Spring naar bijdragen

Lente


superstein

Aanbevolen berichten

We zitten al een tijdje in de greep van koning winter en ik betrap me zelf erop dat ik wat minder op pad gaat om te cachen en als ik ga me beperkt tot oppikkers (niet dat daar iets mis mee is).

Is dit iets waar ook anderen zich in kunnen vinden, in de winter de wat simpelre caches en naar gelang de temperaturen stijgen de multi's en hersenbrekers?

Wat wel als voordeel van de winter kan worden genoemd is het ontbreken van muggen, teken en brannetels, vinden wij.

Weet iemand nog meer voordelen van het geocachen in temperaturen van 0 graden of lager? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het heerlijk om buiten te zijn in de winter, zeker als het zo'n vriezend open weer is. Vandaag nog een prachtige multi in Brabant gedaan. Niemand te zien, prachtige omgeving, wat wil je nog meer ?

 

Yes, ik dacht al dat ik van een uitstervend ras was...

Ik ben een grote liefhebber van de herfst en winter,

ook omdat ik slecht tegen de warmte kan.

Een frisse wind en wat druppels of sneeuwvlokken,

dan is de natuur het meest intens, dan voel je tenminste dat je buiten bent geweest.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft kan de winter niet snel genoeg afgelopen zijn.

 

Ik ben wat dat betreft een goed weer cacher... Ik zie er de lol niet van in om me dik in te pakken en dan te gaan cachen. Het moet wel leuk blijven. Blijkbaar ben ik toch nog niet zo fanatiek als de meesten mij vinden :thumbup:

 

Voor de winter heb ik nog genoeg andere dingen te doen, die kan ik dan mooi afronden, zodat ik als het mooi weer is weer fijn kan gaan cachen, zonder schuldgevoel dat er van alles is blijven liggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helemaal niks met de winter, ik voel me beperkt in m'n bewegingsvrijheid als ik me dik moet inpakken. Ik cache alleen als er geen sneeuw ligt, wil wel veilig van a naar b.

Wat ik dan maar doe is wat puzzels oplossen of routes uitstippelen voor als het weer mooi weer is, heerlijk weer fietsen en wandelen.

Doe mij maar 25 graden, korte broek , t-shirtje, zon enz enz.

Heerlijk die warmte op m'n lijf.

Kan me niet snel genoeg opschieten met die vieze witte zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afgelopen tijd weer hele mooie wandelingen gemaakt in de bossen door soms dikke pakken maagdelijke sneeuw. Heerlijk, vooral als de zon erbij schijnt.

Doet me weer denken aan de winters van vroeger toen we - althans zo herinnner ik het me - elke winter sneeuw hadden.

Onze hond - half husky - kan er ook geen genoeg van krijgen om door de sneeuw te banjeren, met sneeuwballen te worden bekogeld en na afloop weer lekker bij de kachel te kruipen.

Ik vind alle seizoenen mooi, de nattigheid van de herfst het minste, al zijn bij droog weer de herfstbossen juist weer heel erg mooi.

Maar ik merk dat er meer mensen de tijd nu gebruiken voor het oplossen van puzzels, gezien de vragennaar hints die ik heb gekregen sinds er sneeuw ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind cachen in de kou geen probleem, doe dit dan ook wel hetzij beperkt.

Ik cache meestal in het weekeinde en dan in de ochtend (om mijn gezin niet teveel mee te slepen in mijn hobby)

s winters zijn de nachten lang en dus kan ik s ochtends niet echt cachen.

De sneeuw vind ik eigenlijk een nadeel met cachen, je laat teveel sporen na met het zoeken.

Kans op rippen is dan groter, omdat het opvalt als er veel platgetrapte sneeuw naast een boom is b.v.

Ik ga dan ook wat meer mysterie caches oplossen, voor de lente

Probeer te cachen wanneer ik kan, verleden week 13 stuks gedaan dus het kan wel

Heb ook een cache idee uitgewerkt en zover voorbereid dat ik hem zo kan publiceren. (daar is de winter ook goed voor)

een 2e moet ik alleen voorverkennen en een mooi plekkie vinden (contact en toestemming is er al)

bewerkt door handleiding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriendin en ik geven ook meer de voorkeur aan een lekker zonnetje en wat warmer weer. ;)

Toch zijn we dit weekend weer 2 dagen op pad geweest en 14 caches gescoord.

Wel wat meer korte multi's of oppikkers inderdaad. De langere tochten vallen met dit weer wat sneller af :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd voor komkommertijd.

 

Of is die soms nu al begonnen ;)

 

Ger@ld

 

Ach, als ik kijk naar mijn aantal van de laatste drie maanden heb ik niet het idee dat de komkommertijd begonnen is.

Volgens mij ligt het aan je zelf, wil je de kou en de sneeuw in, ga dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...