Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toevallig heb ik zelf géén vervelende ervaringen met Staatsbosbeheer. In tegendeel. De toestemming voor de caches hier in de Alblasserwaard werden vlot verkregen en onlangs heb ik de man in kwestie nog een mailtje gezonden met daarin de resultaten, die - mede door zijn toestemming - zijn behaald. Met de toevoeging, dat we wellicht volgend voorjaar zijn hulp nog een keer nodig kunnen hebben..... Vrienden maak je... je krijgt ze niet vanzel!! Toch?

Juist het is de toon die het hem doet.

Geplaatst
Ten vijfde: heb je je al eens gerealiseerd hoe de plaatsing van jouw relaas op deze wijze op dit forum voor effect kan hebben op mensen bij Staatsbosbeheer en hun beeld over geocachers? En wat dat voor effect zou kunnen hebben op andere cachers die toestemming vragen aan SBB voor het plaatsen van een cache (zeker in jouw regio)?

Greetz Bloodwoosj.

Heb jij enige reden om aan te namen dat er ook maar één enkele Staatsbosbeheer medewerker op dit forum rondscharrelt?????

Ja.

Maar al zou het niet zo zijn geweest.

Van gedachten wisselen over dit onderwerp en de gang van zaken had de topicstarter beter kunnen doen met de betrokkenen in plaats van via dit forum.

Niemand op dit forum weet de beweegredenen van SBB, maar het plaatsen van een topic als dit op een forum, of een opmerking erover in de listing wekt wel speculaties op die alle kanten uit kunnen gaan, maar niet bijdragen aan kwaliteit van de cache of wederzijds begrip tussen cachers en gebiedsbeheerders.

In een regio bij mij in de buurt heeft de on-coöperatieve medewerking en soms zelfs recalcitrante opstelling van (gelukkig, maar aan de andere zijnde helaas) een kleine minderheid in de cachegemeenschap (waartoe ook een aantal niet doordachte forumbijdrages) bij een aantal individuen bij de desbetreffende natuurbeheerder geleid tot een erg stricte opstelling hetgeen het plaatsen van toekomstige caches in bepaalde gebeiden er niet bepaald makkelijker op gemaakt heeft.

Waarbij de natuurbeheerder overigens niets te verwijten valt, maar een enkele cacher eigenlijk eens moest weten hoe ze aldaar bij hobbygenoten het schaamrood op de kaken hebben getoverd middels enkele uitlatingen en acties.

Voor de duidelijkheid, ik beweer niet dat dit bij topicstarter of in dit geval ook zou gaan gebeuren, maar uit de ervaring hier geleerd hebbende stel ik alleen de vraag of men wel eens heeft stilgestaan bij de consequenties.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst
Heb jij enige reden om aan te namen dat er ook maar één enkele Staatsbosbeheer medewerker op dit forum rondscharrelt????? En mocht het al zo zijn, dan is het in ieder geval iemand die geocaching leuk vindt en het waarschijnlijk zélf ook doet. Hij zal dan begrip kunnen hebben voor het standpunt van een medecacher en mogelijk een visje uit kunnen werpen in de poel rond Numansdorp.....

En waarom mag je een Staatsbosbeheer medewerker niet arrogant noemen (als dat na gedane ervaringen écht jouw mening is) en mij wel omdat ik een voordeurcache niet leuk vindt.... (ik heb daar overigens geen probleem mee hoor, want ik hoop mezelf beter te kennen.... B) )

Je kan kritisch zijn en een aantal aspecten kunnen op mijn begrip rekeken, maar je moet niet overdrijven, want anders schrijft er hier niemand meer wat!!!

Ja, toevallig komen er hier ook medewerkers van SBB langs om een kijkje te nemen. En niet alleen medewerkers die geocaching leuk vinden. Ook als je in een toestemmings aanvraag de website www.geocaching.nl ziet staan, ga je een kijkje nemen, ook op het forum. Er is een zoekfunctie en SBB is zo ingetikt. Dit draadje is de tweede hit, dus als een SBB medewerker ook maar enige moeite doet om te kijken wat geocaching nou weer is, dan wordt deze reactie van pa3dgg waarschijnlijk direct gelezen. Lijkt me geen warm welkom als een collega van je zo wordt uitgescholden zonder dat hij zich kan verweren. Vergeet niet dat er veel meer mensen zijn die dit forum slechts lezen dan dat er mensen zijn die hier ook schrijven (net als op de meeste fora).

Ik zou zeggen.... Zet een slot op dat keelgat en laat jezelf eens van je mildere kant zien.... Die is er toch zeker ook wel? Waarom zo'n keihard taalgebruik? Waarom moet de schrijver zich in vredesnaam "schamen". Hij wil enkel en alleen zijn frustratie kwijt? Waar moet hij dat anders doen dan hier? Moet hij Balkenende aanschrijven?

Toevallig heb ik zelf géén vervelende ervaringen met Staatsbosbeheer. In tegendeel. De toestemming voor de caches hier in de Alblasserwaard werden vlot verkregen en onlangs heb ik de man in kwestie nog een mailtje gezonden met daarin de resultaten, die - mede door zijn toestemming - zijn behaald. Met de toevoeging, dat we wellicht volgend voorjaar zijn hulp nog een keer nodig kunnen hebben..... Vrienden maak je... je krijgt ze niet vanzel!! Toch?

Maar als ik ook drie maanden op toestemming had moeten wachten en uiteindelijk het hele rondje Alblasserwaard de mist in had zien gaan, had dat vermoedelijk ook tot frustratie en teleurstelling geleid... En wellicht had ik het hier dan ook gemeld???

Maar nu ik weet, dat ik me voor dit soort gevoelens kennelijk moet schamen...... Op dit forum geldt blijkbaar: Spreken is zilver en zwijgen is goud, zo niet platinum.... Heel jammer!

Een forum is om een discussie te voeren, maar niet om anderen compleet uit te maken voor van alles en nog wat. Er is een wereld van verschil tussen opbouwende kritiek met een nette bewoording en uitschelden met woorden als "arrogant". Dat geldt dus niet alleen voor pa3dgg, maar ook voor PN. Als je een nette bewoording hebt voor je kritiek dan kan er een goede discussie ontstaan die nuttig is voor iedereen.

Q :)

Geplaatst

Het forum is inderdaad bedoeld voor gedachten wisseling, mededelingen etc. Daarom staat dit draadje ook gewoon open voor discussie.

Het is inderdaad vervelend als je een cache wilt plaatsen en het verkrijgen van toestemming wil maar niet lukken omdat er niet wordt gereageerd. Soms moet je even een lange adem hebben. En ja, soms krijgt men ook helemaal geen toestemming, it's all in the game.

Wat nog wel eens wil helpen is contact opnemen met cacheleggers in de omgeving, die willen nog wel eens direct een naam en contact gegevens hebben van de persoon waar zij zaken mee hebben gedaan. Moet jij eens kijken hoe snel je de zaken dan rond kunt hebben (of je daaruit ook automatisch toestemming zult krijgen moet je dan natuurlijk wel afwachten).

Deze actie mis ik in het hele verhaal. Tevens heb je dit topic weten te openen op het forum, misschien was het een idee geweest om een hulpverzoek op het forum te starten zodat je misschien wel met de juiste personen zaken had kunnen gaan doen?

Er wordt wel een hoop afgegeven op anderen, maar betrek het "mislukken" als eerst eens op jezelf.

Je hebt het over Censuur omdat je klaagzang niet op de cachepagina mag staan. Wat mij betreft is dat terecht. Daar heb je een forum voor. Een cache pagina is geen forum, geen lichtkrant, geen politiek platform of wat dan ook. Dit staat ook in de regels van groundspeak over hoe we dit spelletje dienen te spelen en waar caches en cache pagina's aan moeten voldoen.

Je haalt zwaar uit naar SBB terwijl het niet in contact komen met de juiste personen wat mij betreft ook deels aan je eigen gebrek aan doorzettingsvermogen ligt en je niet hebt gezocht naar alternatieven zoals mede cachers om hulp vragen zover ik uit je posting op kan maken. Misschien dat het met de genoemde tips de volgende keer wel succesvol wordt?

Geplaatst
In een regio bij mij in de buurt heeft de on-coöperatieve medewerking en soms zelfs recalcitrante opstelling van (gelukkig, maar aan de andere zijnde helaas) een kleine minderheid in de cachegemeenschap (waartoe ook een aantal niet doordachte forumbijdrages) bij een aantal individuen bij de desbetreffende natuurbeheerder geleid tot een erg stricte opstelling hetgeen het plaatsen van toekomstige caches in bepaalde gebeiden er niet bepaald makkelijker op gemaakt heeft.

Greetz Bloodwoosj.

Stel nu, dat dit in de contreien rond Numansdorp ook het geval zou zijn geweest. Dat kan natuurlijk. Wie zal het zeggen? Ware het dan van de zijde van SBB niet veel beter geweest, om dat gewoon te zeggen aan de toestemmingvrager? Ook SBB heeft recht op een mening en als die mening sterk beinvloed wordt door "vervelend optredende mede-hobbyisten" dan kan men daar beter kond van doen dan te zwijgen.... Dan had deze topic nooit geopend geworden.

Communicatie is uiterst belangrijk, maar dat geldt wel voor beide zijden. Zwijgen leidt slechts tot meer onbegrip en frustratie!

En eerlijk gezegd hoop ik nu maar, dat de betreffende SBB medewerker meeleest, alhoewel ik mijn twijfels houd... Maar zo ja, dan zou een toelichting op de weigering überhaupt te reageren fijn zijn. Wellicht hebben wij begrip voor de standpunten van SBB en kunnen we iets gaan ondernemen om de scherpe kantjes weg te halen. Al is het maar een bloemetje op het bureau!

We hebben elkaar tenslotte nodig.

Geplaatst

Via de telefoon moet je toch wel een reactie krijgen?

Mijn ervaring is dat je eerst het meest dichtstbijzijnde bezoekerscentrum belt.

Daar vraag wie het stukje natuur beheerd waar jij interesse in hebt.

Dan krijg je vast wel het telefoonnummer van die persoon, en kun je hem gewoon persoonlijk vertellen/vragen wat je van plan bent.

Sterkte!

P.S. Offtopic: Als een van de allereerste platinum earthcache masters, en liefhebber van de echte ouderwetse earthcaches, vind ik het echt NIET acceptabel dat jij zomaar een earthcache maakt in een "gewoon" natuurgebiedje. De kwaliteit van earthcaches is zowieso bedroevend, gewoon antwoorden van een bordje over schrijven of zo ... bah!

Geplaatst (bewerkt)

Tja, even een andere kijk op het verhaal.

Ik ben in 2009, voor de werkgroep natuurbeheer, bij een aantal boswachters langs geweest om eens te horen wat die zo te melden hadden.

Daar schrok ik toch echt een beetje van:

Klachten gingen o.a. over:

Het sturen van 20 mailtjes of meer,

Het eindeloos bellen, ook laat op de avond en bij voorkeur in het weekend,

Het niet accepteren dat nu juist het plekje van de eindstash wat kwetsbaar was,

Het niet anders willen omgaan met waypoints,

Het niet accepteren van een iets andere route,

Het niet willen opsturen van iets meer gegevens om te bekijken,

Het niet willen langskomen om even samen de route te lopen,

Geen enkel gehoor geven aan tussentijdse veranderingen,

Ontdekt hebben dat er al iets zonder toestemming lag,

Ervaringen van vernielingen, etc. etc.

Het verschilt behoorlijk en per gebied, maar het is met de sociale vaardigheden en het fanatisme van een aantal geocachers, hier en daar, erg kwalijk gesteld.

Dat levert dan wel wat weerstand op en het gaat soms over op andere collega-boswachters.

Ik beweer helemaal niet dat de topicstarter ook schuldig aan maakt aan bovenstaande, maar soms is er dus ook een andere kant aan een verhaal en misschien is er in dit geval ook wel gewoon sprake van een ander misverstand. Volgens mij weet de topicstarter dat niet.

Soms moeten de goeden helaas onder de kwaden lijden. Zeker niet leuk.

Vind ik het daarom netjes dat je geen antwoord krijgt van de SBB? Nee, dat vind ik helemaal niet netjes.

Vind ik het daarom netjes dat de topic starter zich beklaagd op de cache pagina, zonder dat de boswachter in kwestie zich kan verweren? Nee dat vind ik helemaal niet netjes.

Een goede actie van de reviewer wat mij betreft.

bewerkt door Sivota
Geplaatst

Ik had laatst ook het probleem dat ik contact zocht met SBB, maar dat er steeds niet gereageerd werd op mijn mails.

Uiteindelijk heb ik maar een collega cacher gepolst die goede banden had met de plaatselijke afdeling. Toen bleek dat het email adres in de tussentijd gewijzigd was. Daarna was de toestemming zo gepiept.

Het kan dus ook zo'n stom misverstand zijn.

• 3 months later...
Geplaatst
Had de reviewer verder geen toelichting gegeven? Ik kan me voorstellen dat de reviewer die info niet relevant vond, en de cachepagina ongetwijfeld ook liever neutraal houdt tov derden (geen zwartmakerij, of het nou wel/niet terecht is).

Als ik de reviewer was zou ik je ook gevraagd hebben die tekst te verwijderen, maar dan wel met uitleg erbij.

De brief was niet eens aan een reviewer gericht, wat kan die er dan van vinden? Die was later schijnbaar bijgevoegd bij de cache toen die ter review werd aangeboden is een andere zaak. Natuurorganisaties laten wel eens vaker niets van zicht horen.

Ook Het Limburgs Landschap maakt zich daar schuldig aan, persoonlijk vinb ik dat niet netjes, maar het belet mijn er niet van om dan maar bij hen langs te gaan. Direct contact wil soms best wel eens helpen.

Inderdaad, rechtstreeks contact doet vaak wonderen.

Goede beslissing om bij het Limburgs Landschap langs te gaan.

Om welke cache ging het hier Christoffel?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...