Spring naar bijdragen

Wat heb jij in je rugzak?


Nijen

Aanbevolen berichten

Wij vragen ons af wat andere teams/cachers nou bij zich hebben onderweg.

En wat voor rugzak hebben ze eigenlijk,

eentje van de action of een proffesionele niet kapot te krijgen zelfreinigende super backpack? ;)

 

Wij hebben altijd bij ons:

 

- GPS Natuurlijk (Oregon 400t)

- Het nodige papierwerk voor de boekhouding, en de caches.

- Een aantal coins en TB's.

- Een rekenmachine.

- Een prikstok.

- Wat te eten en te drinken.

- Laarzen (je weet maar nooit)

- Extra schrijfgerei.

- Fotocamera.

- Zakmes.

- Een groot aantal ziplock zakjes ( Als we een boekje vinden zonder, dan schenken wij er 1)

- Stickers om het logje wat op te fleuren.

- Paraplu ( die ligt eigenlijk meer standaard in de auto, hetzelfde geld voor de laarzen )

- Extra batterijen.

 

En er is 1 ding wat wij niet bij ons hebben en de meeste cachers waarschijnlijk wel, en dat zijn goodies om te ruilen.

Waarom (rot)zooi meenemen als je ''iets van gelijke waarde'' ook weer terug kan slepen naar huis.

 

En ons standaard rugzakje hebben wij gekocht bij de scapino en voldoet al een half jaar prima! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben allebei een nomad rugzak maar die is vooral voor onze lange wandelingen in Frankrijk. De inhoud is het zelfde als bij jullie maar wij hebben ook altijd een paar grote plastic zakken erin. Vooral om de doosjes die onbeschermd in een natte omgeving liggen in te stoppen of als de aanwezige zakken erg stuk zijn vervangen we die. Ook zitten er bij ons hondenpoepzakjes in maar dat is omdat we altijd onze husky bij ons hebben. Verder hebben we een EHBOkit bij ons voor blaren of ander kleine verwondingen, een tekentang en een aspiveninset.

 

Groetjes Team Adrike.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plastic handschoentjes en een flesje (gewoon) water om handen te wassen/af te spoelen.

Hier wel goodies, met name voor de jongste van bijna 4, voor haar is er altijd wel wat van haar gading bij. Wij kijken wel redelijk kritisch mee (niet vies, kapot, gevaarlijk) en het is nog nooit gebeurd dat ze niet heeft kunnen/mogen ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik met geocaching begon, zat mijn rugtassie bomvol. In de auto lagen ook nog wat attributen, voor het geval dat.

Maar naar mate ik langer cache wordt het steeds minder. Dat gesjouw met dingen. :lol1:

Uiteraard GPS, extra batterijen, verschillende pennen, 1 potlood, wc papier. paracetamol. evt TB`s en goodies. Twee flessen water en that`s it. Vind ik ook heel veel caches mee. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sleep eigenlijk niet zo heel veel mee...

 

Heb dan ook geen rugzak, maar ik heb alles in de auto.

Hierin heb ik een voorraad goodies, en meestal liggen er wel een paar coins of TB's.

Pennen in overvloed en vanzelf altijd wel een kladblokje, een verbanddoos, een brandblusser en paraplu's ;) (maar dat is meer auto uitrusting bij mij dan geocache uitrusting)

Aan de voorruit hangt mijn pda met hierop de navigatie software en poi's voor de caches die we gaan bezoeken.

Eenmaal geparkeerd grijp ik een pen, eventueel een coin/TB/goodie mee en de gps.

Uiteraard gaat ook de gsm mee, om hiermee ook online een fieldnote te kunnen plaatsen of een fototje te maken.

Maar veel meer sleep ik eigenlijk niet mee.

 

Als ik op de fiets ga cachen, heb ik eigenlijk alleen gsm, pen en gps mee... (en mogelijk coins of tb's in de jaszak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk neem ik bijna nooit een rugtas mee....of het moet al een heel lange wandeling zijn (afgelopen jaar in de ardennen bijvoorbeeld).

 

Wat ik gewoon in mijn zakken en handen heb is:

  • Pen of potlood om te loggen
  • PDA of iPhone voor internet en notes
  • GPSr natuurlijk
  • TB of coins die weer in het spel moeten worden gebracht

 

meer zooi ligt wel in de auto op de parkeer plaats en goodies ruilen doe ik bijna nooit (kinderen zijn nog te klein en gaan meestal niet mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de genoemde zaken hebben we ook extra bij ons:

- desinfactant

- pleisters

- takentang

- touw

- spiegeltje

- multi tool

- watervaste stift

- meetlint

- usb kabel

 

Een heleboel dus om mee te slepen, maar je zal het maar nodig hebben.

 

EDIT: wij hebben een standaard rugzak van de Makro (20 euro) en die opgeleukt met geocaching speldjes. Ze gaan soms wel kapot, maar voor dat geld is het een zeer goede rugzak met meerdere vakken. (zie Rugzak

 

In de auto liggen standaard: 2 paraplu's, een toiletrol en een handdoek en een volledige ehbo set.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn rugzak is gekocht in Duitsland.

Daarin zit standaard het volgende in:

Netbook met daarin(op) alle caches die we van plan zijn te doen in HTML,Mapsource

Een paar droge shirtjes.

Handdoek

Boekje om de gevonden caches te noteren.

multitool

Fototoestel ( soms 2 stuks)

extra batterijen voor GPS

 

daarnaast een uitschuifbare wandelstok die ook bij het zoeken dienst kan doen.

iPhone

GPS natuurlijk

 

Bij een multi gaat het meeste wel mee.

Bij trad's is het afhankelijk van de afstand van de parkeerplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een "gewone" (lees, betaalbare) rugzak.

 

Hierin zitten:

natuurlijk een gps

reserve batterijen

camera

soms coins en/of tb's.

een (paar) pennen

rekenmachine

tekentang

zonnebrandcreme

kompas

cachepapieren

een multitool

een prikstok

zaklamp

spiegeltje

rolmaat

rubberen handschoenen (om een stroeve pot open te krijgen en omdat je soms in niet al te frisse plaatsen moet graaien)

papieren zakdoekjes

ziplock zakje

lege foto canister

wanneer we op de fiets gaan een banden plak setje en een fietspomp

drinken

goodies, meestal niet om te ruilen maar om teleurstellend lege caches aan te vullen.

 

Zeker geen grote plasticzakken. Wanneer een doosje in een natte omgeving ligt wordt het alleen maar smeriger met die plasticzakken er omheen. Heel vies om die te verwijderen, je handen blijven lang stinken en de cache ook.

bewerkt door draculix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wij hebben ook altijd een paar grote plastic zakken erin. Vooral om de doosjes die onbeschermd in een natte omgeving liggen in te stoppen of als de aanwezige zakken erg stuk zijn vervangen we die.

 

Beste medecachers, stop nu toch eens met waterdichte boxen in een plastic zak te stoppen.

Niets is zo irritant als een cache uit een vieze natte zak te moeten halen. Daarbij zorgt zo'n zak vaak voor een continue vochtige omgeving waardoor zelfs de beste waterdichte dozen toch vocht gaan doorlaten naar binnen.

Dus kwalitatief goede dozen zonder plastic zak verstoppen svp.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rugzakje (van de V&D) met daarin mijn Garmin Etrex H, mobiel, flesje water, appel, pen, en paracetamol. Dat is het. Moet toegeven dat ik wel eens mispak op het een en ander. Met name plastic handschoenen en een rekenmachine zouden wel schelen. Maar och, zonder lukt het ook best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wij hebben ook altijd een paar grote plastic zakken erin. Vooral om de doosjes die onbeschermd in een natte omgeving liggen in te stoppen of als de aanwezige zakken erg stuk zijn vervangen we die.

 

Beste medecachers, stop nu toch eens met waterdichte boxen in een plastic zak te stoppen.

Niets is zo irritant als een cache uit een vieze natte zak te moeten halen. Daarbij zorgt zo'n zak vaak voor een continue vochtige omgeving waardoor zelfs de beste waterdichte dozen toch vocht gaan doorlaten naar binnen.

Dus kwalitatief goede dozen zonder plastic zak verstoppen svp.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

Precies! Het werkt volledig averechts en stinkt als de ziekte. Het beste is nog steeds de ammobox/munitiekist :lol1:

Plasticzak in je rugzak is natuurlijk wel goed om zwerfafval mee te nemen wat je onderweg tegenkomt. Houdt de CITO gedachte dus altijd levend. Want wat je meeneemt naar het bos kan je toch ook weer mee terug nemen en in de afvalbak gooien? Helaas is dat niet bij iedereen even vanzelfsprekend, kijk maar om je heen met dit mooie weer wat er allemaal weer neer gepleurd wordt!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wij hebben ook altijd een paar grote plastic zakken erin. Vooral om de doosjes die onbeschermd in een natte omgeving liggen in te stoppen of als de aanwezige zakken erg stuk zijn vervangen we die.

 

Beste medecachers, stop nu toch eens met waterdichte boxen in een plastic zak te stoppen.

Niets is zo irritant als een cache uit een vieze natte zak te moeten halen. Daarbij zorgt zo'n zak vaak voor een continue vochtige omgeving waardoor zelfs de beste waterdichte dozen toch vocht gaan doorlaten naar binnen.

Dus kwalitatief goede dozen zonder plastic zak verstoppen svp.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

:lol1: En wat neem jij mee? Of heb je per ongeluk gepost? Want dit heeft niks met dit onderwerp te maken... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wij hebben ook altijd een paar grote plastic zakken erin. Vooral om de doosjes die onbeschermd in een natte omgeving liggen in te stoppen of als de aanwezige zakken erg stuk zijn vervangen we die.

 

Beste medecachers, stop nu toch eens met waterdichte boxen in een plastic zak te stoppen.

Niets is zo irritant als een cache uit een vieze natte zak te moeten halen. Daarbij zorgt zo'n zak vaak voor een continue vochtige omgeving waardoor zelfs de beste waterdichte dozen toch vocht gaan doorlaten naar binnen.

Dus kwalitatief goede dozen zonder plastic zak verstoppen svp.

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

Precies! Het werkt volledig averechts en stinkt als de ziekte. Het beste is nog steeds de ammobox/munitiekist :lol1:

Plasticzak in je rugzak is natuurlijk wel goed om zwerfafval mee te nemen wat je onderweg tegenkomt. Houdt de CITO gedachte dus altijd levend. Want wat je meeneemt naar het bos kan je toch ook weer mee terug nemen en in de afvalbak gooien? Helaas is dat niet bij iedereen even vanzelfsprekend, kijk maar om je heen met dit mooie weer wat er allemaal weer neer gepleurd wordt!

ZgjreibIiD.jpeg

 

Owjeeeh :no: jongens dit is het verkeerde onderwerp..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm.. staan wel goeie tips tussen! Tekentang bijv. kan wel eens handig zijn!

 

Zelf hebben wij maar een basisuitrusting bij (zonder rugtas).

- Colorado 300 (hangt aan de riem)

- TB's, Coins en goodies.

- reserve batterijen

- Camera

- Bij Multi's een verkorte uitdraai op papier

- Pen (2 stuks)

- telefoon met internet en rekenmachine

- En onze hond

 

In de auto liggen wel (voor het geval dat) handschoenen, paraplu, drinken, eten, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...