Spring naar bijdragen

Geocaching Is Onbekend Bij De Politie


Ma-Bu

Aanbevolen berichten

Nee da's andersom...

 

De politie is namelijk wel bekend bij de geocachers... (heb wel eens kennis gemaakt met de sterke arm der wet, videootje kijken in de auto enzo...)

 

 

Maar goed dat je niet betrapt werd bij het intikken van een autoruit bij Waardeloos.

Het was weliswaar een ruit van jouw eigen auto, maar het geeft wel een extra dimensie aan de woorden:"ik ben aan het geocachen", op de vraag van oom agent wat je aan het doen bent. :D

Oeps... Ja, klets je daar dan maar eens uit... :thumbdown:

En dan te bedenken dat de nieuwe cachemobiel een alarm heeft... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat smoezen, gebruikt voor omstanders, het prima kunnen doen bewijst wel het feit dat, terwijl ik met de gps op zoek was, als je inventief bent dit tot lollige situaties kan leiden.

Zoals gezegd liep ik dus met mijn gps toen er iemand aankwam die aan het wandelen was met haar hond.

Direct begon ik met de gps de bomen te onderzoeken, waarop die mevrouw verontrust vroeg of deze bomen niet ziek waren en dat ze konden blijven staan. Ik stelde haar gerust en nadat ze verdwenen was kon ik verder.

Met de politie moet je echter dit niet doen lijkt me. Die gaan dat echt wel controleren. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat smoezen, gebruikt voor omstanders, het prima kunnen doen bewijst wel het feit dat, terwijl ik met de gps op zoek was, als je inventief bent dit tot lollige situaties kan leiden.

Zoals gezegd liep ik dus met mijn gps toen er iemand aankwam die aan het wandelen was met haar hond.

Direct begon ik met de gps de bomen te onderzoeken, waarop die mevrouw verontrust vroeg of deze bomen niet ziek waren en dat ze konden blijven staan. Ik stelde haar gerust en nadat ze verdwenen was kon ik verder.

Met de politie moet je echter dit niet doen lijkt me. Die gaan dat echt wel controleren. :thumbdown:

Malyenki schijnt er mee weg te komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op nieuwjaarsdag 2010 had ik mijn tweede contact met de politie tijdens het geocachen in Delfzijl:

 

...Alles gaat lekker en ik maak me op om weer naar huis te gaan wanneer het gebeurd. Ik ben bijna bij de auto, een tiental meters ben ik er slechts van verwijderd, wanneer de politieauto achter mijn auto stopt en er twee agenten uitstappen. Dit is het moment waarop ik me realiseer dat ik mijn GeoRugzak niet bij me heb. Dat had ik vrijdag wel toen ik nabij Leer (D) aan het cachen was om nog nèt in 2009 mijn 1500ste cache te vinden. Natuurlijk had ik toen mijn autopapieren en mijn paspoort bij me, ze zitten in mijn GeoRugzak. Sterker nog, daar zitten ze nog steeds! Maar goed, de agenten kijken me vragend aan en ik loop ze de laatste meters tegemoet.

 

Gelukkig vragen de agenten niet naar mijn papieren (waar ik erg opgelucht over ben!) maar wat ik hier toch doe. Ik leg uit dat ik aan het geocachen ben en vertel wat het inhoud. Terwijl ik dit uitleg stel ik vast dat ik niet alleen de GeoRugzak thuis heb laten staan, ook mijn GPS en de informatiebladen met uitleg over geocachen liggen thuis. Ik hoop dus dat ze me op mijn woord geloven en niet om bewijs vragen. Of om het voor te doen… De agenten kijken nog wat onwennig en ik besluit ze mee te vragen naar de nabijgelegen cache van Tuutjefloiter. Ik laat de camouflage zien, de cache zelf en beide agenten kijken verbaasd naar de constructie. Ik leg nog meer uit over de caches, met name de inhoud, het logboek en reizigers als Travel Bugs en GeoCoins. Nu de agenten de cache hebben gezien en weten dat ik een legitieme reden heb om hier te zijn nemen ze snel afscheid. Zij gaan verder met hun patrouille en ik keer opgelucht terug naar huis....

 

In Delfzijl is dus (weer) een tweetal agenten die weet hebben van geocachen. Het duurt op deze manier nog wel een poosje maar genoeg 'ontmoetingen' met de politie tijdens het geocachen zorgen er op den duur wel voor dat ze er allemaal weet van hebben.

 

---

 

Mijn eerste contact met de politie was op 19/02/09 tijdens de FTF-jacht bij Oterdum (GC1MKZE), voor de ‘eer’, het klassement wordt niet meer bijgehouden. De agenten wisten niet precies wat geocachen is maar hadden er op het werk al wel over gehoord. En nee, ik werd niet gevolgd vanwege te hard rijden of daar rijden waar het verboden is:

 

…Het is kwart over zeven wanneer ik kijk of er ook nieuwe caches zijn. Niet in de buurt, dus ik begin aan een log voor Heveskes (GC1MKBR) van zondag. Binnen 5 minuten krijg ik een seintje van Tuutjefloiter. Of ik de nieuwe cache in Oterdum al gezien heb. Zucht. Wat scheelt het? Een paar minuten. Dus de coördinaten in de GPS, de cache-pagina printen en snel op pad. Tuutjefloiter heeft nou geen zin in een metaaljacht dus ik ga alleen op pad.

 

Wanneer ik Heveskes passeer rijdt er net een auto weg die mij op een afstand volgt. Tegen de tijd dat ik op de Valgenweg rijd weet ik dat ik in de buurt ben. Ik neem de GPS er bij om de afstand te zien. Nog een twee à driehonderd meter. Na de bocht minder ik vaart om de auto die achter mij rijd voor te laten gaan. Verder rijden er geen Muggles in de buurt en dan kan ik in alle rust een parkeerplek en de cache zoeken. De auto passeert mij en blijkt een gemerkte politieauto te zijn. Oh nee toch... toch! Vlak voor mij parkeert de politieauto en ik er achteraan. Op de door mij gezochte parkeerplaats vanwaar een pad de dijk op loopt naar Oterdum. De agenten vermoeden met een autobeller te maken te hebben tot ik ze mijn GPS laat zien. Het scheelt een boete en men volstaat met een waarschuwing dat een GPS net zo af kan leiden als een telefoon. Ik ben al lang blij enkel een waarschuwing te krijgen en de agenten rijden weg.

 

Ik pak mijn GPS, de cachebeschrijving en de zaklantaarn en ik ga op metaaljacht. Wanneer ik de weg over steek zie ik in de verte dat de politieauto vaart heeft geminderd. Iemand met GPS die in de avond met een zaklantaarn in de hand naar Oterdum gaat... die willen er vast het hunne van controleren. De cache is een 1,5 bij 1,5 sterren en ik gok er op de cache te kunnen vinden voor iemand anders komt, of dat nou agenten zijn of niet. De coördinaten van de cache zijn erg goed. De cache ligt niet op de eerste plek waar ik zoek maar gelukkig wel op de tweede. Over de dijk hoor ik een auto vaart minderen en er gaan koplampen uit. Ik maak snel een foto en loop met de cache terug naar de parkeerplaats. Wanneer ik boven op de dijk ben lopen er twee mannen van de andere kant omhoog. Het blijken gelukkig niet de agenten te zijn, het zijn metaaljagers. Nou ja eigenlijk één metaaljager met privé-supporter, tevens de cache-plaatser, want het zijn Twinlife en SN@G! Cachte ik bij Heveskes nog 20 minuten achter Twinlife hier cache ik bij Oterdum vlak voor hem.

 

Terwijl ik log komt er nog een auto aan. Deze rijd over het dijkpad. Het blijkt inderdaad dat de agenten nog even kwamen kijken waarom ik in het donker met GPS en zaklantaarn bij Oterdum moet zijn. Nadat ze de cache hebben gezien worden ze door SN@G bijgepraat want hij blijkt de agenten te kennen. Dit geeft mij de gelegenheid een paar foto's te maken en Twinlife kan de cache ook loggen. Nadat de politieauto verder rijdt praten we nog even met elkaar…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee da's andersom...

 

De politie is namelijk wel bekend bij de geocachers... (heb wel eens kennis gemaakt met de sterke arm der wet, videootje kijken in de auto enzo...)

 

 

Maar goed dat je niet betrapt werd bij het intikken van een autoruit bij Waardeloos.

Het was weliswaar een ruit van jouw eigen auto, maar het geeft wel een extra dimensie aan de woorden:"ik ben aan het geocachen", op de vraag van oom agent wat je aan het doen bent. :thumbup:

 

"De container was moeilijk open te krijgen"

 

Uit: Autoradio

In: -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Politie is dol op badges....gebruik dan een van deze. Ieder zijn vak zeg je dan :thumbup:

pc2006.jpggeocaching_geocoin_police_AS.jpg

Geheel off topic :dribble: : maar deze coin zou ik zoooooooooo graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag aan mijn verzameling willen toevoegen.

 

gr GH

EN ANDERS IK WEL

 

Dan heb ik liever ''de echte'' maar dat duurt nog eventjes ;) Dan hebben jullie ook een ''inside-man''

bewerkt door Nijen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarna heb ik een tijdlang met een a4-print in mijn tas gelopen met de uitleg wat geocaching is, speciaal voor omstanders, politie, terreinbeheerders etc. voor in dit soort gevallen. (Wel handig, hmmm... dat papier is nu trouwens weg, dus moet maar weer eens een nieuwe uitprinten.) Hier een link naar het document dat ik gebruik.

Zie ook hier voor de officiële versie van Groundspeak (in het Nederlands).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene politieman of -vrouw is er wel van op de hoogte, de andere niet. Bij mij op de afdeling zitten twee voormalig politiemannen. De ene wist al wat geocaching is, de andere niet. Eigenlijk net als de doorsnee mens. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...