Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Zouden we met de route ook rekening houden met mooie rustige overnachtingsplekken? Ik denk hierbij aan de Natuurkampeertereinen die in het verleden ooit door Remco (dacht ik :-) van GPS coordinaten zijn voorzien? Draadje: Natuurcampings - Bereikbaar zonder kaart Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rovel Geplaatst 16 januari 2004 Auteur Share Geplaatst 16 januari 2004 Skansen: ik denk dat we nog wel wat handen nodig zullen hebben. Er zit namelijk een te groot gat tussen Emmen en Delfzijl en er zit nu overal ongeveer een afstand van 40 km tussen. Dat is hemelsbreed en het is de maximale afstand, dus eigenlijk te veel. Er is toch niets op tegen dat de route bekend raakt? Dat wordt hij toch ook als we hem in het 'geheim' zouden plannen en vervolgens als ie klaar is bekend maken hoe hij gaat.. Uitgaan? Daar heb je nu geen tijd voor! Prof: Het zou mooi zijn als de route aan het volgende gaat voldoen: niet over doorgaande wegen, zoveel als mogelijk over fietspaden, mooie en rustige overnachtingsplekken aandoen. Een overnachtingsplek kan in mijn beleving zowel een camping, als een pension, als een hotel zijn. Als bij een overnachtingsplaats al deze drie vormen van onderkomen aanwezig zijn, dan zou dat helemaal mooi zijn. Als de Natuurkampeerterreinen enigszins in de route zijn te verweven, dan zouden we daar voor moeten gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Lezend: ." Een overnachtingsplek kan in mijn beleving zowel een camping, als een pension, als een hotel zijn. " dacht ik "hoe zat dat met de LFR routes?" En ja, in de la de complete verzameling kaarten plus !!! een disk met alles erop. Daarop kan je van A naar B de fietsroute plannen en zien waar eten, drinken, slaapplek, museum etc. zijn te vinden. Als iemand er behoefte aan heeft voor dit projekt: laat het me per PM weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skansen Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Rovel; mee eens. Zitten gaten in. Hemelsbreed is te lang. Dat kan met hemels breed. Kom ik vroeg thuis. Om een paar uurtjes te slapen en dan naar onze schaatsers te kijken in Nagano.. is iedereen naar bed. En ik moet mijn Eland nog uitlaten. We hebben inderdaad nog wat handjes nodig. De Prof heeft routes. Natuurlijk begrijpt de prof mijn liefde voor veengronden. Maar daar kan je niet fietsen jammer genoeg. En goed plan om ook natuurcampings, hotel, kamerverhuur e.d. mee te nemen. En misschien het dan inmiddels geopende Mooseum in het verre NO. Skansen Online Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex en Leo-team Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Is het niet handiger om in een soort ketting te werken? Daarmee bedoel ik dat de eerste in Rotterdam (of omgeving) de start bepaalt, na x kilometer een mooie cacheplek zoekt, daar een cache neerlegt, de route wellicht nog een stukje verder opweg helpt en dat de volgende daarvandaan weer begint. Als ik nu een route moet bepalen tussen Woerden en Driebergen moet ik wel eerst weten waar mijn voorganger geeindigd is, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex en Leo-team Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Bij de Weg of Fietspad. Driebergen saai naar Utrecht is toch zo'n 16 kmUtrecht Woerden... ? 24 km saai... Utrecht Loosdrecht 18 (NieuwL) Voor Woerden - Utrecht valt dat reuze mee hoor. Ja wel als je de route over de vluchtstrook van de A12 laat lopen maar ik fiets daar zeel veel en ken alle leuke landelijke fietspaden in de omgeving en saai ja na 100x wel maar de omgeving is heel mooi. En dwars door Utrecht lijkt me niet zo handig maar bovenlangs de stad is wel de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skansen Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Goed plan. Gelukkig is er toch nog iemand wakker. Het lijkt me ondoenlijk om niet in een ketting te werken, omdat sommige plaatsen moelijk zijn om een aansluiting te geven op de volgende. Het kan leuk zijn als degene in de ketting ook de richting van het eind een beetje mee kan bepalen. Is het ook zinnig om plekken te zoeken waar je weg kan met een trein. Zoals sommige lange afstand wandelingen ook altijd een mogelijkheid hebben om op een later tijdstip verder te gaan. Skansen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skansen Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Bij de Weg of Fietspad. Driebergen saai naar Utrecht is toch zo'n 16 km Utrecht Woerden... ? 24 km saai... Utrecht Loosdrecht 18 (NieuwL) Voor Woerden - Utrecht valt dat reuze mee hoor. Ja wel als je de route over de vluchtstrook van de A12 laat lopen maar ik fiets daar zeel veel en ken alle leuke landelijke fietspaden in de omgeving en saai ja na 100x wel maar de omgeving is heel mooi. En dwars door Utrecht lijkt me niet zo handig maar bovenlangs de stad is wel de moeite waard. Ik bedoel meer de reactie op de afstand. Hemelsbreed. Nee prachtig rond Woerden Utrecht Noord en trouwens stukken Tussen Zuid-Oost ook. (Bedoel dat de kortste weg Saai is ) Skansen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex en Leo-team Geplaatst 16 januari 2004 Share Geplaatst 16 januari 2004 Goed plan! Voorstel: laat de plaatsers de coordinaten van dichtbijzijnde stations opnemen. Mijn plan wil ik nog iets nader toelichten: de eerste zet een route uit van +/- 40km, ongeveer halverwege verstopt ie een cache, zijn route eindigt dan min of meer in het gebied van de volgende waar deze volgende 'specialist' is. Deze gaat ook een route van +/- 40km uitzetten, legt ongeveer halverwege een cache neer enz. enz. enz. tot Delfzijl. Het voordeel is dan dat de cacheplaatser de cache, tenminste zo denk ik dat het dan uitkomt, het meest dichtbij zijn eigen verblijfplaats heeft liggen en dat is voor het onderhoud weer voordelig. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Nou vooruit toch maar een voorbeeld. Mijn gebied is Woerden. Dat is volgens Rovels planning de tweede in de rij. De eerste begint in Dordrecht, de route van 40 km die deze persoon uitzet eindigt dan ongeveer in Gouda ofzo(?), dan kom je precies het gebied binnen waar ik goed de wegen ken, ik ga 40 km oostwaarts (globaal) en kom dan in de buurt van een stukkie west van Utrecht waar de volgende als het goed is weer goed de wegen kent. Als ik dan inderdaad ongeveer halverwege mijn route een cache neerleg dan ligt ie volgens mij heel dichtbij Woerden, en volgens mij geldt dan telkens voor iedere plaatser. Alexander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skansen Geplaatst 17 januari 2004 Share Geplaatst 17 januari 2004 Halverwege een cach en eind van de 40km. Met begin van volgende route? Caches liefst niet bereikbaar met een auto... Je sluit hierdoor wel uit dat caches gedaan worden met de auto: cach 'n carry. Misschien een bonus cach voor iemand die de hele tocht in een dag doet. Mag op afstand gesteund worden door ... volg kar: eten, drinken, fleswarmers voor baby's in fietskarren, etc. En natuurlijk wortels voor paarden, waterplanten voor elanden, dog food Skansen Skansen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex en Leo-team Geplaatst 17 januari 2004 Share Geplaatst 17 januari 2004 Halverwege een cach en eind van de 40km. Met begin van volgende route? huh Dit snap ik niet helemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rovel Geplaatst 17 januari 2004 Auteur Share Geplaatst 17 januari 2004 Jongens, pas op niet te snel te gaan. Het bepalen van de afstand via een mogelijke fietsroute tot de volgende cacheplaats, was bedoeld om te bepalen of en hoeveel cacheplaatsers we nog nodig hebben. Om verwarring te vorkomen dan eerst even een voorstel tot plan van aanpak: 1. oproep tot cacheplaatsers (eerste ronde hebben we gehad) 2. op kaart plotten waar de caches van aangemelden ongeveer komen te liggen met steden/dorpen als aanduiding.. (hebben we gedaan) 3. afstand tussen deze cacheplaatsen over fietspaden bepalen. 4. inventariseren waar de grens van 40 km overschreden wordt, alsook de ondergrens van 25 km niet gehaald wordt en bepalen hoeveel cacheplaatsers nog nodig zijn. 5. indien nodig, meer cacheplaatsers zoeken voor de onder 4 gevonden trajectgaten. 6. PAS indien voldoende cacheplaatsers aanwezig: trajecten maken, locaties voor de caches bepalen en toestemming voor caches halen. 7. trajecten verzamelen en op kaart controleren of alle trajecten aansluiten en dus een route vormen. Zo niet, corrigeren. 8. Route fysiek controleren of in ieder geval de aansluitpunten van trajekten fysiek controleren. 9. Na vorming definitieve route en nadat caches definitief geplaatst kunnen en mogen worden: caches plaatsen. 9. Aanmelden bij de .com Gaarne jullie aanmerkingen of instemming met de voorstel. Als deze aanpak klopt dan zijn we nu bij 3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rovel Geplaatst 17 januari 2004 Auteur Share Geplaatst 17 januari 2004 Het blijkt dus, dat er meer bij komt kijken dan alleen maar een cache plaatsen. Ik kan mij voorstellen, dat iemand die zich heeft aangemeld om een cache te plaatsen dit allemaal niet wil of kan. Als dat het geval is, laat dan a.j.b. weten dat je je aanbod intrekt. Even goede vrienden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinlife Geplaatst 17 januari 2004 Share Geplaatst 17 januari 2004 Goed plan! Voorstel: laat de plaatsers de coordinaten van dichtbijzijnde stations opnemen. Mijn plan wil ik nog iets nader toelichten: de eerste zet een route uit van +/- 40km, ongeveer halverwege verstopt ie een cache, zijn route eindigt dan min of meer in het gebied van de volgende waar deze volgende 'specialist' is. Deze gaat ook een route van +/- 40km uitzetten, legt ongeveer halverwege een cache neer enz. enz. enz. tot Delfzijl. als ik dit zo lees denken jullie dat nederland bij delfzijl ophoud,maar dan moet twinlife even ingrijpen er ligt zeker nog wel een fiets loop route van 40 boven delfzijl en dit is zeker de moeite waard. gr twinlife die op N53 23.190 E6 50.214 woont en dat is zeker niet het eind van nederland Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skansen Geplaatst 17 januari 2004 Share Geplaatst 17 januari 2004 Halverwege een cach en eind van de 40km. Met begin van volgende route? huh Dit snap ik niet helemaal Wat is het eindpunt van de cach als je halverwege de cach plaatst en dan nog 20 km fietsen naar... moet je niet een soort multicach hebben om de routes op elkaar te laten aansluiten. Ben geloof ik beetje kort door de bocht met schrijven. Goed dat je het vraagt. Skansen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden