Spring naar bijdragen

Eendagscaches


sha1tan

Aanbevolen berichten

Ik ben er ook niet van gecharmeerd. Het puntenscoorfenomeen is al genoemd als mede-oorzaak, maar wat me steeds opnieuw opvalt: ik zie dit verschijnsel alleen maar in NL voorkomen op events.

Zover ik kan nagaan voldoen dergelijke caches niet aan de cache-permanence guideline.

Om een of andere reden wordt er kennelijk in NL op aanzienlijke schaal een uitzondering voor gemaakt door de reviewer.

Waarschijnlijk kan dan ook alleen de reviewer uitleggen hoe of wat?

Greetz Bloodwoosj.

 

 

Afgelopen zondag (4 juli) waren we bij bij in Seattle bij Groundspeak voor hun Lost & Found Celebration event.

Ook daar waren 10 "Eendagscaches". Eentje voor elk jaar dat er dat sinds 2000 kon worden gecached.

 

Dus het fenomeen is niet iets specifiek voor Nederland maar komt in ieder geval ook in de VS voor.

 

GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

<knip> verwijderd door moderator </knip>

 

on topic:

wat is het probleem, er staat geen vervelend puntje op de kaart want de cache wordt geplaatst en direct weer gearchiveerd, en ik vind het naast de genoemde punten ook voor de organisator van een event goed, die heeft een hoop werk gestoken in een event... Stel het is mooi weer 30 graden en ineens zegt iedereen, stik met je cache we gaan naar het strand, dan loggen we hem morgen wel, hij ligt er toch minimaal 3 maanden. Nu wordt de maker beloond voor zijn event, en degene die komen, voor het feit dat ze geweest zijn...

 

BTW ik had er vanmorgen om half 6 nog een met natte voeten, maar helemaal super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de voortuincaches, achtertuincaches, carpoolcaches enzo is dit nu het volgende waar over gezeurd moet worden?

Het is prachtig weer, ga cachen of ga mooie kwalitatieve caches maken waar iedereen over praat omdat ze zo mooi zijn ipv over alles te zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken we ons nou druk om?

;):o:thumbdown: :thumbdown:

 

Ieder zijn eigen lol

 

Ik stel voor dat we dit postje copy-pasten naar zo'n beetje alle andere draadjes en dan naar buiten gaan en iets leuks gaan doen. Cachen of zo. Of daten, dat lijkt er op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen + Daten.... ;) misschien een eenmalig speeddate eventje, los met je date een puzzel op en zoek een cache, doe dit met 3 potentiele kandidaten en je weet gelijk of je er in de toekomst iets aan hebt.... Heb je straks een vriend/vriendin en een eenmalig puntje... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het super dat het kan, deze één-dags-caches.

Wij houden nu 4x per jaar een event (altijd op dezelfde lokatie) en het is haast niet te doen om 4x in een jaar 10 caches (dus 40 caches) te plaatsen.

Het zou wel te doen wezen als wij een grotere cirkel om het event heen trekken, maar dan nog blijf je houden dat een cirkel zo vol ligt.

Daarom vind ik één-dags-caches super.

 

Het is echter misschien wel handig als hier ooit een apart icoontje of naam voor komt.

 

Zou het nieuwe cache-type o dan misschien de 'oneday-cache' zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de voortuincaches, achtertuincaches, carpoolcaches enzo is dit nu het volgende waar over gezeurd moet worden?

...wie de schoen past, trekke hem aan.

 

Het is prachtig weer, ga cachen of ga mooie kwalitatieve caches maken waar iedereen over praat omdat ze zo mooi zijn ipv over alles te zeuren.

Ja, want laten we vooral geen kritiek uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, accepteer eens dat iedereen anders is en ook van andere dingen houdt, ga inderdaad lekker cachen want het is heerlijk weer, ik zou willen dat ik kon, maar ik moet werken :beerchug:

 

Laat iedereen in zijn waarde en tenzij er dingen gebeuren die echt niet door de beugel kunnen ik kom normaal gesproken niet veel meer op het forum juist door dit soort zinloze discussies, maar door het SGN event, zit ik er nu weer wat meer op en het lijkt wel of heel geocachend nederland alleen maar uit chagerijnen bestaat. (ik begrijp inmiddels ook wel dat alleen de chagerijnen maar op het forum zitten, maar het is weer een lekkere re4clame voor de nieuwe mensen die het forum en het cachen komen ontdekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet uit hoor, ik heb m'n maandelijkse forumdosis toch alweer ruimschoots gehad en ga weer lekker naar buiten om na te denken over de volgende eendagscache die ik ga neerleggen :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja inderdaad wel leuk en aardig al die discussies over verschillende cachevormen, maar uiteindelijk zal iedereen toch datgene doen wat hem/haarzelf goeddunkt. En maakt die verscheidenheid het nou net niet leuker? (retorische vraag)

 

Je hebt cachers die van lange wandelingen houden, cachers die graag oppikkertjes doen, combinaties van die vormen etc...

 

En net als er verschillende cachers zijn, zijn er verschillende cacheleggers. Daar waar de 1 heel veel werk in een cache stopt, vindt de ander het al voldoende om een kokertje ergens neer te leggen, al was het alleen maar 'omdat het kan'. En ook daar zijn weer combinaties van mogelijk...

 

En ook zijn er cachers die zich overal druk om maken en vinden dat hun mening de enige juiste is, en die zullen tot in het oneindige topics blijven starten op de diverse fora en daar over discussieren met de cachers die het daar niet mee eens zijn.

 

Maar het overgrote deel gaat volgens mij gewoon cachen, zonder hierover te discussieren en beleven de lol aan het cachen zelf. Zoals een bekende soepfabrikant al zegt: Dat zouden meer mensen moeten doen!

 

Dus even allemaal met de beide benen weer op de grond: het is een hobby, dat is om plezier aan te beleven. Zet je ergernissen opzij en accepteer dat de cachegemeenschap uit mensen bestaat, met elk hun eigen opvattingen en beleving van deze leuke hobby.

 

Dus ik sluit me bij een aantal vorige posters aan: maak je niet druk, ga toch lekker cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk gaat iedereen op eigen wijze cachen en heeft iedereen daar voorkeuren in.

Daar is niets mis mee en daarover discussiëren daar kom je nooit uit, daar heb je wel gelijk in mr. Atari.

De starter van dit topic gaf ook alleen maar aan dat hij ergens niet gecharmeerd van was.

Niet dat er iets niet mocht of juist moest of dat er een ernstig probleem was.

 

Toch vind ik sommige van deze discussies soms best leerzaam.

Er wordt bijvoorbeeld weer eens even gewezen op een bestaande guideline en daar zijn toch soms mensen wat minder van op de hoogte.

Of men denkt dat er een regel is en die blijkt er niet te zijn.

Dat is toch ook informatie en op zich kan een discussie over hoe iets te interpreteren ook veel

bijdragen. Groundspeak laat af en toe ook veel ruimte om bepaalde zaken te interpreteren.

Meningen over hoe dat te doen, daar is op zich niets mis mee en daar is een forum toch ook voor?

 

Het lijkt mij meer de manier waarop we discussiëren die uiteindelijk dit soort topics wat vervelend maakt en dat vind ik zelf ook wel jammer.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...