siemp Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Wel handig om dan een cache te nemen waar wel toestemming voor verleend is en niet een die op een toestemmingspapiertje gelegd is maar waar de gemeente niets vanaf weet.(er zijn namelijk leggers die eenmalige toestemming zien als altijd toestemming) krijg je vragen van.... dit was niet de bedoeling en dan wordt toestemming een heel ander verhaal Wie de handschoen past trekt hem aan. Het is maar hoe je de vraag stelt. Af en toe contact opnemen kan overigens geen kwaad. Ik zelf heb dat een keer of drie gedaan. Overigens zie ik graag dat mensen hun ongezouten mening laten blijken ook in logjes van mijn caches. Bij deze dus een uitnodiging :-) Ik heb er niets aan als er staat "tftc xxx" en men heeft zoiets van pleur weg dat ding. Geef je mening! Vind je m verder prima en niets aan af te dingen dan vind ik zo een logje meer dan goed. Ik probeer wel rekening te houden met verschillende wensen. Dus van een eenvoudige oppikker tot een wat moeilijkere puzzel. De oppikkers worden het meest gevonden. Zelf heb ik minder met caches zoals "de krokodil" maar zo af en toe is het prettig als je er eens wel een vind :-) Groet Siemp
Team Tabak Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Overigens zie ik graag dat mensen hun ongezouten mening laten blijken ook in logjes van mijn caches. Bij deze dus een uitnodiging :-)Ik heb er niets aan als er staat "tftc xxx" en men heeft zoiets van pleur weg dat ding. Geef je mening! Vind je m verder prima en niets aan af te dingen dan vind ik zo een logje meer dan goed. Groet Siemp Haha... leuk! Dat heb ik één keer gedaan. Bij een cache in Wychen. Pure bagger. Ik heb dat de legger laten weten in het logje. Binnen de kortste keren kreeg ik een mailtje, waarin mij verzocht werd de log weg te halen en leuker te reageren.... Zoniet, dan zou hij de log wel weghalen. Ik heb - om mij er verder niet aan te ergeren - de log ietsjes aangepast. Wel met de mededeling, dat dit de eerste en laatste keer zou zijn, dat ik mij bij het loggen door chantage van de kant van de cachelegger zou laten leiden. Het is gelukkig later nooit meer voorgekomen. Ergere bagger ben ik ook niet meer tegengekomen....
thex Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Wie was dat chaggerijn. Hoef ik die cache niet meer te doen
Team Tabak Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 De legger heeft zijn leven gebeterd en wat veranderingen aangebracht..... Helaas moet ik zeggen, dat maar weinig logjes vormen van kritiek bevatten. De gemiddelde geocacher is uiterst beleefd, zoekt een cache, vindt het drie keer niks, haalt zijn schouders op in het nabijzijn van zijn vrouw, snuit zijn neus, rijdt weer verder, doet er een stuk of 30, drinkt bij thuiskomst een flinke borrel, vergeet zodoende het één en ander, houdt zijn logjes zo kort mogelijk om de alcohol vér van het scherm te houden en komt zodoende als een beminnelijk mens over, terwijl hij logt!!! Ik heb ook als regel gesteld..... Als je 5 tot 10 logjes onder elkaar ziet met maar 1 of hooguit 2 regels.... Ga er dan maar vanuit, dat het bagger is!!!! De echt leuke en mooie caches krijgen ook zeer verdiend altijd leuke en mooie commentaren. Let maar eens op!
KoeBoe Geplaatst 4 september 2010 Geplaatst 4 september 2010 (bewerkt) Goede tip ! Zo had ik het nog niet bekeken, maar nu ik er over nadenk klopt het wel 4 september 2010 bewerkt door KoeBoe
Team Tabak Geplaatst 4 september 2010 Geplaatst 4 september 2010 Overigens.... Eén van onze caches van het Rondje Alblasserwaard ligt in Hardinxveld-Giessendam. Hebben daar ook Eur 17,50 moeten betalen voor de toestemming en het recht een voorwerp binnen de gemeentegrenzen te deponeren. Vervolgens wilden zij de exacte plaatsing van de cache in het lokale sufferje publiceren.... Met enige moeite hebben we ze van dit plan kunnen laten afzien.... De meeste misverstanden bij Gemeenteambtenaren zullen ontstaan door onwetendheid.
GeoSkrapers Geplaatst 4 september 2010 Geplaatst 4 september 2010 (bewerkt) Wij hebben ook toestemming gevraagd aan de Gemeente Zaanstad in 2009 en kregen toen onderstaande reactie. Wij hebben ook ons verzoek er aan toegevoegd: Reactie van de Gemeente Zaanstad op ons verzoek: Reactie (Annelies van der Peet)07/08/2009 09:49 VM Geachte heer, mevrouw, Wij geven onder de volgende voorwaarden toestemming om de cache uit te voeren. Deze voorwaarden zijn: 1. Er onstaat geen overlast voor omwonenden (verkeersoverlast, samenscholing etc.) 2. Er vindt geen aantasting plaats van bruggen, openbaar groen etc 3. De actviteiten vindt in de overdagsituatie plaats (graag op uw webside vermelden). Indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan trekken wij direct onze toestemming in en wordt u verzocht om de cache van de webside te halen. Eventuele schades door deze activiteit zullen wij op u verhalen. Met vriendelijke groet, Klant Contact Centrum Zaanstad[/u] Uw vraag 02/08/2009 01:42 NM Hallo, Wij hebben toestemming nodig van de Gemeente Zaanstad om voor onze hobby geocachen een cache (schat) te plaatsen in die gemeente. Misschien bent u al bekend met geocachen, maar het komt in het kort hierop neer: Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen). Met een hand-GPS bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com <http://www.geocaching.com/> . Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken (zie ook www.geocaching.nl <http://www.geocaching.nl/> ). Om een cache te kunnen publiceren op de website hebben wij toestemming nodig van de eigenaar van de grond en dat is Gemeente Zaanstad. Kunt u ons deze geven? Indien u nog vragen heeft, zijn wij vanzelfsprekend bereid deze te beantwoorden. 4 september 2010 bewerkt door GeoSkrapers
Sivota Geplaatst 4 september 2010 Geplaatst 4 september 2010 Eenvoudig en doeltreffend (binnen vijf dagen zie ik) Top Wat zou er dan toch in een jaar veranderd zijn, vraag ik mij af? Of heeft de topic starter echt de verkeerde ambtenaar getroffen? Misschien is deze Annelies van Peet ook voor hem goed te benaderen?
siemp Geplaatst 6 september 2010 Geplaatst 6 september 2010 Ik krijg nu van meerdere kanten in mijn omgeving het volgende te horen als ze om toestemming gaan vragen bij de gemeente Zaanstad: Ik kreeg vandaag antwoord van gemeente Zaanstad.Voor het plaatsen van een geocache heeft u een objectvergunning nodig. Deze is aan te vragen via het digitale loket op www.zaanstad.nl Dit kost ongeveer 35 euro + Precariobelasting. Ziet er naar uit dat we binnenkort maar eens naar het gemeentehuis moeten om wat plooien recht te gaan strijken.
jkdewolff Geplaatst 7 september 2010 Geplaatst 7 september 2010 (bewerkt) Ik heb het ook geprobeerd. Zelfs de reactie van Annelies van der Peet toegevoegd. Het antwoord dat ik kreeg was: Na uw mail te hebben doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, hebben wij het volgende antwoord terug ontvangen. De onderstaande reactie was de eerste keer dat de gemeente hiermee in aanraking kwam. Nu het vaker voorkomt heeft de gemeente besloten dat we willen weten waar het object wordt verstopt, dit om overlast te verkomen en dat er overal wordt gegraven,daarom moet er nu een object vergunning voor worden aangevraagd via het digitaal loket op www.zaanstad.nl. Met vriendelijke groet, Klant Contact Centrum Zaanstad Ik wist niet dat Zaanstad zo hard geld nodig had. Als iemand het voor elkaar krijgt (en ik ben daar ook hard mee bezig). Kan deze persoon het dan hier posten? 7 september 2010 bewerkt door jkdewolff
diepenpj Geplaatst 7 september 2010 Auteur Geplaatst 7 september 2010 Dus het is nu echt over bij de gemeente zaanstad....... Het plan inverdan kost heel veel en dat moet toch op de een of andere manier worden gefinancierd De bewuste annelies van der peet heb ik ook al proberen te benaderen en ook genoemd in mijn aanvraag. Het antwoord van de gemeente daarop was dat zij alleen een doorgeefluik was van de gemeente en dat zij bij de verkeerde afdelingen een onterechte toestemming heeft weten te krijgen. Een dat nu ik vandaag op het net las dat de deelgemeente wormerveer meer op de kaart moet komen, er moeten toeristen worden getrokken..... lekker.... daar was ik toch al een beetje mee bezig met mijn aanvraag???? Misschien dat wij als zaankanters (en import zaankanters zoals mijzelf ) de handen maar ineen moeten slaan..... misschien een protest op het gemeente huis?
Sivota Geplaatst 7 september 2010 Geplaatst 7 september 2010 Misschien dat wij als zaankanters (en import zaankanters zoals mijzelf ) de handen maar ineen moeten slaan..... misschien een protest op het gemeente huis? Lijkt me een goed plan en zeker de moeite waard. Ik zou er alleen een bijeenkomst met uitleg en voorlichting van maken. Daar kun je het gegeven, dat geocaching ook mooie plekjes van de stad/het gebied laat zien, in je voordeel gebruiken. Ga met een groepje en spreek van te voren e.e.a. door en nodig ambtenaren eventueel uit om een leuke cache te doen. Eerst goed informeren en goodwill kweken, direct daarna bekijken of er toch betere afspraken te maken zijn. Suc6
jkdewolff Geplaatst 7 september 2010 Geplaatst 7 september 2010 Ik zat te denken aan een brief aan de wethouder. Hij moet dan naar L. Vissers-Koopman (van het ZOG). Ze is zowel van Beheer en onderhoud openbare ruimte, als van Publieke dienstverlening en vergunningen, als van Cultuur. Eventueel gevolgd door een gesprek met haar. Iemand zin om mij hierin bij te staan (met name iemand die met passie of geocaching kan vertellen)?
triangleteamtwente Geplaatst 7 september 2010 Geplaatst 7 september 2010 (bewerkt) Wij hebben bij de gemeente Wierden voor 3 jaar terug ook een aanvraag ingediend voor het plaatsen van een geocache. Hiervoor zijn we naar het gemeente huis zelf geweest, en hebben bij het loket bouwen en wonen ons gemeld voor de aanvraag hier van. Nadat wij de beste man het e.e.a. hadden uitgelegd, en zijn interesse hadden gewekt, gaf hij aan in elk geval nog even een mail te sturen naar hem met meer tekst en uitleg en wat onze plannen waren, dan zou hij zorgen dat dit in de ambtelijke molen werd opgenomen. Al 2 weken nadat we ons gemeld hadden op het gemeente huis, kregen we een keurige brief van de gemeente binnen, met hierin de vergunning voor het plaatsen van geocaches in de gehele gemeente. Wel waren er leges kosten verbonden aan dit alles a 27,50 per jaar, en het werd ook bij ons gezien als evenement :S. We moesten een verzekering afsluiten volgens de gemeente, om ons in te dekken voor eventuele risico's, uiteraard hebben we dit verder maar gelaten voor wat het was, want geocaching doe je toch op eigen risico. We hebben dit destijds keurig betaald, en de gemeente gaf in deze brief dat we het daarop volgende jaar, wederom toestemming moesten aanvragen. Zo gezegd zo gedaan, wederom keurig toestemming gevraagd en wederom een rekening van €27,50. Afijn deze met enige tegenzin ook maar betaald, en wederom dezelfde melding op de vergunning. Nu hebben we dit jaar in plaats van opnieuw een aanvraag te doen via papier, nogmaals het gemeente huis bezocht, en met succes. De beste man welke ons 2 jaar terug ook geholpen had, wist inmiddels het nodige van onze acties af, en nadat we hadden aangegeven niet de intentie hadden nogmaals te gaan betalen voor een vergunning, toestemming was immers voldoende, kregen we van hem een naam door en maakte hij voor ons een afspraak met de bewuste ambtenaar. Enkele dagen later tijdens de afspraak heb ik voor de beste man even een powerpoint presentatie op de dvd gezet, zodat hij deze in alle rust kon gaan bekijken. We hebben ook hem e.e.a. in kindertaal uitgelegd wat geocachen was, en ook zijn interesse was spoedig gewekt. Echter de ambtenaar bleef er bij dat er leges kosten betaald dienden te worden, nu bleek achteraf dat de beste man dacht dat wij een bedrijf o.i.d. waren die aan onze hobby het nodige zouden verdienen, en er daardoor dus de leges bleven bestaan. We hebben hem toen maar uitgelegd dat het echt hobby matig was (dit was overigens al eerder kenbaar gemaakt aan de gemeente middels eerdere brieven) en het ons enkel geld kost, en daarnaast dat wij ook nog eens zorgden voor de nodige toeristen in onze gemeente (reeds 1000+ logs). Na pakweg een 1,5 a 2 maand kwam dan eindelijk van de gemeente het bevrijdende telefoontje dat onze toestemming bleef bestaan, alleen de leges kosten kwamen te vervallen, gezien het hier om hobby matig gebruik van de gemeente ging, en dat we daarbij ook nog eens toeristen richting onze gemeente trokken. Hopelijk hebben andere hier iets aan, leg het eens voor aan je gemeente wie weet levert het het gewenste resultaat op. Vragen graag even via mail, gezien ik niet dagelijkse het forum check. 7 september 2010 bewerkt door triangleteamtwente
TuuronTour Geplaatst 7 september 2010 Geplaatst 7 september 2010 (bewerkt) <offtopic>@triangleteamtwente Klein spelfoutje in je stukje: het zijn leges, geen leeches </offtopic> 7 september 2010 bewerkt door TuuronTour
Aanbevolen berichten