orm Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Ik zie steeds meer hunters verdwenen (ripped) loggen. voorbeeld: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC25YV6 Ik ben hier niet zo'n voorstander van. Ik heb zelf van een ouder echtpaar ook het verzoek gehad om te mogen loggen omdat ze de hele tocht gelopen hadden. Is dit iets nieuws?
thex Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 (bewerkt) Tja he, geeft een goed gevoel Zou de olympiade voor gehandicapten .... ach laat ook maar Maar al veel besproken hier: geen logboekje, geen krabbel, geen log = geen found. Wat je wel kunt is een potje burgelijke ongehoorzaamheid, en met zijn allen de loggers aanspreken. 5 juli 2010 bewerkt door thex
BigFurryMonster Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Tegen de regels en de geest van het 'spel', inderdaad. Het is hier geen Foursquare.
Waldio Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Een quote van kruimeldief: Een log is een log als je naam in het logboek staat Dus als er geen naam in het logboekje staat is de cache niet gevonden.
thex Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Een quote van kruimeldief:Een log is een log als je naam in het logboek staat Dus als er geen naam in het logboekje staat is de cache niet gevonden. Dan is hij nog maagd
Attila de Hunt Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Geen naam in het logboek is geen found. Kan me echter er wel iets bij voorstellen dat je vraagt om toch te mogen loggen als je na pak m beet 12 kilometer een lege doos aantreft, en ook nog eens niet in de buurt woont. In dat geval zou ik persoonlijk niet zò puriteins zijn en toestemmen en vervolgens de zaak snel weer op orde brengen. Maar strikt genomen is het idd géén found.
t-bones Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Geen cache, geen found. Maar: tocht gelopen op een actieve cache, cache weg... van mij mag je loggen. Aan mij dan de schone taak -als cache eigenaar- de cache op in inactief te zetten. Wie dan nog logt heeft pech: je wist dat-ie er niet meer was. Moet je maar zorgen voor verse informatie! Opnieuw hebben beide partijen een verantwoordelijkheid: de loper voor verse informatie en de legger voor een juiste status (actief of inactief).
Sivota Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Een quote van kruimeldief:Een log is een log als je naam in het logboek staat Dus als er geen naam in het logboekje staat is de cache niet gevonden. Klopt, het is zelfs een legitieme reden waarom een Cache-eigenaar een log mag verwijderen. Er ligt niet zo heel veel in de guidelines vast over het verwijderen van logs, maar dit wel. Groundspeak vraagt wel of je alles een beetje in overleg wilt doen, maar een (al op de pagina genoteerde) geripte cache kan niet worden gelogd in het logboek en is daarom een not found.
MariSun Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 (bewerkt) Geen naam in het logboek is geen found. Kan me echter er wel iets bij voorstellen dat je vraagt om toch te mogen loggen als je na pak m beet 12 kilometer een lege doos aantreft, en ook nog eens niet in de buurt woont. In dat geval zou ik persoonlijk niet zò puriteins zijn en toestemmen en vervolgens de zaak snel weer op orde brengen.Maar strikt genomen is het idd géén found. Helemaal mee eens; als er zo'n verzoek bij mij terecht komt, zoek ik het uit en vindt het prima als degene (na contact met uitleg) kan loggen. Zelf meld ik wel in 'n PM de situatie en wacht tot de legger alles weer in orde heeft en ga ik als ik tijd heb en in de buurt ben wel een keer terug om te loggen. 5 juli 2010 bewerkt door MariSun
handleiding Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 Zag het al een paar dagen geleden, omdat ik Texel wil leegvegen , de laatste 15 En deze ligt in het bijzonder behoorlijk hoog op het eiland, iets waar je niet helemaal heenfietst Verbaasde me over de hoeveelheid voute logjes Maar als je de cache-eigenaar vraagt of je er een nieuw rolletje neer mag leggen (dit is volgens mij een oosterbuur die veel op het eiland doorbrengt) Op afgesproken plek uiteraard, los je het probleem mede op. Weer iemand blij en toch logbaar We moeten proberen om elkaar een helpende hand toe te steken op bepaalde momenten, b.v. bij ziekte of vakantie Helaas gaat mijn fietsdagje Texel niet door, anders had ik desbetreffende cache-eigenaar gemaild met het aanbod van hierboven. Jammer dat mensen het niet begrijpen ook gewoon stug een cache loggen als er lokale jeugd in de buurt is is niet slim en vraagt om een rip, wat dus ook gebeurd is Zie hier ik heb het gevoel dat cachen steeds meer onnadenkend gedaan wordt, met van ze zien niet wat ik doe
Sivota Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 (bewerkt) Maar als je de cache-eigenaar vraagt of je er een nieuw rolletje neer mag leggen (dit is volgens mij een oosterbuur die veel op het eiland doorbrengt)Op afgesproken plek uiteraard, los je het probleem mede op. Weer iemand blij en toch logbaar ..............knip In goed onderling overleg kan er m.i. veel, al lijken er ook wel meer situaties te zijn waarbij de cachers maar een koker neergooien omdat zij de cache niet konden vinden en er daarom vanuit gaan dat de cache geript is. Dat vind ik werkelijk onzin. Verder, tja het komt wel eens voor dat ik met een oude cachebeschrijving of zonder op pad ga of zelfs een pen ben vergeten. Dat is voor mij gewoon een not found. Je hebt toch wel de leuke wandeling gehad? Vind ik ook een cadeautje 5 juli 2010 bewerkt door Sivota
Broosha Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 In de basis: helemaal eens met de meeste voorgaande reply's: geen log geen found. Technisch gezien is het ook onzin. Hoe kan je nou iets als "found" aangeven als je het niet vind. Meer menselijk gesproken en in de geest van de liefhebberij: NA overleg met de eigenaar en NA toestemming hiervoor lijkt het me logisch dat het puntje toch gescoord mag worden. En het zal toch sterk zijn als de eigenaar dat niet toestaat. Zou deze het niet toestaan dan ontstaat er wat mij betreft namelijk een onheroepelijke verantwoordelijkheid voor de legger de cache rap in orde te krijgen. De coin heeft dus 2 kanten vind ik. Wel vind ik overigens dat als een cache "unavailable" wordt aangemerkt deze uit Maps zou moeten verdwijnen. Voorkomt de drang om een verdwenen cache toch te loggen om zo het stipje van de kaart te laten verdwijnen.
SixpackNL Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 En als je nou alleen (de restanten van) het logboekje vindt? Geen cache, wel een naam op de logrol Dat overkwam ons in Duitsland, de resten logrol dreven in het water, de cache zelf was nergens te bekennen, het was wel duidelijk (mede door de hint) waar de cache gelegen had. Uiteraard de eigenaar op de hoogte gesteld en die kwam zelf met het aanbod dat we de cache mochten loggen. Dit hebben we niet gedaan omdat we er vaker komen, maar anders hadden we het waarschijnlijk wel gedaan. Onlangs reden we er toevallig langs (zonder GPS) en toen hebben we de cache alsnog gelogd.
handleiding Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 En als je nou alleen (de restanten van) het logboekje vindt? Geen cache, wel een naam op de logrol Dat overkwam ons in Duitsland, de resten logrol dreven in het water, de cache zelf was nergens te bekennen, het was wel duidelijk (mede door de hint) waar de cache gelegen had. ..... Heb ik in nederland andersom gehad, wel een kokertje geen logrol Heb ik toen een reserve logrol ingedaan en de eigenaar verwittigd. ook wel eens 2 caches gevonden op dezelfde locatie, een onder het zand met de ander erbovenop welke log je dan??? hier ook de eigenaar aangeschreven maar blijf bij standpunt geen naam op de logrol niet loggen!! ook niet als de eigenaar aangeeft dat het wel ok is heb ik ook wel een keer gedaan maar later de log aangepast na alsnog de naam op de log geschreven te hebben.
Goedweerloper Geplaatst 5 juli 2010 Geplaatst 5 juli 2010 (bewerkt) Voor mij is het een found als het duidelijk is dat je de cache hebt gevonden, ook als je bijv. bent vergeten om een pen mee te nemen maar wel een fotocamera hebt. Cache gevonden = found it, logisch toch? Een onbeschrijfbaar logboekje of logrolletje is dan een grensgeval wat aan de goede kant valt. Zit er geen logboekje of logrolletje in, dan is het in principe geen cache maar een gewoon bakje/potje/kistje/enz. Dan kan alleen in overleg een foundje worden gelogd, als het wel duidelijk is dat het de cache is. Want dat hoeft niet zo te zijn, ze hebben wel eens de restanten van een geripte cache gevonden in plaats van de nieuw geplaatste. Is de cache helemaal weg dan aub geen found logje! 5 juli 2010 bewerkt door Goedweerloper
Aanbevolen berichten