Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik vind caches maken bijna net zo leuk als caches zoeken. Als ik een cache maak dan hoop ik dat andere mensen deze ook leuk vinden. Denk bijv. aan de locatie, cache-pagina, de cache zelf, de manier waarop een cache verstopt is, etc. Ik probeer mijn caches zo goed mogelijk te maken, onderhouden etc. Er zijn bijv. cachers die hebben 1 of 2 caches gemaakt, maar ook die er meer dan 100 hebben gemaakt. En cachers die nog nooit een cache hebben gemaakt, hebben ze daar geen behoefte aan, of weten ze niet hoe? Mijn vraag is dus: Wat is jullie motivatie om een cache te maken (of juist niet)

bewerkt door Nijen
Geplaatst

Mijn motivatie wijkt niet veel af van de jouwe. Ik vind het leuk dat mensen plezier beleven aan wat ik bedacht heb. Vind het ook onwijs leuk om lange logjes met een verhaal over wat er gebeurd is te lezen.

Korte logjes zijn jammer, maar niet iedereen weet of kan veel verzinnen - dat begrijp ik dan ook wel weer.

Onderhoud is overigens wel iets dat een belangrijke rol speelt bij de afweging of ik wel of niet iets nieuws ga maken. 100 zal ik er dan ook zeker niet leggen, maar met de 15 waar ik regelmatig iets moet doen, is het goed vol te houden.

Al borrelt er wel weer het een en ander...

Geplaatst

Hmmm

Mijn motivatie is eigenlijk het zelfde..

Ik vind het heerlijk om mensen te laten stuntelen.... hihi

En als ze dan om een hint vragen.. ze helemaal gek te maken hahha

nee gekheid..

ik vind het beide erg leuk... het zelf oplossen van en het maken..

Ik ga ook altijd kijken als hij online komt... leuk om de mensen te zien

en te horen wat ze ervan vonden...

en natuurlijk de logjes te lezen.

Geplaatst

Een heel mooi gebied, waar nog geen cache ligt, is voor mij de reden om er een te gaan maken: mensen laten genieten van de schoonheid van de natuur. Net zoals ik geniet van een cache in een gebied waar ik nog niet eerder was geweest.

Geplaatst

Het laten zien van mooie plekken waar je anders niet zou komen.

En daarbij een wow-effect doordat puzzel, routebepaling of verstoptechniek origineel zijn en aansluiten bij thema of landschap.

Precies het omgekeerde van parkeerplaatscaches dus :thumbup:

Geplaatst

Als ik hier door de buurt rijd, houd ik altijd mijn ogen open en rijd ook nog wel eens over andere weggetjes, zo ben ik op een aantal leuke locaties geweest. Heb er op een een traditional weggelegd. Vind het lewuk om leuke reacties tew krijgen en het leifst van mensen die de omgeving wel kennen maar de plek niet konden. Geeft mij veel genoegdoening.

Geplaatst

Toen wij met cachen begonnen ontdekten we dat op een heel mooi landgoed bij ons in de buurt geen cache lag. Jammer, want dat was nou net een gebied dat in onze ogen zeer de moeite waard was om een cache te leggen. Dit gebied valt onder natuurmonumenten en ik had geen idee bij wie ik moest zijn voor toestemming. Via een forumbezoeker die werkt bij natuurmonumenten (in een ander regio) ben ik in contact gekomen met een boswachter van het gebied waar ik graag een cache wilde leggen. Toen ben ik eigenlijk pas bezig gegaan met het opzetten van de cache. Omdat ik op dat moment nog weinig ervaring had in het cache vinden leek het mij beter om een cache te maken die een mooie route had, met goed te vinden waypoints, en voor iedereen te doen. Zo gezegd zo gedaan en tot nu toe lees ik met plezier de logjes. Nagenoeg iedereen schrijft positief. Sommigen schrijven iets algemeens en een enkeling kon hem niet vinden. Maar wat ik het leukste vind is dat de positieve logjes komen van zowel de beginners, vooor wie mijn cache hun eerste is, als van zeer ervaren kilocachers, die toch al het nodige aan natuurschoon hebben gezien.

Mijn cache is een simpele multi, in een prachtig stukje natuur. Bijzonder in het broedseizoen, schitterend in de zomer, fotogeniek in de herfst en adembenemend in de winter wanneer je de route loopt over versgevallen sneeuw en enkel sporen ziet van bijv. reeën, vogels, konijnen, eenden enz. Regelmatig lopen we de route en zijn we er eigenlijk best een beetje trots op dat we door middel van het geocachen meerdere mensen deelgenoot hebben kunnen maken van dit prachtige gebied.

Geplaatst

Heel eenvoudig: ik heb plezier als ik iets kan doen waarvan anderen ook plezier hebben.

Je geeft wat en je krijgt er iets leuks voor terug.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst
Mijn vraag is dus: Wat is jullie motivatie om een cache te maken (of juist niet)

. de geocacher een leuke wandeling voorschotelen in een prachtig gebied, waarbij hij kan ontstressen/onthaasten.

. het genieten bij het lezen van al die mooie logs en het bekijken van die schitterende foto's.

. de kick bij het verkennen van een nieuw gebied en het uitstippelen van de ultieme route.

. de uitdaging om tussen al die trads en ? caches nog een mooie multi te kunnen leggen.

Geplaatst

Ik heb (nog) geen cache gemaakt. Ik woonde tot voor kort in de regio Den Bosch en die wordt tot in ieder hoekje vol gelegd door Geopatra. Hierdoor blijven er voor andere relatief weinig plekken over om ook een cache te leggen. Daarnaast vind ik dat een cache van mij iets zou moeten toevoegen aan hetgeen er al ligt. Mijn gedachtenkronkels tot nu toe hebben nog niks opgeleverd dat daaraan voldoet. Bovendien heb ik amper de tijd om een cache te lopen, dus laat staan het uitzetten van een route en het onderhoud daarvan.

Geplaatst
Daarnaast vind ik dat een cache van mij iets zou moeten toevoegen aan hetgeen er al ligt.

Ik zou willen dat iedereen er zo over dacht.

Tc

Geplaatst

En toch even nog een stukje on-topic: Mijn motivatie om een cache te maken:

Mensen een mooi of bijzonder plekje laten zien en de lol van de logjes, vooral als er een bijzondere foto toegevoegd wordt kan ik daar erg van genieten.

Tc

Geplaatst (bewerkt)

Al geruime tijd speel ik met de gedachte om een cache te gaan leggen. Omdat ik graag iets "fatsoenlijks" wil leggen, wil ik eerst voldoende ervaring opdoen met lopen (fietsen), zoeken en vinden. Ook zou ik het mooi vinden als ik dan iets toevoeg aan hetgeen er al ligt. Het moet voor mij dus in een omgeving zijn, waar nog niets of hooguit heel weinig ligt (liefst in de natuur) en dat moet dan ook nog niet te ver weg zijn natuurlijk in verband met onderhoud. Daarbij zou ik het ook leuk vinden dat er iets in het geheel zit wat ik nog niet (of weinig) ben tegengekomen. Voor mij is dit best een opgaaf en wil ik dus niet over één nacht ijs gaan :blush:

Dit kost dus tijd en ik heb meerdere hobby's (oa; pottenbakken), dus zal het nog wel even duren voordat ik uiteindelijk mij ei heb uitgebroed en gelegd.

bewerkt door JackHoe
Geplaatst

mijn motivatie om "geen" cache te maken is de (schraper) mentaliteit van de gemeente waar ik woon. om nou 73 euri aan lege's te moeten betalen alvorens er wat geplaatst mag worden ging me net een beetje te ver :blush:

ideeen zijn er wel maar er liggen gelukkig al wat prima cache's in de buurt en overdaad schaad zegt men wel eens.

johanvc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...