van mensen die moeilijke puzzels oplossen door anderen in te zetten, is dat dan ook niet de bedoeling? Ik zie het gewoon zo: als je het vervelend vind dat je cache te veel (?) gelogd wordt moet je slimmer zijn dan de hunter(s). Overigens heb ik een programma op basis van de formules gebruikt om vervolgens via eliminatie tot een beperkt aantal mogelijkheden te komen. Via Google Earth kan je er dan weer een aantal extra uitsluiten. Ik geef toe dat het waarschijnlijk niet jouw bedoeling is om het zo te doen, maar met de vraagstukken die je opneemt vraag je er natuurlijk wel een beetje om. Anyway; ik zou er niet mee zitten. Als ik je cache niet een leuke uitdaging had gevonden had ik ook de moeite niet genomen om hem te kraken. Ik heb er plezier aan beleefd. Verzin er nog maar een paar. Nogmaals bedankt en Happy Caching
Fire5 Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Lekker hoor, maak de puzzel lekker moeilijk en beperk zoveel mogelijk opties. Vooral blijven doen. Het doel hiervan ontgaat me. Ik ben niet zo'n puzzelaar wat dit soort vrolijke caches betreft, maar ieder zijn voorkeur. Ik wacht wel tot ik wat hints krijg. En zo omzeil ik de vertragingstijd van de checker ook nog eens.
TuuronTour Geplaatst 25 oktober 2010 Geplaatst 25 oktober 2010 Ach, een van mijn puzzels is al anderhalf jaar niet gevonden. Scheelt in onderhoud. Je kan het ook omdraaien: juist door het uitblijven van logs weet je niet of de cache er nog goed bij ligt en evt. onderhoud nodig heeft. Of voer je om de zoveel tijd een check uit?
Team Professor X Geplaatst 26 oktober 2010 Geplaatst 26 oktober 2010 (bewerkt) Klopt, maar is het ook niet zo dat sommige cachers zich te goed voelen om een "not found" te loggen? Want stel je voor dat iemand dat leest, wat een blammage . Maar wat de cache van JoWi betreft...in de laatste logjes lees in voornamelijk dat de cache alleen gevonden wordt na "hulp". Waarschijnlijk is het eindpunt veranderd na die tijd en heeft de coordinatenuitwisselmachine geen nut meer bij deze Dus hoe origineel een cache ook is, mensen hebben scoringsdrift en verzinnen vanalles om het stipje van de kaart te krijgen. Dus terug naar de checker, eigenlijk maak je van je cache een leunstoelcache als je een checker eraan plakt. Het neerpennen van een logje is dan een bijkomstigheid ala opraapmicro/regular/large/other (om niet in het woordje micro te blijven hangen) 26 oktober 2010 bewerkt door Cernunnos overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Aanbevolen berichten