Spring naar bijdragen

Data Gebruik Bij Cachen In Zwitserland Op Iphone?


GeoSkrapers

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik naar Zwitserland en wil daar met mijn iPhone een aantal caches gaan vinden in ongeveer drie dagen. Weet iemand hoeveel data ik hiervoor zal gebruiken? Gebruik ik veel als ik het programma Geocachen voor de iPhone gebruik? Ik heb namelijk geen idee.....

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat zou je nu al kunnen testen, door je programma te gebruiken en te bekijken hoeveel data dat gebruikt. In de logboekfunctie op mijn gsm zit namelijk ook een datatellertje.

 

Ik weet niet welke provider je hebt, maar Vodafone adverteert met een databundel voor € 10 voor 25MB/week voor gebruik in het buitenland.

Ik heb dat getest in Oostenrijk en dat werkt dus best goed. Al twitterend gebruik je weinig, maar als je bv foto's verstuurd gaat het natuurlijk weer snel op

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is één van de redenen waarom wij een iers vodafone kaartje hebben aangeschaft. Hiermee kan je in het buitenland voor 99ct per dag 50mb per dag internetten.

Als je je aanmeld en € 30 betaald met creditcard krijg je van hen 6 euro extra tegoed en ong. 1 maand later nog eens € 10 extra tegoed als bonus voor het registreren.

Indien iemand meer info wilt, laat maar weten dan zet ik hier wel een link neer naar het camperforum waar over dit ierse telefoon/data prepaid kaartje meer te lezen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als premium member van groundspeak kun je ook pocket queries in je GC app downloaden en heb je geen data nodig in Zwitserland.

 

Ook kun je in bijvoorbeeld GC buddy complete caches opslaan zonder dat je Premium member hoeft te zijn (wat voorbereiding nodig, maar dat kun je ook beschouwen als voorpret.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor onze vakantie in Noorwegen hebben wij in Noorwegen een prepaid sim kaart aangeschaft van een Noorse provider (Telenor). Deze provider bood voor 10 Noorse kronen per dag tot max 200 MB per maand een databundel aan op deze prepaid kaart. Wij hebben dus voor ongeveer € 50 ongeveer 110 MB aan data verbruikt, via ons abonnement bij KPN had ons dit ten minste € 275 gekost. Wij hebben hiervoor een "oude" simlock vrije telefoon gebruikt met WM6. Misschien is dit ook nog een mogelijkheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar voor Mallorca heb ik, samen met SolidRock777, een pocketquerie aangemaakt voor Mallorca.

Alle gegevens in de GPS geladen en de gegevens naar de mobiele telefoon. Met GPS-view kun je dan de beschrijvingen lezen.

Ik vind het handiger dan de beschrijving op je Garmin te lezen.

Ons is het prima bevallen en ook voor de komende vakantie willen we weer zo te werk gaan.

Dan hoef je dus totaal niet online en moet je alleen zorgen dat je telefoon steeds voldoende opgeladen is, maar dat moet kunnen toch?!

Succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad het makkelijkste als je weet waar je heen gaat en bijv. 14 dagen op dezelfde plek zit. Wij zwerven door Europa heen, kan best zijn dat we maanden in ons hoofd hebben om naar Frankrijk te gaan, maar dan de avond voor vertrek nog besluiten om naar Duitsland te gaan.

Met een ierse vodafone kaart kan je dan in heel de wereld(de landen waar vodafone roaming contracten mee heeft) lekker goedkoop internetten en ben je niet afhankelijk van de MacDonalds of andere open wifi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat eens hard tijd worden dat in onze Europese Gemeenschap de grenzen van telefonie en mobiel internet komen te vervallen!

 

Neelie Smit Kroes is er mee bezig. Kroes voorspelt flat fee dataroaming vóór 2015

 

Zie ook: Europese Commissie wil Eurotarief

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik erg voor en het zou mijns inziens ook niet meer dan logisch zijn. Een amerikaan uit alaska kan bijvoorbeeld in Florida voor een binnenlands tarief en als ik nog maar net in Duitsland of Belgie ben begint de meter al flink te lopen terwijl je er bij wijze van spreken bijna op de fiets naar toe kan...

 

Het probleem zal vast comlexer zijn, maar gevoelsmatig krijg je het gevoel dat het nogal scheef is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog: Soms ben je België of Duitsland nog niet eens in, maar nog op Nederlandse bodem, en gaat de meter al lopen. Dit, als je in de buurt van de grens bent en de gsm contact heeft gemaakt met een mast aan "de andere kant". :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...