Spring naar bijdragen

Een 'makkelijke' Manier Om Caches Te Waarderen


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het ziet er mooi uit, maar ik ben een beetje bang dat het erg weinig differentiërend is. Bijna niemand gaat een cache met slecht of niet goed waarderen. Dus dat wordt dus een 3, een 4 of een 5. Elke beetje leuke cache belandt dus tussen de vier en de vijf. En dat zijn er nogal wat. En elke andere cache tussen de drie en de vier. En dat zijn er nog veel meer. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet er mooi uit, maar ik ben een beetje bang dat het erg weinig differentiërend is. Bijna niemand gaat een cache met slecht of niet goed waarderen. Dus dat wordt dus een 3, een 4 of een 5. Elke beetje leuke cache belandt dus tussen de vier en de vijf. En dat zijn er nogal wat. En elke andere cache tussen de drie en de vier. En dat zijn er nog veel meer. :rolleyes:

 

Het gros van de caches lijkt zo rond de drie te belanden, en gevoelsmatig klopt dat ook. Slechte caches, ik had gisteren het ongeluk er een aantal aan te treffen, krijgen inderdaad gemiddeld een lagere waardering van een of twee sterren. Betere caches komen gemiddeld op vier of vijf uit.

 

En waarom zou niemand een cache met "slecht" of "niet goed" waarderen? Heb je zelf nog nooit een cache gezien die je niet goed vond dan? Waarom zou je dat dan niet zo waarderen?

 

Weg met dat "ik mag geen mening hebben, elke cache is een waardevolle bloem ook al ruikt hij naar stront, we zijn hier allemaal zo voorzichtig met elkaars tedere gevoelens" idee! Een slechte cache is een slechte cache, en dat moet gezegd worden anders worden het er alleen maar meer en meer!

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weg met dat "ik mag geen mening hebben, elke cache is een waardevolle bloem ook al ruikt hij naar stront, we zijn hier allemaal zo voorzichtig met elkaars tedere gevoelens" idee! Een slechte cache is een slechte cache, en dat moet gezegd worden anders worden het er alleen maar meer en meer!

 

Hans

 

Helemaal mee eens, gewoon eerlijk waarderen zoals je een cache zelf ervaren hebt, dan komen de minder goede en betere caches vanzelf bovendrijven :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firefox geinstalleerd; mooi! alleen knopje Bladwijzers zit niet op een handige plek.

GCvote geinstalleerd: handig die waarderingen! nu wachten op een wachtwoord.

 

Dit beloofd veel goeds :rolleyes:

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet er mooi uit, maar ik ben een beetje bang dat het erg weinig differentiërend is. Bijna niemand gaat een cache met slecht of niet goed waarderen. Dus dat wordt dus een 3, een 4 of een 5. Elke beetje leuke cache belandt dus tussen de vier en de vijf. En dat zijn er nogal wat. En elke andere cache tussen de drie en de vier. En dat zijn er nog veel meer. :huh:

 

En toch zie ik 100den caches die maar 1 of 2 sterren hebben en daarbij zie ik veel carpoolcaches met 3, 4 en zelfs 5 sterren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch zie ik 100den caches die maar 1 of 2 sterren hebben en daarbij zie ik veel carpoolcaches met 3, 4 en zelfs 5 sterren.

Tja, zoveel cachers zoveel smaken... zo zie je maar weer dat ieder waarderingssysteem weinig nut heeft als je zo'n diversiteit aan caches en cachers hebt..

Ik deel ook waarderingen uit maar zal vooral zelf kijken naar de cache omschrijving zelf en niet naar de waardering. Zou zonde zijn als je iets moois mist :huh:

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch zie ik 100den caches die maar 1 of 2 sterren hebben en daarbij zie ik veel carpoolcaches met 3, 4 en zelfs 5 sterren.

Tja, zoveel cachers zoveel smaken... zo zie je maar weer dat ieder waarderingssysteem weinig nut heeft als je zo'n diversiteit aan caches en cachers hebt..

Ik deel ook waarderingen uit maar zal vooral zelf kijken naar de cache omschrijving zelf en niet naar de waardering. Zou zonde zijn als je iets moois mist ;)

 

grtzz

Daarom krijgt zo'n systeem juist meer waarde als er meer mensen aan deelnemen. Hoe groter de steekproef, hoe beter het resultaat! Om maar eens een bekende marktonderzoeker te citeren: "gewoon dóen!" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom krijgt zo'n systeem juist meer waarde als er meer mensen aan deelnemen. Hoe groter de steekproef, hoe beter het resultaat! Om maar eens een bekende marktonderzoeker te citeren: "gewoon dóen!" ;)

Of... hoe meer cachers een cache waarderen, hoe gemiddelder de waardering zal zijn. Alle caches hebben dan straks 3 sterren. Alleen de echte toppers steken er dan bovenuit, maar die vind je ook zonder GCvote...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch zie ik 100den caches die maar 1 of 2 sterren hebben en daarbij zie ik veel carpoolcaches met 3, 4 en zelfs 5 sterren.

Tja, zoveel cachers zoveel smaken... zo zie je maar weer dat ieder waarderingssysteem weinig nut heeft als je zo'n diversiteit aan caches en cachers hebt..

Ik deel ook waarderingen uit maar zal vooral zelf kijken naar de cache omschrijving zelf en niet naar de waardering. Zou zonde zijn als je iets moois mist ;)

 

grtzz

 

Dan zijn er dus honderden caches die niet erg gewaardeerd worden (niet verrassend), en vind men kennelijk *sommige* carpool caches toch wel mooi. En waarom niet? Er zijn zat carpoolplaatsen die op fraaie locaties liggen (GC1P2NB of GC1P4ZH, bijvoorbeeld)? Waarom zou daar geen cache mogen liggen? Het groene hart is toch een prachtig stukje Nederland? Hee, ik zou zelfs een voortuincache kunnen waarderen als hij in een voldoende fraaie voortuin zou liggen! Kijk voor de gein eens op N52 19.551 E4 34.159 - in die voortuin wil ik best een cache gaan zoeken hoor...

 

Wat ik jammer vind is dat er nog niet gefilterd kan worden op aantal sterren. Hopelijk komt Groundspeak er ooit nog een keer toe om zelf ook zoiets op te zetten, en dan hoeven we de slechte caches nooit meer te zien...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zijn er dus honderden caches die niet erg gewaardeerd worden (niet verrassend), en vind men kennelijk *sommige* carpool caches toch wel mooi.

 

100den slecht gewaardeerde op een lijst van nog geen 1000? En dan zijn er bij de slecht gewaardeerde juweeltjes van caches bij. En de carpoolcaches? Er zullen er best een paar zijn die op een leuke carpoolplek liggen , maar we weten toch allemaal dat 99% van de carpoolcaches op een carpoolplaatst liggen en dat deze plaatsen echt geen ene moer voorstellen. Wat wordt er dan gewaardeerd/ Het hele gebeuren of de mogelijkheid om supersnel een found te scoren?

 

Ik ken een paar carpoolcaches die 4 of 5 sterren hebben en echt alleen maar op een stuk dood parkeerplaats liggen nat te zijn en echt, dat is niet meer dan 1 ster waard.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken een paar carpoolcaches die 4 of 5 sterren hebben en echt alleen maar op een stuk dood parkeerplaats liggen nat te zijn en echt, dat is niet meer dan 1 ster waard.

Beoordeeld door eigenaar en een vriendje? (dus 2 beoordelingen?) Of zijn er meer dan 10 beoordelingen? Dan is 'ie misschien toch wel leuk :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...