Spring naar bijdragen

Ongebruikte Cache Nieuw Leven Inblazen


jolimama

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen de cache Transferium in Nunspeet is al een tijdje definitief gearchiveerd.

Nu is het zo de cache is er gewoon nog en graag wil ik hem nieuw leven inblazen. Ik wil hem niet houden zo als hij is maar aanpassen/uitbreiden.

De cache is/was eigendom van de woudlopertjes helaas ik krijg ze niet te pakken per email en zie dat ze niet meer actief cachen maar nog wel de site bezoeken.

De cache is er nog en de cache bewakers zouden het leuk vinden als er weer wat leven in zou komen wie kan mij helpen contact te krijgen met de woudlopertjes en mijn andere vraag is kan ik de cache gewoon gebruiken als ik geen contact met ze krijg.

Wil je mailen mail dan naar geocachen(staartje)dat.ismijnhobby.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wil je de cache (doos / munitiekist / etc.) gebruiken die er fysiek ligt .. de route (incl. alle waypoints) .. de pagina (adoptie) .. of het gehele plaatje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de buurt van Borculo ligt de cache Waterster (GCH7RF) waar het ook mis is gegaan maar waarbij iets heel anders aan de hand is.

De cache plaatser is al jaren spoorloos, en helaas de cache nu ook. Maar de cache staat nog op actief. Als iemand die daar woont een nieuwe cache zou willen neerleggen dan kan deze gewoon verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan die cache dan niet gewoon verder, want je kan nooit meer de cachebeschrijving aanpassen aan een nieuwe situatie en mailtjes naar de eigenaar verdwijnen ook in een zwart gat.

Plaats gewoon een 'Needs archived' logje en de lokatie komt vanzelf vrij voor een nieuwe cache. Zo uniek lijkt me deze cache toch ook niet dat hij per se actief moet blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan mij helpen de cache Transferium in Nunspeet is al een tijdje definitief gearchiveerd.

De cache is gearchiveerd en je kunt deze plek nu gebruiken om een nieuwe cache te leggen. Uiteraard zul je wel opnieuw toestemming moeten vragen. Ik zou me niet bezwaard voelen dat ik een cache plaats op de plek van iemand anders. Je hebt tenslotten geprobeerd contact te krijgen, maar er wordt niet gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn vorige week zelfs nog online geweest om hun laatste cache (GCAC99) te archiveren.

Een beetje vreemd dus dat ze dan verder nergens op reageren. Maar gewoon je gang gaan met het maken van een nieuwe versie zou ik zeggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan die cache dan niet gewoon verder, want je kan nooit meer de cachebeschrijving aanpassen aan een nieuwe situatie en mailtjes naar de eigenaar verdwijnen ook in een zwart gat.

Plaats gewoon een 'Needs archived' logje en de lokatie komt vanzelf vrij voor een nieuwe cache. Zo uniek lijkt me deze cache toch ook niet dat hij per se actief moet blijven?

 

Daar had ik nog niet aan gedacht.

En ik denk dat het geen unieke cache is (wel een aardige multi), het is alleen mijn "nearest by not found" cache. Een "needs archived" werkt ook, maar dat vind ik een noodgreep voor het laatste moment.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal misschien bij deze cache helemaal niet het geval zijn, maar ik kan mij voorstellen dat caches bij Gc.com gearchiveerd zijn, maar wel nog actief zijn bij Terra en/of Quality en dat er daarom misschien nog een doosje ligt.

Is het dan 'done' om zomaar iets anders neer te leggen op die plek, ook wanneer er geen contact te krijgen is?

Zomaar iets wat ik mij afvraag (ook n.a.v. een aanverwante vraag op Gc.com).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een grappige gedachte. Gebruiken die ook gc codes? maw is er geen onderscheid te zien?

 

 

Nee, GC codes zijn alleen in gebruik voor GeoCaches, daarom wordt, volgens mij, nog wel eens het onderscheid tussen de benamingen geocaches en caches gemaakt.

Het is echter wel degelijk eerder gebeurd dat iemand zijn fysieke geocaches bij GC.com weghaalde en dezelfde caches onder een ander systeem "plaatste" bij Terra of Qualitycaching, omdat men zich bijvoorbeeld daar meer thuisvoelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je de cache (doos / munitiekist / etc.) gebruiken die er fysiek ligt .. de route (incl. alle waypoints) .. de pagina (adoptie) .. of het gehele plaatje?

De doos zou ik graag willen gebruiken er zit nog een coin in en deze zou ik graag weer laten reizen. Mochten ze de doos terug willen dan plaats ik een nieuwe.

Wat ik wel wil is de route aanpassen, iets meer moeite er voor doen ik zal hem dan ook Transferium II noemen en een verwijzing naar de oude maken.

Ondanks dat hij op zijn plek blijft zal het niet makkelijk zijn voor wie hem al gelopen heeft hem gelijk te loggen. In de nieuwe route wordt de oude route opgenomen (behalve het mango puntje deze wordt aangepast) Het moet een route worden die voor kinderen leuk is om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het zo wie zo niet netjes om in ieder geval de coin eruit te halen en weer oppad te sturen? Want als hij er nog steeds in zit, is dat al meer dan 2 jaar!!!

Ook als de cache onder een andere vlag nog actief is, dan is de coin nog steeds alleen op GC te loggen..........

En op deze manier heeft de eigenaar van de coin geen last van het dilemma van overnemen of niet.

 

Sterkte met de juiste beslissing nemen, ik snap je twijfels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coin er uit halen dat wilde ik zo wie zo gaan doen. Daarnaast het was een mooie cache alleen hij behoefde wat aanpassingen en in mijn ogen wat aanvulling want wanneer je door dacht hoefde je de cache niet te lopen en dat is jammer want de locatie is leuk en zonde als snelle opraper.

bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...