diepenpj Geplaatst 2 september 2010 Auteur Geplaatst 2 september 2010 Ten eerste even een woordje over voorgaande berichten. Ik weet niet wat het er toe doet om meer caches gelopen te hebben voor het verkrijgen van een toestemming om er zelf eentje te leggen. Ik vind het altijd zo'n dooddoener reaktie. Al heb ik er 1000 gelopen dan nog weet ik niet hoe ik een toestemming moet regelen, wel hoe ik een cache zou kunnen aankleden, daar ben ik het geheel met jullie eens. Zelf ben ik niet van het type snelle cache en ben van mening dat een cache iets te melden moet hebben. Dus je doet kennis op van de omgeving, gebruikt een toepasselijke puzzel of iets dergelijks en dan is het vinden van de cache daar alleen maar het ultieme einde van. Maar nu even over deze klucht waar ik inzit. Ik ben net gebeld door de gemeente. De vergunning is opgezegd, daarmee ook de leges en precario. De verwarring was duidelijk. Maar het punt blijft dat voor het leggen van een cache een vergunning benodigd is. Dus ik gezegd dat ik het hier op het forum zou melden..... Iedereen in zaanstad heeft een vergunning nodig. Ben ik dan toch verdoemd tot de gevreesde voortuincache Ik heb nog een achteringang... een vriend van ons is reserve gemeenteraadslid, en heeft contacten met de wethouder van de deelgemeente waar ik woon. Hij heeft het probleem ook daar neer gelegd, misschien dat die mij blijer kan maken. Maar dat gaat nog wel eventjes duren ben ik bang. Kan ik in die tussentijd nog even lekker mijn lijst founds aanvullen!
KoeBoe Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 De bovenstaande stukjes zijn leuk om te lezen. En de oplossingen ook leerzaam voor iedereen. Toen wij onze plek voor een cache hadden uitgezocht, ben ik naar de gemeentebalie gegaan. Het was namelijk niet geheel duidelijk wie de eigenaar van het natuur stukje is. Aan de balie een vriendelijke vrouw die iemand van de afdeling die hier wel iets over (dacht) te weten naar beneden riep. De eerste man was zeer vriendelijk, luisterde geïnteresseerd en stelde zelfs vragen, maar kon niet vertellen wie nu eigenlijk de eigenaar van het stukje grond was. De landkaarten werden erbij gehaald en al. Hij ging het voor me uitzoeken en na ruim een half uur in de gemeentehal gewacht te hebben, kwam het verlossende antwoord: Het is van de gemeente!!! Hierna adviseerde hij me om schriftelijk toestemming aan te vragen en hij gaf zelfs de naam van de persoon waar de brief uiteindelijk terecht zo moeten komen. Ook zei hij toe om die persoon alvast in te lichten over de komende brief. Helemaal goed dus. (Hij heeft het ook werkelijk gedaan) Ik een mooie brief opgesteld, websites erbij beschreven en kenbaar gemaakt dat ik verwachte dat de cache 1x per week gevonden zou worden. (Ik dacht niet te veel ervan maken, maar zeker ook niet te weinig, want waarom wil je anders zo'n ding neerleggen?) Goed, in mijn enthousiasme heb ik toen de brief tav de juiste persoon afgegeven aan de balie. FOUT! Ik had het gewoon in de brievenbus buiten moeten doen. Nu kwam het via een heel ander circuit binnen en heeft de brief rond gezworven door het gemeentehuis. Nu is dat hier heus niet zo groot, maar tegen de tijd dat het eindelijk bij de goede man op zijn bureau terecht kwam, was deze met vakantie....... Hier kwam ik achter nadat ik maar eens langs gegaan was nadat het wel erg lang duurde voordat er überhaupt een bevestiging van ontvangst kwam. Wel heb ik toen gelijk de juiste man te spreken gekregen en dus weer netjes face to face de dingen uit kunnen leggen. Hij ging het voorleggen aan het college en ik zou er nog van horen. En wat schetst mijn verbazing na 2 weken; 2 brieven op 1 dag. 1 bevestiging van ontvangst van mijn brief en 1 goedkeuring door de burgemeester en wethouders! Al met al heeft het dus wel een maand of 3 geduurd voordat alles helemaal rond was, maar met geduld en netjes blijven bleek het hier in Uitgeest (overgens een buurgemeente van Zaanstad) dus wel te lukken. Nu gaan er geruchten door de wijk dat Natuurmonumenten het stukje groen over gaat nemen......... Ik ben van plan zodra er iets bekent wordt gemaakt de verantwoordelijke boswachter op te zoeken. Het zou namelijk wel fijn zijn als de cache gewoon mag blijven liggen.
KoeBoe Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 . Ik ben net gebeld door de gemeente. De vergunning is opgezegd, daarmee ook de leges en precario. Wat fijn voor je!!!!! Het is nog niet de oplossing, maar er is een begin. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
thex Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 Nu gaan er geruchten door de wijk dat Natuurmonumenten het stukje groen over gaat nemen. Let op: natuurmonumenten deelt ook terrein met gemeenten waar beiden gezamelijk beheer over voeren. Hier in zoetermeer is zo'n situatie. Dit vind je niet in de afkeur-shapes van kruimel terug, maar biedt wel aanknopingspunt. Het gedeelde terrein is nl recreatief en 's-nachts toegankelijk (voor vissen, hakken, uitjes knappen, boomhut bouwen, bbq, what ever als het maar geen p... is). Plicie controleert ook 's-nachts in de duistere oer-bossen van Z'meer.
Sivota Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 @ diepenpj; Misschien een idee om met de locale geocachers eens de koppen bij elkaar te steken en te bekijken wat je gezamenlijk kunt doen aan voorlichting en het toestemmingsverhaal? Dit is er wel een goede aanleiding voor. Wellicht kunnen jullie samen een hoop misverstanden wegnemen en het plaatselijke toestemmingsverhaal wat eenvoudiger regelen met elkaar. Nodig eventueel eens wat mensen van de gemeente uit om een cache te gaan doen. Dat is wel eerder gebeurd.
siemp Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 Maar nu even over deze klucht waar ik inzit. Ik ben net gebeld door de gemeente. De vergunning is opgezegd, daarmee ook de leges en precario. De verwarring was duidelijk. Maar het punt blijft dat voor het leggen van een cache een vergunning benodigd is. Dus ik gezegd dat ik het hier op het forum zou melden..... Iedereen in zaanstad heeft een vergunning nodig. Vraag me even af wat dat nu voor mij betekend. Tot nu toe ging ik er vanuit dat mijn toestemming geregeld zou zijn. De toestemming hield altijd in dat deze op ieder moment weer ingetrokken kon worden. Nu lijkt het erop of ze door deze klucht alle toestemmingen weer hebben ingetrokken. Om nu meteen alles weg te halen wat op gemeente grond ligt vind ik wat drastisch. Ik wacht het wel even af ..... Als er nieuws is dan houd ik me aanbevolen. Mvg Siemp
thex Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 (bewerkt) Heb ik ooit toestemming gehad Sorry approvers Ben wel eens voor een lunch uitgenodigd door de gemeente, maar ik wilde anoniem blijven (gek he) Zijn er ooit problemen geweest Duzz: ff nadenken Edit: natuurlijk wist ik wel wie ik aan moest spreken als het fout ging (maar ben ik daarom project manager ) 2 september 2010 bewerkt door thex
BigFurryMonster Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 ...en had in de krant gestaan dat maar liefst 5 duitsers zouden komen. ... daarvoor moet je: tapvergunning regelen
diepenpj Geplaatst 2 september 2010 Auteur Geplaatst 2 september 2010 Siemp ik denk dat de toestemmingen die inmiddels verleend zijn gewoon blijven hoor. Ik twijfel eerlijk gezegd ook of de gemeente al die correspondentie via klantcontactcentrum ook allemaal archiveerd. Dus als jij je toestemmingen hebt dan blijven ze gewoon hoor. Het geldt naar mijn idee alleen voor nieuwe aanvragen. diepenpj
TheFalcon Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 (bewerkt) Ik weet dat het geen direkt antwoord op het topic, maar ik denk dat dit toch aangeeft dat ipv direkt een brief te sturen het beter werkt om even te bellen. Je weet dan meteen wie je moet hebben, en belangrijker, je kan direkt op de persoon reageren. En uitleggen dat je toestemming moet hebben, en dat je iets wil verstoppen voor een spel. Voor mijn eerste cache in Vught gebeld, dame in kwestie wilde wel wat uitleg, 2 PDFjes gemaild met uitleg over geocachen, en binnen een week tot mijn verassing een brief met toestemming voor desbetreffende gebied. Sterkte met van de vergunning af te komen! 2 september 2010 bewerkt door TheFalcon
kwibus Geplaatst 2 september 2010 Geplaatst 2 september 2010 De bovenstaande stukjes zijn leuk om te lezen. En de oplossingen ook leerzaam voor iedereen. Toen wij onze plek voor een cache hadden uitgezocht, ben ik naar de gemeentebalie gegaan. Het was namelijk niet geheel duidelijk wie de eigenaar van het natuur stukje is. Aan de balie een vriendelijke vrouw die iemand van de afdeling die hier wel iets over (dacht) te weten naar beneden riep. De eerste man was zeer vriendelijk, luisterde geïnteresseerd en stelde zelfs vragen, maar kon niet vertellen wie nu eigenlijk de eigenaar van het stukje grond was. De landkaarten werden erbij gehaald en al. Hij ging het voor me uitzoeken en na ruim een half uur in de gemeentehal gewacht te hebben, kwam het verlossende antwoord: Het is van de gemeente!!! Hierna adviseerde hij me om schriftelijk toestemming aan te vragen en hij gaf zelfs de naam van de persoon waar de brief uiteindelijk terecht zo moeten komen. Ook zei hij toe om die persoon alvast in te lichten over de komende brief. Helemaal goed dus. (Hij heeft het ook werkelijk gedaan) Ik een mooie brief opgesteld, websites erbij beschreven en kenbaar gemaakt dat ik verwachte dat de cache 1x per week gevonden zou worden. (Ik dacht niet te veel ervan maken, maar zeker ook niet te weinig, want waarom wil je anders zo'n ding neerleggen?) Goed, in mijn enthousiasme heb ik toen de brief tav de juiste persoon afgegeven aan de balie. FOUT! Ik had het gewoon in de brievenbus buiten moeten doen. Nu kwam het via een heel ander circuit binnen en heeft de brief rond gezworven door het gemeentehuis. Nu is dat hier heus niet zo groot, maar tegen de tijd dat het eindelijk bij de goede man op zijn bureau terecht kwam, was deze met vakantie....... Hier kwam ik achter nadat ik maar eens langs gegaan was nadat het wel erg lang duurde voordat er überhaupt een bevestiging van ontvangst kwam. Wel heb ik toen gelijk de juiste man te spreken gekregen en dus weer netjes face to face de dingen uit kunnen leggen. Hij ging het voorleggen aan het college en ik zou er nog van horen. En wat schetst mijn verbazing na 2 weken; 2 brieven op 1 dag. 1 bevestiging van ontvangst van mijn brief en 1 goedkeuring door de burgemeester en wethouders! Al met al heeft het dus wel een maand of 3 geduurd voordat alles helemaal rond was, maar met geduld en netjes blijven bleek het hier in Uitgeest (overgens een buurgemeente van Zaanstad) dus wel te lukken. Nu gaan er geruchten door de wijk dat Natuurmonumenten het stukje groen over gaat nemen......... Ik ben van plan zodra er iets bekent wordt gemaakt de verantwoordelijke boswachter op te zoeken. Het zou namelijk wel fijn zijn als de cache gewoon mag blijven liggen. Jaja Uitgeest is niet snel met de uitgifte van toestemming. Het heeft bij mij ook enige tijd geduurd voordat ik toestemming had. Slechts 1 briefje was voldoende, daarna enige telefoon gesprekken. Maar wel toestemming gekregen want de ambtenaar was op de hoogte van het fenomeen geocaching. Via inside information, wel direct de juiste persoon te pakken gekregen.
Ellino Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Welkom in Nederland! Je (topicstarter) kunt ook trots zijn! Weet je wel hoeveel mensen je hiermee aan het werk hebt gehouden? Vroeger noemde men dit "verborgen werkeloosheid".
harraps Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Misschien heb ik erover heen gelezen in de vele draadjes over dit thema. Is het een idee dat iemand gewoon een aantal successvolle aanvragen verzamelt en kijkt of er terugkomende aspecten zijn die hoogstwaarschijnlijk de positieve uitkomst bëinvloedt hebben? Uit dit dan een standaard voorbeeldbrief met logo etc. en wat aankruisbare opties / dropdown-keuzemenus ontwikkelen met "vrije vakjes" voor de niet standaard gedeeltes. Ambtenaren & Co zijn tenslotte aan meer of minder duidelijke formuliertjes gewend. Deze iemand kan ook ik zijn, indien men genoegen neemd met mijn expat-taalvaardigheden de nederlandse taal betreffend. Groet, harraps
handleiding Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 .........Nodig eventueel eens wat mensen van de gemeente uit om een cache te gaan doen. Dat is wel eerder gebeurd. Wel handig om dan een cache te nemen waar wel toestemming voor verleend is en niet een die op een toestemmingspapiertje gelegd is maar waar de gemeente niets vanaf weet. (er zijn namelijk leggers die eenmalige toestemming zien als altijd toestemming) krijg je vragen van.... dit was niet de bedoeling en dan wordt toestemming een heel ander verhaal
Team Woejam Geplaatst 3 september 2010 Geplaatst 3 september 2010 Hoi diepenpj, Ik heb nagevraagd bij iemand die bij de gemeente Zaanstad werkt. Het punt is dat de gemeente zelf vrijwel geen grond bezit en het zou goed kunnen dat de locatie waar je de route plant niet van de gemeente is. Kun je mij (via pm) de locatie doorgeven, dan kan ik nog even voor je na laten vragen van wie de grond is. Als het toch van de gemeente is, kan er misschien toch de juiste ingang gevonden worden. Woejam. Hoe gekker kan het nog worden....... Ik ben er helemaal verhit van aan het raken Ik probeer nu al 6 maanden een toestemming van de gemeente te krijgen. En nu.... heb ik alleen nog maar ellende. Eerst probeerde ik contact te leggen via een klantcontact centrum dat via email werkt, die hebben nooit gereageerd. Dus dan maar een dikke brief met alle afbeeldingen erbij van hoe ik het gedacht had. Moet toch duidelijk zijn... 2 Maanden niets gehoord, toch maar even vragen hoe het staat, verdomd de brief is net de deur uit. Krijg ik de post helemaal blij ik heb een vergunning! Uhhhh, maar wat staat er op al die andere bladzijdes.... een vergunning voor het geven van een evenement, precarioheffing???? Wat moet ik hier nou weer mee, er komt dus nog een vette rekening aan te hangen. Dus ik bellen met afdeling vergunningen... Oh is het een soort puzzeltocht nee die vallen hier niet onder. De gemeente zou het uitzoeken. Voor de zekerheid stuur ik ook nog maar even een bezwaarschrift tegen de verstrekte vergunning. Krijg ik daar gisteren een telefonisch bericht van terug. Het bezwaar dient eigenlijk voor het kanton worden toegelicht. uhhh Moet ik naar de rechtbank om mijzelf van een vergunning te ontdoen waar ik niet om gevraagd heb? Zij wilde het nu wel telefonisch afhandelen. Maar van een vergunning kom je niet zomaar af. Dus ik duidelijk gemaakt dat er een miscommunicatie is geweest. Ik heb gevraagd om toestemming, niet om een vergunning. De gemeente had hierop moeten reageren met de melding dat toestemming niet verleend kan worden en je hiervoor een vergunning moet aanvragen. Mij is dus een vergunning in de maag gesplitst waar ik niet om gevraagd heb. Dus ook uitgelegd dat er in de gemeente zaanstad nu al veel caches liggen die allemaal enkel met een toestemming zijn geplaatst. Nou in de toekomst zal dat niet meer gebeuren..... Nou gemeente zaanstad ik zal nog eens iets doen voor de toeristische aantrekkelijkheid van de stad, ik had veel plannen om interessante plekken op de kaart te zetten maar dat gaat op deze manier helemaal niet lukken. Als het goed is krijg ik vandaag nog bericht terug over de uitslag van de bezwaarmaking, maar een cache in zaanstad kan je dus niet meer zonder kosten plaatsen! Ik moest dit even kwijt.... zijn er nog meer mensen die dit meemaken? groetjes, team diepenpj
Aanbevolen berichten