Wad-Seekers Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 (bewerkt) Jazeker Huismannetjes. Dat schreef ik ook in bericht 11 en 19 In de Dordogne hebben we erg mooie plekjes ontdekt. Maar er was niet 1 bijzondere eindcach bij. M.a.w. volgens mij doen we het niet zo slecht in nl. edit: stukje over dordogne toegevoegd 17 oktober 2010 bewerkt door Wad-Seekers
BigFurryMonster Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Misschien de geo d'or lijst kijken Dit is een van de beste adviezen als je leuke caches wilt vinden. Ik ga er overigens van uit dat je met 'creatief' alles bedoelt wat niet 'standaard' of 'fantasieloos' is. Unieke concepten, constructies, verrassende wendingen, enzovoorts. Dat hoeft niet beperkt te zijn tot ingenieuze constructies, overigens. Een geniale puzzel - het liefst één die goed past bij geocaching - kan ook heel creatief zijn. Ik denk dat we daar in NL best goed in zijn. Dat wil zeggen - als je door de massa van micro's en simpele multi's heen kijkt en de pareltjes weet te vinden.
Team Tabak Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Het lijkt wel of de creativiteit ter hoogte van Lobith en Roosendaal ophoudt.... Dat is natuurlijk niet zo. Ook in Nederland liggen prachtige dingen. En ook in Duitsland, Noorwegen en Engeland hebben we onvervalste voortuincaches aangetroffen, waar we zo van gruwen.... Dus.... En het is maar wat je zoekt en denkt te zullen gaan vinden. Kennelijk is Thex iemand, die graag met zaklampen, zwemkleding, rubberboten, ladders en weet ik wat op pad gaat. Hij zoekt duidelijk een beetje avontuur en dat is prachtig. Hier in Dordrecht ligt er ook zo ééntje (Shark). Ben je bereid om wat risico te nemen, dan kom je helemaal aan je trekken! Maar aan een hoop mensen zal zo'n cache voorbij gaan. Die hebben geen trek in zulk gedoe. Laten dat graag over aan de jongere generatie, die hier ongetwijfeld van zullen genieten. En we gunnen het ze van harte. Stel je voor, dat iedereen wil gaan abseilen in de Ardennen... Er zou geen rots meer onbezet blijven.... Wij kunnen zeer genieten van caches in de "Dalamot sfeer". Over creativiteit gesproken! En inderdaad, ook van de onlangs uitgekomen kunstronde in Ommoord hebben we genoten. Daar is echt over nagedacht en de mensen moeten uren zijn bezig geweest om een deel van de caches zo mooi te maken..... Absoluut de Dalamot standaard (zoals wij het altijd noemen). We geven toe, we komen deze standaard niet dagelijks tegen, maar ze zijn er wel degelijk!!! Maar het is met dit onderwerp als met zo vele onderwerpen hier..... Zoveel mensen, zoveel meningen en er komt dus nooit een eensluidende mening..... Ik zou willen zeggen... Gelukkig maar!!!
hneel Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Die ene lijst geeft alleen maar mooie eindcaches weer. In het zuiden zit hem de creativiteit vooral in de waypoints. Daar zitten echt absolute juweeltjes tussen, terwijl de eindcache dan meestal gewoon een simpele kist of doosje is.
A'Tuin Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Alles wat je in de voorbeelden laat zien ligt ook in Nederland. Dat noem ik al nauwelijks creatief meer. Dalamot is al genoemd. In de Haagse regio liggen plenty zeer creatieve caches van de Naaktslakkies. Ik noem bv de serie rondom het koninklijk huis. Echt top. Moet je doen. Ook Alice in wonderland in Delft is een topper. Alle wp's hebben iets te maken met het verhaal. Vandaag vonden we er nog twee, die laten zien dat een leuke plek en een goed idee borg staan voor een originele cache (en dan bedoel ik geen nano of filmkokertje): Maja je bij en de slak in Voorschoten.
Phoenix-night Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Thex heeft wat mij betreft gelijk: ruim 11.000 caches in NL; het grootste deel hiervan is redelijk fantasieloos. Wij hebben in ons platte landje helaas weinig grotten, tunnels en Lost Places,dus we moeten het doen met wat voorhanden is. Voor veel cachers is het vinden van fotokokertjes en tupperdozen waarschijnlijk al een hele overwinning, maar als elke toekomstige cachelegger zich eens zou afvragen: wat moet ik doen om iets fraais neer te leggen; hoe maak ik iets wat nog nooit eerder gedaan is, dan zou zelfs in ons nette, vlakke, opgeruimde Nederland veel mogelijk zijn. Er zijn al een paar namen genoemd (terecht!), zoals Dalamot en de Huismannetjes, ik wil er graag 1 aan toevoegen: wij hebben hier op de Veluwe Dukkie. Voor mij is het werk van Dukkie onovertroffen! Tip voor elke nieuwe cachemaker: maak iets wat minstens zo goed is als het werk van Dukkie, Dalamot of de Huismannetjes. Succes! PN (die slechts Waardeloos werk aflevert)
Lepman Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Laten we de 'tuitjes' niet vergeten! En baboma maakt ook mooie dingen. Ik vind persoonlijk dat je als een beetje rond kijkt of rond vraagt, je best veel leuke of bijzondere caches kunt doen. Ja dan moet je soms wat verder rijden. En dan kiezen (denk ik) veel cachers toch eerder voor de puntjes.
flet Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 (bewerkt) Geovlinder heeft een aantal caches op een rij gezet met de mooist in elkaar geknutselde eindcache. Zie hierKnutsels NL Beneden de lijn Hellevoetsluis / Nijmegen houdt het met de creativiteit helemaal op.... Waarschijnlijk vinden we die terug in de opbouw van praalwagens en de manier waarop grote hoeveelheden bier opzij worden gezet tijdens de carnavalsdagen..... Misschien heb je naast je ruim 209 multi caches er een aantal in het zuiden gemist. Zoek de goede multi's eens op misschien krijg je dan een andere mening. Maar goed, ja, praalwagens bouwen kunnen we ook goed. Flet (uit het zuiden) 17 oktober 2010 bewerkt door flet
DrakeNL Geplaatst 17 oktober 2010 Auteur Geplaatst 17 oktober 2010 Dit is een van de beste adviezen als je leuke caches wilt vinden. Ik ga er overigens van uit dat je met 'creatief' alles bedoelt wat niet 'standaard' of 'fantasieloos' is. Unieke concepten, constructies, verrassende wendingen, enzovoorts. Dat hoeft niet beperkt te zijn tot ingenieuze constructies, overigens. Een geniale puzzel - het liefst één die goed past bij geocaching - kan ook heel creatief zijn. Ik denk dat we daar in NL best goed in zijn. Dat wil zeggen - als je door de massa van micro's en simpele multi's heen kijkt en de pareltjes weet te vinden. Iedereen bedankt voor het mee denken en discuseren. In ieder land liggen verschillenden soorten caches daarom wil ik dit topic beperken tot Nederland. Wat BigFurryMonster hier boven ook zegt is/was mijn bedoeling inderdaad met creatief.
Team Tabak Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Geovlinder heeft een aantal caches op een rij gezet met de mooist in elkaar geknutselde eindcache. Zie hierKnutsels NL Beneden de lijn Hellevoetsluis / Nijmegen houdt het met de creativiteit helemaal op.... Waarschijnlijk vinden we die terug in de opbouw van praalwagens en de manier waarop grote hoeveelheden bier opzij worden gezet tijdens de carnavalsdagen..... Misschien heb je naast je ruim 209 multi caches er een aantal in het zuiden gemist. Zoek de goede multi's eens op misschien krijg je dan een andere mening. Maar goed, ja, praalwagens bouwen kunnen we ook goed. Flet (uit het zuiden) Ik denk dat je de kwinkslag over het hoofd gezien hebt. Je hoeft mij niet te overtuigen, dat er ook in het zuiden best creatieve caches zullen liggen.... Het ging mij erom, dat wanneer je de landkaart ziet, die geovlinder gemaakt heeft je onder de door mij genoemde lijn bijna geen creatieve caches meer ziet, terwijl er daarboven genoeg liggen.... Dat zal toeval zijn en daar maakte ik een grapje over. Kennelijk toch niet helemaal goed overgekomen.... Kan gebeuren.... Volgende keer beter!
marieholm Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Op onze zeil,fiets,wandel en cache vakantie 2010 op o.a de voormalige eilanden Goeree en Schouwen-Duivenland heel veel plezier beleefd aan de caches van de Duintoppers. Wat ons aansprak was de mooie lokatie's, geweldige zeer inventieve verstopplaatsen en duidelijke en interessante cachebeschrijvingen.
bamboe Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 De caches van Dukkie staan bij ons ook met stip op nr. 1. Maar "Er was eens .... " doet het ook heel goed. Ook leuk met kinderen. team Bamboe
eitjes Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 Zet de caches van BigFurryMonster (rond Utrecht) ook maar in het lijstje van creatieve bedenksels. Dat zijn zeker geen standaard multi's of puzzels. En zelfs de tradtionals zijn bijzonder.
A'Tuin Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 In Den Haag ligt ook zo'n byzondere cache van big furry monster: Ten Bosch. Een zeer bijzonder uitgewerkte fotocache.
flet Geplaatst 17 oktober 2010 Geplaatst 17 oktober 2010 (bewerkt) Ik denk dat je de kwinkslag over het hoofd gezien hebt. Je hoeft mij niet te overtuigen, dat er ook in het zuiden best creatieve caches zullen liggen.... Het ging mij erom, dat wanneer je de landkaart ziet, die geovlinder gemaakt heeft je onder de door mij genoemde lijn bijna geen creatieve caches meer ziet, terwijl er daarboven genoeg liggen.... Dat zal toeval zijn en daar maakte ik een grapje over. Kennelijk toch niet helemaal goed overgekomen.... Kan gebeuren.... Volgende keer beter! No problem 18 oktober 2010 bewerkt door Cernunnos quote ingekort. Graag alleen aanhalen waar je op reageerd zodat het overzichtelijk blijft.
Aanbevolen berichten