scoutvinder Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 (bewerkt) i.v.m. het plannen van een multi. ik ben van plan een bootcache te maken met als eindcache één die 2 meter onder water ligt. in nedeland heb ik nog een andere onderwatercache gevonden- het comomeer GCX2YW De route, de stash en de locatie heb ik al. omdat in het uitzetten en neerleggen erg veel werk gaat zitten en officeel en cache niet binnen 50 meter van water mag liggen. was ik benieuwd of hier voor een uitzondering gemaakt kon worden? scoutvinder Edit: het gaat om een cache die je zelf moet opduiken Ik heb de vraag nu aan kruimeldief gesteld en wacht op antwoord 11 januari 2010 bewerkt door scoutvinder
Mr.Atari Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Ik denk dat je die vraag het beste aan Kruimeldief kan stellen....
Team Gelaen Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 officeel en cache niet binnen 50 meter van water mag liggen. Dat staat toch nergens? Je mag nietkort bij bruggen (en wellicht zijn grote doorgaande waterwegen ook niet handig) etc, maar dat lijkt me logisch. Deze al gezien (nooit gevonden trouwens): http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...0f-eeef779747c6
SixpackNL Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Wij hebben nog niet zo heel veel founds maar toch al verschillende op/bij bruggen of vlak bij water...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Ik ken 2 soorten onderwater caches: die waarbij de zoeker ook onder water moet en die waarbij de cache zelf slechts onder water is en via een touwtje vanaf de walkant tevoorschijn kan worden getrokken. Probleem: vele kleine watertjes worden elk jaar geschoond. Zou die in een niet-baggerrend natuurgebied liggen dan zou ik zeggen: als de beheerder het goed vind dan is het in orde.
Waldio Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 (bewerkt) In dit topic zegt Rijkswaterstaat dat het mag, mits je toestemming van de eigenaar/beheerder heb, en het mag niet aan brugdelen gehangen worden. 11 januari 2010 bewerkt door Waldio
Team Professor X Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Edit: het gaat om een cache die je zelf moet opduikenIk heb de vraag nu aan kruimeldief gesteld en wacht op antwoord Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen? Indien het toestemmingsverhaal akkoord is lijkt het mij een leuke uitdaging. Deze kan je dan ook zonder perslucht vinden. Een variatie ken ik met een waypoint op twee meter diepte, ook leuk. Overigens heten die diepere onderwater-caches scuba-caches. Hebben dan ook altijd ***** difficulty i.v.m. materiaal en kennis van duiken. Google maar eens op scuba cache.
DiedB Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 In dit topic zegt Rijkswaterstaat dat het mag, mits je toestemming van de eigenaar/beheerder heb, en het mag niet aan brugdelen gehangen worden. Ik heb toch al een paar caches gevonden tegen (verkeers)bruggen aan hoor! En trouwens heel veel onder voetgangers- of fietsersbruggetjes!
edwinsp Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Dat klopt inderdaad en ook langs de zogenaamde N wegen, maar wellicht dat de eisen wat strenger zijn geworden.
De Wijngemachtigde Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Weliswaar niet in Nederland, maar toch. Deze ligt op 18 meter diepte, en wordt niet heel vaak gelogd... Virgin Mary Geplaatst op 29 juni 2008. Ik ben er de afgelopen zomer langs gereden en slechts in mijn dromen vond ik de container
Pocileh Geplaatst 12 januari 2010 Geplaatst 12 januari 2010 (bewerkt) Weliswaar niet in Nederland, maar toch.Deze ligt op 18 meter diepte, en wordt niet heel vaak gelogd... Virgin Mary Geplaatst op 29 juni 2008. Ik ben er de afgelopen zomer langs gereden en slechts in mijn dromen vond ik de container Deze ligt ligt ook niet in Nederland. Wél 'ietsjes' dieper: Rainbow Hydrothermal Vents Volgens mij nog nooit gelogd 12 januari 2010 bewerkt door Pocileh
Waldio Geplaatst 12 januari 2010 Geplaatst 12 januari 2010 Deze ligt ligt ook niet in Nederland. Wél 'ietsjes' dieper: Rainbow Hydrothermal Vents Volgens mij nog nooit gelogd Zie ook de bookmark Lists: -Extreme and Adventure Caches (Extreme en Avontuurlijke Caches)-Wish List (Wenslijst)-Unusual Caches! (Ongebruikelijke caches)
Geomonden Geplaatst 8 mei 2010 Geplaatst 8 mei 2010 Deze heb ik gevonden, http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...d2-82984ead13c5 Zijn er in NL ook Scuba caches voor duikers?
mevrouw Cachetien Geplaatst 22 mei 2010 Geplaatst 22 mei 2010 Comomeer? Ja dat klopt. (In de volksmond dan tenminste, het is eigenlijk het Oosterduinsemeer. Deze cache ligt vlak bij Noordwijkerhout.)
Aanbevolen berichten