Spring naar bijdragen

Geocacher Van Het Jaar 2009, Finale


Lepman

Finale Geocacher van het jaar 2009  

298 leden hebben gestemd

  1. 1. Stem op 1 van de drie finalisten

    • Sivota
      89
    • Wilxlii Carrotte
      90
    • Kruimeldief (Team Dauwtrappers)
      119


Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Ik heb als eerste gereageerd op deze poll dus moet met de billen bloot om mijn reactie

te onderbouwen.

 

Er zijn meerdere cachers die vinden dat ik zeur, maar ik ben ook van mening dat zij "meelopers" zijn!!

Maar wees nou eerlijk zijn zij nou niet degene die zeuren, want ik zie niets negatiefs in mijn reactie op

de poll van Lepman.

Ik waardeer hem om zo'n poll op zich te nemen. (er is geen ander die dit doet.)

 

Ik zal mijn stem uitbrengen op Sivota, omdat zij dit verdiend, want Kruimel en Willii worden gekozen

omdat hun stem over een aantal jaren gaat en niet over 2009!

 

Dus nogmaals ik ben niet negatief maar ben wel van

mening dat er cahers zijn die hun mond niet durven open te doen.

 

Ook al vind ik het wel verdiend dat Willii en Kruimel een positieve invulling hebben op

geocaching.nl/com.

 

Dus ik zie het wel positief.

 

Groeten Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all,

 

Ik heb als eerste gereageerd op deze poll dus moet met de billen bloot om mijn reactie

te onderbouwen.

 

Er zijn meerdere cachers die vinden dat ik zeur, maar ik ben ook van mening dat zij "meelopers" zijn!!

Maar wees nou eerlijk zijn zij nou niet degene die zeuren, want ik zie niets negatiefs in mijn reactie op

de poll van Lepman.

Ik waardeer hem om zo'n poll op zich te nemen. (er is geen ander die dit doet.)

 

Ik zal mijn stem uitbrengen op Sivota, omdat zij dit verdiend, want Kruimel en Willii worden gekozen

omdat hun stem over een aantal jaren gaat en niet over 2009!

 

Dus nogmaals ik ben niet negatief maar ben wel van

mening dat er cahers zijn die hun mond niet durven open te doen.

 

Ook al vind ik het wel verdiend dat Willii en Kruimel een positieve invulling hebben op

geocaching.nl/com.

 

Dus ik zie het wel positief.

 

Groeten Keske27

 

 

ik ben het wel met je eens kees,

 

als er alleen team dauwtrapper had gestaan dan waren er waarschijnlijk niet zoveel stemmen uitgebracht.

 

nu moet ik zeggen dat team Dauwtrappers wel leuke log's schrijven.

 

Wilxlii kan iedereen wel en heeft een mooie privé site over geocachen.

 

en Marit ja haar inzet voor de club en de inzet naar derden (grondeigenaren)en het forum dat ik zeer waardeer.

 

dus de keuze in dit geval is best wel lastig.

 

persoonlijk vind ik RvU de cacher van 2009 die stond wel in het lijstje maar voor vele een iets minder bekende cacher.

laat zich soms horen op het forum.

maar niet zo veel en luidruchtig als sommige onder ons !

komt weinig op events vanwege zijn andere hobby (voetbal)

maar toch hier in de regio een fenomeen vanwege de RvU muntjes en zijn leuke logs.

 

dit was de eerste verkiezing van cacher van het jaar en daar kunnen we wat van leren.

misschien volgend jaar wat meer categorieën .

b.v "jongste cacher tot 18 jaar " "leukste logger " originaliteit verstoppen " "Sgn vrijwilliger "

 

en zo zijn er nog wel een paar Oscars te bedenken.

 

Lepman ik kijk al uit naar wat het volgend jaar word

geogroeten dutchgoldwing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij onze naam als genomineerd zagen waren blij verast.

Alleen al dat er mensen zijn die je nomineren vinden wij al een eer.

En zoals bij alle wedstrijden kan er maar een winnen.

en het is nou eenmaal zo je kan bekend zijn in je buurt ( Drenthe) in ons geval,

maar in Limburg zouden er vast niet veel zijn die van de Zwiepjes hebben gehoord.

Dus een zgn. bekende geocacher heeft dus hier een streepje voor.

Maar bekend wordt je niet zomaar hier moet je wel wat voor doen,

dus de namen die er staan hebben het wel verdiend volgens ons.

 

Degene die ons heeft genomineerd en op ons hebben gestemd, Bedankt.

We zijn er al trots op dat we als beginnend team hier voor genomineerd.

 

Bedankt De Zwiepjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik heb al Mailcontact gehad met Lep en mijn mening aan hem kenbaar gemaakt.

 

Ik mag deze drie personen (waaruit men mag kiezen) graag, maar ik vind ze

hier niet terecht staan en ben dan ook van mening dat ze zelf op moeten

staan en zich terugtrekken uit deze poll.

Mijn reden hiervoor is dat zij op bekendheid gekozen zijn.

 

Dus beste Sivota, Wilxlii Carrotte en Kruimeldief (Team Dauwtrappers) ik hoop dat

jullie het mij niet kwalijk nemen.

 

Ik ben van mening dat bijvoorbeel DiedB of Dukkie meer recht hebben als winnaar

voor deze leuk opgezette poll.

 

Vriendelijke Groeten

Keske27

 

Maar zo werkt dat toch? Mensen stemmen toch ook op Balkenende en niet op mij en dat alleen omdat hij regelmatig met zijn postzegel op de buis komt en ik niet... Ik ben echter veel geschikter om het land naar de ondergang te helpen, maar niemand kent mij....

 

Ik woon in de Alblasserwaard en dus springt Dalamot voor mij er uit, omdat ik zijn caches nu eenmaal tegenkom (gelukkig maar). Maar misschien huist er in Limburg of Drenthe wel iemand die minstens of bijna zo goed is als Dalamot.... Alleen.... ik ken hem niet!

 

Ik ben bang, dat we moeten leven met de tekortkoming van een dergelijke poll. Beschouw het als een niemendalletje en hecht er niet te veel waarde aan. Ik vind het gewoon leuk om al die namen voorbij te zien komen en om eens te kijken of ik er iets aan bijzonders kan ontdekken. Je komt dan vanzelf bij de leuke logjes van Carotte of je krijgt onderhuids toch wel waardering voor het vele werk dat Kruimeldief verzet.

 

Maar ik zal de winnaar nu niet direct met U aanspreken hoor.... Het is Obama niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik zal de winnaar nu niet direct met U aanspreken hoor.... Het is Obama niet!

 

U tegen Obama zeggen heeft geen zin, snapt hij toch niet :dribble:

Dat wordt al gauw "you" en dat zeggen ze allemaal tegen elkaar, van hoog to laag! Eigenlijk zo gek nog niet...geen onderscheid maken, mondeling tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach waarom Obama aanspreken, die zit ver weg. Mensen zijn altijd al geneigd om op bekende personen te stemmen, dus dat zal hier wel niet anders zijn. In mijn ogen doen ze alle drie aan cache, alleen sommige niet onder de genomineerde naam, maar wat. Wij Nederlanders zijn toch al in voor verschillen, waarom zou dit dan anders zijn? Ik heb gestemd, dus voor mij teld dat verschil niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd zojuist door Lepman op deze topic gewezen (via twitter). Jaja, ben al een tijdje niet ingelogd geweest en volgen deed (doe) ik het forum al helemaal niet meer.

Ik wist niet eens van het bestaan af van een nominatie, noch van een of andere voorronde. Ik heb me niet genomineerd, heb niemand genomineerd en heb op niemand gestemd en zal op niemand stemmen.

 

Dan is het juist heel erg vreemd om te lezen dat over iets waar ik part noch deel aan heb, IK toch ineens een of andere actie (tegen mezelf) schijn te moeten ondernemen. Ik moet opstaan en wat doen? Even teruglezen hoor, moment.

 

ja, ik moet opstaan en me terugtrekken uit deze poll omdat Kees het niet terecht vindt dat iemand mij, zonder mijn medeweten, in deze poll heeft gezet/genoemd/genomineerd. Reden is dat het vanwege bekendheid is dat "we" genomineerd zijn en hij (Kees) dan waarschijnlijk liever totaal onbekende geocachers wil laten nomineren als geocacher van het jaar. Mij best, ik kan wel een 1000tal namen leveren van totaal onbekende geocachers die ook hun stinkende best doen op hun gebied van geocaching.

 

Ik ben vereerd vanwege de nominatie en vanwege de stemmen die ik gehad heb. Geeft een goed gevoel omdat ik al een tijdje toch het idee had eerder berucht dan bekend te zijn. Eerder een noodzakelijk kwaad dan popi jopi. Juist omdat ik er part noch deel aan heb, van niets wist, is het vreemd te moeten lezen dat ik, en ook de andere beide, moeten opstaan en weglopen uit de poll. Er wordt me daar ineens een of ander schuldgevoel aangepraat.

 

En daar wil ik toch niet mee zitten zeg. Bij deze dan het verzoek aan een Moderator/Admin om mijn naam uit de poll te verwijderen. En als je dan toch bezig bent, zoek dan ook ff uit wie er op mij gestemd hebben en geef die dan de mogelijkheid nog eens een keer te kunnen stemmen op een van de beide andere :)

 

Mijn voorkeur gaat uit naar Sivota, dus degene die op mij gestemd heeft en misschien opnieuw mag stemmen, of degene die nog op mij wil stemmen, go for Marit :) Je cache komt toch wel online als het aan de voorwaarden voldoet :dribble:

 

Vandaag ben je bekend, morgen ben je dood en overmorgen is het Kruimel wie? :ph34r:

 

Waarom denk ik ineens aan die show van Theo Maassen van een paar dagen terug, over het verschil tussen mensen die verwekt zijn uit een echte zaadlozing of uit simpele totaal nietszeggende voorvocht? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze dan het verzoek aan een Moderator/Admin om mijn naam uit de poll te verwijderen.

 

Jammer dat je dit verzoek moet indienen. :ph34r:

Ook al had ik niet gestemd op jou maar op Marit (mijn genomineerde stond er niet meer bij :dribble: )

 

Lepman , je hebt je best gedaan voor een verkiezing Geocacher van het jaar 2009!!

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar wil ik toch niet mee zitten zeg. Bij deze dan het verzoek aan een Moderator/Admin om mijn naam uit de poll te verwijderen. En als je dan toch bezig bent, zoek dan ook ff uit wie er op mij gestemd hebben en geef die dan de mogelijkheid nog eens een keer te kunnen stemmen op een van de beide andere :dribble:

Sorry, maar dat ga ik niet doen... Er is al genoeg hierover gezegd en ik vind dat de mening van 1 persoon (ik bedoel dus niet Kruimeldief) hier niet toe mag leiden.

Ik zou eerst voorstellen om het hele topic, inclusief het voorafgaande topic te bekijken. Dan kan je zien dat er geheel bewust en goed gemotiveerd voor deze opzet gekozen is, en dat de commentaren voor een volgende verkiezing meegenomen gaan worden.

 

Wat wel jammer is, en dat had mijns inziens niet mogen gebeuren, is dat Kruimeldief er pas nu achterkomt dat hij genomineerd is... :thumbup:

 

Dus Kruimel, zie het als een compliment en til er niet te zwaar aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vreemd verloop krijg deze verkiezing.... :dribble:

Volgens mij kan ik alleen zelf bepalen wie voor mij het belangrijkst was in dit jaar cachen. En als die persoon dat niet terecht vindt, of om andere redenen niet genoemd wil worden, is dat zijn zaak, maar blijft mijn keus toch overeind staan. Ik kan dan toch plots niet iemand anders de beste gevonden hebben?

Ik heb gestemd en blijf bij mijn keus en als mensen het met de verkiezing niet eens zijn, dan stemmen ze toch niet.

Het kan zo simpel zijn in het leven.....dacht ik. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meer teams/cachers die zich van de lijst hebben laten halen omdat ze zich niet prettig voelen ongevraagd genomineerd te worden.

Niet iedereen wil in het middelpunt worden gezet voor deze overwegend anonieme en solistische hobby!

Idee is dan ook beter om volgend jaar de genomineerden eerst op de hoogte te stellen of men verkozen wil worden voor een eervolle vermelding als cacher van het jaar.

Probleem is ook dat het een erg marginale bezetting van deelnemers is, en dat maar een klein gedeelte het forum bezoekt en nog kleiner aantal stemt.

Misschien de 40% opkomst regel aanhouden?

We hebben 14 320 geregistreerde leden, 2 625 hiervan zijn actieve leden.
Die actieve leden is zo'n beetje 18,5% van de geregistreerde deelnemers. Als nu 40% daarvan stemt heb je tenminste 1050 stemmen nodig voor een beetje redelijk beeld.

 

Aan de andere kant.........gewoon een geintje is ook leuk. Voor sommigen misschien wel doodserieus omdat er wel een prijs aanhangt, net zoals de "beste" cachepagina die ook door een zeer kleine hoeveelheid cachers is bepaald.

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...