Spring naar bijdragen

Ervaring Autonavigatie Om Naar Een Cache Te Rijden.


Veendammer

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zet thuis de coords van de diverse caches in mijn Magellan eXplorist XL.

Vervolgens doe ik deze in de houder op het dashboard en tik op "naar WPT" en vervolgens "straten en wegen"

 

Ik check vervolgens nog even of ik op een logische plek uitkom. (soms ligt het dichtstbijzijnde bereikbare punt midden op de snelweg of aan de verkeerde kant van een water)

 

Mijn GPSr auto-navigeert me vervolgens keurig naar dat dichtstbijzijnde punt, waar ik naar een veilige parkeerplaats zoek.

 

Ik pak de GPSr uit de houder en loop vervolgens naar de cache.

 

m.a.w. ik doe alles gewoon met 1 apparaat, zoals dit ook met diverse andere kan.

 

Nadeel van de Magellan is dat de kaarten aan het verouderen zijn (gelukkig blijven de meeste wegen redelijk op hun plaats) en er voor Europa blijkbaar geen nieuw kaartmateriaal meer komt. (zal dus binnenkort ook wel aan de Garmin Oregon ofzo gaan)

 

Neemt niet weg, dat ik zelden voor verrassingen ben komen te staan.

Iets wat me met een geleende TomTom overigens net zo goed is overkomen.

Ook daarmee moet je echt even checken of je eindpunt wel op een plek ligt, waar je iets mee kan.

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

 

ik heb geen ervaring met GPS coordinaten en TomTOm. Wat ik doe om bij mijn beginpunt te komen is het volgende: Ik vul mijn coordinaten in op de site gps coordinaten(google). Daar wordt de precieze plaats met eventuele straatnamen aangegeven van mijn beginpunt. Die naam geef ik in op de Tom Tom en rijden maar. Zo start ik op het juiste beginpunt, zonder inderdaad op mijn GPS te moeten kijken tijdens het rijden.

 

Succes, diana437

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

In de beginnen gebruikte we hier TomTom navigator op een PDA.

De satelieten werden door een Bluetooth GPS ontvanger in de gaten gehouden.

De poi werden door GPSbabel omgezet in een .ov2 bestand voor TomTom.

Dat ging jaren goed, we zijn in 2006 en 2009 naar de Noordkaap gewest en hadden geen probleem om de weg te vinden.

Tot eind vorig jaar, toen weigerde TomTom de GPS ontvanger te zien.

Een half uur ging het goed maar dan was het over.

Tijd voor een andere oplossing en dat werd een Garmin Nuvi 255WT

"W" voor Widescreen en "T" voor traffic info.

Ik moest even stoeien om de poi in het goede formaat voor Garmin te krijgen.

Nu genereer ik .gpi met GPSbabel, en we kunnen weer op pad.

Wel even wennen, bij TomTom kon je op de PDA aangeven wat je op het display wilden zien aan poi.

Bij de Garmin zit dat in het .gpi bestandje versleuteld.

Net als het icoontje wat je wilt zien, (wat je pas ziet als je inzoomt naar 80m)

Gelukkig geeft GPSbabel prima info over hoe te werk te gaan om de goede .gpi instelling te krijgen.

Via mapsource kan het uiteraard ook alleen dat draait niet op mijn laptop.

Ik gebruik Linux (Ubuntu) en ben er dik tevreden mee.

Verder gebruik ik GoogleEarth om de thuis de boel te verkennen en om alvast vlaggetjes te plaatsen voor zowel de Garmin Nuvi als de Garmin Etrex.

Opslaan als .kml en mbv GPSbabel maak je .gpi en vul je de GPS met coordinaten.

 

Suc6 met jullie creatieve oplossingen.

Groeten Heva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb in mijn nieuwe cachemobiel een ingebouwde navigatie (Harman Becker, met Navteq kaarten).

 

Al veel op internet gezocht, maar nog geen formaat gevonden om caches daarop zichtbaar te maken. :)

 

Iemand een idee? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij maken gebruik van Sygic/MCGuider op onze mda.

Kunnen jullie uitleggen hoe je op coordinaten kan navigeren?

Ik begrijp niet hoe je deze in kan voeren. Als hij vraagt om de lengtegraad en wij voeren deze in, doet hij verder niks.

(als wij op gereed drukken, gaat hij niet verder)

oeps vergeten te reageren

de truc is het in voeren

bv N52°11.111' niet vergeten aan het eind de ' te zetten

en natuurlijk ook het Oostcoordinaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Is het mogelijk om vanuit GSAK een gemaakte keuze van cacheposities, als POI's - bijv via een geheugenkaartje - in het navigatiesysteem van Becker Harman te integreren?

Dat hoeven geen coordinaten te zijn, maar gewoon een icoontje op het navigatiescherm zoals bijv. bij benzinestations.

Zo ja hoe werkt dat dan ?

Welke achtereenvolgende stappen moet ik dan volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Wij hebben op het moment een erg vreemde booboo met de tomtom. Wanneer we de coordinaten ingeven stuurt hij ons 2 km ergens anders heen.

en precies 2km he.

en dat al nu maanden.

 

We zijn maar gaan voorbereiden thuis. straatnaam plus dichtsbijzijnde zijweg. dat invoeren en we tuffen erzo op af.

Iemand een idee wat we fout doen?

En het heeft dus gewoon gewerkt tijdens ons vorige cache seizoen.

 

Rollertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens of je op de Tomtom ergens een kaartdatum (ook wel mapdatum) kunt instellen. Misschien staat die verkeerd. Dat moet WGS84 zijn.

 

Of maak je misschien gebruik van een aparte gps muis die mogelijk verkeerd staat. Helpt een harde reset misschien? Terug naar de fabrieksinstellingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zou ik in eerste instantie ook aan gedacht hebben. In mijn Toyota kan ik coördinaten alleen maar in seconden opgeven. Je moet dan van te voren even het geocaching coördinaat omzetten naar die notatie. Maar aan de andere kant.... Een verschil van 2 km lijkt me te veel. Door de afwijkende notatie kun je er een aantal meters naast zitten maar 2 km???? Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Maar er wordt weinig informatie gegeven over instellingen etc. en dan is het vanachter je computer een hopeloze missie, om met een passende oplossing te komen....

 

Als de vraagsteller stelt, dat het vorig jaar wél goed ging, dan is het volstrekt duidelijk dat er (waarschijnlijk per ongeluk) ergens een vinkje danwel anderszins een instelling is gewijzigd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...