Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik had de volgende tekst bij een nieuw "GC15ADQ" te plaatsen cache geplaatst.

Ik wilde hier een cache verstoppen, onder een bankje.

Netjes geprobeerd via een brief, email en telefoon toestemming te vragen bij Staatsbosbeheer "Numansdorp"

Maar in tegenstelling van mijn andere cache, waarvoor ik toestemming van Zuid Hollands Landschap heb gekregen, geen enkele reactie.

Nee niet echt netjes van Staatsbosbeheer.

Maar ik wil jullie dit mooie gebied toch niet onthouden, vandaar de oplossing Earthcache.

Deze tekst moest verwijderd worden, anders zou de cache niet worden goed gekeurd.

Ik heb het verwijderd, om jullie toch kennis te laten maken met dit mooie gebied,

wat tot een paar jaar terug volledig was afgesloten.

Het was in bezit van rijke landeigenaren, die het verpachte voor landbouw en

zo af en toe eens kwamen jagen.

Maar dit ter zijde.

Mijn mening is, dat een gebied, dat niet echt kwetsbaar is, althans Staatsbos beheer,

heeft er zelfs een recreatie strandje compleet met picknicktafel aan gelegen, voor iedereen is.

En ik begrijp echt de arrogantie niet van enkele personen die bij Staatsbosbeheer in loondienst zijn,

dat ze geen enkele reactie geven op mijn vraag.

En daarom vind ik het jammer en ook het algemeen belang niet dienen, dat ik de genoemde

tekst niet op de cache pagina mag laten staan.

De brief die ik twee maal heb verstuurd, die ik daarna nog eens aan de juiste persoon

"althans dat werd me per telefoon verzekerd" ook nog eens per email heb gestuurd,

heb ik hier onder bijgevoegd.

Onderwerp: Natuurgebied Oosterse Bekade Gorzen en Geocaching

Goedendag,

Ik probeer geregeld iemand van Staatsbosbeheer aan de telefoon te krijgen,

maar dat wil niet lukken, verder als u wordt doorverbonden, kom ik niet..

Ik zou graag toestemming van u verkrijgen om een leeg filmrol doosje, 50 x 30 x40 mm

te plaatsen in het gebied Oosterse Bekade Gorzen.

Mocht u niet de aangewezen persoon zijn, wilt u deze brief dan aan de juiste persoon geven.

Het gaat namelijk hierom, als hobby doe ik aan Geocaching, misschien wel bij u bekend.

Natuurlijk en vanzelfsprekend zullen de regels van het gebied, zoals een eventuele gesloten tijd

ivm het broeden van de vogels gerespecteerd worden.

Ook zal er niet van paden worden afgeweken.

Ik denk te mogen zeggen dat de mensen die aan deze hobby doen, de natuur respecteren.

Verder denk ik dat er enkele bezoekers extra, in het begin per week, later per maand het gebied

zullen betreden.

Ik heb in juni 2007 van dhr. ..... van Het Zuid Hollands landschap toestemming gekregen,

om een doosje te plaatsen in het natuurgebied Klein Profijt, bij Barendrecht.

Deze is inmiddels door 83 personen gevonden, dus het gebied wordt nauwelijks extra belast.

In het kort komt het er bij dit spel op aan, om met behulp van een GPS de juiste locatie van het

doosje te vinden.

Deelnemers aan dit wereldwijde spel vinden deze coördinaten bij www.geocaching.com.

Het verhaal, wat ik daar zou willen plaatsen, heb ik bijgevoegd.

Mocht ik van u toestemming verkrijgen, zou ik het doosje graag plaatsen onder een zitbankje.

Ik heb hiervan een foto bijgevoegd.

Het coördinaat is ongeveer “mijn gps is op dit moment kapot” x 091.283 y 414.381

Natuurlijk sta ik open voor verder suggesties van uw kant.

Geplaatst

Het is inderdaad jammer als personen bij natuurorganisaties niet willen reageren op telefoontjes en e-mails. Ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt, zowel met SBB als met het Fryske Gea. Maar het is helaas niet anders: sommigen doen dat gewoon niet.

Maar daar tegenover moet ik wel stellen dat de meeste contacten die ik met zowel SBB als het Fryske Gea heb heel goed lopen. Dus laat je niet ontmoedigen door deze ene negatieve ervaring.

Geplaatst

Had de reviewer verder geen toelichting gegeven? Ik kan me voorstellen dat de reviewer die info niet relevant vond, en de cachepagina ongetwijfeld ook liever neutraal houdt tov derden (geen zwartmakerij, of het nou wel/niet terecht is).

Als ik de reviewer was zou ik je ook gevraagd hebben die tekst te verwijderen, maar dan wel met uitleg erbij.

Geplaatst
Had de reviewer verder geen toelichting gegeven? Ik kan me voorstellen dat de reviewer die info niet relevant vond, en de cachepagina ongetwijfeld ook liever neutraal houdt tov derden (geen zwartmakerij, of het nou wel/niet terecht is).

Als ik de reviewer was zou ik je ook gevraagd hebben die tekst te verwijderen, maar dan wel met uitleg erbij.

De brief was niet eens aan een reviewer gericht, wat kan die er dan van vinden? Die was later schijnbaar bijgevoegd bij de cache toen die ter review werd aangeboden is een andere zaak. Natuurorganisaties laten wel eens vaker niets van zicht horen.

Ook Het Limburgs Landschap maakt zich daar schuldig aan, persoonlijk vinb ik dat niet netjes, maar het belet mijn er niet van om dan maar bij hen langs te gaan. Direct contact wil soms best wel eens helpen.

Geplaatst

Hoe zou jij het vinden als je deze brief zou krijgen.

Je opend de brief al met een verwijd,

En bij de rest krijgt de ontvanger ook niet zo een lekker gevoel.

Begin vriendelijk, geef de beste man/vrouw het gevoel dat ze iets kunnen doen.

b.v. Ik ben een geocache aan het maken en om die te plaatsen krijg ik graag uw toestemming.

De geocache wil ik plaatsen in het mooie natuurgebied .....

Hier heb ik een voorbeeld van mijn geocache.

Mocht u aanpassingen of aanvullingen hebben dan zie/hoor ik deze graag.

Wouw die persoon voelt zich vereerd i.p.v. aangesproken als voetveeg.

En ik vind het terecht dat je zo een tekst er niet bij mag plaatsen, SBB kan zich niet verdedigen.

Neem de tijd voor het maken van een cache en ook voor het krijgen van toestemming.

Misschien was de juiste persoon wel tijdelijk afwezig i.v.m. vakantie.

Mensen lief gaan we de reviewer nou ook nog kwalijk nemen dat hij het er niet in wilde lees dan eerst de regels voor je iets plaatst.

Niet zielig doen wees volwassen, je hebt verloren leer er van.

Geplaatst
De brief was niet eens aan een reviewer gericht, wat kan die er dan van vinden?

Lees de eerste zin en de daaropvolgende alinea van pa3ddg nog even opnieuw, dat was de tekst die hij op de earthcache-pagina had geplaatst. De reviewer maakte dus bezwaar tegen de vermelding op de cachepagina dat SBB "niet netjes handelt"

Geplaatst

Naar mijn mening is het is in niemands belang de voorgeschiedenis bij de aanmelding/toestemmingspogingen van je cache te kennen.

Daarom lijkt me dat overbodig op de pagina te melden.

Daarnaast is het slechts gissen naar waarom men bij SBB niet reageert. Dus om nu in een cachelisting te vermelden dat het "niet netjes" is om niet te reageren lijkt me ook niet op zijn plaats.

Ten derde vind ik het niet gepast mensen van Staatsbosbeheer op dit forum voor arrogant uit te maken.

Ten vierde vind ik het niet netjes om correspondentie met derden in dit forum te plaatsen.

Ten vijfde: heb je je al eens gerealiseerd hoe de plaatsing van jouw relaas op deze wijze op dit forum voor effect kan hebben op mensen bij Staatsbosbeheer en hun beeld over geocachers? En wat dat voor effect zou kunnen hebben op andere cachers die toestemming vragen aan SBB voor het plaatsen van een cache (zeker in jouw regio)?

Ten zesde: ook voor een Earthcache moet je volgens de guidelines toestemming hebben van de gebiedsbeheerder en dat is blijkbaar datzelfde SBB waar je geen reactie van krijgt? Raar.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst (bewerkt)

Hallo pa3dgg,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met andere en meerdere beheerders......

Bah,.........ik weet het....

Maar zou dit inderdaad niet op mijn cache-site plaatsen.

Kan me de frustratie wel heel goed voorstellen, maar toch.....

Vergeet het en over een tijdje ben je er overheen.

Succes.....:)

Groet, Peer-Gynt.

bewerkt door Peer-Gynt
Geplaatst (bewerkt)
Ten vijfde: heb je je al eens gerealiseerd hoe de plaatsing van jouw relaas op deze wijze op dit forum voor effect kan hebben op mensen bij Staatsbosbeheer en hun beeld over geocachers? En wat dat voor effect zou kunnen hebben op andere cachers die toestemming vragen aan SBB voor het plaatsen van een cache (zeker in jouw regio)?

Greetz Bloodwoosj.

Heb jij enige reden om aan te namen dat er ook maar één enkele Staatsbosbeheer medewerker op dit forum rondscharrelt????? En mocht het al zo zijn, dan is het in ieder geval iemand die geocaching leuk vindt en het waarschijnlijk zélf ook doet. Hij zal dan begrip kunnen hebben voor het standpunt van een medecacher en mogelijk een visje uit kunnen werpen in de poel rond Numansdorp.....

En waarom mag je een Staatsbosbeheer medewerker niet arrogant noemen (als dat na gedane ervaringen écht jouw mening is) en mij wel omdat ik een voordeurcache niet leuk vindt.... (ik heb daar overigens geen probleem mee hoor, want ik hoop mezelf beter te kennen.... :) )

Je kan kritisch zijn en een aantal aspecten kunnen op mijn begrip rekeken, maar je moet niet overdrijven, want anders schrijft er hier niemand meer wat!!!

bewerkt door Gerrit Tabak
Geplaatst

Je stuurt een brief naar SBB waarin je je beklaagt dat je je fotorolletje niet onder hun bankje mag leggen.

Je wilt toch je zin doordrijven om een cache bij dat bankje te hebben, dus maak je er een earthcache van.

In de bijbehorende tekst ga je je nog eens beklagen dat je idee niet goedgekeurd is door SBB.

Die tekst wordt afgekeurd door de reviewer.

En nu ga je je bij ons beklagen dat de reviewer je tekst afgekeurd heeft?

Schaam je!

PN

Geplaatst

Schaam je??????????? Dat zouden de personen moeten doen,

die zich zo arrogant opstellen en weigeren om post te beantwoorden.

En nee, ze zijn niet op vakantie.

Dat ik het geplaatst wilde hebben en nu ook op het forum zet,

is niet alleen voor deze ene cache voor mij, die ik er overigens niet voor

mezelf wilde neerleggen.

Maar omdat ik al te vaak heb gelezen op het forum, dat het soms wel erg

moeilijk wordt gemaakt om een cache te plaatsen.

Maar ik heb mijn punt geplaatst en iedereen mag weten hoe ik

er over denk!

Sorry als ik niet bij de zwijgende meerderheid wil horen.

Arie

Geplaatst

Ik denk dat je het echt niet snapt: prima om via dit forum te discussiëren over de problemen met SBB wat betreft plaatsing, maar jij probeert overal je gelijk te krijgen, op een manier die mij behoorlijk in het verkeerde keelgat schiet.

Nog een keer: SBB reageert niet op je brief: pech gehad!

Je zet je zin toch door (earthcache) en je cachebeschrijving wordt door de reviewer afgekeurd: jammer voor je.

En daarna maak je in mijn ogen een denkfout: in plaats van jezelf eens af te vragen of je eigen aanpak wel zo correct is, ga je klagen bij geocachend Nederland.

Klagen over SBB?

Ja, maar vooral over de reviewer die een flauw verwijt van jou richting SBB (mijns inziens terecht) afgekeurd heeft.

Daar moet je je voor schamen.

PN

Geplaatst (bewerkt)

Ik kan me de frustratie van de topic starter over het niet reageren best wel voorstellen, en dat hij die hier uit ook wel. Maar of je het algemeen belang dient door het speciaal op een cachepagina te noemen, dat geloof ik weer niet.

Daarom vind ik het ook logisch dat een reviewer het niet goedkeurt. Een cachepagina is er niet voor om je mening over het gedrag van SBB te ventileren, maar om een cachebeschrijving te tonen.

Nogmaals. staar je niet blind op deze ene vervelende ervaring. Want het is zeker niet de regel.

bewerkt door Peetee
Geplaatst
Ik denk dat je het echt niet snapt: prima om via dit forum te discussiëren over de problemen met SBB wat betreft plaatsing, maar jij probeert overal je gelijk te krijgen, op een manier die mij behoorlijk in het verkeerde keelgat schiet.

PN

Ik zou zeggen.... Zet een slot op dat keelgat en laat jezelf eens van je mildere kant zien.... Die is er toch zeker ook wel? Waarom zo'n keihard taalgebruik? Waarom moet de schrijver zich in vredesnaam "schamen". Hij wil enkel en alleen zijn frustratie kwijt? Waar moet hij dat anders doen dan hier? Moet hij Balkenende aanschrijven?

Toevallig heb ik zelf géén vervelende ervaringen met Staatsbosbeheer. In tegendeel. De toestemming voor de caches hier in de Alblasserwaard werden vlot verkregen en onlangs heb ik de man in kwestie nog een mailtje gezonden met daarin de resultaten, die - mede door zijn toestemming - zijn behaald. Met de toevoeging, dat we wellicht volgend voorjaar zijn hulp nog een keer nodig kunnen hebben..... Vrienden maak je... je krijgt ze niet vanzel!! Toch?

Maar als ik ook drie maanden op toestemming had moeten wachten en uiteindelijk het hele rondje Alblasserwaard de mist in had zien gaan, had dat vermoedelijk ook tot frustratie en teleurstelling geleid... En wellicht had ik het hier dan ook gemeld???

Maar nu ik weet, dat ik me voor dit soort gevoelens kennelijk moet schamen...... Op dit forum geldt blijkbaar: Spreken is zilver en zwijgen is goud, zo niet platinum.... Heel jammer!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...