Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Degene die ons als eerste meldt dat een van onze caches geripped is en de juiste foto's toevoegt waar de cache gelegen had, mag van ons loggen.

Wij zetten de cache dan meteen op inactief en de volgende vinders hebben pech.

Cachers mogen best beloond worden voor het feit dat ze doorgeven dat een cache verdwenen is.

Bij het neerleggen van het nieuwe logrolletje/logboek noteren we als eerste de naam en "found"datum van desbetreffende cacher op de logrol.

Dat is nou precies, wat ik probeer aan te geven. Enige flexibiliteit van de zijde van leggers, maar ook van de vinders maakt het spelletje allemaal net even sympathieker. Regels zijn er om soepel gehanteerd te worden. Ik zou het precies zo gedaan hebben. Prima!

Geplaatst

Worden logs gecontroleerd? Het boekje vergeleken met internet? Worden logjes verwijderd van internet? Gezien het onderhoud van sommige caches en ook de grote hoeveelheid logs (honderden) kan ik me nauwelijks voorstellen dat alles zo precies gecontroleerd wordt. Uiteindelijk is het toch je eigen voldoening of je de cache al dan niet gevonden hebt vind ik.

Geplaatst
Worden logs gecontroleerd? Het boekje vergeleken met internet? Worden logjes verwijderd van internet? Gezien het onderhoud van sommige caches en ook de grote hoeveelheid logs (honderden) kan ik me nauwelijks voorstellen dat alles zo precies gecontroleerd wordt. Uiteindelijk is het toch je eigen voldoening of je de cache al dan niet gevonden hebt vind ik.

Of het nagekeken word is iets wat ik me -als beginnende cacher- ook al afvroeg.

Ik heb de afgelopen weken geprobeerd me een beeld te vormen van cache-eigenaren en cache-lopers. En ik denk dat (nu geocachen populairder wordt en de spelers van het eerste uur "hun" kindje zien verpauperen) er onder beide groepen verschillende spelers zijn. Leggers die op een oninteressante plek iets neergooien (want ze moeten en zullen een cache bezitten), loggers die het spel om de punten doen. Ik heb me ook echt verbaast om in het forum te lezen dat er mensen zijn die bij multi's thuis de meest waanzinnige berekeningen zitten te maken om maar niet de WP's af te hoeven gaan en direct naar de cache te kunnen. Vind IK eigenlijk gewoon raar. Aan de andere kant kan ik me ook wel weer voorstellen dat dat voor diegene een sport is... en dat diegene zal kijken naar de hoeveelheid founds van anderen en de ranglijst. Ieder zijn meug dan maar.

Zo kort als ik bezig probeer ik al in te schatten hoe "leuk" een cache is.

De allereerste cache die ik gezocht heb was er eentje die geript was. Gelukkig ben je dan nog zo naief om te denken dat je 'm gewoon niet vinden kan.

En van de week is het me ook weer gebeurt. Ik heb een half uur lopen zoeken (ik was vergeten om naar de laatste logs te kijken, het waren er 3, nu 5 en nog steeds in de lucht) en heb het toen opgegeven. Het komt echt niet bij me op om dan deze te willen loggen als found, ik ben eigenlijk meer pissed op de eigenaar dat die niet na 2 DNF's even zijn cache gaat controleren. Als ik naar het profiel van de eigenaar kijk lijkt het een Amerikaan die een keertje hier in de buurt heeft moeten werken en een cache in Nederland wil hebben :dribble:

Mijn idee over dit alles is; Een serieuze eigenaar en een serieuze zoeker zullen elkaar vast snel kunnen vinden bij een niet te vinden cache.

Als de zoeker deze graag als een FOUND wil hebben.. kom met bewijs dat je er was (foto, details) de eigenaar gaat kijken of het inderdaad geript is. Zo ja, log maar als Found.

Cache up-to-date, eigenaar blij, Zoeker blij, de volgende Zoeker ook weer blij.

Of denk ik nou te simpel?

Geplaatst (bewerkt)

Ik kijk meestal even door wie en wanneer er voor mij is gelogd. Gewoon omdat ik leuk vind om te zien of de cache nog recent is gelicht.

Meestal maak ik ook een fotootje van de laatste logpagina's en kan ik het thuis nog even vergelijken.

Ik vind het opvallend om te zien dat er vaak wel op Groundspeak is gelogd, maar dat ik dat in het logboekje niet heb gezien.

Ik kan me er niet druk om maken, die lui die dat doen hebben er kennelijk lol in om de boel, maar vooral zichzelf te besodemieteren. Die kun je er toch niet op aanspreken want die hebben gewoon een a-sociale instelling en zijn onverbeterlijk.

Overigens, ik realiseer me ook dat een logboekje/rolletje niet altijd op volgorde wordt beschreven en dat ik daardoor een logje niet zie.

Ik beschuldig dan ook niemand, iedereen maakt het maar voor zichzelf uit. Als het om punten gaat is een spelletje alleen echt van waarde als je het volgens de geschreven/ongeschreven regels en fatsoensnormen speelt.

Als je dat braaf gedrag noemt, het zij zo. Ik ben van mening dat je alleen een plezierige samenleving kunt hebben als mensen zich aan die regels houden. Wie dat niet doet moet er uit gepikt worden want die is alleen op eigen gewin uit en niet sociaal.

bewerkt door Pocileh
Gast JackHoe
Geplaatst

Je verhaal klinkt mij heel redelijk en reëel. ;)

Geplaatst

In Antwerpen is er een cache die al veel verdwenen is.

Als je die logs leest..

Allemaal gelogd als gevonden:

'De stoffelijke overschotten (een doorgesneden groen en wit touwtje) van de cache gevonden!

Was toch een mooie wandeling onder water! TFTC'

'vandaag weer een dagje uitgestippeld om te gaan cachen samen met pompierken.

allen vlotjes gelogd.enkel het groen - wit koordje was er nog.'

'Dringend vernieuwing nodig. Geen cach te vinden. De plaats van de cach samen met een groen wit touwtje gemakkelijk gevonden.'

Waar gaat het dan nog om...

Deze cache is al zo sinds 16 mei!!!

We zijn nu 11 not founds later, en 2 needs maintenance logs..

Geplaatst
Mijn idee over dit alles is; Een serieuze eigenaar en een serieuze zoeker zullen elkaar vast snel kunnen vinden bij een niet te vinden cache.

Als de zoeker deze graag als een FOUND wil hebben.. kom met bewijs dat je er was (foto, details) de eigenaar gaat kijken of het inderdaad geript is. Zo ja, log maar als Found.

Cache up-to-date, eigenaar blij, Zoeker blij, de volgende Zoeker ook weer blij.

Nee

Geplaatst
Degene die ons als eerste meldt dat een van onze caches geripped is en de juiste foto's toevoegt waar de cache gelegen had, mag van ons loggen.

Wij zetten de cache dan meteen op inactief en de volgende vinders hebben pech.

Cachers mogen best beloond worden voor het feit dat ze doorgeven dat een cache verdwenen is.

Bij het neerleggen van het nieuwe logrolletje/logboek noteren we als eerste de naam en "found"datum van desbetreffende cacher op de logrol.

Natuurlijk mag hij loggen. Het liefst met een DNF log. Maar van mij mag iedereen een found loggen, als er maar geen kwetsende dingen geschreven worden. Alleen begrijp ik het niet wat voor plezier je hebt aan een log die niet met de werkelijkheid overeenkomt. Cache weg, dus niet gevonden, maar dan wel in je administratie een found willen hebben? Waarom is een DNF geen mooie log? En dus ook een mooie beloning? Een kloppende administratie lijkt me een mooiere beloning dan een niet kloppende administratie. Het avontuur wordt er toch niet minder van?

Eén van mijn meest waardevolle logs is een DNF, waar we wel een avontuurlijke tocht in beschreven hebben. Wordt het hele probleem niet veroorzaakt door de onderwaardering van de DNF log?

Geplaatst

Toen ik jaren geleden begon met cachen kwam het ook nog wel eens voor dat de cache was verdwenen, weggehaald door de grond eigenaar of geript etc.

Je schreef dan gewoon een dnf en een leuke log over de tocht zelf en liet de eigenaar weten dat de cache weg was. Geen doosje, niet gevonden ook al ben je op de plek geweest.

Als het logboek vol was stopte je zelf een briefje in de cache en melde je dit even tijdens het loggen.

Sinds het meer en meer om de puntjes ging kon je zien dat dit begon te verschuiven. Kistje weg maar toch loggen dmv foto etc. Het spel is het vinden van het kistje, dus voor mij is het eenvoudig. Is het kistje er niet, dan kun je hem ook niet vinden, eenvoudig toch? Dit doet verder niets af aan de leuke route die ik heb gelopen.

Geplaatst

weet je wat ik zo jammer vind ;) (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) dat er cacheleggers zijn die het vertikken om hun cache (-es) te onderhouden!!!

gisteravond ook weer, lekker een rondje wezen fietsen in de Biesbos en daar liggen minimaal 3 caches (van een en dezelfde legger) die spoorloos zijn of waar de logrol geheel niet meer bruikbaar is, dit is al vele malen gemeld in de logs maar er wordt niets aan/mee gedaan :no: (terwijl deze persoon nog wel recentelijk on-line is geweest).

als je er nou geen zin meer in hebt dan haal je je caches toch weg zodat een andere cachelegger hier de mogelijkheid heeft om er een te leggen (en hem wel netjes te onderhouden).

Geplaatst

Bij cacheleggers geldt helaas nog wel eens het gezegde "Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak"..... Ik kan me heel goed voorstellen, dat persoonlijke omstandigheden kunnen veranderen en dat je plotseling geen tjd of gelegenheid meer hebt om caches te onderhouden. Maar wees dan een getleman en trek er nog één keer een uurtje voor uit om de zaak te archiveren, zodat anderen niet gefrustreerd worden.

Gelukkig is deze categorie niet in de meerderheid. De meeste leggers gaan enthousiast met hun caches om!

Geplaatst
weet je wat ik zo jammer vind ;) (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) dat er cacheleggers zijn die het vertikken om hun cache (-es) te onderhouden!!!

gisteravond ook weer, lekker een rondje wezen fietsen in de Biesbos en daar liggen minimaal 3 caches (van een en dezelfde legger) die spoorloos zijn of waar de logrol geheel niet meer bruikbaar is, dit is al vele malen gemeld in de logs maar er wordt niets aan/mee gedaan :no: (terwijl deze persoon nog wel recentelijk on-line is geweest).

als je er nou geen zin meer in hebt dan haal je je caches toch weg zodat een andere cachelegger hier de mogelijkheid heeft om er een te leggen (en hem wel netjes te onderhouden).

Dan eerst maar eens een needs maintenance, staat die er te lang dan wordt het een needs archived... Dan ziet de reviewer hem en kan actie ondernemen

Geplaatst
Dan ziet de reviewer hem en kan actie ondernemen

Helaas heeft de reviewer daar weinig tijd voor te zien aan de grote aantallen needs archived logs die je voorbij ziet komen.

Hopen dat dat weer een beetje beter wordt met de extra reviewer erbij

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...