Spring naar bijdragen

Wie Vindt Ook Dat Er Een Wildgroei Van Banners Is?


Ruud4d

Vind je dat er een wildgroei aan banners is?  

202 leden hebben gestemd

  1. 1. Ben je het eens met de stelling of niet?

    • Ja
      61
    • Nee
      99
    • Er tussen in
      15
    • Ik durf mijn mening niet te geven
      6
    • Ik heb er niet over nagedacht en heb er geen mening over
      21


Aanbevolen berichten

Lang geleden werd de eerste banner gepresenteerd. Volgens mij was dat bij de Bedevaart-cache. Iedereen wilde toen natuurlijk ook die cache vinden om de banner in zijn handtekening te kunnen zetten. Al snel kwamen er meer banners die aangaven dat je iets had gepresteerd (zoals 37 km gelopen bij Stevig Stappen).

Al snel waren er mensen die zoveel caches met banners hadden gevonden dat de handtekening aan regels werd gebonden. 20 banners per handtekening nemen namelijk heel veel ruimte in op de server van het forum en daardoor worden de berichten ook onleesbaar.

Dat was de inleiding.

Vandaag keek ik naar de Bookmark van *BaJo*: Bannercaches in Nederland in mijn GSAK. Daar bleek dat de traditional die ik ooit gevonden had, ook al een banner had. En verschillende events. En heel veel mysteries.

Leuk voor de banner-jagers en de ontwerpers. Maar wordt het niet een beetje te veel?

Zouden de ontwerpers zichzelf niet eens in de hand moeten houden en niet voor elke simpele cache een banner maken?

 

Dit is een simpele poll die naar je mening vraagt. De antwoorden staan in oplopende letterhoeveelheid en zijn bedoeld met een knipoog. Willen jullie nog een mening hieronder schrijven, doe dat dan ook met een knipoog en niet persoonlijk.

Ik kom wel weer eens kijken wat jullie denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er tussen in.

 

Ik had er ook veel, en ineens werden een aantal slachtoffers gekozen :thumbup: . Ik moest mijn banners ruimen. Terecht :dribble: , maar kreeg hulp: de banners zouden als een filmpje langs trekken. Mooi toch. Nee niet waar: ook die moesten geruimd worden. Iemand had geklaagd (lekker onbekend wie: l..). Iemand met flitsgevoelige ogen, die daar waarschijnlijk een toeval van kreeg. Het is nu 2.5 jaar later, en ik zie stapels banners. Ik denk dat 1 of 2 regels moet kunnen, desnoods in een filmpje. Het is wel een teken van degradering: immers als iedere cache straks een heldendaad is en beloond wordt met een dito ereteken ...... affijn, zoek dat zelf maar uit. Daar komen we gezamelijk toch niet uit :dribble:

 

<knip>.

bewerkt door Mr.Atari
opmerking is ongepast en heeft niets met dit onderwerp te maken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch ieder zijn eigen keuze of ze een banner wel of niet in het profiel zetten.

 

Als iemand enorm veel plezier heeft gehad tijdens een bepaalde cache, kan hij/zij de banner van die cache opnemen in zijn/haar profiel. Maar het is niet verplicht.

Dat er een maximum aan het aantal banners zit is ook begrijpelijk, ivm de snelheid van de server.

 

Toch is het voor cacheleggers wel leuk om zijn/haar banner terug te zien. Dat is ook een soort van reclame voor de cache waardoor er misschien meer mensen op af komen.

 

Dus mijn stem: Nee

Simpelweg omdat het een vrije keuze is om de banner wel of niet te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar ik had wel 4 regels nodig: 4 tot 5 breed. En wat dan ? Een hele pagina vullen ?

p.s: snelheid server: ahaah. Waar sla jij je banner op: niet bij .com of .nl. Geen argument dus ! Alleen de referentie komt mee ! En dat is minimaal vergeleken het plaatje (die meestal ook niet groot is).

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De banners zelf storen me niet, dus heb ik "nee" geantwoord. Maar ik vind het een goede zaak dat aan het aantal banners in de handtekening hier op het forum een maximum is gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je overal druk om maken. "Nee" dus. En met een "gifje" zet je alle 159 banners binnen hetzelfde stukje ruimte, dus problemen met leesbaarheid zijn ook niet per sé nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je overal druk om maken. "Nee" dus. En met een "gifje" zet je alle 159 banners binnen hetzelfde stukje ruimte, dus problemen met leesbaarheid zijn ook niet per sé nodig.

 

Leuk en het neemt niet veel ruimte in. :thumbup:

maar hoe je het voor elkaar krijgt ? :dribble:

 

groeten en ga cachen met z'n alle.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

psst, zie mijn post

Ik snap'm niet helemaal. Wat bedoel je?

Gompie: ik had ook een filmpje, maar dat mocht niet. Natuurlijk zie ik andere cachers ook kiezen voor zo'n handige aanpak ... maar het mocht gewoon niet ... althans ... bij mij niet. Wellicht heeft de tand des tijds iets positiefs opgeleverd, en zijn de roulerende banners nu wel toegestaan. Ik heb er nooit formeel bericht van gezien :thumbup:

 

 

Even een grapje en knipoog: jullie begrijpen natuurlijk wel mijn bericht. 2 Regels mag met alternerende banner ! Best of both worlds !!!!!

@marisun: hier zijn freeware pakketjes voor.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar is mijn stelling niet duidelijk genoeg.

Het gaat er mij niet om hoeveel banners wel of niet gebruikt mogen worden in een handtekening.

Waar ik op doel is wat Thex benoemt met:

Het is wel een teken van degradering: immers als iedere cache straks een heldendaad is en beloond wordt met een dito ereteken

Met andere woorden: de waarde van de eerste banners is naar beneden gehaald door de latere banners. Vroeger kreeg je er een als je een moeilijke of zware cache ten einde bracht, nu krijg je er een als je aanwezig bent geweest bij een event.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het is toch aan jezelf of je gebruik maakt van zo'n banner?? Wil je alleen banners waar een zware cache aanhangt, dan doe je dat. Wil iemand allerlei banners om te laten zien dat ie op events is geweest (wat ik niet begrijp), dan doet diegene dat. Lekker belangrijk...

Ik vind niet dat 'flutbanners' (banners van caches die volgens wie dan ook niet bannerwaardig zijn) de waarde van banners van zware caches naar beneden halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de waarde van de eerste banners is naar beneden gehaald door de latere banners

 

Dat ben ik wel met je eens. Het mogen gebruiken van een banner heeft niet zo veel meer met het leveren van een prestatie te maken. In dat opzicht zou je van een degradatie kunnen spreken. Maar verder stoort me dat niet echt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik vind dat er een wildgroei aan banners is. Maar dat betekent niet dat ik vind dat je daar iets aan moet doen. Verzin gewoon wat nieuws. Banners zijn gedevalueerd, met Greasemonkey(+Firefox) kan je ze vast onzichtbaar maken. Wat komt er nu? Ik zin op een alternatief, een banner 2.0 zogezegd. Leuke inspirerende discussie. (Gaat het eens niet over eitjes, stopcontacten en lichtknopjes.)

P.S. Lekker grote banner hier onder, hè?

bewerkt door superboppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er een wildgroei is aan mensen die altijd wat te zeuren hebben, gaat het niet over de manier van cachen, dan wel over banners, dan weer of oppikkertjes, dan weer over het weer, altijd wel wat.

 

Leven en laten leven. Doe lekker je ding waar jij zin in hebt, stoor je je ergens aan, je hoeft het niet te doen, niemand, maar dan ook niemand die je verplicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...