Spring naar bijdragen

Beginneling


Team IJsbeer

Aanbevolen berichten

Dat is goedkoop, veel goedkoper kom je haast niet uit voor die kwaliteit, alleen voor een "prul".

Ik heb nog een gecko 201 liggen. Batterijen al na 4 uur leeg (2 AAA, dus duur). Koste destijds ook zoiets van 198 euro. Nauwelijks gebruikt. Als ik sommige posters mag geloven kan ik er nog 140 euro voor vragen (nou nee he :hammer: ).

 

En de kaarten: die hoeven niets te kosten, zie mijn recente post over openstreetmap (All in One Garmin).

 

http://www.pixmania.nl/nl/nl/garmin/617/ma...CFQcsDgod0n3WtQ

Bijvoorbeeld een nieuwe eTrex LEGEND HCx van 199 voor 139 (eenmalig).

microSD-kaart City Navigator Frankrijk/Benelux, moet je wel een X machine hebben: 39 euro.

 

Ik weet niet hoeveel lager je wilt uitkomen, anders dan een tweede handsje ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Yeah, en bij die andere club (linkje van mij) kun je voor 39 euri er een leuke kaart bij kopen. Een HTC zonder kaart is als een haarstyliste zonder kapsel.

Noot: X wijst op de aanwezigheid van een SD Memory Kaart. Garmin verkoopt (navigatie) kaarten op SD kaartjes. Stop ze in je HTC, en voila. Kind kan de was doen.

Kaartje kost snel zo'n 15-20 euri beneden 2 gigabyte, dus die 39 is echt niet teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op Marktplaats koopt moet je wel opletten: Veel oudere types hebben geen goede chip en dan zit je toch met een slechte ontvangst in het bos en in de stad.

Liever een iets duurdere nieuwe dan een ouder type met een slechte ontvangst ...

Ook wij lopen al drie jaar met de Etrex H Venture. Die heeft een goede prijs- kwaliteits verhouding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee:

Ik weet niet of deze mogelijkheid in Nederland bestaat, maar vrienden in Frankrijk die juist begonnen zijn huren (lenen?) verschillende types bij de "Decathlon" (dat is een sportzaak, qua verspreiding vergelijkbaar met Perry, maar ze verhuren ook gadgets voor een redelijke prijs ed).

Dat willen ze dit jaar ook zeker blijven doen. Met de ervaring "is het wel leuk & welk apparaat past het best bij ons en alle onzere activiteiten" wordt dan volgend jaar iets gekocht (of niet...).

Het lastige is natuurlijk dat men continue bezig is met coordinaten te laden etc. Maar dat is geen problem voor hun - aan geocaching doen ze uitsluitend tijdens het weekeinde en dan ook hoogstuit een stuk of acht.

 

 

Groet,

 

harraps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoihoi

 

ik heb er eentje gekocht. De eTrex Legend HCx. In eerste instantie doen we het zonder kaart. Lijkt me iets spannender. en ik heb altijd nog navigatie op mijn telefoon zitten.

gaat ons dat tegenstaan dan gaan we toch opzoek naar kaarten.

 

iedereen hartelijk bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah, als je wat verder wilt komen, en je nieuwe speeltje wil uitnutten, dan kun je kontakt me me opnemen. Woon je in de buurt van zoetermeer |(50 km straal oid), dan wil ik ook wel langskomen.

 

Ik merk dat er een hoop mensen zijn die tegen gps apparatuur aanlopen, en behoefte hebben aan wat extra support :):lol: . Zou het iets zijn om een event te gaan organiseren over Garmin perikelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja misschien raar, maar ik heb ruim een jaar gewoon geocaches gevonden met mijn autonavigatie. Daar kon ik gewoon coordinaten in stoppen. En dan via de wandelstand heb ik er toch bijna 40 gevonden.

 

Nu ik weet dat ik het leuk vind heb ik een Garmin Vista HCX besteld voor 170 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk: volg pijltje, maar dan kun je net zo goed een goedkoper ding aanschaffen. Als ze kaarten kunnen laten zien, dan moet je dat ook niet laten vind ik. Zonde !

En nu de kaarten gratis beginnen te worden en van meer dan behoorlijke kwaliteit (ik ben normaliter een neuzel) ...... openstreatmap (OSM) en vele van zijn afgeleide kaarten for nop, nada, noppes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stond een paar maanden terug als beginner voor dezelfde keuze en ben voor de goedkoopste gegaan: een Etrex H. Tot nu toe nog geen spijt van gehad. Er kunnen idd geen kaarten in maar zelf vind ik het wel leuk om een beetje te moeten zoeken naar het juiste pad. Zo'n kabel kun je trouwens goedkoper kopen bij Kawa op hun eigen site of via Ebay. :)

Je kan op zich ook wel zonder die kabel maar t is toch wel heel erg handig om niet meer alles met de hand te hoeven intikken.

Als de hobby bevalt kun je altijd nog een duurdere aanschaffen. Na al behoorlijk was caches te hebben gevonden voel ik die drang nog niet omdat de etrex alles doet wat ie zou moeten doen in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht maar tot er flinke hoogteverschillen in het verhaal komen. Dan piep je wel anders, cq kom je er niet meer uit omdat wij hollanders geen goed gevoel bij hoogteverschillen hebben. Of een leuke brede sloot. Ik bedenk maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gister de Vista HCx opgehaald en ook de Etrex H even in handen gehad. Wat een verschil! Voor mij was de keus snel gemaakt, ik wil er niet over een paar maand achter komen dat ik spijt heb dat ik niet voor de Vista heb gekozen, omdat ik met de Etrex H vastloop. Misschien ook iets om over na te denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...