Spring naar bijdragen

Lente


superstein

Aanbevolen berichten

Ook al ben ik een beginner, de sneeuw maakt mij niets uit.

Maar ik heb 2 kleine kids en die vinden de nieuwe hobby van mama niet zo leuk als het heel koud is.

Dus ik moet het nu ook rustig aan doen. Maar zodra het even lekker weer wordt ga ik echt op pad.

Buiten zijn is heerlijk en heel goed voor de kinderen.

Dus het zonnetje mag komen van ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De aantallen lopen sinds december zeer sterk terug. Wij prefereren in beginsel toch wel een lekker zonnetje op onze bolletjes en de zon hebben we sinds twee maanden nauwelijks gezien. Daarbij komt, dat we zelden zoveel sneeuw gezien hebben als tijdens deze winter. Dat geeft buitengewoon mooie plaatjes, maar om te gaan cachen is dat toch wat minder.

 

Fietsen gaat vaak moeilijk, dus je moet wel met de auto en om de problemen nou op te zoeken vanwege de speurtocht naar een vierkante decimeter tupperware???

 

Een ander nadeel is, dat je (zoals hierboven al genoemd) veel sporen nalaat. Gisteren zijn we wél even onderweg geweest, omdat we na al die sombere dagen toch wel even de buitenlucht in wilden. Er was een laagje verse sneeuw gevallen en als je dan (zoals wij gisteren) met een aantal mensen onderweg bent, dan komt er ter hoogte van de cache een tsunami van maat 44 afdrukken op je af. De volgende (die er in ons geval trouwens niet geweest is) heeft het dan wel heel erg gemakkelijk....

 

En als wij gewoon het aantal logjes zien (buitengewoon weinig in verhouding met de rest van het jaar) dan lijkt het erop, dat de meeste cachers er net zo over denken.

Geocaching is bij uitstek een mooi weer bezigheid (vinden wij), waarbij je lekker met je partner, vrienden of het hele gezin de natuur intrekt. En natuurlijk zijn er in de winter ook mooie dagen, waarop dat heel goed kan, maar in deze winter worden we daar nou niet echt mee verwend.

 

Voor de fanaten en prijsjagers onder ons (maar dat is voor ons een non-item) vormt dat allemaal geen beletsel. Die zie ik er zelfs midden in de nacht bij -6 en voorzien van lantaarns op uittrekken.... Dan is er ergens bovenin een grijze cel geknapt, tenzij zij een site gevonden hebben, die ik (nog) niet gevonden heb.... Dat is een site waar je je FTF kan inwisselen voor een jaarlijkse belastingkorting van 25%....

 

Zodra DIE site in de lucht is, koop ik ook een 1000 lux lantaarn!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de fanaten en prijsjagers onder ons (maar dat is voor ons een non-item) vormt dat allemaal geen beletsel. Die zie ik er zelfs midden in de nacht bij -6 en voorzien van lantaarns op uittrekken.... Dan is er ergens bovenin een grijze cel geknapt, tenzij zij een site gevonden hebben, die ik (nog) niet gevonden heb.... Dat is een site waar je je FTF kan inwisselen voor een jaarlijkse belastingkorting van 25%....

 

Zodra DIE site in de lucht is, koop ik ook een 1000 lux lantaarn!!!!

 

Ik ben er ook een die de afgelopen 2 maanden er 's-nachts op uit trokken, maar dan niet voor de zogenaamde FTF's. Daar heb ik minder tot niets mee. En die grijze celletjes boven werken nog steeds behoorlijk, daar is niets mis mee. ;)

Maar gewoon om die bepaalde cache te doen, en meestal moeten we er nog een behoorlijk eind voor verplaatsen. Ondanks de sneeuwval beide keren waren het mooie avonden/nachten.

Maar inderdaad ieder zijn eigen keuze.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caching is altijd leuk, weer of geen weer.

Zomers is uiteraard makkelijker en comfortabeler vanwege het ontbreken van sneeuw. Het grote verschil tussen zomers en 's winters cachen is voor mij dat je zomers en in de lente 's avonds meer tijd (=daglicht) beschikbaar hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn natuurlijk ook specifieke nachtcaches. Voor de echte liefhebbers een must, maar daar doelde ik natuurlijk niet op.... Ik krijg keurig van geocaching.com de meldingen, wanneer er nieuwe caches worden geplaatst. Een dag later kan ik dan toch mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en dan kijk ik even, wat er de eerste uren na de plaatsing gebeurd is.... En dan zie je toch wel hele vreemde berichten voorbijtrekken.... Voor de meest onbenullige oppikkers stappen sommigen zowat hun bed weer uit, rijden vervolgens 35 km door de nacht naar een cache, sluipen ter plekke als dieven in de nacht rond met een zaklamp, rijden dan weer 35 km terug, stappen weer terug in bed en leggen hun koude leden tegen moeders aan en melden vervolgens de volgende ochtend vol trots, dat ze een ftf hebben.....

 

Dat is dus een onderdeel van het cachen, waarbij IK niet anders kan doen dan de wenkbrouwen optrekken.

 

Maar als gezegd, dat is iets anders als waar Remunj op doelt!! Jouw grijze cel is prima in orde!!! ;)

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn natuurlijk ook specifieke nachtcaches. Voor de echte liefhebbers een must, maar daar doelde ik natuurlijk niet op.... Ik krijg keurig van geocaching.com de meldingen, wanneer er nieuwe caches worden geplaatst. Een dag later kan ik dan toch mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en dan kijk ik even, wat er de eerste uren na de plaatsing gebeurd is.... En dan zie je toch wel hele vreemde berichten voorbijtrekken.... Voor de meest onbenullige oppikkers stappen sommigen zowat hun bed weer uit, rijden vervolgens 35 km door de nacht naar een cache, sluipen ter plekke als dieven in de nacht rond met een zaklamp, rijden dan weer 35 km terug, stappen weer terug in bed en leggen hun koude leden tegen moeders aan en melden vervolgens de volgende ochtend vol trots, dat ze een ftf hebben.....

 

Dat is dus een onderdeel van het cachen, waarbij IK niet anders kan doen dan de wenkbrouwen optrekken.

 

Maar als gezegd, dat is iets anders als waar jij op doelt!!

 

Ook ik krijg die meldingen, maar ik kijk er eens naar en denk dan, die komt nog wel een keer. Als hij er al een paar dagen ligt en dan nog niet gevonden is, wil ik er een nader na kijken en misschien eens samen met een collega gaan zoeken. En dan nog laat ik de FTF aan de collega.

En inderdaad er zijn nachtcaches die voor de liefhebbers een must zijn, daar ga ik dan ook 's-nachts voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer of geen weer .. wij trekken er wel op uit. De kleine vindt het heerlijk in de sneeuw en als hij koude handjes krijgt van de sneeuwballen stoppen we hem lekker terug in zijn warme slaapzak en is hij zo weer op temperatuur. Nadeel is wel dat de caches wat lastiger te vinden zijn als ze bedolven onder de sneeuw liggen weggestopt. En aangezien we tijdens de koude winteravonden meestal wat puzzels proberen op te lossen, en deze wat minder vaak worden gevonden, kunnen we helaas geen gebruik maken van achter gelaten sporen. Het aantal not founds ligt dan tijdens deze periode gemiddeld iets hoger.

Maar we beperken ons niet tot snelle oppikkers .. gisteren (o.a.) 3 multi's gedaan waarvan we er 1 helaas niet hebben gevonden. Maar dat zal wellicht aan de bevroren rekencellen hebben gelegen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer of geen weer .. wij trekken er wel op uit. De kleine vindt het heerlijk in de sneeuw en als hij koude handjes krijgt van de sneeuwballen stoppen we hem lekker terug in zijn warme slaapzak en is hij zo weer op temperatuur. Nadeel is wel dat de caches wat lastiger te vinden zijn als ze bedolven onder de sneeuw liggen weggestopt. En aangezien we tijdens de koude winteravonden meestal wat puzzels proberen op te lossen, en deze wat minder vaak worden gevonden, kunnen we helaas geen gebruik maken van achter gelaten sporen. Het aantal not founds ligt dan tijdens deze periode gemiddeld iets hoger.

Maar we beperken ons niet tot snelle oppikkers .. gisteren (o.a.) 3 multi's gedaan waarvan we er 1 helaas niet hebben gevonden. Maar dat zal wellicht aan de bevroren rekencellen hebben gelegen :-)

 

Wellicht heb je het koutje overgenomen van je Avatar vrouwtje.... Of je kon je ogen er niet van afhouden tijdens de wandeling.... Hoe dan ook, als ze zich niet wat warmer aankleedt tijdens het cachen wordt het nooit meer wat..... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...