Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben hier later gedeeltelijk op teruggekomen om de niet pm-ers ook wat caches te kunnen laten doen. De caches die geen micro zijn zijn alleen nog pm.

Hier kan ik mij geheel in vinden! En ik kan tientallen redenen bedenken waarom ..

Geplaatst

Ik vind eerlijk gezegd dat je de cachers met de kleine portemonnee benadeeld door een cache alleen zichtbaar te maken voor premium members.

ik zeg dus :no:

Sorry charissa1404, maar dit valt in het geheel best mee

gaat om 22 euro perjaar

en aangezien de meesten met de auto op pad gaan kan dat makkelijk uit.

ik ben er geen voorstander van maar er verdwijnen er de laatste tijd te vaak teveel

als mijn caches ook gaan verdwijnen worden het ook premium member caches ben ik bang

ikzelf was na een maand al lid, vanwege de extra functionaliteit

Geplaatst

Doe maar niet. Laat toch gewoon iedereen genieten van je mooie creaties.

Sympathiek :D

Geplaatst

Ik wilde alleen aangeven dat die 30 dollar voor sommigen wel degelijk een probleem kan zijn en dat dat betekent dat het argument '30 dollar is niet zo veel vergeleken met de overige kosten' voor sommigen dus absoluut onwaar is (en om die reden eigenlijk niet als argument gebruikt zou moeten worden). Daarmee zeg ik dus niet dat er geen andere argumenten voor of tegen PMO-caches zijn. Sterker nog: ik gaf al een paar redenen aan die ik wél valide vind.

Wandelen zonder GPS en dus een dure investering is nog goedkoper! :rolleyes:

Tja, PM only caches. Zeker, ik geloof ook dat met name de eenvoudigere caches dan beter beschermd worden tegen de hause van de eendagsvliegen. Lastigere multies worden al vanzelf op natuurlijke wijze gefilterd.

En als we het dan toch over geld hebben......

Beetje nadeel van PM caches vind ik wel dat WIJ met zijn allen caches neerleggen voor Groundspeak, die dan vervolgens daar geld voor vangt als het een PM cache wordt. Ik zou eigenlijk een gratis lidmaatschap moeten krijgen juist omdat ik caches neerleg voor anderen. En dan wil ik graag een controle in het veld op kwaliteit en originaliteit door een veldreviewer.

Wedden dat het spelletje dan weer leuker wordt en dat je niet teleurgesteld het zoveelste microotje of jampotje vol water mag loggen!

Geplaatst

Ik heb er nog geen "slechte" ervaring mee, maar het idee lijkt mij goed om eens over na te denken. Maar bedoel members of premium member. Voor dit laatste ben ik niet voor.

Geplaatst

Persoonlijk vind ik de optie premium member only voor caches een slechte keuze.

Ik ben zelf ook premium member maar dat ben ik geworden vanwege de extra functies die .com opleverd als PM.

Niet om extra caches te kunnen doen.

Van mij mag deze optie zelfs afgeschaft worden, als je caches neerlegt noet je het voor iedereen doen en niet voor een select groepje.

Dat er dan caches geript of gesloopt worden,ja dat is dan het risico dat je loopt als legger.

Om een voorbeeld te noemen,

Een 2-tal weken geleden in de flevopolder bezig geweest met cachen, en daar ook een aantal caches (ook pm-only )gedaan van de eerder genoemde Masterchef.

De caches die pm-only waren vond ik nu niet echt beter dan de caches die voor iedereen beschikbaar waren.

En wat ook telt voor mij, de gene waar ik samen mee gecached heb is geen PM.

Als gevolg en daar ben ik pas achter gekomen als we terug thuis waren, dat ik meer caches kan loggen dan mijn cachemaatje,en dat was niet de bedoeling.

mvg

Zandboy

Geplaatst

Ik vind het absoluut geen goed idee.

Kijk naar mij:

Ik ben een echte cacher, maar omdat ik niet zo veel caches per maand/jaar vind ik het niet nodig om een pm aan te vragen.

En als je members only aanklikt dan kan ik en vele andere "echte" cachers hem niet doen.

Vind jij het leuk om uitgesloten te worden als cacher?

Geplaatst

Ik wilde alleen aangeven dat die 30 dollar voor sommigen wel degelijk een probleem kan zijn en dat dat betekent dat het argument '30 dollar is niet zo veel vergeleken met de overige kosten' voor sommigen dus absoluut onwaar is (en om die reden eigenlijk niet als argument gebruikt zou moeten worden). Daarmee zeg ik dus niet dat er geen andere argumenten voor of tegen PMO-caches zijn. Sterker nog: ik gaf al een paar redenen aan die ik wél valide vind.

Dank je wel voor je bijstand. Zo heb ik namelijk ook een vriendin die bijstandsmoeder is, mijn gps leent, en op de fiets op pad gaat. Kan er slecht tegen als mensen maar klakkeloos oordelen dat $30 maar een peuleschilletjes is voor menig geocacher. Als ik naar haar kijk moet ze voor wel meer dingen afzien.

Denk inderdaad dat het in natuurgebieden wel een goed idee is!

Geplaatst

En wat ook telt voor mij, de gene waar ik samen mee gecached heb is geen PM.

Als gevolg en daar ben ik pas achter gekomen als we terug thuis waren, dat ik meer caches kan loggen dan mijn cachemaatje,en dat was niet de bedoeling.

Zoek even op dit forum en je ontdekt vanzelf dat er een achterdeurtje is opengelaten door Groundspeak.

Daardoor kunnen ook cachers die geen PM zijn de PMO-caches loggen. Mijn vriendin is namelijk ook geen PM maar kan ze wel loggen.

De cacher die niet PM is kan de cache alleen niet bekijken en dus weet hij/zij de coördinaten niet, maar als hij/zij meegaat met een ander die wel PM is (met mij dus in dit geval) dan lost dat zich vanzelf op.

Geplaatst

Slecht plan, wij zijn zelf wel PM, maar dit spelletje is toch voor iedereen.

Er zijn ook gezinnen waarin meerdere teams, bv kinderen die ook besmet zijn, actief zijn.

Moet een gezin met totaal 4 teams dan ook 4 keer PM worden, omdat je anders de cache niet kan loggen omdat bv je vader/moeder wel Pm is en jij niet.

Nee gewoon voor iedereen toegankelijk blijven maken, is voor iedereen het leukst.

Geplaatst

Members Only but not for me.

Ik zie het nut van M.O caches helemaal niet in.

in 2005 lag er volgens mij maar 1 M.O cache hier in de polder,

op het ogenblik een stuk of 35 ,die laat ik gewoon links of rechts liggen.

net zoals de CC en de meeste tradi's die in een fotokokertje zitten of kleiner.

heb er bij toeval wel eens een M.O cache gevonden en gelogd op het logrolletje.(fotokokertje) :thumbdown:

Premium member zou ik nog wel willen overwegen voor de extra service op de site en de notify service van .com omtrend net gepubliceerde caches.

en de functie caches along route.maar die maak ik nu zelf wel via de kaart :lol1:

Geplaatst

...... als je caches neerlegt noet je het voor iedereen doen en niet voor een select groepje.

Dat er dan caches geript of gesloopt worden,ja dat is dan het risico dat je loopt als legger.

Om een voorbeeld te noemen,

Een 2-tal weken geleden in de flevopolder bezig geweest met cachen, en daar ook een aantal caches (ook pm-only )gedaan van de eerder genoemde Masterchef. De caches die pm-only waren vond ik nu niet echt beter dan de caches die voor iedereen beschikbaar waren.

mvg

Zandboy

Tja dat is jou mening.

Maar dat je het risico neemt als legger dat caches gesloopt of geript worden, ja dat doe je zeker maar door ze PM te maken verminder je de kans daar op!

Maar onthoud een ding zonder leggers kunnen jullie niet cachen.

En caches voor een select groepje, dat noem ik kolder want iedereen kan PM worden ja voor een kleine €20 per jaar.

Zo lees ik nu ook een stukje over een bijstands moeder die een GPS leent en er met de fiets op uit gaat.

Ja dan is die kleine €20 een groot bedrag.

Maar zoals ik al eerder geschreven heb;

A Het kan als je PM bent

B Om mijn dure behuizingen te beschermen tegen grote groepen zoals tinkerteam ook aan geeft

C Scheelt onderhoud*

D De run is de eerste maanden een stuk minder dus de kans op ontdekking is minder.

* Ja echt het scheelt onderhoud, ik had 2 caches die alle 2 een tradi waren en die op evenveel lopen lagen. De PM werd in een jaar 60 keer gedaan de niet PM werd ruim 250 keer gedaan in een jaar. Reken maar uit wat het scheelt.

Maar weer ontopic,

Als jij de caches op PM wilt zetten gewoon doen.

Het is een keuze die jij maakt en dat er dan mensen zich buiten gesloten voelen dat kan.

Er liggen genoeg andere caches dus ze kunnen alle kanten op.

Masterchef

Geplaatst (bewerkt)

Ik ga er vanuit, dat wanneer iemand een cache neerlegt, hij of zij wil, dat anderen deze cache bezoeken omdat deze op een mooi plekje ligt, dat je graag met anderen wilt delen of dat het gewoon een mooie cache is om te doen.

Als ik dan hier lees, dat iemand gelukkig is met het gegeven dat er (nadat het een pm cache is geworden) slechts 60 keer per jaar wordt gelogd in plaats van 240 keer en dat hij (of zij) dus niet zoveel onderhoud heeft te verrichten dan gaan mijn wenkbrouwen - voor zover mogelijk - stijf de hoogte in? Hier snap ik niets van. Als je geen tijd wilt of kunt besteden aan onderhoud (en helaas komen we nogal wat beroerd onderhouden caches tegen), begin er dan niet aan. Datzelfde geldt trouwens voor mysteries, die voor 99% van de nederlanders niet zijn op te lossen.... Zo'n cache wordt neergelegd met de bedoeling anderen te imponeren met de legger's iq, maar kennelijk niet om gevonden te worden..... En wat gebeurt er met die caches? Eén slimmerik lost hem op en vervolgens gaan de coördinaten in het rond.... Er zijn altijd mensen die slimmer of sluwer zijn dan de slimsten met hun borst vooruit!!!.....

Misdaden komen in alle geledingen van de bevolking voor. En geocachers zijn net mensen.... Dus kan niemand uitsluiten, dat Premium Members allemaal keurige nette lieden zijn, die met veel voorzichtigheid de cache benaderen, keurig loggen, alles weer netjes afdekken en tenslotte de grassprieten weer stuk voor stuk recht zetten.... Wie dat voor ogen heeft kan als naief bestempeld worden.

En laten we wel zijn. Geen mens gaat een PM abonnement aan om die paar caches te kunnen gaan bezoeken, die hier als PM cache zijn neergelegd. Je wordt premium member vanwege de extra functionaliteit, die je krijgt en ook als een stukje waardering voor het werk, dat Groundspeak doet. Dank zij hen kunnen we cachen. En zij moeten ook een boterham verdienen. Op die basis ben ik premium member geworden. Ik vraag trouwens met mijn verjaardag sinds dit jaar gewoon een kado lidmaatschap. Dat werkt flitsend, dus mocht er al een geldprobleem zijn (wat in mijn geval geen rol speelt), dan kan er altijd wel een passende oplossing gevonden worden, als de persoon in kwestie echt graag PM wil worden.

Ik ben het overigens wel eens met de schrijvers hier, die vinden, dat het onderwerp eigenlijk een "non onderwerp" is. Waarom moet je zoiets voorleggen aan medecachers? Je weet toch van te voren dat 50 % negatief zal reageren en 50 % positief? Doe het of doe het niet. Het resultaat zie je vanzelf in de praktijk... En als je dat na enige tijd niet aanstaat, dan verander je de opzet toch gewoon?

bewerkt door Gerrit Tabak
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...