Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
mijn motivatie om "geen" cache te maken is de (schraper) mentaliteit van de gemeente waar ik woon. om nou 73 euri aan lege's te moeten betalen alvorens er wat geplaatst mag worden

:blush: Sjow, dat is inderdaad vreemd te noemen.

Mijn motivatie was weinig anders dan de meest genoemde hier. Daarnaast zoek ik ook wel plekjes uit die nauwelijks nog bezocht worden door cachers.

Mijn eerste was in Nieuwegein - Galecop, maar nu zijn er inmiddels 2 bijgekomen (wat juist leuk is).

Onze mystery ligt in Heukelum, gemeente Lingewaal. Een gebied wat eigenlijk nauwelijks bekend is bij vele, terwijl het er echt schitterend is.

Nu zijn wij bezig met een nieuwe in het Lingebos, in samenwerking met SBB. Ook dit gebied vind ik bijzonder mooi!

Geplaatst

Ook voor ons is de motivatie om anderen een leuke tocht te bezorgen.

Omdat we nog maar 1 cache hebben liggen, was dit eigenlijk een beetje ons proefmodel.

Het is daarom erg leuk om te lezen dat het in de smaak valt.

Zelf hebben we veel lol gehad met de verstoptechniek en de pot waar de spullen in zitten.

Het was echt ouderwets knutselen :thumbup: .

En inderdaad, zoals al eerder genoemd, is het erg leuk om een foto bij de log te zien.

Hierbij dus een oproep aan een ieder: PLAATS EEN FOTO BIJ DE LOG, je doet de legger van de cache er vaak een groot plezier mee!

Geplaatst

We hebben leren geocachen tijdens een vakantie met onze zoon.

Toen we thuis kwamen bleek er in een omtrek van zo'n 10 km geen enkele cache te zijn, terwijl onze omgeving best heel leuke plekjes heeft. Daarom hebben we er een stuk of tien caches op de, volgens ons, leukste plekjes in de omgeving gelegd. Omdat er nog wel eens wat onderhoud nodig is, zullen het er wel niet veel meer worden. We hebben ook nog wel wat anders te doen. Ondertussen komt er nu af en toe een cache van iemand anders bij, zoals onlangs een carpoolcache. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n leuke plek, maar voor puntjesjagers is dat wel zo gemakkelijk.

Geplaatst

Wij cachen graag en zien daarbij leuke/mooie locaties met doordachte verstop methodieken. Als dat alles dan goed verzorgd is, is het voor ons af. Om andere mensen het zelfde plezier te laten beleven hebben we dit als uitgangspunt genomen. We hebben nu 3 caches liggen en dit zullen er 5 worden. We willen dit goed onderhouden en op niveau houden. Er is een cache welke wij zelf kwalitatief het minste vinden, willen we opruimen maar daar komen dan ook weer leuke reacties op. Omdat bijna alles wat we bedenken achteraf al ergens gebruikt is, zullen we het voorlopig bij de 5 caches laten. Dan blijft onderhoud te overzien in ons druk leven.

Een goede motivator zijn de logjes evt. met foto's erbij. Als we dan lezen dat onze kindercache goed ontvangen is geeft dat weer extra inzet om het onderhoud op peil te houden (er wordt overigens redelijk wat vernielt of kwijtgemaakt door medecachers).

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind het ook wel leuk om ''educatieve'' caches te maken. Kijk bijv: GC1JDGY in de logjes word vaak vermeld dat men veel van deze caches leert, omdat hierbij de namen bij de juiste foto's moeten worden gezocht. Ik heb in totaal 5 van deze caches gemaakt en er komen er in ieder geval nog 2 bij. :thumbup:

bewerkt door Nijen
Geplaatst
Ik vind caches maken bijna net zo leuk als caches zoeken. Als ik een cache maak dan hoop ik dat andere mensen deze ook leuk vinden. Denk bijv. aan de locatie, cache-pagina, de cache zelf, de manier waarop een cache verstopt is, etc. Ik probeer mijn caches zo goed mogelijk te maken, onderhouden etc. Er zijn bijv. cachers die hebben 1 of 2 caches gemaakt, maar ook die er meer dan 100 hebben gemaakt. En cachers die nog nooit een cache hebben gemaakt, hebben ze daar geen behoefte aan, of weten ze niet hoe? Mijn vraag is dus: Wat is jullie motivatie om een cache te maken (of juist niet)

Zelf caches maken staat bij mij nog slechts in de kinderschoenen. Ik heb er 1 in voorbereiding (en die is inmiddels al proefgelopen) en ik heb er erg van genoten. Hoewel ik ook de druk van de verantwoordelijkheid voel. Het goed maken, netjes afwerken en straks het onderhouden; ik voel me er nog niet genakkelijk bij, maar dat is een kwestie van karakter.

Maar voorlopig laat ik me niet tegenhouden en staat er minimaal nog 1 in de planning. Bovendien hoop ik een zinnige bijdrage te gaan leveren aan de Gouden Eeuw cache.

Al met al vind ik het erg leuk, maar wil me nog wat bescheiden opstellen ivm mijn korte ervaring tot nu toe.

Geplaatst

Je leest vaak als motivatie:

Ik moet een cache plaatsen want ik heb er al drie gevonden, dan is het toch wel tijd voor een eigen cache.

Ruud :thumbup:

Geplaatst

Wij vinden het leggen van caches leuk om verschillende redenen.

Als eerste natuurlijk de logjes.

Verder vinden wij het leuk om iets creatiefs te maken, of om cachers op het verkeerde been te zetten, door apartere verstopmethodes.

Ook is het leuk om een mooi plekje te laten zien.

Wij wonen in de Betuwe, echt lange, mooie boswandelingen zitten er hier niet in. Maar er zijn zat leuke plekjes.

Wij hebben nu 6 caches liggen, waarvan we er zelf twee niet zo geweldig vinden. Maar die leveren vaak wel leuke logjes op, waaruit blijkt dat mensen er wel plezier aan beleven. Die blijven vooreerst dus nog wel liggen.

De overige 4 vinden we zelf wel leuk, en die leveren vaak nóg leukere logjes op. Momenteel doet vooral Van de Kaart 't erg goed.

Verder hebben we er een aantal in de planning, waarbij we op dit moment vooral weer kijken naar leuke verstopmethodes. Meestal met een puzzeltje eraan vast. De puzzeltjes niet te moeilijk, zodat ze wel door (vrijwel) iedereen te doen zijn.

Ook wel een tradi.

Verder zitten er twee multi's in de planning, maar daar zit erg veel werk in (vooral in de ene), om die goed te krijgen. Voorlopig zal het nog wel even duren voordat er weer wat online komt.

We willen nl overal zeker zijn van toestemming, en we willen eigenlijk ook graag dat onze caches iets toevoegen. (wat dat dan ook moge betekenen.....in ieder geval wat ons betreft iets dat op z'n minst een glimlach oplevert, en het liefst het ultieme YES WE HEBBEN 'M!)

Mooie strevens allemaal, maar daar zit dan dus wel zat werk in....

Femke

Geplaatst
Ik heb (nog) geen cache gemaakt. Ik woonde tot voor kort in de regio Den Bosch en die wordt tot in ieder hoekje vol gelegd door Geopatra. Hierdoor blijven er voor andere relatief weinig plekken over om ook een cache te leggen. Daarnaast vind ik dat een cache van mij iets zou moeten toevoegen aan hetgeen er al ligt. Mijn gedachtenkronkels tot nu toe hebben nog niks opgeleverd dat daaraan voldoet. Bovendien heb ik amper de tijd om een cache te lopen, dus laat staan het uitzetten van een route en het onderhoud daarvan.

klinkt alsof ik een dagje speedcachen in Den Bosch moet gaan inplannen

Geplaatst

Ik ben begonnen met caches ontwerpen en plaatsen toen ik nog maar enkele routes had gedaan. Die eerste caches van mij :"Het wonder van Empel" liggen er nog steeds overigens. Nu bijna 7 of 8 jaar. Ze zijn wel aangepast.

Waarom?

Ten eerste omdat ik er zelf vreselijk van geniet om in de natuur rond te struinen en ondertussen van alles uit te denken, te verkennen etc. en dat later om te zetten - voor een groot deel achter de pc. - in een mooie, leuke, originele etc. route. Dus ik praat nu over het grote genoegen creatief bezig te zijn , meestel in en met de natuur.

Verder wil ik mensen laten zien hoe mooi Nederland is en kan zijn. En wat mooie natuur ook kan zijn: daar zijn niet altijd bossen voor nodig.

De nadruk ligt voor mij absoluut op de multies, maar voor tradies op interessante plaatsen die de moeite waard zijn om getoond te worden ga ik zeker niet uit de weg. Maar tegenwoordig zal dat niet gauw meer gebeuren.

Ik heb multies in 1 dag gemaakt - ook met heel wat Geo d'Ors - en er zijn er bij waar ik maandenlang bijna dagelijks mee bezig ben geweest, ondanks een werkweek van ruim meer dan 40 uur, en dat ik mijn vrouw vnl. zag onder het eten en in bed. Dat heet nl. verslaving. Als ik in een project zit wil ik er wel eens bezeten door raken. Dit is tegelijk de reden voor mijn in het verleden soms zeer felle reageren als "slimme" cachers in mijn ogen oneigenlijke wegen zochten om een cache op te lossen.

Ik probeer vaak ook nieuwe en/of afwijkende technieken te hanteren , wat mogelijk een van de redenen is dat ik schijnbaar de naam heb "moeilijke caches" te maken. Er waren tijden dat dat een aanbeveling was voor cachers, maar tegenwoordig lijkt dat nogal eens tot vermijden te leiden door het grote aantal onervaren cachers, de puntjesjacht en de nadruk op snelheid. Dit is debet voor een generatie geocachers met relatief veel technies zwakke broeders en zusters. Jammer, want er is niets leerzamer dan een cache waar je extra veel moeite voor moet doen en tijd in moet stoppen en eventueel in eerste instantie niet uit komt. Tenminste , als je ook nog eens uitgaat van het principe geen hulplijntjes te gebruiken en dus mogelijk nog eens terug moet komen.

(Persoonlijk vind ik alle smoesjes om hulplijntjes te gebruiken een zwaktebod en slap) :crybaby:

Overigens heb ik uitgesproken iedeeen over kwaliteit en zeker ook over gebrek aan kwaliteit en om nog dieper te gaan: aan bagger.Maar daar zal ik maar niet op doorgaan. Ik heb me daar duidelijk genoeg over uitgelaten. :)

De laatste tijd heb ik erg weinig tijd door andere bezigheden en studie, maar de plannen zijn er nog steeds wel. Ook enkele terreinen incl. toestemming. De inspiratie wil niet zo door de drukte, maar er moet en zal een topproduct uitkomen(op een toplocatie).

Ja, ik heb heel veel nog actieve caches en ja, ik neem de vrijheid het onderhoud op mijn manier en tempo te doen, wat niet iedereen leuk vind. Dat is een nadeel, maar ik kan er goed mee leven. De keuze is groot zat per slot van rekening.

Kortom: jullie zijn nog niet van me af ! :thumbup:

Geopatra.

Geplaatst
Ik ben begonnen met caches ontwerpen ....

....

.....

Kortom: jullie zijn nog niet van me af ! :thumbup:

Geopatra.

Moge dit een voorbeeld zijn voor vele cache-leggers. :thumbup:

Geplaatst

Af en toe (als ik zin heb) maak ik een cache. Net een ter review aangeboden, heb er dan 3 die online zijn (de andere twee gearchiveerd). Ik vind het leuk om de foto's, logjes enz. te lezen van mensen die de cache hebben bezocht.

Geplaatst
Ook voor ons is de motivatie om anderen een leuke tocht te bezorgen.

Omdat we nog maar 1 cache hebben liggen, was dit eigenlijk een beetje ons proefmodel.

Het is daarom erg leuk om te lezen dat het in de smaak valt.

Zelf hebben we veel lol gehad met de verstoptechniek en de pot waar de spullen in zitten.

Het was echt ouderwets knutselen :thumbup: .

En inderdaad, zoals al eerder genoemd, is het erg leuk om een foto bij de log te zien.

Hierbij dus een oproep aan een ieder: PLAATS EEN FOTO BIJ DE LOG, je doet de legger van de cache er vaak een groot plezier mee!

Inderdaad, maakt een logje veel leuker!

Geplaatst (bewerkt)
Ik vind het ook wel leuk om ''educatieve'' caches te maken. Kijk bijv: GC1JDGY in de logjes word vaak vermeld dat men veel van deze caches leert, omdat hierbij de namen bij de juiste foto's moeten worden gezocht. Ik heb in totaal 5 van deze caches gemaakt en er komen er in ieder geval nog 2 bij. :thumbup:

Ha mooi zo, ik sta - ook namens urk64 - op scherp...

Enneh, caches maken ter lering en vermaak is zeker ook een van mijn drijfveren, zie Griep.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Geplaatst

Ha mooi zo, ik sta - ook namens urk64 - op scherp...

Enneh, caches maken ter lering en vermaak is zeker ook een van mijn drijfveren, zie Griep.

Kan nog wel even duren :thumbup: moet eerst de sneeuw maar eens weg zijn :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...