Spring naar bijdragen

Polls Over Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden.


Polls over voortuin caches zouden verboden moeten worden.  

152 leden hebben gestemd

  1. 1. Polls over voortuin caches zouden verboden moeten worden.

    • Ben ik het helemaal mee eens
      43
    • Ben ik het totaal niet mee eens
      47
    • Na de stembusfraude in Afganistan breng ik nergens een stem meer uit
      11
    • Laten we een poll alleen nog gebruiken voor serieuze zaken
      37
    • Laten we de poll optie maar sluiten op dit forum
      12
    • Geen mening
      3
    • Wel een mening maar die ventileer ik niet hier
      11


Aanbevolen berichten

Is het niet een stuk eenvoudiger voortuinen te verbieden?

Dan ontneem je de mogelijkheid om voortuincaches te plaatsen en is een discussie overbodig.

 

Ik stem voor achtertuincaches!

 

 

Ik heb mijn voortuincache net verplaatst naar mijn achtertuin. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mmm, interessant topic.

 

Ik mis nog twee opties:

*Polls zijn er om stoom af te blazen (want dat is inderdaad waar deze polls, in de praktijk voor gebruikt worden).

*Polls zouden alleen gestart moeten worden voor vragen waar je het antwoord nog niet op weet.

 

Helaas ontaarden dit soort polls en discussies nu meestal in dezelfde conclusies:

- Zoveel cachers; Zoveel voorkeuren; Zoveel meningen,

- Onzinnige discussie, ga toch cachen.

 

Wanneer je werkelijk je zorgen over de toekomst van het geocachen wilt uiten en een signaal zou willen geven aan Geocaching.com, dan moet je met een andere vraagstelling of voorstel komen, medestanders zien te vergaren en eventueel aan je conclusies ook actie moeten verbinden.

Kies anders de eerste optie, lijkt mij. Alleen wordt het op den duur voor lezers m.i. wat vermoeiend.

 

Daarom vind ik het wel knap dat, ondanks de vraagstelling, de topicstarter van het eerste draadje geen poll is gestart en dat hij ook voor zichzelf wat conclusies heeft getrokken.

 

 

Verder ben ik het geheel met Lepman eens.

Lang leve de achtertuincaches!

Wie wil mij helpen om een cache in mijn achtertuintje te leggen?

Er moet nodig gespit worden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je werkelijk je zorgen over de toekomst van het geocachen wilt uiten en een signaal zou willen geven aan Geocaching.com, dan moet je met een andere vraagstelling of voorstel komen, medestanders zien te vergaren en eventueel aan je conclusies ook actie moeten verbinden.

Kies anders de eerste optie, lijkt mij. Alleen wordt het op den duur voor lezers m.i. wat vermoeiend.

 

een signaal geven aan gc.com met dit soort polls?? plaats het eens in perspectief, Nederland heeft ongeveer 1 % van het totaal aantal wereldwijde caches hoeveel van deze caches zou een voortuin cache zijn? ;)

De vraag is echter wat willen wij bereiken met deze poll. Asl ik zo om mij heen kijk in het buitenland dan zou ik ook graag willen dat alle airport caches verdwijnen, rare caches die verstopt liggen achter een stroomhuisje of wat anders onder vaak smerige omstandigheden.

 

Het punt is dat wij streven naar kwaliteitsverbetering maar vervolgens gaan praten over welke caches er moeten worden verboden. Ik zie dat er steeds meer nieuwe geocachers bijkomen in Nederland en dat deze mensen na enige tijd hun eigen cache gaan maken. Sommige goed sommige echt niet om aan te zien. Het draadje hier over het maken van een cache page en wat al niet meer zou een Newbie sectie kunnen zijn op de wiki, zodat er een overzichtelijke verhandeling ontstaat over hoe je cache maakt/plaatst en onderhoud.

 

Deze laatste dingen komen niet tot uiting door middel van dit soort polls.

 

gc.nl probeert de kwaliteit te verbeteren en geocaching te promoten? Hmm ik zou zeggen na het eerste sgn event verwacht ik wel een newbie event waar dit soort zaken kunnen worden besproken en getoond.

 

Ja het zijn allemaal vrijwilligers maar kijk eens om je heen, er zijn nieuwe websites die met de ondersteuning van gc.com ook data aanbieden en geocachers voorzien in de behoeft, Andere sites bedenken rating systemen die steeds meer gebruikt worden en uiteindelijk de kwaliteit beïnvloeden.

 

Heeft jou cache een lage beoordeling en wordt niet vaak bezocht dan kun je jezelf afvragen is deze cache nu echt wel zo goed als ik dacht en zou je kunnen overwegen om deze offline te halen of te verbeteren.

 

Deze gemeenschap veroorzaakt het probleem zelf door bv matige caches veel geodor's te geven (vrienden helpen vrienden) andere geocachers denken dan dat dit de cache der caches is en gaan zich dan op dit soort caches concentreren.. Er zijn voorbeelden te over, recentelijk een cache gedaan , waar ik achteraf pas zag dat er meer dan 10 geo dingese waren toegekend, die echt niet bijzonder was in alle opzichten. De eindplek was langs een saaie weg vlak langs een snelweg, de puzzel was te flauw voor woorden en de cache was niet meer niet minder dan een buisje in de grond. Toch meer dan 10 van die dingen toegekend?????

 

Ik hoor de mensen all brommen, dan had je die toch niet gedaan, of je doet deze voor het puntje? Ja had allemaal gekund inderdaad maar ik vindt het nu een leuke hobby en ik doe wat ik op mijn pad tegenkom, echter ik heb mijzelf voorgenomen om geen maar dan ook geen kritiek te hebben op de caches die ik doe en achteraf niet leuk zijn want ik hoef ze natuurlijk niet te doen.

 

Moraal, denk na over je eigen cache en vraag je af of die voortuin locatie wel zo leuk is, of de brievenbus waar je hem hebt verstopt, of zelfs de multi die men na 8km lopen kan vinden dmv een nano geplakt aan een fietsenrek.

 

Verbeter de kwaliteit en begin bij jezelf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van voortuincaches. Misschien dat er duidelijker aangegeven moet worden in de cache omschrijving dat het om een voortuincache gaat, je kunt hem dan overslaan indien gewenst.

 

Ja, goed idee. Als iedereen nu eens aangeeft waar zijn cache ligt, hoef ik ook niet meer te zoeken :thumbup:

Voortuin, achtertuin, lantaarnpaal, bankje, prullenbak, verkeersbord, boomwortel, konijnenhol, vossenhol, berenhol, grot, kloof, diepzeetrog, bergtop naast het kruis! Beetje service gericht graag........... :thumbup:

Als ik nog een opmerking lees over voortuincaches komt er in ieder geval eentje bij!!!!!

Nu gaan we dubbele posts krijgen, dit draadje op slot, dan kunnen we in dit draadje gewoon verder. Hoeft iedereen ook niet dubbel te checken, is veel efficienter ;) Drie draadjes over hetzelfde onderwerp is wel een beetje veel van het goede...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje weer open op verzoek topicstarter.

 

Gelieve wel aan de juiste discussie te houden. Er was (ook bij mij) inmiddels onduidelijkheid over postings.

 

Dus: géén dubbele postings, de discussie over de "voortuincaches" vindt hier plaats, de discussie in dit draadje gaat over de zin/onzin van het houden van polls...

 

Inmiddels dubbele posts verwijderd en de posts die hier dus niet horen in het juiste draadje geplaatst.

bewerkt door Mr.Atari
opmerking over verwijderen en verplaatsen toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het draadje is weer open.. moet ook wel zeggen dat het niet echt duidelijk is omdat de poll die je noemt, gaat over de onzin van de poll over voortuin caches.

Maar ik zal het on topic houden.

 

Een poll is per definitie niet onzinnig. Er zijn dus mensen die een bepaald overzicht willen hebben van gebruikers van dit forum, dus heeft het een bepaald nut.

 

Als iemand het een onzinnige poll vind hoef ie:

a- het niet te gaan volgen

b- niet te gaan stemmen

c- ook geen reactie te geven

 

Dit geldt ook voor de verschillende draadjes op dit forum. Lees wat je leuk vind, waar je wat van kunt opsteken of gewoon waar je om kunt lachen.

Spreekt een draadje je niet aan, lees hem dan niet verder.

 

Niet ieder draadje zal elke cacher aanspreken, niet iedere poll is interessant of nuttig voor iedere cacher, maar dus wel voor een gedeelte van de gebruikers van dit forum.

 

Ik vind het van de zotte dat er mensen nu worden afgekraakt, draadjes en polls tot belachelijke onderwerpen worden gemaakt. Dit zijn allemaal persoonlijke opvattingen die niet spreken van respect voor anderen cachers!

 

De term dat voortuin caches verboden zouden moeten worden is niet gelukkig gekozen. Maar dat neemt niet weg dat het iemand vrij staat om op dit forum de mening van andere cachers te vragen over dit fenomeen. En wat blijkt... het merendeel vind dat de voortuin cache een bestaansrecht heeft, al dan niet met duidelijke vermelding op de cache pagina. Iedereen weer blij toch?

 

Dus laten we respect hebben voor elkaars initiatieven binnen dit forum en het gewoon een beetje leuk houden zeg.

 

Oeps ga weer wat off topic, even terug... of een topic of een poll onzinnig is doet niet terzake. Als het echt onzinnig is zal er geen stem worden uitgebracht. Gebeurt dat dan wel dan is het op zijn minst een vermakelijke poll geweest. Als ermee regels worden overtreden zullen modjes wel ingrijpen.

 

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken jullie je toch zo druk over. Doe gewoon caches die je leuk vindt. Er zijn behalve voortuincaches ook wel oppakkers die nergens op slaan. Moet je eerst langs afwerkplekken voordat je bij een cache bent.

Keuze: doen of niet doen. Moet je zelf maar weten toch.

Welterusten allemaal. De hoogste tijd om te gaan pitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar maken jullie je toch zo druk over. Doe gewoon caches die je leuk vindt. Er zijn behalve voortuincaches ook wel oppakkers die nergens op slaan. Moet je eerst langs afwerkplekken voordat je bij een cache bent.

Keuze: doen of niet doen. Moet je zelf maar weten toch.

Welterusten allemaal. De hoogste tijd om te gaan pitten.

 

Dus: géén dubbele postings, de discussie over de "voortuincaches" vindt hier plaats, de discussie in dit draadje gaat over de zin/onzin van het houden van polls...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo voortuincaches gaan verbieden? Ik heb er zelf een gemaakt. Ik zou zeggen, kom gezellig langs. En als je geen voortuincaches wilt doen ook prima. Is helemaal jou keuze. Wat is het leven toch mooi als je zelf keuzes kan maken, toch?

Dus: géén dubbele postings, de discussie over de "voortuincaches" vindt hier plaats, de discussie in dit draadje gaat over de zin/onzin van het houden van polls...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Dus: géén dubbele postings, de discussie over de "voortuincaches" vindt hier plaats, de discussie in dit draadje gaat over de zin/onzin van het houden van polls...

...

Dus: géén dubbele postings, de discussie over de "voortuincaches" vindt hier plaats, de discussie in dit draadje gaat over de zin/onzin van het houden van polls...

 

Ehm, wel geinig: "Dus: géén dubbele postings" in twee berichten onder elkaar? Dat komt op mij wel grappig over.....

 

Wat zou Maurice de Hond trouwens over deze poll zeggen? Hij houdt i.m.h.o. ook met de regelmaat van de klok onzinnige onderzoeken/polls en hij gaat ook gewoon door, dus wat me met zijn polls lukt, zal me hier op het forum ook lukken: negeren als het me niet kan boeien. Maar als iemand wil 'pollen', ga je gang, ga lekker pollen i.p.v. cachen!

Zeker op vrijdag de 13e, voor je het weet gebeurt er iets als je op zo'n dag naar buiten gaat om een cache te zoeken.

Moet je eigenlijk wel gaan cachen op zo'n 'ongeluksdag'? Da's misschien een mooi topic voor een nieuwe poll, onzinnig of niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal stemmen in deze poll zegt wel wat... Heb de uitslag niet eens gezien.

 

Maar echt, leuk om te lezen hoe serieus sommigen hier op ingaan, terwijl het door Ger@ld toch met een grote knipoog is geplaatst.

We zitten hier echt te wachten op de nieuwe voortuincache van hem. Wordt wel een moeilijke qua terrein, maar gelukkig hebben wij ladders op de auto liggen!

 

FTF voor ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...