Spring naar bijdragen

Caches Met Zelfde Locatie


Cpl_Uhl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Eerst ben ik aan het zoeken geweest, maar een help functie in deze is wat lastig. Daarnaast weet ik niet goed waar ik de vraag moet stellen en bij wie, dus hier komt ie. Vandaag waren we aan het cachen. We doen eerst een earthcache, gevolgd door een virtual. Terwijl we de opdracht van de virtual lezen denken we dit is de locatie waar we net vandaan komen. Dat bleek ook zo te zijn (alleen via een andere ingang van het gebouw). Ik ga ervan uit dat ik niet hoef uit te leggen waarom dit binnen het geocachen niet de bedoeling is.

 

Wat moeten we hier mee doen ?

1) De tweede cache is recent geplaatst, dus de reviewer vindt dit goed

2) Dit heeft extra aandacht nodig en dit moet gemeld worden bij ?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Begrijp ik het nu goed? De tweede cache, de virtual, is net geplaatst. Kan dat? Ik dacht dat de virtual cache geen bestaand cachetype meer was.

Daarnaast worden earthcaches toch nog gereviewd door een andere organisatie?

Dus toch maar even onder de aandacht brengen van Kruimeldief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Virtuals kunnen al jaren niet meer gemaakt worden, dus ik denk dat je de earthcache bedoelt als "recent geplaatst"?

 

Er zijn sinds kort regels dat nieuwe earthcaches ook een afstand tot andere caches moeten aanhouden. Earthcaches over de hele wereld worden door geoaware gereviewed, hij is dus het aanspreekpunt. Je kan zijn naam en profiellink ook terugvinden in de allereerste note bij die earthcache. Je moet je mail wel in het Engels opstellen, geoaware is een Amerikaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst ben ik aan het zoeken geweest, maar een help functie in deze is wat lastig.

 

Kan kloppen. De forum-zoekmachine wordt geleverd binnen standaard forum-software en is niet altijd even praktisch.

 

 

Daarnaast weet ik niet goed waar ik de vraag moet stellen en bij wie, dus hier komt ie. Vandaag waren we aan het cachen. We doen eerst een earthcache, gevolgd door een virtual. Terwijl we de opdracht van de virtual lezen denken we dit is de locatie waar we net vandaan komen. Dat bleek ook zo te zijn (alleen via een andere ingang van het gebouw). Ik ga ervan uit dat ik niet hoef uit te leggen waarom dit binnen het geocachen niet de bedoeling is.

 

Kan gebeuren. Niet-fysieke caches hoeven niet te voldoen aan de richtlijn dat er 161m tussen caches en waypoints moet zitten.

Virtual Caches zijn bestaande maar verouderde ("Grandfathered") cachetypes. Er bestaan nog wel virtuals, maar er worden geen nieuwe meer toegelaten. Earthcaches zijn een soort vervanger geworden.

Tegenwoordig is zo'n dubbele situatie inderdaad niet meer de bedoeling. Ik neem aan dat als iemand een tweede Earthcache zou willen plaatsen op dezelfde plek, de Earthcache-reviewer wel wat vragen gaat stellen.

 

 

Wat moeten we hier mee doen ?

 

De caches loggen en er van genieten, natuurlijk.

 

 

Er zijn sinds kort regels dat nieuwe earthcaches ook een afstand tot andere caches moeten aanhouden. Earthcaches over de hele wereld worden door geoaware gereviewed, hij is dus het aanspreekpunt. Je kan zijn naam en profiellink ook terugvinden in de allereerste note bij die earthcache. Je moet je mail wel in het Engels opstellen, geoaware is een Amerikaan.

 

Waar haal je dat vandaan, Tuur? Ik lees er niets over in de regels: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik een Earthcache ter review aanbood, kreeg ik wel degelijk de vraag van geoaware of de legger van een andere cache het goed vond dat de Earthcache in de buurt van zijn cache ligt. Ik zou in ieder geval de legger van de eerstgeplaatste cache mailen dat er nu een Earthcache op "zijn" plek ligt.

 

Persoonlijk zou ik om een archivering vragen als de Earthcache er precies op ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig als het door twee verschillende instanties "gecontroleerd"wordt.

Het kan nog vreemder/anders, een en dezelfde plek die 2x startpunt is van een multi en tevens ook nog waypoint is van een andere cache.

Allemaal goedgekeurd hier in NL, maar dat daargelaten, wat wil je als cacheplaatser eingelijk, hoe orgineel ben je?

Heb uit balorigheid 1 van die multi's opgelost vanachter de computer, of het antwoord op de vragen was makkelijk googlen of ik was er al eens geweest met een andere cache. Tja, als ik in de buurt ben toch maar ff loggen denk ik :rolleyes:

:beerchug:

 

edit:tikvautje

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort geleden heeft er hier op het forum een linkje gestaan met een video interview met Jeremy Irish. Tijdens dit interview werd ook de 161m regel aan gehaald. Ik heb mij toen even achter de oren gekrabd, met zijn uitleg over de 161m regel en hoe hier mee om te gaan.

 

Toevallig dit weekend in Amsterdam een virtual en een eartcache gedaan op dezelfde lokatie. Echter wel ieder met een andere insteek... Bedoel je die?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan nog vreemder/anders, een en dezelfde plek die 2x startpunt is van een multi en tevens ook nog waypoint is van een andere cache.

 

Als dat een parkeerplaats is, dan kan dat prima.

 

Dat is het niet!

Het is een startpunt en waypoint.

Gaat zelfs zover dat je van een jaartal op het aanwezige infobord bij de ene gevraagd wordt de maand te noteren en en bij de andere cache het jaartal!

Bij de derde cache zoek je daar een aanwijzing.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het niet!

Het is een startpunt en waypoint.

Gaat zelfs zover dat je van een jaartal op het aanwezige infobord bij de ene gevraagd wordt de maand te noteren en en bij de andere cache het jaartal!

Bij de derde cache zoek je daar een aanwijzing.

;)

 

Ah, dat is inderdaad een beetje dubbelop.

Het is niet tegen de regels, zolang er niet meer dan één fysiek waypoint aanwezig is.

 

Ik ben in Delft ooit eens een cachend stel tegengekomen. Toen we aanwijzingen vergeleken voor de cache bleek er niets van te kloppen. En inderdaad -- zij deden een andere cache dan wij ... met hetzelfde waypoint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort geleden heeft er hier op het forum een linkje gestaan met een video interview met Jeremy Irish. Tijdens dit interview werd ook de 161m regel aan gehaald. Ik heb mij toen even achter de oren gekrabd, met zijn uitleg over de 161m regel en hoe hier mee om te gaan.

 

Toevallig dit weekend in Amsterdam een virtual en een eartcache gedaan op dezelfde lokatie. Echter wel ieder met een andere insteek... Bedoel je die?

Heb je wel de goede post gequote... want ik spreek over geen cache speciefiek. maar over een uitspraak tijdens het interview

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het niet!

Het is een startpunt en waypoint.

Gaat zelfs zover dat je van een jaartal op het aanwezige infobord bij de ene gevraagd wordt de maand te noteren en en bij de andere cache het jaartal!

Bij de derde cache zoek je daar een aanwijzing.

;)

 

Ah, dat is inderdaad een beetje dubbelop.

Het is niet tegen de regels, zolang er niet meer dan één fysiek waypoint aanwezig is.

 

Ik ben in Delft ooit eens een cachend stel tegengekomen. Toen we aanwijzingen vergeleken voor de cache bleek er niets van te kloppen. En inderdaad -- zij deden een andere cache dan wij ... met hetzelfde waypoint.

 

Ik snap alleen die cacheplaatsers niet dat is alles.

Met een heel klein beetje fantasie zou zoiets niet nodig hoeven te zijn, het zal toch niet zo zijn dat er maar 1 mooi plekje in dat dorp is???

En het zal best volgens de regels zijn omdat er maar 1 fysiek waypoint aanwezig is.

Maar ik heb ondertussen al heel wat gezien waar je vraagtekens bij kunt stellen.

Op één trap op trede 4 een tag en op de bovenste ook nog 1 van een andere cache.

 

Maar goed, niet te lang bij stilstaan, gegevens noteren en maar weer verder gaan :rolleyes:

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn sinds kort regels dat nieuwe earthcaches ook een afstand tot andere caches moeten aanhouden. Earthcaches over de hele wereld worden door geoaware gereviewed, hij is dus het aanspreekpunt. Je kan zijn naam en profiellink ook terugvinden in de allereerste note bij die earthcache. Je moet je mail wel in het Engels opstellen, geoaware is een Amerikaan.

 

Waar haal je dat vandaan, Tuur? Ik lees er niets over in de regels: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx

 

Heb ik elders op het forum gelezen: Link draadje over hoe earthcaches nu gekeurd worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...