Spring naar bijdragen

Teken!


AardLoper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

wow kruimel dat is wel heel veel!

Denk dat kids maar petjes op ga zetten of vallen teken niet op je kop :dribble: ?

En die van Geodoc al gelopen :thumbup:

Alles helpt, maar heb er nooit een op de kop gehad ;) Ze kruipen averal doorheen en richting warme plekjes. Dus kont, billen, buik, sokken, knieholtes enz enz.

 

Enige remedie is thuis de kinderen goed "vlooien" Kijk vooral naar die miniscule babyteekjes, de zogenaamde nymphen. Die zijn echt maar een paar milimeten en als ze in je gekropen zijn dan lijkt het niet meer dan een klein donker pukkeltje zo groot als een klein speldenknopje.

Geodoc zegt wel steeds dat je ze eruit moet halen met "zijn" pincetten, mar dat lukt me niet. Zo klein zijn ze. Ik pulk ze eruit en het grappige is, als je ze daarna bv op de wasbak of iets dergelijks legt, zie je ze gewoon wegkruipen. Inder een vergrootglas lijkt het net een klein spinnetje.

En ja, als er een zieke tussen zit dan mag je dus voor 3 weken antibiotica in een week opvreten. ;)

 

Ben dus ook gebeten door een teek met Lyme en heb dus ook een rode kring van zeker 15 centimeter op mijn bil gehad. En..... die teek hebben we dus niet gezien.

 

Ik ben niet de enige hoor die er zoveel heeft gehad. Er zijn er hier op het forum mer cachers.

Ik ben altijd beter ingepakt dan de KralenFee en zij heeft er altijd minder. Als ik er 20 of 30 heb, heeft zij er 10 of 15.

Ze vind niet alleen sneller de cahes, ze heeft ook altijd minder van die teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm voor de honden gebruik ik al jaren frontline spray werkt perfect, ondanks waar zo ook door heen of in rollen de bessies blijve behoorlijk teek vrij. ( op een enkele na dan )

Eens kijken of het ook op mensen werkt....

 

Beter zijn de druppels die je rechtstreeks op zijn/haar blote huidje brengt tussen schouderbladen. Spray vervliegt en heeft na een duik geen enkel effect. Sterker nog een gezonde hond heeft een beetje vette/zachte vacht waar de spray totaal niet hecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens voor honden zijn ze minder gevaarlijk.

Dwarreltje gebruikt de verdoof methode bij honden en nee ik bedoel niet met alcohol of parfum. Dwarreltje heeft van de dierenarts een manier geleerd, om een teek met rondjes met je wijsvinger erom heen wrijven, de teek word dan misselijk en laat los. Mij lukt het nog niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel als kruimel heb ik er ook nog nooit gehad.....maar wel eentje die besmet was.

Ik kan ook niet zo goed met het tangetje over weg als Chief. Dus Chief mag ze verwijderen. :crybaby:

Verder heb ik er bij mijn dochter pas sinds haar geboorte 1 ondekt. Ze is nu 14.

Onze zoon heeft er nog nooit 1 gehad. Hij is nu 18.

 

Kom ik weer terug op mijn vraag aan GeoDoc, kunnen hormonen hier iets mee te maken hebben....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel als kruimel heb ik er ook nog nooit gehad.....maar wel eentje die besmet was.

Ik kan ook niet zo goed met het tangetje over weg als Chief. Dus Chief mag ze verwijderen. :crybaby:

Verder heb ik er bij mijn dochter pas sinds haar geboorte 1 ondekt. Ze is nu 14.

Onze zoon heeft er nog nooit 1 gehad. Hij is nu 18.

 

Kom ik weer terug op mijn vraag aan GeoDoc, kunnen hormonen hier iets mee te maken hebben....?

 

Twee van onze dochters hebben er eentje gehad. Manlief en 3e dochter en ik dan weer niet. Hond Diesel zit uiteraard regelmatig compleet onder die krengen. Ondanks het gebruik van druppels... Maar het in het verwijderen van teken zijn we dan weer heel handig geworden. Overigens is Diesel 'blond' dus je ziet ze direct lopen en dus plukken we ze er ook snel af voordat ze de kans krijgen om zich vast te bijten. Afgelopen woensdag liepen er alweer 3 op Diesel's kop! Een dagje zonnig weer en ze zijn er alweer!! Dat trucje van Dwarreltje lijkt me ook wel handig om te kunnen toepassen...

Of het iets met hormonen te maken zou kunnen hebben? Ben ook benieuwd!

bewerkt door Team Diesel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Zoveel als kruimel heb ik er ook nog nooit gehad, kunnen hormonen hier iets mee te maken hebben....?

Als je zo gaat quoten, mag ik me toch wel afvragen wat er in vredesnaam met mijn hormonen aan de hand mag zijn :cry:

 

Snijd nooit door wat je kunt losknopen.

 

Dat vroeg ik me ook al af, jeetje man wat ben jij een partij chago de laatste paar dagen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel als kruimel heb ik er ook nog nooit gehad, kunnen hormonen hier iets mee te maken hebben....?

Als je zo gaat quoten, mag ik me toch wel afvragen wat er in vredesnaam met mijn hormonen aan de hand mag zijn :cry:

 

Snijd nooit door wat je kunt losknopen.

 

Dat vroeg ik me ook al af, jeetje man wat ben jij een partij chago de laatste paar dagen :thumbup:

We zitten niet in slowchat hier of wel? Kan het niet zo snel zien,

 

Maar wat het ook is (chago), ik ben het niet :D Ik ben het nooit geweest en zal het nooit worden ook....

 

Chago? Wasda?

 

Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het is blijkbaar weer tekentijd want gistermorgen ontdekte ik al zo'n k*t teek net onder de navel dus direct verwijdert en afgemaakt :thumbup: Ik begin er nu alweer een beetje handigheid in te krijgen.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Wij lopen in het bos met alles bedekt. Toch weten teken vaak hun weg te vinden. Ze kruipen langs je lange wandelsokken omhoog en zitten op je kuiten, dijen , in je lies

etc. Ook laten ze zich vallen in je nek en kruipen omlaag. Het is ondoenlijk je helemaal af te schermen. Na een kamp gaan we allemaal onder de loep en vaak vinden we nog ergens een teekje.

We hebben een klein metalen tekenpincetje waarmee we zelfs de speldenknop teekjes kunnen verwijderen. ( ooit gekregen van de ziektekostenverzekeraar )

 

Nu schijnt het dat je na een tekenbeet ook geheel geen symptomen hoeft te krijgen maar dat je wel besmet bent ??? Ik hoor zulke verhalen van boswachters, in deze beroepsgroep is 70% wel door besmette teken gebeten.

 

Is het raadzaam om ondanks dat je geen rode kringen hebt waargenomen toch je huisarts jaarlijks te vragen om een bloedproefje? Ons hele gezin heeft toch wel enkele tekenbeten per jaar per persoon.

 

Hoe reageren de huisartsen op onze hobby?

 

73's pe1bmc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...