de-fam Geplaatst 18 september 2010 Geplaatst 18 september 2010 Hallo mede cachers. Misschien bestaat dit topic al maar kon het niet vinden. Sinds een half jaar hebben we in Katwijk een cache The Game, dit is een zeer onderhoud gevoelige cache. Maar daar hebben we zelf voor gekozen en we vinden het niet vervelend De cache zelf wordt goed gewaardeerd en geeft ons een goed gevoel. Wat ons opvalt is dat er teams zijn die er een bende van maken, van het niet goed verbergen van de WP's tot het slopen van atributen. Heeft dit te maken met de haast die sommige teams hebben om maar zoveel mogelijk caches te doen op een dag, zodat opruimen en verstoppen van wp's niet in het schema past, of is het gewoonweg luiigheid. Wederom is er een wp verdwenen in The Game en bij het nalopen van de gehele cache lag alles er open en bloot bij. Tja zo maak je van de gelegenheid een dief. Is dit van de laatste tijd of komt dit altijd voor? Groeten Erik.
meryl Geplaatst 18 september 2010 Geplaatst 18 september 2010 Dit verschijnsel neemt hand over hand toe . Behalve het verdwijnen van wps en stashes door oorzaken van buitenaf is de haast en slordigheid van veel cachers er mede oorzaak van dat veel verdwijnt. Als trotse eigenaar van 49 caches begint het op een dagtaak te lijken om alles in orde te krijgen en te houden Men beseft vaak niet hoeveel moeite het gekost heeft de cache te maken en is enkel uit op het scoren van puntjes (de goede cachers niet te na gesproken! Meryl
BigFurryMonster Geplaatst 18 september 2010 Geplaatst 18 september 2010 Heb ik ook meegemaakt. Men breekt gewoon door de constructie heen om bij de cache te komen, zo lijkt het.
Fam Vogel Geplaatst 18 september 2010 Geplaatst 18 september 2010 Of het haast is durf ik niet te zeggen, wel proberen wij altijd ongezien te loggen en onopvallend te doen bij wp's en daardoor vallen we juist vaak weer op. Ook hebben we een kleine FamVogel lid die in zijn enthousiasme vaak als ie iets ziet er gillend en wijzend op af rent lol wij temperen hem dan een beetje. The Game hebben wij ook gelopen en is een zeer mooie cachemet zeer mooie wp's en opdrachten het zou zonde zijn als deze cache zou verdwijnen op den duur door dit.
de-fam Geplaatst 20 september 2010 Auteur Geplaatst 20 september 2010 Ik zit toevallig net logjes te lezen van een nieuwe cache die wij gister gedaan hebben, daaruit blijkt dat er ook teams zijn die het nodig vinden om gewoon te loggen in het bijzijn van dreuzels.
volksdansje Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Haast en frustratie door het niet vinden. Wij hebben een traditional liggen, een mooie constructie laten maken, geld en tijd ingestoken. Nu laatst een NOT FOUND log, wij kijken ter plaatse, blijkt dat het bord is stukgetrokken om te zoeken. terwijl de cache gewoon door even goed te voelen op een normale manier te pakken is. ja, dan is het mooie verstoppen van een cache wel snel ten einde, je kunt dan beter een rolletje in de berm gooien.
Hasta12 Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Ik denk dat er ook naast haastige spoed ook nog andere factoren meespelen. Toen ik mijn eerste cache maakte had ik een ook een mooie eindstash. 2x laten proeflopen voordat tie online ging en wat denk je, bij de 2e proefloop was de eindstash al verdwenen! Hij was nog niet online dus kan niet door medecachers gebeurt zijn. Waarschijnlijk zijn we tijdens de 1e proef toch gespot door dreuzels (hoewel ik vrij zeker weet dat ik niemand ons heeft gezien) en die hebben naderhand de stash meegenomen? ongeveer een 1/2 jaar later vond een cacher het deksel van de stash ineens midden op het pad terug? Wat ik maar wil zeggen; we proberen (hoop ik) zo ongezien mogelijk te werk te gaan, maar schijnbaar worden we juist door dergelijk gedrag gespot door dreuzels die naderhand eens een kijkje gaan nemen? Doordat er meer en meer aan het spel word deelgenomen, hoef je vaak niet eens meer een GPS te hebben, de cachepaadjes zijn vaak overduidelijk en ook deze nodigen dreuzels wel uit om eens op nader onderzoek uit te gaan. Ik hoop dat eigenlijk dat cachers niet de schuld zijn van vernielingen maar m.i. zijn het vaker dreuzels die ons spotten. Denk dat we bij het leggen van een cache ook moeten kijken of we een plek kunnen vinden waar weinig of geen aanwijzingen (cachepaadjes) kunnen ontstaan zodat dreuzels ergens op geatendeerd worden. Blijft natuurlijk staan dat je zoveel mogelijk ongezien moet proberen te doen maar ook de cache legger zou hier aan moeten denken. Van de week nog een cache die, goedbedoeld natuurlijk, vastgelegd was. Je kon daar niet anders als in het zicht loggen, ja da's vragen om moeilijkheden volgens mij. En wat in het ene jaargetijde een niet te spotten plek is vanaf de weg, sta je in het andere jaargetijde volop in het zicht!(overkwam ons ook van de week) Het ongezien kunnen werken heeft dus wel degelijk ook met de locatie te maken. Dus cachers... ook al zie je de dreuzel niet altijd, ze liggen toch vaak op de loer! Henk
Goedweerloper Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Het vingertje wijst wel erg snel naar de medecacher. Vernielingen van caches gebeuren toch nog het vaakste door dreuzels die het hebben gezien en het leuk schijnen te vinden om de boel daarna te slopen. Ik denk niet dat er veel geocachers zijn die daar op uit zijn. Wel gebeurt het soms (ja ook bij mij) dat je nog met zoveel beleid probeert om een constructie los te krijgen en dat bijvoorbeeld omdat het vast zit toch wat kracht nodig is. Meestal gaat het dan goed, een enkele keer niet. Het is niet altijd opzet dat iets kapot gaat en hat vast zitten kan ook door natuurlijke omstandigheden gebeuren.
KoeBoe Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Dat het meestal dreuzels zijn kan natuurlijk heel goed. Maar het is toch van de zotte dat men dingen sloopt! Als je iets vindt dat niet van jou is hoeft het toch niet stuk! Vreselijk dat het zo gaat.
Tanuki Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Opa spreekt..... Toen ik voor het eerst iets tegenkwam op internet wat betreft geocaching was ik enkel en alleen op zoek naar GPSr in het algemeen. De uitdaging in geocaching sprak mij er aan, maar waarom daarvoor een GPSr kopen? Mijn eerste caches zijn dan ook gevonden op basis van puur puzzelen en geduld. Hierbij maakte ik graag een vaak gebruik van Google Earth maar... Al snel leerde ik dat GE en fikse afwijking had. Na het lezen van diverse logs, en met kennis van de omgeving begon ik mijn eerste caches te vinden. Uiteindelijk besloot ik dat navigatie en het spel geocaching leuk zou kunnen zijn. Geen moment spijt van gehad, ik kwam op plekken dichtbij waar ik nooit eerder geweest was. Een nieuwe wereld ging voor mij open....... Prachtlocaties, mooie wandelingen het was...... totdat..... Ja, ook het puntensysteem kreeg mij in z'n macht... snel veel en TFT als de kroon! Inmiddels maakt het mij geen f*ck meer uit! Loggen op internet..... alleen als één of ander eerzuchtige medecacher meent een plaat op te 'MOETEN'eisen...... ?????? Nee ik cache voor mij plezier en ik gun ieders plezier maar de competitie van het eerst vinden lijkt te verschuiven naar het meest leggen. Naar mijn idee ligt het leggen van snelle, makkelijk te vinden caches en dus makkelijk te rippen, niet ver uit elkaar. Tegenwoordig log ik eigenlijk al niet meer op internet. Mijn eerst gevonden caches warenm, zeker zonder GPSr een uitdaging. Tegenwoording......... google een puzzle en pick-up..... En ja dus ook 'dreuzels'zullen hier kennis van nemen. En zoals altijd zitten er 'spoilers'tussen, mensen die er klaarblijkelijk eenj hobby gevonden in het verzieken van een andermans hobby.... Met alle excuses voor typo's en grammaticale fouten alsok de fouten in zinsbouw. De eens zo geheime societeit van het verbond van Geocachers is over en uit ! Met alle gevolgen van dien !
GeoVlinder Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Jullie moeten ook gewoon met een wc rol uit die bosjes komen, echt geen dreuzel die dan daar gaat zoeken hoor.
SixpackNL Geplaatst 22 september 2010 Geplaatst 22 september 2010 Maar dan staat oom agent naast je wegens wild... Ik mag toch aannemen (waarschijnlijk in al mijn naïviteit helaas ) dat wanneer je een stash of een waypoint per ongeluk sloopt (wat ook kan, misschien dat je daarna pas een lichtje opgaat hoe het bedoeld was) je de cacheeigenaar ervan op de hoogte brengt... Hetgeen 'per ongeluk gesloopt' door medecachers eigenlijk al uit zou sluiten, niemand verziekt natuurlijk zijn eigen hobby, dus moeten het kwaadwillende dreuzels zijn, toch? Laat maar... ik weet het... zo zit de wereld niet in elkaar...het vervelende is alleen dat de meesten goed willen en het goed bedoelen, integer en betrouwbaar zijn. Een enkeling verziekt de hele boel, zo gaat dat altijd. En dan zie je maar hoe groot de (negatieve) invloed van het individu is... er lopen hier al heel wat draadjes over.
dennisb Geplaatst 22 september 2010 Geplaatst 22 september 2010 Ik heb nog niet veel caches bezocht in vergelijking met anderen, maar mijn tweede cache was op de dag dat we deze zochten geript (bleek achteraf). Mensen die de duinen schoon proberen te houden in Katwijk hadden een emmer gevonden in een vuilniszak. Aantal dagen later waren ze deze de cache terug aan het plaatsen, en zagen ons zoeken. Zij vroegen of we voor de schat van de paashaas kwamen. Wij er naar toe gelopen, bleek dat ze de cache ondertussen ondergegraven hadden, maar ze wisten niet de precieze locatie. Ze hadden de brief (uitleg) gelezen en ook goodies geruild. Ik wil hiermee aangeven dat "dreuzels" niet allemaal slecht zijn, maar ook verder kijken dan hun neus lang is. Veel mensen zijn egoistisch, ik heb het wp gevonden dus de rest maakt me niet uit. Juist dat is jammer. Ik heb met veel plezier De Game gelopen en oprecht genoten. Gr Dennisb
Daan88 Geplaatst 16 oktober 2010 Geplaatst 16 oktober 2010 Ik probeer onopvallend de cache te pakken (bij micro's makkelijker dan bij andere), en dan een eindje verderop de boel openen en opschrijven, vervolgens weer onopvallend terugstoppen. Misschien niet de beste methode, maar ik vraag me af of die bestaat.
de-fam Geplaatst 11 juni 2011 Auteur Geplaatst 11 juni 2011 Vandaag was ik bij de eindcache van Rijnsburch(t) om er een tb te droppen, zodoende kon ik ook even kijken of alles er netjes bijlag. Dit viel weer eens behoorlijk tegen, ik vond het logboekje en het zakje met goodies buiten de ammobox neergegooid . Is men nou werkelijk te lui om alles weer naar behoren op te ruimen?
Aanbevolen berichten