Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
In the interest of file security, caches that require the downloading, installing or running of data and/or executables may not be published.

Bovenstaande staat in de guidelines op Geocaching.com.

Ik had voor een te plaatsen Puzzle Cache het idee om een geluidsfragment (mp3) en beeldfragment (youtube) in de puzzel te verwerken.

Mag dit, gezien de bovenstaande regel? Ik weet niet zo goed hoe ik die moet interpreteren namelijk, en heb caches gezien waar dit wel is gebeurd/toegestaan.

Bij voorbaat dank,

DJFM

Geplaatst

Volgens mij betekent het alleen dat je het niet mag "embedden". Een link naar een file (of Youtube filmpje) mag wel.

Geplaatst (bewerkt)

Die betekenis haal ik er niet uit maar ben het met je eens dat het zo geïnterpreteerd zou kunnen worden.

Wat wordt er verder met "may not be published" bedoeld? Dat ik 'm niet mag publishen of dat ik 'm wel mag publishen maar vervolgens de kans loop dat de cache niet door de keuring heen komt? (Doe ik of de reviewer het publishen?)

bewerkt door DJFM
Geplaatst

"May not be published" betekent volgens mij dat je de kans loopt dat hij door .com niet gepubliceed wordt.

Geplaatst

Lijkt mij in iedergeval en regel die niet meer van deze tijd is. Juist het gebruik van dit soort media kan natuurlijk voor creatieve caches zorgen.

Geplaatst

Ik denk dat we die regel wel kunnen vergeten. Er zijn legio caches waarbij iets moet worden gedownload: mp3-tjes, pdf's, etc.

Dus je kunt hem gewoon ter review aanbieden. In ieder geval kun je natuurlijk ook altijd even met de reviewers contact opnemen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik liep deze zomer een multi in België, waarvoor ik 2AA baterijen moest meenemen. Onderweg bleek waarom. Op een van de waypoints was een casetterecorder verstopt, alwaar je het bericht kon afluisteren voor het vervolg van de cache.

Op zo'n manier heb je ook geen last van criteria van Groundspeak. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met (beeld- of geluids)fragmenten (bv muziek) waar rechten op zitten. Wanneer dergelijke fragmenten via een cachepagina beschikbaar komen zou Groundspeak aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de rechten.

bewerkt door Ringeling
Geplaatst

Lijkt mij in iedergeval en regel die niet meer van deze tijd is. Juist het gebruik van dit soort media kan natuurlijk voor creatieve caches zorgen.

Ja, die reactie had ik al van je verwacht! :lol1:

Heb je de prijsvraag gezien in de laatste nieuwsbrief?

Geplaatst

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met (beeld- of geluids)fragmenten (bv muziek) waar rechten op zitten. Wanneer dergelijke fragmenten via een cachepagina beschikbaar komen zou Groundspeak aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de rechten.

Ik denk dat het eerder te maken heeft met angst voor virussen die je in de downloads kan meenemen.

Geplaatst

Wij hebben hier ook mee te maken gehad. Er is ons toen gemeld dat je wel films mag aanbieden die via Youtube moeten worden bekeken. De uitleg hierbij was dat je die niet hoefden te downloaden en daarmee ook geen gevaar voor virus verspreiding met zich meebracht(...)

Als je fragmenten via je eigen website aanbied, kan dat wel zo zijn.

Volgens mij is het bekijken van Youtube films ook een vorm van downloaden omdat je computer dit alleen af kan spelen omdat het in een tijdelijk bestand word opgeslagen.

De kans op een virus is wel kleiner.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor MP3.

Wij hebben echter wel goedkeuring gekregen mede omdat er veel meer zijn die dit ook al doen. Het is idd een ontwikkeling die je niet tegen kunt houden.

Daarbij denken wij dat het in de Guidelines is opgenomen omdat Wherigo moet worden beschermd. Als je alles op een mobieltje kunt doen scheelt dat natuurlijk in de verkoop van Wherigo-geschikte apparaten.

Anders kijk maar eens hier

Geplaatst

Prijsvraag? welke prijsvraag?

Ja, die reactie had ik al van je verwacht! :lol1:

Heb je de prijsvraag gezien in de laatste nieuwsbrief?

Geplaatst (bewerkt)

Ah nieuwsbrief gelezen... lijkt mij geen eerlijke competitie ;-) (dit in de zin als er profs mee gaan doen, ik dus)

Ben echter wel bereid om in de vak jury te zitten :-)

bewerkt door Ervani
Geplaatst

Ik vroeg me vooral af of ze jouw raad over de geocoin verkiezing goed hebben opgevolgd. Hoe was dat ook alweer? Kaders aangeven zodat er buiten kaders gedacht kon worden of zoiets? :lol1:

Maar volgens mij staat er niet dat professionals niet mee mogen doen. Leef je uit zou ik zeggen. Als je het zelf niet eerlijk vindt, doe dan buiten mededinging mee. Misschien kunnen de overige deelnemers er iets van leren?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...