Spring naar bijdragen

De Vloek Van De Ftf (serie)


De Wijngemachtigde

Aanbevolen berichten

toch blijft het "jammer" lein wist voordat ze deze vond waar ze aan toe was.

dan had ze niet voor de ftf moeten gaan in mijn ogen.

 

Caches met z.g. aanvullende voorwaarden mogen niet meer.

Je kunt wel vragen of iemand mee wil doen, maar verplichten mag niet meer.

Een cache komt on-line en kan vanaf dat moment gevonden worden.

Wie voor een FTF wil gaan die mag dat ook, ongeacht een verzoek op de cache-pagina.

Hoewel ik dit persoonlijk een leuk initiatief vind, kun je, in mijn ogen, de zaken niet omdraaien.

De beslissing om voor een FTF te gaan mag genomen worden zonder te hoeven wikken en wegen.

Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom Groundspeak een halt heeft toegeroepen aan de verplichting van aanvullende voorwaarden bij caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

toch blijft het "jammer" lein wist voordat ze deze vond waar ze aan toe was.

dan had ze niet voor de ftf moeten gaan in mijn ogen.

 

Caches met z.g. aanvullende voorwaarden mogen niet meer.

Je kunt wel vragen of iemand mee wil doen, maar verplichten mag niet meer.

Een cache komt on-line en kan vanaf dat moment gevonden worden.

Wie voor een FTF wil gaan die mag dat ook, ongeacht een verzoek op de cache-pagina.

Hoewel ik dit persoonlijk een leuk initiatief vind, kun je, in mijn ogen, de zaken niet omdraaien.

De beslissing om voor een FTF te gaan mag genomen worden zonder te hoeven wikken en wegen.

Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom Groundspeak een halt heeft toegeroepen aan de verplichting van aanvullende voorwaarden bij caches.

Ik verplicht niemand tot iets.

Ik doe alleen intrinsiek een verzoek aan de cachers: ga alleen voor het goud als je bereid bent effort te steken in het leggen van een nieuwe cache. Het is dus geen voorwaarde, maar de FTF-er moet wel beseffen dat als je niet doet wat er verzocht wordt, dat de serie dan door jouw toedoen aan een eind geholpen wordt. Daar lijkt het nu op uit te draaien en ik doe een poging de serie voort te zetten.

Overigens stroomt mijn inbox niet vol, dus de animo is er wellicht helemaal niet en is het wel een stom idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei, vind ik het persoonlijk een leuk initiatief, maar het is ook hier zo dat je daarmee een (weliswaar kleine) groep cachers uitsluit.

De FTF er die n.l. helemaal niet van plan is om n.a.v. deze cache zelf een nieuwe cache te gaan maken.

En laten we ook naar de praktijk kijken, er zijn plenty goudjagers die alleen op de coordinaten afgaan en bij de eerste tradie in deze serie is de cachepagina niet zorgvuldig genoeg gelezen of de coord zaten in een GPS waarbij de pagina niet te bekijken is.

Mogen die dan niet voor een FTF?

 

Probleem met dit soort verzoeken (vroeger aanvullende voorwaarden) is natuurlijk dat ze steeds gekker kunnen worden en ook steeds meer cachers kunnen uitsluiten.

Daarom heeft Groundspeak hier ook een halt aan toegeroepen.

Dat maakt dan (misschien helaas) ook een einde aan een aantal creatieve ideeen.

 

 

.....Het is dus geen voorwaarde, maar de FTF-er moet wel beseffen dat als je niet doet wat er verzocht wordt, dat de serie dan door jouw toedoen aan een eind geholpen wordt.....

 

Maar eh... bovenstaande zin, komt op mij persoonlijk gewoon over als emotionele chantage.

De FTF er hoeft hier niets, die mag gewoon de cache gaan loggen.

Niet de FTF er, maar jij zelf helpt jouw plan om zeep, door niet bijtijds te onderkennen wat had kunnen gebeuren.

Lijkt me overigens een prima plan, dat je nu probeert om het anders uit te werken.

Misschien komt er nog een leuk vervolg.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@aangesprokenen

Dit moet me toch van het hart: Iedereen die Lein wel eens heeft ontmoet of een cache van haar heeft gelopen, kan alleen maar met diep respect over haar praten. Dat er nu iets aan de hand is waardoor deze grappige serie een beetje struikelt is jammer, maar meer ook niet. A.u.b. geen onvertogen woord over Lein.

 

@Wijngemachtigde

Ik hoop wel dat iemand het balletje oppakt hoor, want het was een grappig idee.

Mocht dat niet gebeuren, dan kun je toch nog heel trots zijn op een leuk idee met als resultaat een serie van 10 afleveringen! Dus zowieso felicitaties jouw kant op :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met aan 100% grenzende zekerheid kan ik vertellen dat er wel een vervolg komt.

 

Ik laat aan de vervolgers zelf de keus wanneer ze contact opnemen met De Wijngemachtigde en of ze hun cache hier bekend maken.

Leuk dat de cache vervolgd wordt!!

 

Team SupeRare

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit de kracht van een prima idee als dit juist niet in het feit dat het inderdaad stuk loopt als er geen gevolg aan wordt gegeven? Dat maakt het interessant. Om nu de regels ruimer te interpreteren om de serie kosten wat kost voort te zetten... Wat vinden de cachers ervan die na de FTF een cache hebben gelegd? Wat ons betreft: klaar is klaar, en niets ten nadele van de laatste FTF. Nieuwe ideeën leiden vast tot nieuwe mooie series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens, maar die nieuwe ideeën kunnen toch gewoon blijven komen?

Het doorgaan van deze serie lijkt me daarvoor geen blokkade.

 

Toevallig weet ik dat de (mogelijke) nieuwe leggers al eerder het idee hebben gehad om deze serie voort te zetten, zelfs als voor deze oproep.

Dat is ook de reden dat we hierover al contact hebben gehad met De Wijngemachtigde.

 

We zullen elkaars meningen moeten respecteren, dus de mensen die vinden dat deze serie stilletjes moet stoppen, dat is wat men zelf wil.

Mensen die willen dat de serie verder gaat, mee eens! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar vertel eens, wat houdt die vloek eigenlijk in? Ik begrijp, dat wanneer je niet tijdig een nieuwe cache legt, je nooit meer een FTF zal kunnen loggen? Is dat een vloek??? Ik kan er wel mee leven... Maar gesteld dat je er niet mee kunt leven.... Stort je auto dan in elkaar op een kilometer voor aankomst bij de nieuwe cache? Je zet hem aan de kant, je hijgt je tong uit je bek om maar op tijd aan te komen en dan bemerk je dat iemand je voor is....? Of je bent op de fiets om fileleed te voorkomen en je rijdt in een punaise? je sjouwt de fiets op je nek mee naar de cache, gaat pal op je plaat omdat je fiets achter een boomtak blijft hangen en uiteindelijk kom je als derde.... Of... nog erger, je gaat lopend naar de cache, verhoogt de pas omdat je bang bent te laat te komen, je wordt overvallen door opkomende duisternis en uiteindelijk donder je in een sloot, waar een stier vol interesse naar je rode poloshirt staat te staren.....

 

Ik zou zo'n cache voor geen geld op de wereld willen doen..... Maar geen vermaak leuker dan leedvermaak. Dus ik sta wel aan de zijlijn met een glimlach van oor tot oor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gerrit, ik moet zeggen: je verwoordt het aardig.

Dat is inderdaad wat er zou kunnen gebeuren als de vloek op je schouders rust :lol1:

 

Inmiddels hebben zich een aantal kandidaten gemeld, en ik heb het idee dat het wel goed komt met de vloek. Kan Lein binnenkort weer rustig slapen. Muwahahahahaha!!

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi dat mensen creatief zijn en iets origineels verzinnen, maar het idee dat ik door het lopen van een cache vervloekt zou raken tenzei.... roept bij mij weerstand op. Maar dat zal ik dan ook maar niet al te serieus nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zit in dezelfde categorie als al die kettingbrieven, die met allerlei narigheid dreigen. Normaal denkende mensen hechten er geen waarde aan en leggen het glimlachend terzijde. Dat is hier ook zo. Ik neem niet aan, dat de oorsponkelijke legger zijn medecachers - zelfs in gedachten - ook maar werkelijk één haar heeft willen krenken.... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...