Spring naar bijdragen

Gratis Kaarten


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Misschien een domme vraag (ik heb sinds gisteren een 60 csx ) , maar is die kaar routable?

Ik heb het net even getest, en dat lijkt slechts deels het geval. Tenminste, in Mapsource. De ene route kan wel berekend worden, maar andere routes weer niet.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op een 60csx is de kaart routeerbaar. Mits je de gmapsupp.img rechtstreeks naar je sd kaart gekopieerd hebt of je het 'Include route calculation data' vinkje in Mapsource aan hebt gezet.

 

Op dit moment werkt de routeering vooral goed binnen 1 tile (zo'n kaart vlakje wat je op de website kon selecteren). De routering tussen de tiles werkt even wat minder goed maar dat zal binnenkort zeker gefixed worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Ik ben al uren bezig met het overzetten van een kaart van Dublin naar onze Garmin Oregon 200. Ik heb al verschillende keren de handleidingen gelezen, maar kom er niet uit..... :beerchug:

Dit heb ik gedaan:

Ik heb via openstreetmap de kaart van Dublin geselecteerd en geëxporteerd in zowel openstreetmap xml als mapnik afbeelding. (Welke zou de juiste moeten zijn?)

Daarna heb ik de geëxporteerde kaart opgeslagen op mijn SD kaart van onze GPS. Hierop staat al de topokaart van Nederland.

Als ik dan de naam van de kaart van Dublin wil wijzigen in GMAPSUPP.IMG krijg ik (natuurlijk..) de melding dat dit bestand al bestaat.

Ik begrijp er niets meer van? Zou jij ons kunnen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp er niets meer van? Zou jij ons kunnen helpen?

 

Kijk eens in bericht #26, met die handleiding zou het toch echt moeten lukken.

 

Dit bericht met handleiding had ik ook al gelezen, maar:

Note: this page is not designed for Internet Explorer. Use Firefox, Opera, Safari, etc instead. Patches welcome :-)

 

Je begrijpt het natuurlijk, ik heb Internet Explorer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarna heb ik de geëxporteerde kaart opgeslagen op mijn SD kaart van onze GPS. Hierop staat al de topokaart van Nederland.

Als ik dan de naam van de kaart van Dublin wil wijzigen in GMAPSUPP.IMG krijg ik (natuurlijk..) de melding dat dit bestand al bestaat.

Ik begrijp er niets meer van? Zou jij ons kunnen helpen?

 

Als je de laatste softwareversie van de Oregon gebruikt (anders even updaten via Webupdater), kan je het bestand gewoon een andere herkenbare naam geven. Bv Dublin.img in dit geval, dan wordt het door de Oregon bij opstarten als kaart herkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de laatste softwareversie van de Oregon gebruikt (anders even updaten via Webupdater), kan je het bestand gewoon een andere herkenbare naam geven. Bv Dublin.img in dit geval, dan wordt het door de Oregon bij opstarten als kaart herkend.

 

De nieuwste software staat er op, bedankt! Ik had de kaart al opgeslagen onder de naam Dublin.img, maar ik kan deze nog niet vinden bij de kaarten. Ik zal hem verwijderen en opnieuw weer exporteren. Onder welk bestandsformaat moet ik hem exporteren?

OpenStreetMap XML-gegevens?

Mapnik-afbeelding?

Osmarender-afbeelding?

HTML-code?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp er niets meer van? Zou jij ons kunnen helpen?

 

Kijk eens in bericht #26, met die handleiding zou het toch echt moeten lukken.

 

Dit bericht met handleiding had ik ook al gelezen, maar:

Note: this page is not designed for Internet Explorer. Use Firefox, Opera, Safari, etc instead. Patches welcome :-)

 

Je begrijpt het natuurlijk, ik heb Internet Explorer.....

 

Dan wordt het tijd voor een echte browser en niet voor een oud lijk uit het jaar nul :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog steeds niet gelukt jammergenoeg.. Weet iemand dan misschien hoe je de kaart van Dublin in Mapsource kan krijgen en vanuit daar dan naar onze GPS? Wij gaan bijna naar Dublin en willen daar natuurlijk ook caches gaan doen :thumbup:

 

Kant-en-klare MapSource-kaarten downloaden: Overzicht.

Voor jullie zou deze site denk ik het beste zijn. Scroll naar (ongeveer) halverwege, download de kaart van 40.7 MB en pak hem uit naar je Micro-SD-kaartje. Deze gaat buiten MapSource om.

bewerkt door StefandD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kaart van Ierland staat op onze GPS, ontzettend bedankt voor al jullie hulp!

Wij zijn een stuk wijzer geworden: je kan de kaart uitpakken naar je SD-kaart en het bestand GMAPSUPP.IMG updaten in plaats van volledig overschijven. Het lukte ons niet om verschillende maps op de SD-kaart te plaatsen, maar daardoor hebben wij nu wel de nieuwste softwareversie van onze GPS :rolleyes:

Nogmaals bedankt en veel succes en plezier met cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...